Pelko keskenmenosta

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kali
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Kali

Kommentoinnin ninja
Ajattelin nyt tälläiselle surulliselle asialle luoda oman ketjun. Koska en halua pilata muiden ketjujen iloista odottavaa tunnelmaa. Kun itsellä todella vaan paha olla nyt ja huonoja ajatuksia en yhtään osaa iloita tästä ja luotan 0% että menisi hyvin. Ja tiedän että miehellä samankaltaisia pelkoja.. Hänkin pelkää että menee kesken viidennen kerran. Niin oikeastaan kumpikaan ei yhtään osaa iloita tästä. Enemmän ahdistunut, pelokas tunnelma täällä meillä. Tämä siis mun viides raskaus ja kaikki edelliset neljä päättyneet alkumetreillä tänä vuonna vielä. Yksi keskenmeno, kolme kemiallista...

Niin tänne voi laittaa jos samanlaisia pelkoja menettämisestä.

Paljon jaksamista Kali! ❤️ On raskasta ja luonnollista tuntea jatkuvaa pelkoa epäonnistuneiden kertojen jälkeen. Oletko ajatellut, että voisit työstää asiaa ammattilaisen kanssa? Esim. Psykiatrinen sairaanhoitaja tai psykologi? Ei ole häpeä pyytää apua, jos oma jakaminen tai ahdistus mietityttää. Tärkeintä pitää huoltaa myös itsestä. 🙂

Paljon jaksamista Kali! ❤️ On raskasta ja luonnollista tuntea jatkuvaa pelkoa epäonnistuneiden kertojen jälkeen. Oletko ajatellut, että voisit työstää asiaa ammattilaisen kanssa? Esim. Psykiatrinen sairaanhoitaja tai psykologi? Ei ole häpeä pyytää apua, jos oma jakaminen tai ahdistus mietityttää. Tärkeintä pitää huoltaa myös itsestä. 🙂
Juu siis käyn suht koht säännöllisesti ihan terapiassa kyllä jo, no se on vähemmän kuin mitä mulla ollut ennen, ennen oli muutamia kertoja kuussa nyt kerran tai joka toinen kuukausi. Mutta voin myös tarvittaessa pyytää lisää aikoja, nyt voisin koska tämä erittäin vaikeaa aikaa. Jotenkin naiviisti ajattelin jos tulen vielä viidennen kerran raskaaksi se olisi jotenkin helpompaa. 😟 Ja siksi viime tapaamisella sovimme ajan vasta joulukuulle.

Juu siis käyn suht koht säännöllisesti ihan terapiassa kyllä jo, no se on vähemmän kuin mitä mulla ollut ennen, ennen oli muutamia kertoja kuussa nyt kerran tai joka toinen kuukausi. Mutta voin myös tarvittaessa pyytää lisää aikoja, nyt voisin koska tämä erittäin vaikeaa aikaa. Jotenkin naiviisti ajattelin jos tulen vielä viidennen kerran raskaaksi se olisi jotenkin helpompaa. 😟 Ja siksi viime tapaamisella sovimme ajan vasta joulukuulle.
Ehdottomasti pyydät aikaa tähän väliin! 🙂 Tsemppiä ❣️

Sulla on kyllä @Kali tosi kurja tilanne kun oot niin monta kertaa joutunut kokemaan pettymyksiä. Ei ihme että pelottaa ja huolettaa. On varmasti hyvä idea koittaa vähän keskustella peloista esimerkiksi siellä terapiassa, jos sulla tällainen mahdollisuus kerran on, koska onhan se nyt todella kuormittavaa koko ajan pelätä pahinta.

Mä oon myös aika negatiivisella tunnelmilla ollut tässä vauvaprojektissa jotenkin alusta asti, joten nyt luonnollisesti huolettaa että menee kesken. Mutta koitan muistuttaa itseäni niistä miscarriage odds reassurer -laskurin luvuista, lopulta todennäköisyys keskenmenolle on kuitenkin pienempi kuin raskauden päättyminen. Todennäköisyyksiin luottaminen on vaikeaa, kun on ollut niiden väärällä puolella riittävän monta kertaa (pelkästään ihmisen syöpään sairastuminen nuorena aikuisena on aika epäonninen ja epätodennäköinen sattumus). Mut sit toisaalta! Jos on jo pari kertaa osunut se huonompi ja pienempi todennäköisyys, niin eikö sit jo ala olla aika iso todennäköisyys sille et menee sen todennäköisemmin kautta?

Tämä mieliala tätä raskautta kohtaan ja kaikkea siihen liittyvää on kyllä jo hirveää vuoristorataa. 😬 Vähän lohdutusta sain kun aamun testiin tuli pikkuisen vahvempi viiva kuin eilen. Mutta toki nyt parempi olo kuin eilen illalla kun oli kaikenlaisia tuntemuksia jotka melkein meni kivun puolelle.. Ei kumminkaan panadolia tarvinnut ottaa. Meinasin kyllä päänsärkyyn ottaa mutta sekin meni onnekssi ohi parissa tunnissa.

Ja nähtävästi katsoin että keusotella alue jossa asun on mahdollisuus keusote sovelluksella olla äitiysneuvolaan yhteydessä arkipäivisin 9-11. Meinasin kyllä ensi vasta viikolla olla yhteydessä sinne kun silloin ollaan jos sinne asti päästään niin vähintään 4+3, tänään 3+6 kai mutta.. Ehkä sittenkin pitäisi? 🤔 Kun en ole varma taas kaikista lääkkeistäni edes. No ei mulla montaa ole mutta varmistaisin asian vaan muun asian yhdeydessä...

Oloihin varman auttoi kun nukuin enemmän kuin 5 tuntia kuten toissa yönä. 😆 Nyt nukuin ainakin 8 tuntia...

Tämä mieliala tätä raskautta kohtaan ja kaikkea siihen liittyvää on kyllä jo hirveää vuoristorataa. 😬 Vähän lohdutusta sain kun aamun testiin tuli pikkuisen vahvempi viiva kuin eilen. Mutta toki nyt parempi olo kuin eilen illalla kun oli kaikenlaisia tuntemuksia jotka melkein meni kivun puolelle.. Ei kumminkaan panadolia tarvinnut ottaa. Meinasin kyllä päänsärkyyn ottaa mutta sekin meni onnekssi ohi parissa tunnissa.

Ja nähtävästi katsoin että keusotella alue jossa asun on mahdollisuus keusote sovelluksella olla äitiysneuvolaan yhteydessä arkipäivisin 9-11. Meinasin kyllä ensi vasta viikolla olla yhteydessä sinne kun silloin ollaan jos sinne asti päästään niin vähintään 4+3, tänään 3+6 kai mutta.. Ehkä sittenkin pitäisi? 🤔 Kun en ole varma taas kaikista lääkkeistäni edes. No ei mulla montaa ole mutta varmistaisin asian vaan muun asian yhdeydessä...

Oloihin varman auttoi kun nukuin enemmän kuin 5 tuntia kuten toissa yönä. 😆 Nyt nukuin ainakin 8 tuntia...
Itse soitin yhteen lääkkeeseen liittyen Teratologiseen tietokeskukseen. Sieltä saa nopeimman ja luotettavimman vastauksen ja ohjeet. 😊🙏

En malttanut huomiseen että teen testin. Testi ei ole vahvistunut maanantaista😔 taitaa jäädä kemialliseksi. En kyllä jotenkin uskokkaan että olisi tämä onnistunut heti keskenmenon jälkeen. Kovasti kyllä toivon. Harmi kun kerkesin miehellekin sanoa.

En malttanut huomiseen että teen testin. Testi ei ole vahvistunut maanantaista😔 taitaa jäädä kemialliseksi. En kyllä jotenkin uskokkaan että olisi tämä onnistunut heti keskenmenon jälkeen. Kovasti kyllä toivon. Harmi kun kerkesin miehellekin sanoa.
Olen pahoillani 💔

Olen pahoillani! 💔 Tiedän tuon tunteen kun haluaa uskoa ja innoissaan kertoo miehelle jo. 😭

Olen pahoillani 💔 jos yhtään lohduttaa niin mulla oli 12/23 kkm. Alettiin yrittää maalikuussa, tuli kemiallinen. Huhtikuussa taas raskaana ja siitä syntyi vauva 12/24 💗

• Optimistinen
Reaktiot: O.O
Olen pahoillani, tosi kurjaa 💔 Toipumista ja toivottavasti sitten uutta kohti ❤️‍🩹

Olen pahoillani, halaus 🥺💔

Pahoittelut 😔❤️

Katsotaanpas sittenkin vielä miten käy. Laitoinkin kuvaa tohon viesti ketjuun missä on positiiviset raskaus testit. Oon kyllä nyt ihan sekasin että mihin uskoa.

Nyt oonkin vakuuttunut että tämäkin varmaan kemiallinen. Luin jostain jotain että siihen viikkodigiin voi tulla se 2-3 tulos hetkellisesti vaikka kyseessä kemiallinen. Luulin jo että tähän voisi luottaa ettei ainakaan kemiallinen.... 😵
Mun mielestä sun kannattaa nyt lopettaa kemiallisten oireista lukeminen ja niiden löytäminen sun tilanteesta. Sen perusteella mitä olet jakanut täällä, sulla ei ole mitään syytä uskoa et just nyt raskaus olisi jäämässä kemialliseksi. Anteeks, en tarkoita olla inhottava tai ikävä mut musta tuntuu että sulla käy ajatukset nyt aika negatiivisella kierteellä ja kuormitat itseäsi sillä tosi paljon 💚 Oot olemassa olevan tiedon valossa raskaana, eli raskaana kunnes toisin todistetaan 😊

Muokattu viimeksi:
Mun mielestä sun kannattaa nyt lopettaa kemiallisten oireista lukeminen ja niiden löytäminen sun tilanteesta. Sen perusteella mitä olet jakanut täällä, sulla ei ole mitään syytä uskoa et just nyt raskaus olisi jäämässä kemialliseksi. Anteeks, en tarkoita olla inhottava tai ikävä mut musta tuntuu että sulla käy ajatukset nyt aika negatiivisella kierteellä ja kuormitat itseäsi sillä tosi paljon 💚 Oot olemassa olevan tiedon valossa raskaana, eli raskaana kunnes toisin todistetaan 😊
Juu oot tuossa aivan oikeassa kyllä. Ehkä tekisi hyvää jos en nyt testaa ainakaan viikonloppuna. Pitäisi vain luottaa varsinkin kun tuntuu että jotain oireitakin alkaa tulemaan jo... 😅 Hirveän flunssainen olo esim. ei siis muuta kuin että aivastelen vähän väliä moneen otteeseen ja nenä aivan tukossa. Siksi varmaankin olen vielä hereillä nyt puoli 12.

Tsemppiä kaikille pelon kanssa painiville💔 Täällä nykyinen raskaus saanut alkunsa suoraan varhaisen keskenmenon jälkeen, odotan innolla ja kauhulla tulevia viikkoja, pelko päästäänkö yhtä pitkälle ja mitä pelolle tapahtuu kun ylitetty edellinen 6+3 rajapyykki.

Juu oot tuossa aivan oikeassa kyllä. Ehkä tekisi hyvää jos en nyt testaa ainakaan viikonloppuna. Pitäisi vain luottaa varsinkin kun tuntuu että jotain oireitakin alkaa tulemaan jo... 😅 Hirveän flunssainen olo esim. ei siis muuta kuin että aivastelen vähän väliä moneen otteeseen ja nenä aivan tukossa. Siksi varmaankin olen vielä hereillä nyt puoli 12.
Hei! Tiesitkö että on olemassa ns."raskausnuha" 😅
Etenkin raskauden alussa, hormonitoiminnan muuttumisen seurauksena, alkavat limakalvot niin navan alapuolella kuin yläpuolella vahvistumaan ja etenkin 👃 meinaa tila loppua jolloin tukkoisuus on luonnollista. ..niinpä se myös taatusti aivastuttaa ja vaiva saattaa jatkua synnytykseen saakka.
Tsemppiä ja mielekästä raskausmaratonia sinulle! Matkalla mahtuu taatusti monenlaista isompaa ja pienempää ihmeteltävää / mietittävää

Takaisin