Raskaaksi 2025

@Mionna @Arie

No minäkin raskauduin vähän liian helposti ekan kanssa kun en ehtinyt edes selvittää, että ovulaation tarkkaa aikaa oikein niinkuin miettisi, ja että on olemassa ihan sellainenkin kuin ovulaatiotesti 🫣 Tuntuu että jäi tosi iso osa puuttumaan ja lähdin ihan täpöllä jännittämään tätä toisen yritystä, mutta taisin ottaa sen liian tosissaan kun näyttää siltä että mun jännittäminen saa koko kierron sekasin! Yk 6 puolessa välissä ja tuntuu itselle ikuisuudelta nämä kuukaudet 😬

@Mionna @Arie

No minäkin raskauduin vähän liian helposti ekan kanssa kun en ehtinyt edes selvittää, että ovulaation tarkkaa aikaa oikein niinkuin miettisi, ja että on olemassa ihan sellainenkin kuin ovulaatiotesti 🫣 Tuntuu että jäi tosi iso osa puuttumaan ja lähdin ihan täpöllä jännittämään tätä toisen yritystä, mutta taisin ottaa sen liian tosissaan kun näyttää siltä että mun jännittäminen saa koko kierron sekasin! Yk 6 puolessa välissä ja tuntuu itselle ikuisuudelta nämä kuukaudet 😬

Joo, siis kun nyt on ihan hurahtanut ja kailottanut kaikille täällä palstallakin, että yritys on päällä, niin on alkanut itseäkin jännittää, että entä jos tässä nyt saakin sitten yrittää "koko rahan edestä". 🤐

Ei minullakaan ollut harmainta aavistusta ovulaation ajankohdasta - tai tyyliin että on edes olemassa sellainen, kuin ovulaatio. Eikä osannut oikein pelätä, että tulisi km tai kkm, kun ei niistäkään paljoa tiennyt. Että tietyllä tavalla tieto lisää kyllä tuskaa.😬

Itse ajattelin nyt tikuttaa tässä kierrossa, että tuleehan mulle kuitenkin ovulaatio, kun tuossa oli aika pitkä kausi kierukan poiston jälkeen kun ei tullut edes menkkoja. Jos ei tästä kierrosta sitten tärppää, niin ehkä uskallan ottaa vähän rennommin. Jotenkin tällä hetkellä pää on vaan tässä yrittämisessä, että ei oikein osaa aloittaa mitään muuta projektia elämässä. Esim. saliharrastusta oon miettinyt, mutta kun päässä on semmonen että entä jos oonki raskaana niin sitten menee hukkaan (vaikka ei edes menisi, kun eihän raskaus estä salilla käyntiä!) tms. En tiedä kuinka yleistä tämä on, mutta jotenkin on semmonen tosi pysähtynyt olo ja odottaa vaan niitä kahta viivaa testissä, että voi "jatkaa elämää". Onko tämä tuttua vai olenko ainut?

Joo, siis kun nyt on ihan hurahtanut ja kailottanut kaikille täällä palstallakin, että yritys on päällä, niin on alkanut itseäkin jännittää, että entä jos tässä nyt saakin sitten yrittää "koko rahan edestä". 🤐

Ei minullakaan ollut harmainta aavistusta ovulaation ajankohdasta - tai tyyliin että on edes olemassa sellainen, kuin ovulaatio. Eikä osannut oikein pelätä, että tulisi km tai kkm, kun ei niistäkään paljoa tiennyt. Että tietyllä tavalla tieto lisää kyllä tuskaa.😬

Itse ajattelin nyt tikuttaa tässä kierrossa, että tuleehan mulle kuitenkin ovulaatio, kun tuossa oli aika pitkä kausi kierukan poiston jälkeen kun ei tullut edes menkkoja. Jos ei tästä kierrosta sitten tärppää, niin ehkä uskallan ottaa vähän rennommin. Jotenkin tällä hetkellä pää on vaan tässä yrittämisessä, että ei oikein osaa aloittaa mitään muuta projektia elämässä. Esim. saliharrastusta oon miettinyt, mutta kun päässä on semmonen että entä jos oonki raskaana niin sitten menee hukkaan (vaikka ei edes menisi, kun eihän raskaus estä salilla käyntiä!) tms. En tiedä kuinka yleistä tämä on, mutta jotenkin on semmonen tosi pysähtynyt olo ja odottaa vaan niitä kahta viivaa testissä, että voi "jatkaa elämää". Onko tämä tuttua vai olenko ainut?
Oon huomannut että aina varsinkin piinapäivien aikaan en osaa oikein tehdä mitään esim. nähdä kavereita tai tehdä yhtikäs mitään ylimääräistä koska ”mitä jos oonkin raskaana” 🤭 Tunnistan ton saman fiiliksen täysin, en viitti ostaa uusi vaatteita koska kuitenkaan raskaana ne ei istu, en voi suunnitella mitään matkoja tai luvata juhlia koska entä jos oon raskaana ja on vaikka pahoinvointia enkä halua alottaa mitään uutta harrastusta koska oon raskaana ni se jää kuitenkin kesken( vaikka tiedän ettei esim joku tanssi välttämättä heti jää pois kun sais positiivisen testin😅)

Pitää kai se tännekin ketjuun huikata, että jonkinlainen hailura viiva tuli testiin tänään (kiertopäivä 25 ja dpo jossain 10 paikkeilla). Yk2, näinkö se voi nopeaa tärpätä vielä tässä iässä. 🥲 mutta pitää nyt laittaa jäitä hattuun ja testata huomenna uudelleen.
View attachment 149689
Vahvistumisia sinne! Selkeä plussa, onnea!😍

Kuulostaa tutulta ihana hurahtaminen kuumeiluun! Kuitenkin täältä yrityskierto 15+ tienoilta suosittelen ettei jätä mitään suunnittelematta tai tekemättä koska saattaa sit olla raskaana. Meillä ois jäänyt tähän asti jo puolentoista vuoden seikkailut elämättä! Jos vauvaa ei kuulukaan, sille tulee sit tunnepuolella lisähintaa siitä että on luopunut muutenkin paljosta yrityksen eteen. Tällainen pieni päivänsäde täältä huutelee 😄 tsemppiä yrityksiin!

Täällä dpo9 menossa, toiveet korkealla, odotukset aika vähissä, kaikkee perus oireilua on. Huomenna voisin kokeilla testiä 😊

Täällä tänäaamuna varsin tuttua nälkä+pahoinvointia, joka saa syljentuotannon villiintymään ja koko ajan on viittä-vaille-oksennus -olo. Samalla tuntuu kyllä siltä, että voisi olla vatsatauti iskemässä. Toivottavasti ei ole. 🫣 Illalla nousi lämmöt pikkusen kuumeen puolelle, mutta se on jo ohi. Alavatsassa tuntuu "painoa", mutta kuten sanoin, tuntuu kuin olisi vatsatauti iskemässä. Olo on sen verran kamala, että jos olisi työpäivä, lähtisin varmaan kotiin vatsatautia potemaan. 😅 Jänniä aikoja!
Muoks. Meni ohi aamun olot parin tunnin jälkeen. Katsotaan uusiutuu jo huomenna 😅

Muokattu viimeksi:
@Evea Onnea paljon! :red-heart: Oletko uudestaan testannut vielä?

Kyllä mä olen tässä luteealivaiheessa koittanut elää niin, että en ainakaan omalla toiminnallani vaikeuta esim. kiinnittymistä. Ehkä enemmänkin sen takia, ettei tarvitse jossitella myöhemmin kuin että sillä olisi oikeasti mitään merkitystä. Jotain liikkeitä en esim. salilla tee luteaaliaikaan (esim. lantionnosto painolla) ja juoksutreenit olen jättänyt pois. Mutta salilla olen kuitenkin käynyt ja lenkit tehnyt kävellen. Tietyllä tavalla on kyllä tylsää, ettei pääse salilla kunnolla treenaamaan kovilla painoilla. Enkä todellakaan tarkoita, että näitä juttuja ei yrittäessä saisi tehdä mutta itse olen kokenut paremmaksi liikkua rennommin ja jättää kovat treenit myöhempään. Siis nyt panostus on enemmän liikkuvuustreenissä, lihasten ylläpitämisessä salitreenin avulla ja kävelylenkeissä.

Menoja en sinänsä ole jättänyt välistä yrittämisen aikana. Mutta esim. illallisilla olen ollut alkoholittomalla linjalla, koska en sitä riskiä halua ottaa. Mutta esimerkiksi uuden työn olen aloittanut yrittämisen aikana. Saliharrastuksen rohkaisisin kyllä aloittamaan, jos se kiinnostaa. Raskautuessakin se on hyvä paikka liikkua, kun pystyy tosi hyvin itse säätämään mitä liikkeitä tekee ja kuinka kovilla painoilla. Ja on muutenkin tärkeää raskausaikana pitää lihaskunnosta huolta. :Smiling Face With Smiling Eyes:

Vielä omanapailut päälle. Täällä mennään dpo 6 ja aika tavallisia luteaalioireita on ollut. Vähän myös sellaista heikotusta ollut ajoittain mutta johtunee vain verensokerin laskuista. Mulle tää on ehkä se pahin piinailuvaihe, kun etsii koko ajan jotain merkkejä kiinnittymisestä. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Täällä tänäaamuna varsin tuttua nälkä+pahoinvointia, joka saa syljentuotannon villiintymään ja koko ajan on viittä-vaille-oksennus -olo. Samalla tuntuu kyllä siltä, että voisi olla vatsatauti iskemässä. Toivottavasti ei ole. 🫣 Illalla nousi lämmöt pikkusen kuumeen puolelle, mutta se on jo ohi. Alavatsassa tuntuu "painoa", mutta kuten sanoin, tuntuu kuin olisi vatsatauti iskemässä. Olo on sen verran kamala, että jos olisi työpäivä, lähtisin varmaan kotiin vatsatautia potemaan. 😅 Jänniä aikoja!
Mulla on dpo 5 ja heräsin vatsan turvotukseen ja siitä sitten mennyt ihan kuralle. No tietenkin heti mietin että tällä on jotain tekemistä raskautumisen kanssa. Mutta eihän se nyt näin varhain ole mitään, oletettavasti ihan vaan vatsavaivoja 🤦🏼‍♀️ Mutta toisaalta jos muillakin on suurinpiirtein näillä päivillä sekavaa vatsaa niin jospa se tarkoittaisi jotain 💫 Tää on just tätä piinailua, ihan kauheaa mutta samalla jotenkin jännittävää 😭

Itse olen laittanut elämän jotenkin hyllylle miettien että kohta olen kuitenkin raskaana. Just vaatehankinnoissa ja tavoitteiden asettamisessa esim treenauksen suhteen. Toisaalta olisi ollut tyhmää ostaa uusi vaatekaappi vaatteita ja sitten raskautua ja muuttaa kokoan ja tyyliään taas seuraavan parin vuoden aikana. Mutta toisaalta olis tässä jo ehtinyt jonkun vaatteen kuluttaa puhki odottaessa 🤷🏼‍♀️

Täällä dpo 9 ja alkaisi kyllä testailu jo polttelemaan, vaan eipä ole onneksi testejä kaapissa edes odottelemassa. Toisaalta en uskalla edes tehdä testiä, koska pelkään sen niin kovasti olevan negatiivinen. 😖 Ehkäpä sitä kuitenkin tänään voisi kipaista kaupasta testit huomiseksi, tai sitten vaan odotella jos/kun ne menkat sieltä alkaa. Jotenkin jo valmiiksi sellainen olo että ei tärppiä tästä kierrosta. 😐

Noh, taitaa olla turha edes tehdä testiä tällä viikolla, koska pms-olot tuli tänään 😄🤣 Tää kierto tuntui alusta lähtien siltä ettei tuu onnistumaan ja jotain outoa oli, kun lämmöt oli ylhäällä vielä kuukautisten alkaessa ja saniasta sylkitestissä läpi kierron.

Dpo7.. Eikö se ois jo kiinnittynyt ehkä nyt?

Onko turvallista aloittaa Primolut Nor-kuuri tällä viikolla kuukautisten siirtoon ja mitä voi tapahtua jos olisinkin raskaana?

No alan jo epäillä omaa hedelmällisyyttäni. Mulla on hyvin vahva tunne siitä, että jotakin on jo pielessä ikäni takia (36), vaikka neljästi olenkin raskautunut yk1.. Näistä kaksi ollut elinkelvottomia. Viimeisin synnytys 2021. Viimeisin keskenmeno 09/25..

Enkä tarkoita pahaa pitkään yrittäneille. Mutta olen epäillyt tätä jo vuoden kaksi, en siis vasta nyt kun yritys on päällä. Jotenkin olen täysin varma asiasta. Siksi en tahtoisi olla hakematta apua nyt, koska vuosi on pitkä aika hukattavaksi jos ja kun jotakin löytyy. Jotenkin aina ajatellut, että jälkikäteen hukattu aika harmittaisi ja sit huomaisi että on liian myöhäistä.

Onko näissä mitään kriteeriä, jos on etäsuhteessa, että millä paikkakunnalla hoidot tapahtuvat sitten jos niille tulee tarve?

Laitoin Donafertyä tilaukseen.

Muokattu viimeksi:
Kuulostaa tutulta ihana hurahtaminen kuumeiluun! Kuitenkin täältä yrityskierto 15+ tienoilta suosittelen ettei jätä mitään suunnittelematta tai tekemättä koska saattaa sit olla raskaana. Meillä ois jäänyt tähän asti jo puolentoista vuoden seikkailut elämättä! Jos vauvaa ei kuulukaan, sille tulee sit tunnepuolella lisähintaa siitä että on luopunut muutenkin paljosta yrityksen eteen. Tällainen pieni päivänsäde täältä huutelee 😄 tsemppiä yrityksiin!

Täällä dpo9 menossa, toiveet korkealla, odotukset aika vähissä, kaikkee perus oireilua on. Huomenna voisin kokeilla testiä 😊

Meillä on sisarushaave ja siinäkin alkaa melkeen vuosi tulla täyteen niin oon ehdottomasti samaa mieltä ettei elämää kannata laittaa paussille! Tai ainakaan oman mielenterveyden nojalla. Mies osti jotkut keikkaliput ensi kesälle ulkomaille ja totesi että ainahan voi olla menemättä jos onkin pieni kotona… tai sitten tulee koko perheen ihana reissu. Toivottavasti perheen yhteinen reissu niin että oon raskaana :smiling face with heart-eyes:

Mulla menossa kp41. Testasin negan kp38 ja tulin viikonloppuna kipeäksi joten eiköhän mene nyt vaan odotellessa uuden kierron alkua. Ensi kuussa ensikäynti polille :Smiling Face With Halo:.

Täältäkin kuulumisia, kp28 ja dpo8 meneillään ja voi luoja kun onkin piinapäivien piinapäivät meneillään 😶‍🌫️ Jos menkkoja ei kuulu niin ajattelin että jos sunnuntaina uskaltaisi testata.. Pitääpä keksiä paljon "kiireitä" ja tekemistä jotta viikko kuluis tässä nopeasti :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Aloin tässä miettimään ja oon yrittäny ettiä tietoa, mutten oikein löydä yhtä varmaa faktaa asiata liittyen ovulaatioon. Oon tässä nyt todennu että jos ovis on tapahtunut tässä kierrossa niin se oli täysin oireeton ja vähän etujassa. Niin lähinnä siis mietin, että onko teillä kokemusta ovulaatiosta ilman mitään oireita? Että olisitte vaikka saanu positiivisen ovistestin vaikka esim. mitään limoja tai muita oireita ei olis ollu koko kierrossa?

Aloin tässä miettimään ja oon yrittäny ettiä tietoa, mutten oikein löydä yhtä varmaa faktaa asiata liittyen ovulaatioon. Oon tässä nyt todennu että jos ovis on tapahtunut tässä kierrossa niin se oli täysin oireeton ja vähän etujassa. Niin lähinnä siis mietin, että onko teillä kokemusta ovulaatiosta ilman mitään oireita? Että olisitte vaikka saanu positiivisen ovistestin vaikka esim. mitään limoja tai muita oireita ei olis ollu koko kierrossa?
Mulla ei oo mitään faktatietoa, mut omakohtainen kokemus on et oon saanu vahvan positiivisen ovistestiin vaikka limoja ei oo ollu. Jotain muita oireita: kipuja alavatsalla jommalla kummalla puolella on ja rintojen arkuutta, mut nekin vaihtelevasti ja voimakkuus vaihtelee eri kierroilla. Mulla jostain syystä tulee limat vasta vähän ennen menkkoja tai sit kuukautisvuodon ekoina päivinä veren mukana. En tiiä onko tämäkään ihan normaalia, onko kellään muulla samaa? Välillä siis ihan kunnon ”jojoja” 🤣🫣 Mulla kyllä myös runsastuneet menkat jostain syystä ja sekin jo ihmetyttää. Jostain luin siis ettei kuuluis tulla hyytymiä hirveesti. Ovulaation aikaan toki valkovuoto muuttuu värittömäksi mut ei välttämättä oo selkeää limaa.

IMG_1456.jpeg

Oon varmaan ihan viivahuuruissa mutta mun silmät näkee tässä haaleanhaalean haamulaisen🥹 nyt ristin sormet että tää olis vihdoin kestävä raskaus, JOS tämä on raskaus🙈

Mulla ei oikein ikinä ole mitään oireita, mutta limat on kyllä 🤔 Nekin joskus vaihtelee niin että vaikka heinäkuussa kun oli hellettä niin ei tainnut kauheasti limaa ollakkaan. Ja itseasiassa vaikka tässä kierrossa ei ollut juurikaan sitä valkoista vv, mutta kirkasta useampi päivä.

Takaisin