Raskausoireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nila
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huutelen tuolta maaliskuisista, että tiedoksi xoneva auttaa pahoinvoinnin lisäksi hormonaaliseen unettomuuteen. Siihenhän ei raskaana ole mitään hoitoa tarjolla. Itse olen sopinut lääkärin kanssa, että xonevaa otetaan niin kauan kuin auttaa unettomuuden hoidossa. Juuri piti nostaa annosmäärä, koska nykyinen määrä ei enään riittänyt pitämään yöllä unessa. Turha kärsiä oireista, joihin on mahdollista saada apua. Esikoisesta valvoin koko raskauden, en halua enään toista samanlaista kokoea.

Uutta tietoa mulle, kiitos vinkistä! 🙂 pidän mielessä jos tämä jatkuu alkuraskauden jälkeen.

Täällä myös rv 5+jotain oireina järkky palelu - ihan särkee jalkateriäkin kun niin kylmä vaikka villasukat ja peiton alla makoilee🤣 lisäksi tuntuu että oon ihan raivona kaikesta, ihmistyranni, tätä oon kyllä jo nyt joutunut pahoittelemaan puolisolle 😄🙈 ja suhteellisen voimakkaat ”menkkakivut” päivästä toiseen plus unettomuus öisin - heräilen siis myös aina viiden aikoihin 😩

Täällä myös rv 5+jotain oireina järkky palelu - ihan särkee jalkateriäkin kun niin kylmä vaikka villasukat ja peiton alla makoilee🤣 lisäksi tuntuu että oon ihan raivona kaikesta, ihmistyranni, tätä oon kyllä jo nyt joutunut pahoittelemaan puolisolle 😄🙈 ja suhteellisen voimakkaat ”menkkakivut” päivästä toiseen plus unettomuus öisin - heräilen siis myös aina viiden aikoihin 😩
Muakin palelee jo vaikka vasta rv 4+2... Yritän myös purra hammasta yhteen kun sama tuo että raivona oon, tuntuu että kaikki suututtaa, raivostuttaa ja ärsyttää. 😳 Onneksi oon vielä osannut hillitä itseäni, että luulen että mies ei ole vielä ainakaan tajunnut millanen raivo olo mulla on.. Ja päässä vaan käynyt semmosta puhelua yksinään että hohhoijaa. 😂 Ärsyynnyin eilen illalla vaan siihen kun katsottiin jotain tylsää leffaa että miksi mies valitsi niin typerän elokuvan.. 😆

Täällä taustailija... Vauvahaave on, ja kierukka poistettiin 6.10.

Menkat alkoi 8.10., oletettu ovulaatio 19.10. sovelluksen mukaan, mutta enemminkin ovulaation oireita oli 23. - 24.10. (kipu, himokkuus😅).

Oon malttamattomana tehnyt jo useampana päivänä, negaa kaikki.
Oireita on ollu tässä pitkä liuta.
Rinnat kipeät, juilintaa.
Alavatsalla outoa tunnetta.
Palelua.
1.11. (kp 25) Ihan karsea raudanmaku suussa
Voimakasta kuukautiskipua, päänsärkyä, turvotusta, huonovointisuutta, huimausta.

2.11. (kp 26) nega
Närästys, huonovointisuus, turvotus, kuukautiskipu

3.11. (kp 27) nega
Aamulla herätessä heikotus ja ihan kamala olo. Yöllä näin unta plussatestin teosta niin negatulos oli kyllä pettymys...

Onkohan tässä vielä toivoa saada plussa vai pitäiskö jo näkyä, oli ovulaatio sitten 19.10 tai 24.10...🫣 Oireet on kamalat mutta kun ei tiedä onko vaan korostuneet menkkakierron oireet kierukan poiston seurauksena. Hitsit kun nää on kitupäiviä!! 😅

Täällä taustailija... Vauvahaave on, ja kierukka poistettiin 6.10.

Menkat alkoi 8.10., oletettu ovulaatio 19.10. sovelluksen mukaan, mutta enemminkin ovulaation oireita oli 23. - 24.10. (kipu, himokkuus😅).

Oon malttamattomana tehnyt jo useampana päivänä, negaa kaikki.
Oireita on ollu tässä pitkä liuta.
Rinnat kipeät, juilintaa.
Alavatsalla outoa tunnetta.
Palelua.
1.11. (kp 25) Ihan karsea raudanmaku suussa
Voimakasta kuukautiskipua, päänsärkyä, turvotusta, huonovointisuutta, huimausta.

2.11. (kp 26) nega
Närästys, huonovointisuus, turvotus, kuukautiskipu

3.11. (kp 27) nega
Aamulla herätessä heikotus ja ihan kamala olo. Yöllä näin unta plussatestin teosta niin negatulos oli kyllä pettymys...

Onkohan tässä vielä toivoa saada plussa vai pitäiskö jo näkyä, oli ovulaatio sitten 19.10 tai 24.10...🫣 Oireet on kamalat mutta kun ei tiedä onko vaan korostuneet menkkakierron oireet kierukan poiston seurauksena. Hitsit kun nää on kitupäiviä!! 😅
Jännät päivät edessä, pidetään peukkuja 🥹❣️

Täällä on pitänyt korkata pahoinvointilääkkeet nyt 😩 ihan hirveä olo kokoajan ja oksettaa, vielä ei oo tullut oksennus, mutta lähellä on. Oon osannut odottaa tätä ja alkoi aika samaan aikaan kuin muinakin kertoina. Päiväunia oon kans nukkunut nyt joka päivä 😅 täytyy vaan nyt yrittää jaksaa, torstaina lääkäri, jossa ultrataan. Ajattelin silloin pyytää Xonveaan reseptin, jos se olisi tehokkaampaa kuin nykyinen lääke 😊 nyt 6+0

@Jolinda voi ei, toivottavasti lääkkeet auttaa!

@Henskuu unen heikentyminen on kyllä paha kun se vaikuttaa kaikkeen!

Mulla on alkanut muutaman vähäoireisemman päivän päätteeksi tänään pahoinvointi tulla takaisin. Kuvottaa, mutta vähän eri tavalla kuin pari viikkoa sitten tai stimulaation aikana. Katotaan miten pahaksi tää vielä menee, nyt 5+5 meneillään. Vähän oksettaa ja pari kertaa tullut vähän jotain refluksin tapaista.

Täällä tänään 3+6. Nyt n. 3 päivää ollut jo melko pahoja oireita 😅 Oon tosi herkkä oirehtimaan ja nyt onkin jo aikamoinen lista:
-Etovaa olo pitkin päivää
-Alaselkä kipu(mulla taaksepäin kääntynyt kohtu)
-Valkovuotoa tulee lorisemalla
-Kohtutuntemuksia pitkin päivää
-Flunssainen olo, nenä tukossa
-Ummetus ja sitten pian maha sekaisin ja toiseen äärilaitaan
-Repäisykipuja
-Univaikeudet(oon ennen syönyt melatoniinia ja nyt kun ei enää saa raskaana syödä niin ollut kyl ongelmia)

Mulla ei tietoakaan että olisi etova/huono olo ja rinnatkaan ei oikeastaan ole herkät tai arat saati kipeät. 🤣 Tosin hyvähän se vaan! En varmaan uskoisi olevani raskaana jos en testejä olisi tehnyt.. Ja vahvoja viivoja saanut.

Ainoa minkä nyt ymmärrän oireeksi on flunssainen/tukkoinen olo. Tuntuu myös että pelkkä nenän niistäminen saa aivastamaan monta kertaa putkeen. 🤧 Ja juu vatsassa vähän tuntuu joltain? Ainakin kylkien ja lantion kohdalla tuntuu ikävältä. Niin ja ilmeisesti 4+4...

Mulla ei edelleenkään oireita😳 mietin jo et pitääkö huolestua et jotain vialla. Mut eipä ne oireet kerro mun kohdalla mitään. Ku viimeeks joka meni kesken 6+ niin huonoa oloa oli vähän ennen plussaa ja jatkui 8🤷‍♀️ koitan vaan nauttia kun ei oo huonoa oloa ja toivoa parasta😅 nii paitsi ainut et niitä repäisi kipuja jos aivastaa tai nousee liian nopeesti

Mulla on ollut tukkoinen nenä muutaman päivän, rintoja alkoi aristaa eilen, valkovuotoa on enemmän. Ja kans jotain tuntemuksia on alavatsalla. Repäisykipuja on yleensä raskauksissa ollut alkuvaiheessa, mut nyt ne on ainakin toistaiseksi ollut hyvin lieviä. 🙂

Mä oon ollut tän viikon kipeenä, en sit tiedä liittyykö raskauteen vai mihin mut aivan tukossa ja veto pois😩 ja heräilen kans öisin monta kertaa pissahätään😂

Mä heräsin myös monta kertaa viime yönä. Jos oikein katoin niin nukahdin ehkä puoli 11 jälkeen ja siitä sitten melkein joka ikinen tunti heräsin kunnes puoli 6 en saanut enään unta. 🥴 Eli äkkiä laskettuna heräsin ainakin 5 kertaa, tosin vessassa en joka kerta käynyt vaan vain pari kertaa...

Mä oon ollut tän viikon kipeenä, en sit tiedä liittyykö raskauteen vai mihin mut aivan tukossa ja veto pois😩 ja heräilen kans öisin monta kertaa pissahätään😂
Mulla on tukkoisuus joka raskauden oire, alkaa ennen plussaa ja loppuu synnytyksen jälkeen 🤣

Mä heräsin myös monta kertaa viime yönä. Jos oikein katoin niin nukahdin ehkä puoli 11 jälkeen ja siitä sitten melkein joka ikinen tunti heräsin kunnes puoli 6 en saanut enään unta. 🥴 Eli äkkiä laskettuna heräsin ainakin 5 kertaa, tosin vessassa en joka kerta käynyt vaan vain pari kertaa...
Mäkin heräsin toissa yönä kolmesti ja oli vaikeuksia nukahtaa uudelleen. 😮‍💨Aamulla puolestaan oli todella hankala nousta. Viime yö oli onneksi paljon parempi.

Oireita riittäis vaikka muille jakaa 😅 Kipeät rinnat, vatsa sekaisin, mielialat heittelee... Ja sitten päälle vielä infernaalinen väsymys, jota marraskuun pimeys ei varsinaisesti helpota 🥲 Jotenkin pitäis töitä kumminkin jaksaa tehdä. Viikot ilmeisesti 4+2, eli aika aikaisin tuntui pamahtavan.

Voikohan oikeesti "hajuherkkyys" muuttua jo nyt. Tänään oli siis niin koominen tilanne töissä😬 Yksi työkaveri piipahti juttusilla ja - anteeksi nyt kauheasti mutta - hänen hengitys haisi aivan hirveälle ja tunsin sen vielä kun hän poistui huoneesta käytävälle, monen metrin päästä. 🤢 😅😅

Voikohan oikeesti "hajuherkkyys" muuttua jo nyt. Tänään oli siis niin koominen tilanne töissä😬 Yksi työkaveri piipahti juttusilla ja - anteeksi nyt kauheasti mutta - hänen hengitys haisi aivan hirveälle ja tunsin sen vielä kun hän poistui huoneesta käytävälle, monen metrin päästä. 🤢 😅😅
Mulla ainakin oli hajuaisti tarkimmillaan 5. viikolla 😁 Nyt tuntuu kaikki oireet lieventyneen, hajuaisti siinä samassa.

Takaisin