IVF/ICSI-HOIDOT 2024-2025

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Milpa2018
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@StellaMom kaipa tuo liikunta on kans omasta voinnista kiinni muutoin ku erillisten rajoitusten osalta. Mä tein äsken vähän tarkkuutta vaativaa hommaa sohvalla polvet rintaa vasten ja kun oikenin siitä niin nivusten alueella varsinkin oikealla tuntuu kireältä ja epämukavalta. Että ainakin tässä loppua kohti itellä näyttäisi muuttuvan sellaseks että ei kauheasti riehua viitsi 🫣
Mulla on nyt kp 4 ja mulla sellainen hieman pömppömaha fiilis, toki kp 5 on yleensä vielä kuukautisvuotoja joten kaikki voi olla siitä johtuvaa myös. Löysät vaatteet viikonloppuna varmaan, tulee hyvä fiili kun ei tarvi tiukois farkuis olla :Eyes: Meen juoksemaan viimeistä kertaa ennen kaikkia hommia tänään, ja sit jos tuntuu pahalta niin lopetan kesken. Lenkkeilyähän se on enemmän kuin juoksemista kuitenkin!Onhan se vähän tylsää kun ei pääse välttämättä juoksemaan kauheesti hetkeen mutta yksi viikoon (tai päivä) kerrallaan. Nyt hermostuttaa taas illan pistelyt, mutta sanon vain että kyllä se siitä vielä! Huomenna pitää ottaa kaikki lääkkeet mukaan kun on töissä afterwork, pitää kai pistellä vessassa tai jossain. Sit joku tulee sisään ja luulee mua narkkariksi :tears:

Ei oikein osannut lääkäri sanoa mitään miksi eri paikoissa on eri käytännöt tuon gonapeptylin kanssa ja sanoi myös, että hän uskoo et tulee ohjeistus et sitä ei enää määrättäisiin ?? No jokatapauksessa täällä haettu alkio kyytiin ja gonapeptylin sain reseptille koska sen sain myös esikoisesta ja se olikin ainoa plussa mitä minulla on raskaustestiin tullut😅 limakalvo oli kuulemma 10.5-11cm 😍 ja alkio oli jo morula vaiheeseen kehittynyt niinkuin oli aikoinaan esikoinenkin. On kyllä odotukset korkealla ja pelottaa niin paljon jos tulee nega 😭 on tää kaikki vaa välillä luojan käsissä.

@StellaMom muistan itekki miten tuo pistely ekoilla kerroilla ahdisti! Mulla mies on pistänyt kaikki lapsettomuushoidoissa käytettävät lääkkeet tän takia! Ja toki ompahan hän sit myös osallistunut jotenkin tuohon touhuun 😆😆

Ei oikein osannut lääkäri sanoa mitään miksi eri paikoissa on eri käytännöt tuon gonapeptylin kanssa ja sanoi myös, että hän uskoo et tulee ohjeistus et sitä ei enää määrättäisiin ?? No jokatapauksessa täällä haettu alkio kyytiin ja gonapeptylin sain reseptille koska sen sain myös esikoisesta ja se olikin ainoa plussa mitä minulla on raskaustestiin tullut😅 limakalvo oli kuulemma 10.5-11cm 😍 ja alkio oli jo morula vaiheeseen kehittynyt niinkuin oli aikoinaan esikoinenkin. On kyllä odotukset korkealla ja pelottaa niin paljon jos tulee nega 😭 on tää kaikki vaa välillä luojan käsissä.

@StellaMom muistan itekki miten tuo pistely ekoilla kerroilla ahdisti! Mulla mies on pistänyt kaikki lapsettomuushoidoissa käytettävät lääkkeet tän takia! Ja toki ompahan hän sit myös osallistunut jotenkin tuohon touhuun 😆😆
Kuulostaapa kyllä erikoiselle tuo uskomus, kun nykypäivän tutkimukset nimenomaan puoltavat Gonapeptyliä. 😅 Kivikaudelleko tässä ollaan palaamassa. Onneksi kuitenkin sen sait! Mä pistinkin tänä aamuna tuon ja sitten jännäillään! 😊

Kauheaa, jos oma mies pistäisi mua! Se on sellainen mämmikoura, että siitä ei tulisi mitään! 🤣 Varmaan kyllä pyörtyisi neulan nähdessään.

Noniin, en nyt muista missä ryhmässä oon viimeksi huudellut, täällä vai salaisella puolella mutta nyt on luteaalistimulaation 6. pistelypäivä ultrassa käyty (eli tänään illalla olisi kuudes pistos). Törkeästi omanapailen, etenkin jos jotain kiinnosteli tämä luteaalistimulaation vaste.

Meinasin et onkohan tää vähän liian aikainen ultra, mutta siis mulla oli jo tässä vaiheessa useampi kypsä folli. Isoimmat 18mm. Ihan hullua! Laittoivat sitten klinikalla kiireesti mulle jarrun. Ja tänään illalla pitää ottaa toinen 😮

Punktio aikataulutettiin maanantaille. Lääkäri pohti pitkään että punktioidaanko ma, ti vai ke. Tilanne oli se että oikealla näkyi kaksi isoa ja useampi pieni. Vasemmalla sit oli 8kpl 12-18mm kokoista ja jotakin pienempiä. Maanantaille mukaan ehtisi siis about 8-10 follia, mutta jos venyttää ti-ke, niin isot pääsee todennäköisesti karkaamaan ja ei tietoa et miten ne pienet lähtee kasvamaan, etenkin kun oikealla vain kaksi lähtenyt kasvuun. Konsultoi vielä toista lääkäriäkin ja päätyivät maanantain punktioon. Sillä siis nyt mennään. Sormet ja varpaat ristissä, ettei isot karkaa ja noi pienemmät sieltä jatkaa kasvuaan, vaikka tässä on nyt tänään tuplajarru.

Onkin olo kyllä todella turpea, ihmettelin et miten jo tässä vaiheessa tämmöinen olo. Näemmä gonal on tehnyt tehtävänsä. Noista urheiluista, pohdin vielä eilen et olisinko käynyt jumpassa. Mut oli niin turvonnut olo ettei vaan pystynyt 😅

Muokattu viimeksi:
@StellaMom tsemppiä pistelyyn! Mulla oli myös kova kynnys pistää, etenkin kun pyörryn helposti. Ekalla kerralla meinas taju lähteä. Onneksi asiaa helpotti se, että gonalissa tosi ohut ja lyhyt neula. Eikä tuu verta 😆 ja nyt saanut harjotella tuolla kynällä… tänään pitäis selvitä jotenkin tuosta jarrusta, ou jee 😅

Sellasta vielä kysyn et onko teillä milloin pistetty yleensä gonapeptyl? Aiempi onnistunut siirto oli niin et alkio oli 3päivän ja morula vaiheessa ja sama homma nyt ilmeisesti(?) tosi kaivamalla saa tietoa jos silloinkaan… viimeksi siirto oli pe ja pistin gonapeptylin su ku nyt siirto oli to ja pistäisin gonapeptylin su ?

Täällä punktio ohi ja hedelmöittymistiedotkin tulleet. Kerättiin 11 follia, niissä 7 solua joista 4 kypsiä ja kolme on hedelmöittynyt ICSI:llä normaalisti. Harmittaa olla pettynyt kun tulos on tähän mennessä jo parempi kuin viime kerralla - silloinkin saatiin 4 kypsää mutta vain 1 hedelmöittyi normaalisti. Jotenkin toivoin lääkevaihdoksen antavan vielä enemmän mutta tyhjästä on paha nyhjästä. Sormet ristissä että kehittyisivät hyvin, tiistaina tarkoitus siirtää 5-päiväinen. Sitä ennen HUS:lta ei taida tulla mitään väliaikatietoja? Mulla on ihan kauhee aavistus että tänkin kierroksen luvuksi tulee 1 siirro eikä mitään pakkaseen. Vaikka se yksikin riittäää…

@Harrets lämmin halaus ❤️ Ja totta kai tulos saa harmittaa 💔 tässä on kyse isosta ja pitkäaikaisesta toiveesta ja aina sitä haluaa toivoa, että seuraavalla hoito toisi tulosta, kun jotain muutetaan. Nyt vaan sormet ja varpaat ristissä, että mahdollisimman moni noista kolmesta jatkaa kehitystään ✨🌈🙏

@Äippä95 Täällä ohjeena pistää Gonapeptyl, kun alkion ikä 6 päivää. Tuoresiirrossa siis pistin muutaman päivän myöhemmin, mitä nyt, kun silloin siirrettiin 3 -päiväinen alkio.

@Harrets Toivotaan, että nyt kaikki jaksaisivat blastoiksi asti! 🤞 Tää on raastavaa, kun reservi on niin vähissä, että tuntuu melkein mahdottomalta saada tulosta, kun yrityskerrat per IVF/ICSI ovat niin pienet. Onneksi siihen onnistumiseen ei välttämättä yhtä enempää tarvita, mutta myönnän itsekin, ettei se ajatus hirveästi mieltä lämmitä. Vielä kun tietää, mitä tilastot näyttävät, niin itkettää enemmän. Tsemppiä tuleviin päiviin! ❤️ Väliaikatietoja ei tosiaan taida tulla, ei ainakaan täällä Keski-Suomen alueella.

@Ness Tuo että pyörryttää ei onneksi tullut, se oli vain se itku ja syke nousi kauheesti kun pelotti ja jännitti. Eilen pistin toisen kerran ja nyt meni jo ilman itkua kun muistin ettei se oikein tuntunut miltään!
@Äippä95 Puhuttiin alustavasti että mies tekisi näitä koska se neulakammo oli aika kova, nyt olen jotenkin saanut itseäni psyykattua siihen että se ei ole kivuliasta ja se on nopeasti ohi. Mulle se kynän nappulan painaminen ja odottaminen jälkeenpäin ällöttää eniten jopa nyt. :Eyes:
@Ixia86 Taidan pyytää viikonloppuna mies pistämään että hänkin pääsee tähän mukaan. Muuten hän on vain spermanluovuttajan roolissa sitten :tears: Saa tuntee itsensä hyödylliseksi.
@Harrets Paljon tsemppiä tuohon vaiheeseen! Muistan kun lekuri sanoi että yksikin riittää, mutta hän oli jotenkin aivan liian positiivinen. Tulee mieleen se että onko mulla hyvät mahikset ja siksi hän on positiivinen vai onko mulla niin huonot mahikset että hän yrittää tsempata. :Grimacing Face:

Meillä poika biologisella äidillä joten ei tarvitse selittää mitä tämä pistely on onneksi sille. Alustava punktio olisi jo viikon päästä perjantaina, maanantaina selviää enemmän aikataulusta. Kävin eilen salilla ja juoksin se 30min ilman ongelmia, mutta painojen kanssa oli jotenkin voimaton olo ja vatsaliikkeitä välttelin. Selkäkin on hieman arempi.

Ultrassa käyty ja en tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa. Tai itkin oikeastaan jo. Hyvällä tuurilla saadaan kaksi munasolua, siis hyvällä tuurilla. Oikealla 15mm folli joka näyttää hyvältä, vasemmalla yks vähän pienempi joka näytti kuulemma vähän samealta 😓 Tiistaina punktio. Sanottiin että ihan odotettava tulos mun amh arvoon verraten. Ehkä olisin toivonut et etukäteen olis vähän keskusteltu realistisista odotuksista 🫣

Kyllä mä tiedän että se vaatii vaan yhden hyvän mutta sitähän ei tiedä onko hyvä vai ei 🤷‍♀️ Vähän masentaa.

Täällä punktio ohi ja hedelmöittymistiedotkin tulleet. Kerättiin 11 follia, niissä 7 solua joista 4 kypsiä ja kolme on hedelmöittynyt ICSI:llä normaalisti. Harmittaa olla pettynyt kun tulos on tähän mennessä jo parempi kuin viime kerralla - silloinkin saatiin 4 kypsää mutta vain 1 hedelmöittyi normaalisti. Jotenkin toivoin lääkevaihdoksen antavan vielä enemmän mutta tyhjästä on paha nyhjästä. Sormet ristissä että kehittyisivät hyvin, tiistaina tarkoitus siirtää 5-päiväinen. Sitä ennen HUS:lta ei taida tulla mitään väliaikatietoja? Mulla on ihan kauhee aavistus että tänkin kierroksen luvuksi tulee 1 siirro eikä mitään pakkaseen. Vaikka se yksikin riittää…
Voimia ja myötätuulta sinne! Tuntuu, että oli tulos mikä tahansa, niin aina on pettynyt, koska ei voi tietää mikä määrä munasoluja/alkioita/blastoja tuo lapsen.

Mikä lääke oli aiemmin ja mikä nyt? Itselläni kolmatta kertaa Gonal, jolla kasvattelu mennyt aina ihan tuloksekkaasti, mutta sitten yksikään ei ole hedelmöittynyt. Tässä saa ikävä kyllä jännittää ja pettyä moneen kertaan, mutta toisaalta ilman hoitoja mahdollisuudet on huonommat tai osan meistä tilanteessa olemattomat.

Itselläni tänään lyhyen kaavan ensimmäinen ultra. Tuntuu, että jotain siellä kasvaa, mutta olen alkanut epäillä, etteivät ole vielä tarpeeksi isoja. Kunpa määrä olisi hyvä ja koko suht tasaista, vaikka olisivat vielä hiukan pieniä.

Kiitos kaikille tsempeistä. Odottavan aika on pitkä ja armoton, josko saatais edes jotain siirtoon ja miettii sitten seuraavia steppejä sen jälkeen.

Voi ei @Nektariini86 🥺 ootteko julkisella hoidossa? Tää on kyllä aivan lohdutonta matalalla reservillä. Mä kun kävin Dextralla second opinionilla niin mainitsivat yksinä vaihtoehtoina luteaalistimulaation mitä @Ness taitaa just tehdä, ja sit munasarjojen buustaksen jollain lääkkeillä ennen varsinaista stimulaatiota, onkohan @Sandra84 sulla just tää nyt? En todellakaan halua sanoa että joudut jatkamaan hoitoja mutta vaan että tollasia vaihtoehtoja ainakin mulle on väläytelty, mutta julkiselta niitä ei varmasti saa. Mä jo perustin säästötilin yksityisen hoitoja varten 😅 Halauksia sinne, voimia päivään ❤️

Ultrassa käyty ja en tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa. Tai itkin oikeastaan jo. Hyvällä tuurilla saadaan kaksi munasolua, siis hyvällä tuurilla. Oikealla 15mm folli joka näyttää hyvältä, vasemmalla yks vähän pienempi joka näytti kuulemma vähän samealta 😓 Tiistaina punktio. Sanottiin että ihan odotettava tulos mun amh arvoon verraten. Ehkä olisin toivonut et etukäteen olis vähän keskusteltu realistisista odotuksista 🫣

Kyllä mä tiedän että se vaatii vaan yhden hyvän mutta sitähän ei tiedä onko hyvä vai ei 🤷‍♀️ Vähän masentaa.
Ikävä kuulla. Onko tämä sun ensimmäinen hoito? Täällä muutamat kirjoitelleet, että jos follikkeleja vähän, niin hoito vaihdettu lennosta inseminaatioksi.

Itselläni ultra iltapäivällä ja jännittää paljon. On ihan hirveä hetki, kun lääkäri laittaa laitteen ja on sitten pitkään hiljaa. Pyysin häntä viimeksi sanomaan edes jotain, etten odota minuuttien hiljaisuudessa tietämättä yhtään mitä siellä näkyy. Olen menossa ultraan yksin ja varoittelin jo puolisoa, että soitan hänelle joka tapauksessa itkuisena oli ultrahavainnot millaisia tahansa. On tunteet aika pinnassa ja kova jännitys, niin itku tulee helposti ilosta, surusta, pettymyksestä tai helpotuksesta. Ihan mistä tahansa.

@Nektariini86 Oikein paljon tsemppiä :red-heart: Tää on se mitä mä odotan melkein myös itselleni juuri tuon AMH arvon takia. Katsotaan mikä on oikea tulos maanantaina sitten. Mulla on ollut tunne että enemmän nipistää ja pömpöttää juuri oikealla puolella missä ei ole endometrioosi. Voi toki olla että toisella puolella on jotain kehittymässä myös mutta ei ole suuria toivoja sille kyl.
Nyt toivotaan että sieltä sitten löytyy oikein hyvä yksilö joka onnistuneesti hedelmöityy ja ottaa kaikki liimat ja tarrasukat mukaan!! Saa itkeä ja otat mies mukaan siihen syliin! Mulla on ollut itkuherkkyys nyt eilinen ja tää päivä. Menkat loppumassa onneksi eli varmaan tämä hormonipumppaus joka tuo sitä.

Voimia ja myötätuulta sinne! Tuntuu, että oli tulos mikä tahansa, niin aina on pettynyt, koska ei voi tietää mikä määrä munasoluja/alkioita/blastoja tuo lapsen.

Mikä lääke oli aiemmin ja mikä nyt? Itselläni kolmatta kertaa Gonal, jolla kasvattelu mennyt aina ihan tuloksekkaasti, mutta sitten yksikään ei ole hedelmöittynyt. Tässä saa ikävä kyllä jännittää ja pettyä moneen kertaan, mutta toisaalta ilman hoitoja mahdollisuudet on huonommat tai osan meistä tilanteessa olemattomat.

Itselläni tänään lyhyen kaavan ensimmäinen ultra. Tuntuu, että jotain siellä kasvaa, mutta olen alkanut epäillä, etteivät ole vielä tarpeeksi isoja. Kunpa määrä olisi hyvä ja koko suht tasaista, vaikka olisivat vielä hiukan pieniä.
Eka IVF tehtiin gonal-f, mutta oli paljon tyhjiä folleja ja huono hedelmöittymis%, niin vaihtoivat Menopuriin. Yksityiseltä sanottiin kuitenkin että ehdottomasti Pergoveris, ja sillä nyt tehtiin tämä hoito :) Lisäksi maljahedelmöityksen sijaan tehtiin ICSI vaikka puolison näyte on ollut aina ihan priimaa. Mietin vaan että tarvitsisinkohan myös isomman annoksen Ovitrelleä vai onko sillä mitään vaikutusta tässä tilanteessa.

Kuinka mones pistelypäivä sulla on menossa? Tsemppiä ultraan 🫶🏻

Eka IVF tehtiin gonal-f, mutta oli paljon tyhjiä folleja ja huono hedelmöittymis%, niin vaihtoivat Menopuriin. Yksityiseltä sanottiin kuitenkin että ehdottomasti Pergoveris, ja sillä nyt tehtiin tämä hoito :) Lisäksi maljahedelmöityksen sijaan tehtiin ICSI vaikka puolison näyte on ollut aina ihan priimaa. Mietin vaan että tarvitsisinkohan myös isomman annoksen Ovitrelleä vai onko sillä mitään vaikutusta tässä tilanteessa.

Kuinka mones pistelypäivä sulla on menossa? Tsemppiä ultraan 🫶🏻
Stimulaatio toiminut aiemmin ihan hyvin, mutta en silti uskalla luottaa siihen, että niin olisi nytkin. Onneksi ultra jo parin tunnin päästä, niin sitten tiedän enemmän, eikä tarvitse olla vain omien tulkintojen varassa kehittelemässä kauhukuvia.

Mulla ollut kaikissa kolmessa Gonal. Ensimmäisessä annos alkuun 250 ja nostettiin vikoiksi päiviksi olemaan 300. Nyt ollut kahdessa hoidossa koko ajan annoksella 300. Viimeksi stimulaatio kesti 13 päivää ja neljäntenätoista päivänä oli keräys. Nyt tuntuu vähäisempien oireiden vuoksi, että saattaa vaatia pidemmän stimulaation. Annoksen nosto ei ole mahdollista, niin ainoa keino on pidentää stimulaatiota.

Jos stimulaation kesto olisi sama kuin viimeksi, niin keräys olisi maanantaina. Nyt takana yhdeksän pistelypäivää ja toivon keräystä maanantaille, mutta suostun nielemään myös tiistain.

Muokattu viimeksi:
Kiitos kaikille tsempeistä. Odottavan aika on pitkä ja armoton, josko saatais edes jotain siirtoon ja miettii sitten seuraavia steppejä sen jälkeen.

Voi ei @Nektariini86 🥺 ootteko julkisella hoidossa? Tää on kyllä aivan lohdutonta matalalla reservillä. Mä kun kävin Dextralla second opinionilla niin mainitsivat yksinä vaihtoehtoina luteaalistimulaation mitä @Ness taitaa just tehdä, ja sit munasarjojen buustaksen jollain lääkkeillä ennen varsinaista stimulaatiota, onkohan @Sandra84 sulla just tää nyt? En todellakaan halua sanoa että joudut jatkamaan hoitoja mutta vaan että tollasia vaihtoehtoja ainakin mulle on väläytelty, mutta julkiselta niitä ei varmasti saa. Mä jo perustin säästötilin yksityisen hoitoja varten 😅 Halauksia sinne, voimia päivään ❤️
Mulla tehtiin nyt just punktio (5. Ivf) ja boostaus ennen piikitystä. Saatiin kolme kypsää munasolua. Huomenna selviää saadaanko alkioita!❤️❤️🥹🤞🏻
Edit: se luteaalistimulaatio on mun kohdalla tuottanut lopputulosta siis…

Muokattu viimeksi:
@Harrets täältä tsempin myös sinne, toivotaan että teidän kaikki kolme hedelmöittyy ja saatte alkioita ❤️ Kiitos kun keräsit noita vinkkejä, pitää ottaa lääkärin kanssa puheeksi onko mahkuja tollaisiin ”ekstra” juttuihin. Julkisella ollaan, joten todennäköisesti ei.

@Kirppuliini Joo, on meidän ensimmäinen hoito. Tsemppiä ultraan, toivotaan hyvää saalista 🤞 Mä kans heti huolestuin kun ei lääkäri meinannu sanoa mitään ultratessa. Rupesi jalat tärisemään ja meni flashbackinä siihen ultraan missä sydämen syke oli alkiolta jo hiipunut ja lääkäri vain hiljaa katsoi ja käänteli ja katsoi ruutua 🫣

@StellaMom Kiitos, itkeminen kyllä helpottaa. Saa sen ahdistuksen ulos. Näillä mennään mitä on jaettu kun ei muuta voida. Tsemppiä, toivotaan sulle parempaa saalista 🤞

@Sandra84 Oliko sulla siis letroilla buustaus ennen pistelyä, vai miten? Toivotaan että teidän kaikki selviytyy jatkoon 🤞

Kyselin myös vähän etupeltoon noista lahjasolujutuista vaikka meillä taitaa loppua julkisella aika ennen ku siihen päästäisi. Jotenkin romutti uskoa omiin munasoluihin tämä tämänpäiväinen tulos 😕 Jokatapauksessa jos alkio saadaan niin siirtoon nyt mennään limakalvo oli kuulemma erittäin hyvä sitä ajatellen. Toive pakkasen täyttämisestä jää tällä kertaa utopiaksi.

Takaisin