40+ kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miimali
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Moi kaikille teille, otti erityisen koville viimeisin pettymys, se kun oli jo 12. pettymys putkeen. Yrittänyt jotenkin vähentää henkistä painetta raskautua ja saada kierroksia alas. Akupunktio teki viikko sitten hyvää. Meillä on nyt suunnittelukäynti varattuna parin viikon päähän 🙏.

Pikaisesti omaa napaa. Tänään tuskin tulee positiivista ovistestin. Sinänsä hyvä mut alan jo panikoida kun nää vaan haalistuu ja oireet hävis et enkö vaan tässä kuussa ovuloi 🙄 mikä ei yllättäisi taas näiden reumalääkkeiden takia.. Tänään testi äsken näin hailee..
View attachment 149065
Sulla kans reuma? Mullaki on jo lääkkeenä nyt vaan burana joka tietty häiritsee ovulaatiota ja kiinnittymistä yms mut ilman en pärjää. Mulla olis resepti biologiseen lääkkeeseen mut en enää tänä vuonna suostu maksaa sitä yli 600e 😫 Pahoja oireita tms et nekin voi häiritä raskautumista. Näiden kaikkien juttujen takia ei oo toiveet kovin korkealla ennen ku saan tammikuussa lääkkeen. Toki oon tullut raskaaksi lääkkeillä ja ilman, myös reuma ollut pahana ja tulehduskipulääkkeitä mennyt et eihän sitä ikinä tiedä.

No veikkaan et mulla menee nyt kans jotenki noin.. Mulla yleensä plussa tulee kp 12. Nyt aloin testaa kp 8. Ollu tasaisen haalee, parina päivänä nyt tummu ja sit tuli oireetkin eli hitokseen limaa mut tänään ei mitään 😬
Eiköhän se elimistö yritä sit uudelleen, jos nyt ei ollut vielä kypsä munasolu.. Toivotaan! 🙏

Kiitos tuosta huomiosta. Kävin vähän googlettemassa. Sehän ei kannata koskaan. 🙈 Mullahan on ollut myös näköhäiriöitä ja vatsavaivoja. Ne kun laittoi Googlen haussa yhteen ferritiinin kanssa antoi ihan huolenaihetta. Minun reumalääkäri kehoitti menemään silmälääkärille noista näköhäiriöistä eli sinne varmaan varaan sitten ajan seuraavaksi.
Millasia näköhäiriöitä sul on ollu?

Millasia näköhäiriöitä sul on ollu?
Lähinäkö on mennyt nyt ihan parissa viikossa huonoksi. Pitää kaikki siirtää kasvoista kauemmaksi, että tekstistä saa edes jotenkin selvää. Tosi sumuista kaikki. Lisäksi huomaan, ettei silmä oikein tarkenna.

Heippa! Löysin teidän ketjun ja ajattelin tulla mukaan vertaistuen toivossa. Olen 41 vuotta tänä vuonna täyttänyt jo kolmen lapsen äiti. Nuorimmainen on 8. Meillä on uusperhe ja puolisoni kanssa ollaan haaveiltu yhteisestä lapsesta 1.5 vuotta. Koska lapsia molemmilla jo on, hoitoihin ei ole menty ja yritetään siis olla ottamatta tästä suurta stressiä.

Kävin noin vuosi sitten gynellä, jolta sain Terolutit ja niiden kanssa muistaakseni eka kierrosta tein positiivisen raskaustestin 31.12.2024. Ehdittiin ensikäynnille neuvolaankin, mutta juuri samoihin aikoihin alkoi verinen vuoto ja tuli spontaani keskenmeno.

Sen jälkeen pidettiin yksi välikierto suositusten mukaan ja seuraavasta tulin sitten uudelleen raskaaksi. Me ehdittiin mm. noin 7. viikolla alkuraskauden ultraan, jossa kaikki vaikutti olevan hyvin ja itkettiin ilosta. Mutta se päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon, joka lääkkeillä tyhjennettiin ja synnytin sit raskausmateriaalia suihkussa yhden yön.

Sen jälkeen yritys on jatkunut, käytännössä yritetään parhaamme mukaan huomioida ovulaatio, jonka tunnen erittäin selvästi. Mutta nyt moneen kiertoon ei siis ole tärpännyt. Tällä hetkellä eletään ihan loppukiertoa, menkkojen pitäisi alkaa viikonlopun aikana. Olen uskomattoman taitavasti kuvitellut itselleni monenlaisia oireita, kuten alavatsan juilimiset, hillittömän palelun (syksy on tulossa...) ja rintojen tuntemuksia.

Onhan tämä aika raadollista, kun olen vuoden ajan aikana ollut pari kertaa ihan todella raskaana eikä meillä ole edelleenkään mitään tietoa vauvasta. Silti koen voivani henkisesti yllättävän hyvin, vaikka on tietenkin surullinen olo. Meillä on ihania lapsia, aivan uskomattoman upea parisuhde, hyvä arki ja työkin on mieleistä. Onneksi näinkin on hyvä, vaikka yhteistä vauvaa ei koskaan tulisikaan.

Sulla kans reuma? Mullaki on jo lääkkeenä nyt vaan burana joka tietty häiritsee ovulaatiota ja kiinnittymistä yms mut ilman en pärjää. Mulla olis resepti biologiseen lääkkeeseen mut en enää tänä vuonna suostu maksaa sitä yli 600e 😫 Pahoja oireita tms et nekin voi häiritä raskautumista. Näiden kaikkien juttujen takia ei oo toiveet kovin korkealla ennen ku saan tammikuussa lääkkeen. Toki oon tullut raskaaksi lääkkeillä ja ilman, myös reuma ollut pahana ja tulehduskipulääkkeitä mennyt et eihän sitä ikinä tiedä.
Joo mullon ollu lapsesta lähtien ja vähän sama tilanne ku sulla mut en pysty ollenkaan syömään kipulääkkeitä kun sotkevat ovulaatio ja en oikeestaan ovuloi ollenkaan jos syön niitä. Kulla just vaihdettiin cimziaan (en tiedä kirjoitinko oikein 😬) jota voisi käyttää myös raskaanakin. Mut sama itselläkin. Kuukauden annos on reilu 500e kerralla joten käyn vasta lääkkeet kun vuosi vaihtuu 🙄 ei vaan o oikein nyt varaa..

Lähinäkö on mennyt nyt ihan parissa viikossa huonoksi. Pitää kaikki siirtää kasvoista kauemmaksi, että tekstistä saa edes jotenkin selvää. Tosi sumuista kaikki. Lisäksi huomaan, ettei silmä oikein tarkenna.
Kannattaa kyllä käydä silmälääkärillä tai, jos noin nopeasti on huonontunut. Jos on jotain toimenpiteitä vaativaa. 🙏

Nyt oli reumalääkkeistä puhetta, miten siis loppuvuodesta ei ns kannata ostaa jos saa biologisen? Mä pääsennyt magneetin maanantaina ja sieltä sit selvii kannattaako Kelasta hakea b lausuntoa. Mun suun kautta syödä kortisoni peittää ultrauksessa tulehdusta sen verran et kriteerit ei täyty. Enkä pysty vähentämään 😞 aloitin salatsopyrinin rinnalle , lisöksi oxiklorin ja ne kortisonit. Toki kelan hakemukseen menee kuulemma 2kk ni silloinhan se kannattaa odotella alkuvuoteen sen ostamisen kanssa. Tarkoitatte ehkä sitä maksukattoa kun nollannut.

Olen 41(muistaakseni😅) ja reuma puhkesi tän syyskuisen 24 synnytyksestä uudestaan 2kk. Olin kolme vuotta lääkeetön sitä ennen . Kirjoitellut tuolla yleisessä ryhmässä mutta käynyt ahkerasti myös täällä lukemassa. Tän viidennen yrityksen kanssa osunut kkm ja kemiallinen nyt melko lähekkäin. Tähän kiertoon joka nytkp8 menossa niin yritän rennompaa otetta. Oon maaninen testailija kun eka tikku kasteltu😂 Siinä yritän nyt rauhoittua 🙂🙃

Mulla oli reuman ja lääkkeiden kanssa hyvä tilanne, kun alettiin yrittämään viime vuonna. Sain aiemmin biologista, joka ilmeisesti laittoi sairauden remisioon. Sen jätin pois jo vuotta aiemmin, kun siinä on niin pitkä varoaika. Nyt jännitän aktivoituuko sairaus uudelleen synnytyksen jälestä. Ennen raskautta ja raskauden aikana söin vain oxiklorinia. Sitäkin lääkärin suosituksesta, kun sillä uskotaan olevan vaikutusta vasta-aineiden kohdalla, joita mulla oli/on. Toinen lääke joka hääty aloittaa noiden vasta-aineiden vuoksi oli mini-ASA. Viime viikolla kävin reumakontrollissa ja verikokeet oli suht ok. Muutamaa arvoa lukuun ottamatta. Nivelet oli parin viikon päästä synnytyksestä hetken kipeät ja turpeat, mutta onneksi helpotti, ainakin toistaiseksi. 😊

@Mamiksx5 noi biologiset lääkkeet on niin kalliitabet menee se lääkekatto melkeinpä heti täyteen. Lääkekatto nollautuu aina vuoden vaihteessa ja jos nyt vaikka maksaisin sen lääkekatto joka on 630e per vuosi niin joutuisin taas tammikuussa maksaa uudestaan sen 630e. Eli kituutan nyt tammikuun alkuun et ei tarvii maksaa niin paljo 🙄

Omaa napaa niin ovulaatio on täysin kateissa ja veikkaan taas ettei edes tule.. Tä aamun testi lähes puhdas nega 😒😞

1000026934.jpg

Tervetuloa @Sininen hetki ja @Mamiksx5 tännekin 🌞

@Yrittäjä83 onpa tylsää, onko sulla todettu aiemminkin anovulatorisia kiertoja?

Mulla kans oviksen etsintä käynnissä, nyt kp 8. Ihan vaaleaa viivaa tulee joskin tummempaa kuin @Yrittäjä83 lla mutta mulla nyt melkeen aina näkyy joku viiva. Clearbluen lila ei vilku edes vielä. Vähän turhauttaa välillä kun puhuttiin miehen kanssa siitä 2x viikossa niin alkuviikolla häntä ei innostanut ja eilinen meni kipeää lasta koko ilta nukuttaessa niin nyt on jo torstai. En tykkää siitä että mä joudun koko ajan olee se et hei oisko tänään hyvä hetki illalla ja sit hän kyl saattaa näyttää vihreää valoa mut sit kuitenki jää. Täytyy sopivassa kohtaa nyt taas yrittää sanoa että olis kiva jos hän tekis kans aloitteita kun nää pari viikkoa alkukierrossa ois ne tärkeät. Muuten siis meillä menee kaikin puolin oikeen hyvin. Tää asia vaan ois kiva jos menis paremmin.

Tervetuloa mukaan @sininenhetki 😊 Meillä on suht sama tilanne, ensimmäistä yhteistä toivotaan. Kymmenen negakiertoa takana. Hoitoihin ei mennä jos ei enää luonnollisesti onnistu. Taitaa se oma ikä olla tässä syypää☹️

Minäkin kömmin täältä alkukierron masisksista ylös, kp9 menossa. Tänään ostin lisää ovistestejä mutta en aloittele vielä kun ei ole mitään oireita.

@Yrittäjä83 mulla ei tunnu estävän ovulaatiota mutta kyllähän se estää kiinnittymistä yms. Jos jaksais ens kiertoon hakee Buranaa ni mahdollisuudet paranis edes vähän 😊
Mikä kp sulla on ja minkä pituinen kierto? Onko vielä toivoa et testi muuttuisi positiiviseksi?

@Mamiksx5 joo just ton lääkekaton takia en hae tänä vuonna, ei oo kyllä mitenkään varaa laittaa yli 1200e lääkkeisiin 2kk sisällä 🤦🏼‍♀️ ihan törkeitä hintoja noilla lääkkeillä. Mulla on aiemmin ollut noita mitä sulla mut ei mitään apua ollut, pelkkiä haittoja vaan. Sairastuin reumaan -12 eikä oo koskaan ollut oireeton kun tosi nopeesti tuli jo ihan pysyviä vaurioita niveliin, mulla tosi aggressiivinen reuma 😫

@StarStrike mulla on synnytyksen jälkeen pahana aina, vauvan hoito on tosi raskasta silloin mut onneksi helpottaa aina jossain vaiheessa.

@Kesäheinä85 terkkalääkäri epäili joskus et vois olla mut ei mitään tietoa, en muista missä yhteydessä tää nousi esille ☺️

@Henskuu mulla vasta kp 14 menossa mut miun kierrot on yleensä 23-25 päivää, niin se nyt ahdistaa. Viime kierto oli outo kesti 29 päivää ja vuoto kesti viikon. Sillä nyt mietin et menikö kroppa sekaisin. Mulla pistettiin iso määrä kortisonia viime kierrossa noin 4 päivää ennen ku menkat piti alkaa. Meni kroppa ihan sekaisin 😵‍💫

Tänään tein toisen ovistestin niin se oli vähän tummunut mut kaukana ollaan edelleen 🙄 huomenna onneks nähdään taas puolison kanssa, vaikee viikko kaikin puolin. Ehkä tää miun ovis on ottanut et ei tuu liian aikaseen😅
1000026953.jpg

Mitä kaikkea teidän mielestä olisi oleellista huomioida, että voisi maksimoida raskaaksi tulemisen todennäköisyyden? Olen käyttänyt jo 1.5 vuotta mama-vitamiineja. Lisäksi mulla on Thyroxin aloitettu raskaustoiveen vuoksi, kun oli viitteitä kilpirauhasen vajaatoiminnasta. Seksiä harrastetaan muutenkin koko ajan 1-3 pvän välein. Onkohan siinä perää, että joka päivä ei kannattaisi, jotta siittiöt ehtii kypsyä kunnolla?

Ovulaatiotikuttamisen ajattelin aloittaa uutena, jos menkat nyt alkaa. Ja rautalisää olen miettinyt, että pitäisikö sellaista käyttää. Ferritiini mulla oli 30 toukokuussa juuri ennen keskenmenoa.

@Sininen hetki Mulla on ainakin iso kasa vitamiineja joita syön joka päivä, Mama-vitamiini, D-vitamiini, omega3, rauta ja ubikinoli. Ovulaatiotesteistä yks helppo ja halpa on esim Prismasta saatava Pregcheck liuskaovulaatiotesti, tai sitten Raskauskeijusta/Kotitesti.fistä Onestep-liuskatestit. Onestepin raskaustestit on ilmeisesti huonoja mut ovistestit ok. Onestepejä saa siis vielä halvemmalla kuin Pregcheckejä. Tai sitten digitaalinen Clearbluen testi, joka näyttää hymynaamaa, kun ovulaatio tulee. Se on myös vähemmän herkkä kuin noi muut. Esim mulla noi liuskatestit on välillä pitkään lähellä positiivista ja siinä sit arpoo onko plussa vai ei. Clearbluet kannattaa tilata netistä, apteekissa ja Prismassa ovat tosi kalliita. Ja sitten mulla painonpudotus menossa, raskauskiloja oli alkuun 16-18, nyt enää 9 jäljellä. Ja alkoholin jätin kokonaan pois. Nää edellä mainitut (ravintolisät, ovulaatiotestit, painon normalisointi, alkoholin poisjättö) kun on ainoat asiat joihin voin vaikuttaa, loput on sit riippuvaisia kuun ja tähtien asennoista.

Muokattu viimeksi:
Mitä kaikkea teidän mielestä olisi oleellista huomioida, että voisi maksimoida raskaaksi tulemisen todennäköisyyden? Olen käyttänyt jo 1.5 vuotta mama-vitamiineja. Lisäksi mulla on Thyroxin aloitettu raskaustoiveen vuoksi, kun oli viitteitä kilpirauhasen vajaatoiminnasta. Seksiä harrastetaan muutenkin koko ajan 1-3 pvän välein. Onkohan siinä perää, että joka päivä ei kannattaisi, jotta siittiöt ehtii kypsyä kunnolla?

Ovulaatiotikuttamisen ajattelin aloittaa uutena, jos menkat nyt alkaa. Ja rautalisää olen miettinyt, että pitäisikö sellaista käyttää. Ferritiini mulla oli 30 toukokuussa juuri ennen keskenmenoa.
Mulla kkm takana mutta hieman ennen kuin plussa tuli tuosta kierrosta otin käyttöön ubikinolin ja gelee royalin perusvitamiinien ja raudan lisäksi. Lisäksi nyt käytössä nac.

Gelee royal ainakin voimisti ovulaatiota mulla.

Tein noista lisäravinteista aloituksen tuonne vauvakuumeen yleiselle puolelle. Olisi mukavaa, jos jengi jaksaisi sinne käydä laittamassa omia suosituksia ja kokemuksia 🩷

1760687781088.png

Ei ihan vielä ovis, kp15. Eilen oli haaleampi viiva. Ehkä joo ihan hyvä tehdä se beready testi ens kierrosta, mut tietty olis siistiä jo nyt tärppäis. Mut tsäänssit on varmaan luokkaa 0.1/10 🙈

Mulla ehkä gele royale ei tehnyt mitään, mutta ei voi tietää. Mulla on vielä ubikinolia vähän. Pitää katsoo tarviiko lisää… mama vitamiinii oon syöny jo varmaan yli 2v…ellen3… ja iso annos foolihappoo lääkärin määräämänä. +d + magnesium joskus lisäksi… 🤗

Takaisin