Varhaisultra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lilies
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No hei kiva kuulla! Mulle sitä kans somessa suositeltiin ja onhan se edullinen moneen muuhun verrattuna :Eyes:

Mulla on itsellä jotenkin kaksipiippuinen olo: samalla kun haluaisin tietysti saada jotain varmuutta ja tietoa pelkään, että en sitä saakaan kun seuraavaa ultraa joutuu taas kuitenkin odottamaan. Saako kukaan kiinni, mitä tarkoitan? Oon aika murehtijaluonne niin sillä mietin, onko helpompi vain katsoa päivä kerrallaan VAI käydä ultran kautta ja katsoa, josko se toisi varmuutta.
Ite oon kanssa mestari murehtija. Ja just mulle toi eka varhaisultra on ehkä se tärkein. Haluan nähdä että vauva on oikeassa paikassa ja sydän lyö. 🤍 TAI jos jotain onkin pielessä niin nyt 8 viikolla tieto eikä vasta pahimmillaan 12 viikolla. 🙏🏻

Sen jälkeen uskon et tulee mitä on tullakseen. Toki oma isoin murhe ollut juurikin kohdun ulkoinen josta voi seurata isompia ongelmia jos ei ajoissa huomata.

Mä oon tuore palstalla mutta kovasti houkuttaisi käydä varhaisultrassa koska eka raskaus ja kovin jännittää kaikki:No Evil Monkey: Jos paikalla on Pirkanmaalta väkeä, kiinnostaisi kuulla kokemuksia Perhe-artesta :) Nyt mennään siis viikolla 5+4 eli kohtahan sinne voisikin jo mennä!
Kävin itse Tampereen Perhe-Artessa ja oli tosi kiva käynti! Suosittelen! Mutta tuo on totta, että se antaa tiedon juuri siinä kohden, mutta ei lopullista varmuutta. Mulle tää oli tärkeä siksi, että yksi tuulimunaraskaus löytyi vasta nt- ultrassa ja silloin koin suurta turhautunista, kun olin ollut niin pitkään 'turhaa' raskaana ja haluttiin myös tietää, että onko siellä yksi vai kaksi. Nyt vähän polttelisi käydä vielä kerran, koska viimeksi km 10+2.

• Tykkään
Reaktiot: iLa
Mä oon tuore palstalla mutta kovasti houkuttaisi käydä varhaisultrassa koska eka raskaus ja kovin jännittää kaikki:No Evil Monkey: Jos paikalla on Pirkanmaalta väkeä, kiinnostaisi kuulla kokemuksia Perhe-artesta :) Nyt mennään siis viikolla 5+4 eli kohtahan sinne voisikin jo mennä!
Meillä aikalailla sama rv, mulla tänään 5+3 ja ensi ke menossa ultraan. Toki kunnalliselle, koska olen ivf:ssä.
Mutta täältä Pirkanmaalta myös😊

No hei kiva kuulla! Mulle sitä kans somessa suositeltiin ja onhan se edullinen moneen muuhun verrattuna :Eyes:

Mulla on itsellä jotenkin kaksipiippuinen olo: samalla kun haluaisin tietysti saada jotain varmuutta ja tietoa pelkään, että en sitä saakaan kun seuraavaa ultraa joutuu taas kuitenkin odottamaan. Saako kukaan kiinni, mitä tarkoitan? Oon aika murehtijaluonne niin sillä mietin, onko helpompi vain katsoa päivä kerrallaan VAI käydä ultran kautta ja katsoa, josko se toisi varmuutta.
Minulle esikoisen kohdalla oli helpompaa vain luottaa siihen, että suurin osa raskauksista päättyy hyvin, ja jos jotain onkin pielessä, niin ultraaminen ei auta. Olen ehkä tietystä mielessä myös liikaa testaamista vastaan, se usein aiheuttaa vaan ahdistusta. Nyt kun takana on menetyksiä, näkökulma on muuttunut, ja olisin ehdottomasti mennyt yksityiselle jos ei julkiselle olisi päässyt, vaikka täällä ei ole edullisia vaihtoehtoja.

Me saatiin julkiselle varhaisultra rv7+2, koska raskaus alkoi hoidoista. Jos raskaus olisikin alkanut luomuna, niin oltaisiin myös siinäkin tapauksessa päästy, koska taustalla useampi kohdun ulkoinen raskaus. Itse en ku-taustan takia missään nimessä uskaltaisi olla menemättä varhaisultraan.

Jos taustalla ei ole mitään erityistä, saattaisi jollekin olla helpompi vain odottaa nt-ultraan asti. Itselleni se ei kyllä ennen kohdun ulkoisiakaan ollut vaihtoehto, koska en vaan kestänyt ajatusta että nt-ultrassa löytyisi esim. 5 viikkoa aiemmin kuollut alkio.

Perhe-Artessa kävin loppuraskaudesta, mutta pakko antaa Tampereelta iso suositus Sydämensykkeelle! ❤️ Aivan ihana tyyppi ja paikka, siellä kävin muut ultrat. ✨ Sinne menossa taas 13.10. Kun 7+2 (6+4 ovulaatiosta)

Mä huikkailen huhtikuistista myös Sydämensykettä! Ei siis kokemusta, mutta perjantaina mennään hänelle. Tausta on kova, joten oletan että saadaan vielä tarkempaa kuin Perhe-artelta. Käytiin siis Perhe-artella kolme viikkoa sitten ja jäi vähän kakka maku. Toki tilanne oli erikoinen, koska sikiöpussi näytti olevan tyhjä. Kuitenkin yhdestä mutkasta sitten pieni löytyi, ihan vaningossa. Enemmän ehkä ajattelen, että ultrapään pyörittäminen jo aikaisemmin olisi tämän jännityksen pitänyt lyhempänä. Yhteenvetona siis, että sydämensyke ainakin on tosi kokenut ja tekee ultria paljon, joten osaaminen on samantasoista kuin sairaalassa (siellä tehnyt pitkän uran äitiysultrissa) ja hintakin melkein sama.

Mä huikkailen huhtikuistista myös Sydämensykettä! Ei siis kokemusta, mutta perjantaina mennään hänelle. Tausta on kova, joten oletan että saadaan vielä tarkempaa kuin Perhe-artelta. Käytiin siis Perhe-artella kolme viikkoa sitten ja jäi vähän kakka maku. Toki tilanne oli erikoinen, koska sikiöpussi näytti olevan tyhjä. Kuitenkin yhdestä mutkasta sitten pieni löytyi, ihan vaningossa. Enemmän ehkä ajattelen, että ultrapään pyörittäminen jo aikaisemmin olisi tämän jännityksen pitänyt lyhempänä. Yhteenvetona siis, että sydämensyke ainakin on tosi kokenut ja tekee ultria paljon, joten osaaminen on samantasoista kuin sairaalassa (siellä tehnyt pitkän uran äitiysultrissa) ja hintakin melkein sama.
Joo ite huomasin, että Artella ehkä vähän kiireisempi ja ”liukuhihnamaisempi” fiilis. (Vain mun kokemus toki)
Sydämensykkeellä ihana, asiantunteva, rauhallinen ja tosi henkilökohtaiselta tuntuva palvelu. 🫶🏼

Meillä kyllä myös Perhe-artessa rauhassa kyseli taustoja, en tiedä eikä sitten ollut seuraavaa tulossa heti perään.

Kuten arveltiin tässä jo parisen viikkoa. Kesken mennyt noin 5+6 jo. 😕 Ei kyllä ollut tuon jälkeen enää oikein oireitaan. Pääsen huomenna tyhjennykseen. Onnea kaikille jatkoon, meillä yritys jatkuu.
Voi ei 😭 Niin toivoin että olisi ollut hyviä uutisia. Voimia tilanteeseen. ❤

Kuten arveltiin tässä jo parisen viikkoa. Kesken mennyt noin 5+6 jo. 😕 Ei kyllä ollut tuon jälkeen enää oikein oireitaan. Pääsen huomenna tyhjennykseen. Onnea kaikille jatkoon, meillä yritys jatkuu.
Olen pahoillani. 💔 Onnea sinullekin tulevaan.

Oon niin pahoillani. Meitä sai moni eilen niin huonoja uutisia 💔

Mua on tänään vielä närästänyt, huomenna myös aika tyhjennykseen. Jotenkin toivon että siinä menisi kaikki hyvin (ja ”nopeasti”) ettei aika tuhlaantuisi mahdottomasti.

Voi ei, oon tosi pahoillani😔😔❤️‍🩹 Voimia ja halaus❤️

Takaisin