Yli 35 kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirbycat
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tänään dpo 8 ja jotenkin heitin toivon tästä kierrosta romukoppaan. Tänään ei palella, mieli on aivan pohjamudissa ja suklaata tekee mieli. Niin tyypilliset pms oireet kun olla ja voi. 😔 Miehellekin totesin että jotenkin 100% varma että menkat alkaa ihan lähiaikoina eikä onnistunut tässä kierrossa. Toivoa on niin kauan kun menkat pysyy poissa, mutta nyt on todella pessimistinen olo.

Muoks. Näköjään vaikka ei palella, niin lämpö on jatkanu nousuaan. Dpo 5 tuli dippi ja lämpö notkahti alas ja on sen jälkeen joka päivä ollut aina edellistä vähän korkeampi. Nyt näytti mittari 36.9C ja mulla peruslämpö 36.6C. eli ei ne menkat nyt ainakaan ihan vielä ala kun lämmöt on kivan korkealla.

Muokattu viimeksi:
Tervetuloa mukaan @Wondering! :Smiling Face With Smiling Eyes:

@Sarake Samaistun niin hyvin sun fiiliksiin. Me ei olla myöskään pitkään yritetty mutta silti rennosti ottaminen ei oikein oo sujunut... Viime kierrossa mua yllätti se, että kuinka ikävältä ne negatestit tuntui, vaikka niihin yrittikin varautua. Tähän kiertoon sujui tallettelut hyvin, niin toiveet on kyllä korkealla vaikka koitankin olla realistinen. Ikää on kuitenkin sen 7 vuotta enemmän siitä viimeisestä raskautumisesta, niin tiedän, että ei ole mikään itsestäänselvyys, että tässä kohtaa raskautuisi, ainakaan yhtä nopeasti.

Mullakin edellisestä raskaudesta jo 12vuotta 🤯 ja silloin ei paljoa tarvinnut piinailla kun raskaus tuli ennemminkin yllätyksenä. Tämmöinen yrittäminen on siis mulle kaikinpuolin aivan uusi kokemus 😄

@Sarake Joo, meillä kyllä ihan yritettiin molempia lapsia mutta ilmoittivat molemmat tulostaan jo heti ensimmäisen yrityskierron päätteeksi. Mutta eipä käynyt tällä kertaa yhtä helposti.. Toivottavasti saataisiin molemmat vähän lisää rentoutta tähän hommaan! :Smiling Face With Smiling Eyes:

Moi kaikille! Täällä ruudun takana on 39-vee toista lasta toivova nainen (+perhe) Turusta. Meillä alkoi eilen yk4 ja olemme käyneet tutkimuksissa että miltä tilanne näyttää, ja ikäiseksi näyttää ok:lta ultran mukaan, muut selvitykset jatkuvat. Ensimmäinen lapsi syntyi lokakuussa 2022 ❤️ ja tulin ensimmäisestä kierrosta raskaaksi 2022 alkuvuodesta. Ja kyllä, vuodet ovat kuluneet tässä välissä, ja asiat voivat olla ja ovatkin eri tavalla, kun vuosia on tullut lisää 🗓️ Kiitos kun saan tulla mukaan, ja ihana nähdä että täällä voi antaa toisille tukea ja myös saada sitä :smiling-eyes:

Muokattu viimeksi:
Huomenta. Tänään dpo 11, testissä vaan viivanpaikkaa. Enempi ja vähempi kaikenlaisia alavatsakipuja, lämpö oli eilen ainakin edelleen koholla ja ruoka maistui omituiselle eilen. Tänä aamuna vuosi limaa. Todennäköisesti menkat jokatapauksessa alkamassa kun ei testissä näy mitään 😔
IMG_20251003_064349.jpg

@Wondering Toi taitaa olla onestepin testi? Mitä täällä olen lukenut, niin siihen tulee viivat tosi myöhään vaikka muihin testeihin tulisi jo selkeä plussa. Että ehkä itse kokeilisin toisellakin testillä. :Smiling Face With Smiling Eyes:

YK 3
Nyt taisi pärähtää ovis plus 🤞🏻 tallettelut onnistuneet myös tänään.

Nyt on toiveet jälleen korkealla 🙏kohta alkaa taas piina viikot😱
Edit. CB hymynaama 🤞🏻

Liitteet

• Screenshot_2025-10-04-16-45-05-61_c117003b601ff3debd1e6b91429968c5.jpg
    Screenshot_2025-10-04-16-45-05-61_c117003b601ff3debd1e6b91429968c5.jpg
    48.9 KB · Katsottu: 39
Muokattu viimeksi:
Tervetuloa @Naavatassun_86 ja @MiniMe88! 😊

Eilen käyty gynellä ja olen helpottunut. Ultrassa näytti et ovis ois tapahtunut silloin ma/ti mitä epäilin, mutten saanut testihuippua kiinni. AFC oli myös 5-10 kummallakin puolella. Eli sieltä ne munikset on heränneet hormonien jäljiltä vielä. Eihän tuo mikään hyvä arvo ole, mut ikäisekseen ihan on. Nyt tuntuu, että voisihan tässä vielä vaikka onnistuakin! Gyne laittoi pyynnöstä lähetteen julkiselle, mut meinas et ei ehditä hoitoja aloittelee siellä, tosi hyvällä tuurilla yks hoitokerta ehkä ja se sit suoraan IVF. Noh, katotaan. Hän oli myös sitä mieltä, et sieltä julkiselta ne sit otattaa kokeet et nyt etukäteen ei kannata. 🧐🤔 Mielestäni olen täältä lukenut, et ihmiset on nimenomaan yksityisellä testannut juttuja, jotta hoidot päästäis aloittaa nopeasti. Oonko mä nyt ihan hakusessa vai?

Sit ärsyttää, kun pyysin tsekkaa kilppariarvot, kun vajislääkitys on, niin tää väitti et vaan tsh on väliä eikä laittanu lähetettä tv4. Olin jotenkin niin hämilläni, et en sit vaatimalla vaatinu sitä tv4, joka on mulla jo kaks vuosikymmentä otettu aina kun on kilppariarvot kontrolloitu. 🙄 Se oli 1,45 eli ihan hyvä, mut emmä ihan tajua nyt. Tänkin jutun takia tuli vähän sellainen olo, et voinko luottaa tohon et testien tekeminen etukäteen ei auttais. En sit tiiä jos meinaa, et ne ei ota meitä hoitoon ni et olis sit siksi turha tehdä. En tiiä.

Oon pitänyt pitkään hiljaiseloa. Alkaa vuosi yritystä täyttyä tän toisenkin kohdalla. Kropassa ei juurikaan tapahdu mitään. Paino ei tipu eikä kiertoa ole näkyvissä. Mieli alkaa olla tosi maassa ja oon lähes päivittäin itkuinen. Metformiinia oon syönyt heinäkuun lopulta.

Just söin terolutit taas vuodon saamiseksi. Mut nää menkat olikin oudot. Kesti 8 päivää normaalin 3-4 päivän sijasta ja oli melko kipeät ja muutenkin runsaat. Terolutien aikana oli ihan jäätävät mielialanmuutokset ja luulin jo tulleeni hulluksi ja otin jo psykalle yhteyttäkin. Mut sit kuurin jälkeen vähän olo helpotti. Vuoto loppui, mutta kipuja on edelleen. Samoin vatsa edelleen sekaisin, rinnat ajat ja nännit kipeät. Alavatsalla tuntuu tosi jänniä tuntemuksia, väristyksiä ja haamuliikkeitä. Juoksen vessassa tosi usein. Raskaustestejä tein muutamana päivänä Mut negojahan ne oli. Nyt oon avusta testaillut ja negatiivisia edelleen. Nyt on jotain kp 12.

Ja eniten vituttaq, että psyykkeeseen ei oikein mistään saa apua. Ei vaan tahdo jaksaa..

Oon pitänyt pitkään hiljaiseloa. Alkaa vuosi yritystä täyttyä tän toisenkin kohdalla. Kropassa ei juurikaan tapahdu mitään. Paino ei tipu eikä kiertoa ole näkyvissä. Mieli alkaa olla tosi maassa ja oon lähes päivittäin itkuinen. Metformiinia oon syönyt heinäkuun lopulta.

Just söin terolutit taas vuodon saamiseksi. Mut nää menkat olikin oudot. Kesti 8 päivää normaalin 3-4 päivän sijasta ja oli melko kipeät ja muutenkin runsaat. Terolutien aikana oli ihan jäätävät mielialanmuutokset ja luulin jo tulleeni hulluksi ja otin jo psykalle yhteyttäkin. Mut sit kuurin jälkeen vähän olo helpotti. Vuoto loppui, mutta kipuja on edelleen. Samoin vatsa edelleen sekaisin, rinnat ajat ja nännit kipeät. Alavatsalla tuntuu tosi jänniä tuntemuksia, väristyksiä ja haamuliikkeitä. Juoksen vessassa tosi usein. Raskaustestejä tein muutamana päivänä Mut negojahan ne oli. Nyt oon avusta testaillut ja negatiivisia edelleen. Nyt on jotain kp 12.

Ja eniten vituttaq, että psyykkeeseen ei oikein mistään saa apua. Ei vaan tahdo jaksaa..

Kuulostaa tosi raskaalta. Onko kierron puuttumiseen löydetty jotain syytä? Toivottavasti saisit jotain apua psykalta, onko sulla tulossa aika sinne? Onko sulla lääkitystä?

Mulla oli viime vuoden lopulla ja tänä kesänä tosi vaikeaa, olin pitänyt taukoa masennuslääkkeestä, kun ajattelin, etten enää tarvitse sitä ja sen haitoistakin puhutaan ja toki niitä itsekin koin. Pakko oli aloittaa uudelleen ja vielä nostin annosta entisestä annoksesta. Nyt olo on parempi. Toki heti huomaa ne haitat, mutta tässä kohtaa koen, että hyödyt on haittoja suurempia. Lapsiasian edistämiseen ei tämä painon jumitus kyllä auta yhtään. Ennen lääkkeen uudelleenaloitusta sain sitä hiljalleen laskemaan, nyt syön vähemmän, eikä se laske.

Ilmeisesti paino estää kiertoa. Toki ensikäynnillä ei saatu muniksia kunnolla näkyviin niin ei pystytty laskemaan antraalifolleja. Mulla on esikoista yrittäessä diagnosoitu pcos, mutta nyt ei kuulemma ole sitä.. Mulla ei ollut kiertoa sillon esikoistakaan tehdessä ilman teroja tai clomeja. Painoa oli kuitenkin 20kg vähemmän.

Tk:sta sain vaan käskyn täyttää terapianavigaattori ja varata sit aika psykalle. No, mistään en löydä paikkaa, mistä psykalle saa varattua ajan. En siis saanut varattua sitä. Lääkkeitä oon syönyt jo vuosia, kun kolarin jälkeen puhkesi ptsd. Annos on nyt tällä lääkkeellä tapissa.

Hei vaan pitkästä aikaa 👋 Me päädyttiin vihdoin miehen kanssa käymään yksityisellä tutkimuksissa reilu 2v kestäneen yritystaipaleen jälkeen. Kolmas toiveissa ja kaksi aiempaa raskautta lähti alkuun nopeasti, siksi yritettiin tätä kolmosta sitkeästi näinkin kauan ilman apuja.

Verikokeet ok, kohtu kunnossa ja munasoluvarantoja löytyy, miehen spermanäyte hyvä. Sain tähän kiertoon letrozolit kp 3-7 ja kävin munanjohtimien aukiolotutkimuksessa kp 12. Johtimet auki, olikohan kolme isompaa follia kypsymässä joista yksi johdossa ja silloin jo 18mm. Kohdun limiskin oli jo hienosti 9mm.

Oviksen sain tikutettua kp 16 ja nyt on menossa dpo 9. Niin toivon, että aukkari ja letrot olisi riittäneet avuksi ja sieltä se plussa nyt tulisi 🤞 Jos ei, niin jatkan letroilla vielä muutaman kierron.

Muokattu viimeksi:
Ilmeisesti paino estää kiertoa. Toki ensikäynnillä ei saatu muniksia kunnolla näkyviin niin ei pystytty laskemaan antraalifolleja. Mulla on esikoista yrittäessä diagnosoitu pcos, mutta nyt ei kuulemma ole sitä.. Mulla ei ollut kiertoa sillon esikoistakaan tehdessä ilman teroja tai clomeja. Painoa oli kuitenkin 20kg vähemmän.

Tk:sta sain vaan käskyn täyttää terapianavigaattori ja varata sit aika psykalle. No, mistään en löydä paikkaa, mistä psykalle saa varattua ajan. En siis saanut varattua sitä. Lääkkeitä oon syönyt jo vuosia, kun kolarin jälkeen puhkesi ptsd. Annos on nyt tällä lääkkeellä tapissa.

Ikävä tilanne. Mä oon ollut siinä käsityksessä, et jos pcos todetaan niin se on pysyvä. Toki varmaan oireita voidaan hillitä tmv, mutta ettei se lähtis pois 🤔 Jännä homma. Toivotaan, että nytkin onnistuis raskaus lääkityksen avulla.

Mitä ihmettä, miten tuossa nyt sit varaa aikaa jos ei kerran mistään löydy miten se tehdään ☹️ Voisikohan sinne olla uudelleen yhteydessä ja pyytää, et he katsois sen ajanvarauksen niin et saat sen varmasti tehtyä? Hurjasti tsemppiä ❤️

Ikävä tilanne. Mä oon ollut siinä käsityksessä, et jos pcos todetaan niin se on pysyvä. Toki varmaan oireita voidaan hillitä tmv, mutta ettei se lähtis pois 🤔 Jännä homma. Toivotaan, että nytkin onnistuis raskaus lääkityksen avulla.

Mitä ihmettä, miten tuossa nyt sit varaa aikaa jos ei kerran mistään löydy miten se tehdään ☹️ Voisikohan sinne olla uudelleen yhteydessä ja pyytää, et he katsois sen ajanvarauksen niin et saat sen varmasti tehtyä? Hurjasti tsemppiä ❤️
Itseasiassa pcos-oireilu voi helpottaa iän myötä ja täällä yks elävä esimerkki siitä. Oon 39v ja spontaanisti alkaneen raskauden laskettu aika joulukuussa. Esikoinen syntyi 2013 ja kuopus 2016 lapsettomuupolin avulla ovulaatioinduktiosta kun omaa ovista ei monirakkulaisuuden vuoksi ollut.

Eli toivoa on ❤️

Itseasiassa pcos-oireilu voi helpottaa iän myötä ja täällä yks elävä esimerkki siitä. Oon 39v ja spontaanisti alkaneen raskauden laskettu aika joulukuussa. Esikoinen syntyi 2013 ja kuopus 2016 lapsettomuupolin avulla ovulaatioinduktiosta kun omaa ovista ei monirakkulaisuuden vuoksi ollut.

Eli toivoa on ❤️
No näin olen kuullut. Olin 24, kun tää todettiin. Nyt oon 35. Jätin pillerit taas viime joulukuussa ja helmikuussa munasarjlissa ei ollut mitään aktiviteettia, ei rakkuloita vaan täysin lepotilassa. Nyt ensikäynnillä hrinäkuussa ei saatu näkyvyyttä. Mutta mietin vaan, että mikä tämän kierrottomuudem aiheuttaa, jos ei kerran ole pcos. Kaikki sokerit ja amh ja kaikki pitäis olla täysin kunnossa.

Takaisin