Pakastealkion siirto (PAS)

Olittekos Tilkassa hoidossa? Saitteko vielä tietoa, milloin saisi ilmoittautua uudelle kierrokselle?

Me hätäillään välissä yksityiselle. Oli mutkikas päätös kyllä, mutta tuntuu nyt toistaiseksi oikealta. Jotenkin tuo alkion sulatusturmakin vahvisti sitä, että vaikeaa hommaa voi olla, vaikka tuloksettomia siirtoja onkin takana vasta hyvin kohtuullinen määrä, kaksi. Ja aikaahan tässä hurahtaa taukoihin ja jonotuksiin niin, että välillä haave tuntuu jo senkin vuoksi lipeävän käsistä. 😔
Joo siellähän me. Jossain vuodenvaihteen tienoilla varmaankin saadaan ilmoittautua, en tiedä vielä tarkasti.

Olenkin seurannut sun/teidän pähkäilyä tuolla toisessa ketjussakin, ja kovasti itsekin miettinyt mitä tehdä. Itse haluaisin käydä jonotusaikana yksityisellä ”konsultaatiossa”, jos olisi jotain kokeita/tutkimuksia joita kannattaisi ennen seuraavaa kierrosta tehdä, mut puoliso ei ole tästä innostunut 🙈

Sama tunne kyllä itselläkin, että aikaa valuu hukkaan joka käänteessä.

Ja @Lia87 tuo tunne kalvaa varmaan jokaista meistä, erityisesti selittämättömien kohdalla. Toivottavasti siellä tärppäisi seuraava 💕

@Lia87 onpa ikävä kuulla huonot uutiset, negapäivät on niin raskaita. En ainakaan itse ole vielä oppinut miten hillitä odotuksia tossa kohtaa niin pettymykset on sit sen mukaiset 😔

Minusta tuntuu nyt että meidän kaksi ekaa PASia meni harakoille liian nopean kierron takia. Kummassakaan kierrossa ei tullut mitään ovis oireita ja letroilla tehostettuna ja irrotuspiikillä ovis tuli viikkoa normaalia aikaisemmin. Nyt on menossa kolmas Pas ja jostain syystä (tai lääkärinvaihdoksesta ja ultran eri tulkinnasta johtuen), follit ei ole kasvaneet edelleenkään, eli tässä kierrossa nyt ollaan menossa mun lääkkeettömän tahtia, viikkoa pidempään siis tuntuu kestävän kuin kahdessa ekassa Pasissa.

Mutta siihen liittyen: minulle on määrätty nyt gonal-f ja jarrut viikonlopun yli. Mutta mitäs jos huomenna onkin ovis+ niin pitääköhän jatkaa pistelyä vai ei? En tajunnut kysyä lääkäriltä. Periaatteessa jos huomenna on ovis+ niin sit siirto tulis ok perjantaille mutta jos sunnuntai tai maanantai tulee plussa niin sit ajoittuisi viikonloppuun. Ton fyremadelin toki pitöis pitää ovis pois mutta mitäs jos plussa tulee silti 🤔

Edit 4.10. Ei ollut plussa tänään joten ehkä jatkan pistelyä vaikka huomenna tai ylihuomenna plussa tulisikin. Jos lopettaisin siihen niin ei ainakaan siirto onnistu viikonlopun takia.

Muokattu viimeksi:
PAS- päivitystä, nyt alkaa vihdoinkin tapahtua jotain 👍😊 eli en raskautunut tuosta ekasta luomukierrosta dienogestin ja leikkauksen jälkeen, vaan 4.10 eilen alkoi menkat niin pääsen huomenna soittamaan naikkarille. PAS olisi siis viikolla 43 🙈💕 Hain tukilääkkeet eli cyclogestin ja terolutin apteekista, ei vielä mitään hajua kuinka noita käytetään, mulle ihan vieraita lääkkeitä. Mutta kaipa ne naikkarilla neuvoo. Mietityttää se, että moni on sanonut ettei tukilääkitys ole riittävän pitkä vaan pitäisi yksityiseltä hakea lisää niitä.
Mulla on Clearbluen monitori ja fertilityfriend appi joista tarkkailen nyt ovulaation tuloa. Jos ovis olisi 2 viikon päästä lauantaina 18.10 niin pas voisi olla tiistaina tai torstaina 😁

Hyvä juttu @Saaruski et homma etenee! Luulisi että jos on sekä terolut että cyclogest niin siinä on jo hyvin tukilääkettä. Onko sulla tiedossa että sun progesteronit ei olisi yleensä riittävällä tasolla loppukierrosta?

Dextrassa tehdään ainakin niin et mitataan progesteroni siirtopäivänä tai päivää-paria ennen. Oletuksena käytössä vain terolut ja jos tasot liian matalat niin sitten cyclogest lisänä. Näin ainakin minulla.

Täälläkin vihdoin homma etenee: tänään oli 22mm folli ja 13mm limakalvo. Illalla irrotuspiikki ja viikon päästä pas. Viimeistä alkioita viedään, ja ainakin nyt vaikuttaa olosuhteet niin hyvältä kuin voi. Harmi että huonoin (7pv) alkio enää jäljellä mut toivottavasti se yllättää!

Siirryn tänne kyselemään kun ensimmäinen pas vihdoin tulossa. Minkälaisella aikataululla letrozol + pas on teillä toteutunut? Lähinnä kiinnostaa, milloin letrot alkaa ja milloin ensimmäinen ultra?🤔

Hyvä juttu @Saaruski et homma etenee! Luulisi että jos on sekä terolut että cyclogest niin siinä on jo hyvin tukilääkettä. Onko sulla tiedossa että sun progesteronit ei olisi yleensä riittävällä tasolla loppukierrosta?

Dextrassa tehdään ainakin niin et mitataan progesteroni siirtopäivänä tai päivää-paria ennen. Oletuksena käytössä vain terolut ja jos tasot liian matalat niin sitten cyclogest lisänä. Näin ainakin minulla.
Minulle puolestaan on Dextralla asetettu progesteroniarvon tavoitteeksi 100 ja tukilääkkeeksi on määrätty Cyclogest ja Prolutex, molemmat kahdesti päivässä. Näin endotaustalla, kun reprossa oli endomarkkeri koholla.

Minulle puolestaan on Dextralla asetettu progesteroniarvon tavoitteeksi 100 ja tukilääkkeeksi on määrätty Cyclogest ja Prolutex, molemmat kahdesti päivässä. Näin endotaustalla, kun reprossa oli endomarkkeri koholla.
Minulla ei ole koskaan todettu endoa mutta koska on kipeät kuukautiset niin sitäkin saattaa olla. Olikohan tavoite 70 vai 80 ja oletus että terolutit nostaisi 30-40 pykälää. Ohje oli siis että jos tulos on alle 40 niin sitten otetaan cyclot terolutin lisäksi.

Mut joo, tosi hyvä huomio et menee yksilöllisesti!

PAS- päivitystä, nyt alkaa vihdoinkin tapahtua jotain 👍😊 eli en raskautunut tuosta ekasta luomukierrosta dienogestin ja leikkauksen jälkeen, vaan 4.10 eilen alkoi menkat niin pääsen huomenna soittamaan naikkarille. PAS olisi siis viikolla 43 🙈💕 Hain tukilääkkeet eli cyclogestin ja terolutin apteekista, ei vielä mitään hajua kuinka noita käytetään, mulle ihan vieraita lääkkeitä. Mutta kaipa ne naikkarilla neuvoo. Mietityttää se, että moni on sanonut ettei tukilääkitys ole riittävän pitkä vaan pitäisi yksityiseltä hakea lisää niitä.
Mulla on Clearbluen monitori ja fertilityfriend appi joista tarkkailen nyt ovulaation tuloa. Jos ovis olisi 2 viikon päästä lauantaina 18.10 niin pas voisi olla tiistaina tai torstaina 😁
Mulle kans määrättiin terolut ja cyclogest tukilääkkeeksi tähän ekaan PASiin. Progesteroniarvoja ei oo mitattu, mutta mullakin endo.
Kevään tuoresiirrossa mulla oli vain terolut tukilääkkeenä. Siitä siirrosta tuli plussa ja jatkoin tukilääkettä varhaisultraan saakka. Mutta tosta tuli myöhemmin kkm 8+0.
Oon lueskellut, et asteittainen vähennys olis suositeltavaa, ja että jotkut käyttäneet jopa sinne 12 viikolle saakka, mutta en tiiä tarkemmin. Mulla toistaseks ohjeena jatkaa kumpaakin tukilääkettä varhaisultraan saakka, joka ensi viikolla. Sieltä sitten saan jatko-ohjeen jatkosta. 😊

Miten pahaa ovulaatiokipua teillä on ollut pas-kierroissa ovitrellen jälkeen? Mulla on ollut kahdessa edellisessäkin Pasissa jonkin verran kipua 2pv piikistä mutta nyt on kyllä ihan omaa luokkaansa. Ei kai hyper voi tulla yhden munasolun irtoamisesta? Odottelen klinikaltakin soittoa kyllä mut mielenkiintoista olisi kuulla muidenkin oireita ovitrellen jälkeen.

Multa ei oo koskaan proge-tasoja testattu, ollaan julkisella niin ei vissiin kuulu tähän pakettiin se. Olisi kyllä tosi mielenkiintoista tietää onko ne mulla ok tasolla 👍🙂

Mulle kans määrättiin terolut ja cyclogest tukilääkkeeksi tähän ekaan PASiin. Progesteroniarvoja ei oo mitattu, mutta mullakin endo.
Kevään tuoresiirrossa mulla oli vain terolut tukilääkkeenä. Siitä siirrosta tuli plussa ja jatkoin tukilääkettä varhaisultraan saakka. Mutta tosta tuli myöhemmin kkm 8+0.
Oon lueskellut, et asteittainen vähennys olis suositeltavaa, ja että jotkut käyttäneet jopa sinne 12 viikolle saakka, mutta en tiiä tarkemmin. Mulla toistaseks ohjeena jatkaa kumpaakin tukilääkettä varhaisultraan saakka, joka ensi viikolla. Sieltä sitten saan jatko-ohjeen jatkosta. 😊

Vitsit miten jännää! 💕 Ollaan aika samoissa vaiheissa menossa. Meidän eka PAS "limis" ultra on ens keskiviikkona ja sit tietää enemmän 🙈. Alkaa jotenkin konkretisoitua tämä ja alkaa miettiä jo työjärjestelyjä ja valmistautua pahoinvointiin jne vaikka tietää että kaikki meidän 3 pakastealkiota voi olla tarttumatta ja kaikista voi tulla pettymys.

Toivon niin että nyt teillä pysyy matkassa ❤️ Meillä oli kans keskeytetty km joulukuussa, luomuraskaudelle siis, mitä en uskonut koskaan olevan mahdollista edes.

Vitsit miten jännää! 💕 Ollaan aika samoissa vaiheissa menossa. Meidän eka PAS "limis" ultra on ens keskiviikkona ja sit tietää enemmän 🙈. Alkaa jotenkin konkretisoitua tämä ja alkaa miettiä jo työjärjestelyjä ja valmistautua pahoinvointiin jne vaikka tietää että kaikki meidän 3 pakastealkiota voi olla tarttumatta ja kaikista voi tulla pettymys.

Toivon niin että nyt teillä pysyy matkassa ❤️ Meillä oli kans keskeytetty km joulukuussa, luomuraskaudelle siis, mitä en uskonut koskaan olevan mahdollista edes.
Jänniä aikoja siellä!😍 tsemppiä vielä odotteluun!
Ja kiitos🥹❤️ Toivon kanssa teille paljon positiivista tuulta ja PASn onnistumista❤️🌈
Noiden keskenmenojen jälkeen on kyllä välillä vaikea pitää positiivista virettä yllä, mutta päivä kerrallaan❤️

Miten voikin harmittaa näin paljon, kun toinen kuukausi peräkkäin kun siirto osuis viikonlopulle. 😩

Tänään olisi ollut Ovitrellen pistäminen ja siirtoaikakin oli jo valmiiksi varattu ensi maanantaille, mutta tulikin jo eilen plussa testiin. Noo, kohti seuraavaa kiertoa 😁

Miten voikin harmittaa näin paljon, kun toinen kuukausi peräkkäin kun siirto osuis viikonlopulle. 😩

Tänään olisi ollut Ovitrellen pistäminen ja siirtoaikakin oli jo valmiiksi varattu ensi maanantaille, mutta tulikin jo eilen plussa testiin. Noo, kohti seuraavaa kiertoa 😁
Minkä ikäisiä alkioita teillä on? Mille viikonpäivälle pitäis oviksen osua, että pääsette siirtoon? ❤️

Siirryn tänne kyselemään kun ensimmäinen pas vihdoin tulossa. Minkälaisella aikataululla letrozol + pas on teillä toteutunut? Lähinnä kiinnostaa, milloin letrot alkaa ja milloin ensimmäinen ultra?🤔
Mun käsittääkseni letrozol on kp 3, 5 ja 7 mutta varmasti tosi yksilöllistä :) mulla ei oo letroja mutta näin on puhuttu jos ois letrokierto

Kävin tänään meidän ekassa PAS folli/limis ultrassa ja limakalvo näyttää hyvältä, oli yli 1 cm paksu ja johtofolli oli 17 mm. Eli ovis on tulossa! ❤️🤩 Jes!
Kerrankin jotakin menee oikein, tässähän on ihan onnellinen fiilis.
Tänään sain ohjeet, terolutin ja cyclogestin käyttöön. Mulle on määrätty ovisplussasta kahden päivän päästä terolut 3 krt päivässä ja siirtopäivästä cyclogest 2 krt päivässä. Ihan uusia lääkkeitä mulle, saa nähdä mitkä oireet alkaa. Mitä teille on tullut?

Testaan ovulaatiota tänään neljällä eri testillä (oi joo kyllä, koska yöllä kaksi testiä näytti päinvastaista tulosta niin ostin lisää erilaisia testejä) ja jatkan testaamista vielä huomenna 🙈🤩
Ensi viikolla olisi sitten todennäköisesti PAS, alkaa jännittämään 🫢

Takaisin