Yleinen keskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minä liityn tänne varovaisesti. Tänään plussasin digillä 1-2 viikkoa. Sunnuntaina tein puhtaan negatiivisen mutta oireet on kyllä kokoajan vahvistunut että aloin olemaan aika varma lopputulokseen. Tää meille vasta yk2 ja jotenki epätodellinen olo että tämä tapahtui jo nyt. Oireet kyllä muistuttelee että taas sitä ollaan raskaana 😃

Vuodoista vielä.

Mulla on ollut kanssa pientä vuotoa pitkin matkaa ja tuskaillut ja jännitellyt niitä kovasti.
Tänään varhaisultrassa lääkäri rauhoitteli, että kolmasosassa raskauksia on vuotoa, mikä ei kuitenkaan tarkota mitään pahaa. Rauhoitteli, että jo pelkästään se, että raskaus kuivattaa limakalvoja voi osalle aiheuttaa vuotoa.

Näin oon itekin aatellu vuodoista ja lääkäri tänään sano et ei nää kohdussa mitään mikä vuotelis et varmasti vain limakalvot ym. Jotka sitten vuotaa! Meillä lääkäri kuiten sano et jatkan cycloja 10+0 asti kerran päivässä. Sano ettei oo mitään haittaakaan niin näin nyt sit aattelin tehä:)
Aivan ihana @HooKoo että teilläkin kaikki hyvin ultrassa 🥰🧡

Mä en myöskään pelkää ryhmästä poistumista, jos huonosti käy. Oon sen useemman kerran tehnyt, eikä se ole ollut se isoin harmituksen aihe siinä kohtaa 😊 Mieluummin täällä(kin) höpöttelee, ja poistuu sitten, jos käy huonosti.

En tainnut ehtiä eiliseen salaisten lisäykseen (vaikka laitoin viestiä jo joskus ennen klo 15, ja yleensä lisäykset tehty vasta myöhään illalla). Mutta ehkäpä huomenna sitten.

Mä en myöskään pelkää ryhmästä poistumista, jos huonosti käy. Oon sen useemman kerran tehnyt, eikä se ole ollut se isoin harmituksen aihe siinä kohtaa 😊 Mieluummin täällä(kin) höpöttelee, ja poistuu sitten, jos käy huonosti.

En tainnut ehtiä eiliseen salaisten lisäykseen (vaikka laitoin viestiä jo joskus ennen klo 15, ja yleensä lisäykset tehty vasta myöhään illalla). Mutta ehkäpä huomenna sitten.
Tätä asennetta harjottelen itsekin. 🙏🏻

Viimeks mulla kyllä otti koville luopua vähin äänin ryhmästä, kun valtaosa sai jatkaa odotuspolulla eteenpäin. 😔

Kyllähän tämä on yhtä vuoristorataa. Tunteet heittää laidasta laitaan ja pahoinvoinnin ja väsymyksen ollessa pahasti päällä, sitä toivoo vain että voisi lakata olemasta.
Mieli hetken iloitsee, seuraavassa hetkessä pelkää, sitten katuu, sitten toivoo, sitten riemuitsee, tunteet pyörii kehää.

Tänään oli pakko lähteä kesken työpäivän pois-eka kerran ikinä 🫣 Aamun tulipalokiire, +syömättömyys ja juomattomuus oli jotenkin liikaa. Sitten kun pääsi rauhoittumaan tauolle ja syömään, niin pahoinvointi oli jotain ihan hirveää.
Kaikki tuntuu nyt jotenkin niin pahalta.
Kahden viikon päästä olisi lähtö Kreetalle aikuisten lasten kanssa. Nyt en jaksa iloita edes siitä. On niin väsy ja huono-olo.
Olisipa tämä kaiken arvoista, että päästäisi maaliin asti.

Millaiset voinnit ja fiilikset teillä muilla on? ❣️

Huh, kuulostaapa rankalta päivältä @Kesänlapsi1984. Toivottavasti lepo helpottaisi oloa 🙏🏻

Täällä vointi hyvä ja fiilis optimistinen. Pahoinvointia on ollut vasta yhtenä päivänä ja olo on säilynyt energisenä. Aiemmissa raskauksissa oon kärsiny pahasta pahoinvoinnista ja väsymyksestä, niin tuntuu välillä tosi kuumottavalta ja nurinkuriselta olla vaihteeksi näin oireeton. Toivottavasti siellä joku silti kasvaa 🫣🤞🏻

Kuulostaa tutulta. Täälläkin koko ajan aivan hirveä olo. Olen toistaiseksi pystyny tekee etänä töitä, ja välillä täytyny mennä sänkyyn kitumaan huonoa oloa ja väsymystä. Mutta ens viikolla pitäis jotenkin taas toimistollekin lähteä.
Ja meillä on kans ulkomaille lomalle lähtö kolmen viikon päästä ja kauhulla odotan, jos se meneekin vain siihen, että makaan hotellihuoneessa kärsimässä. 🥲
Tänään huomasin, että noi raskausvitamiinit aiheuttaa hirveen pahaolopiikin. En tiiä mitä tekisi sen kanssa, ku nytkin otin heti lounaan jälkeen täyteen mahaan.

Eilen kun vihdoin plussasin, niin huomaa että oireiden kyttäys on kyllä loppunut :tears:
Onko muuten kukaan tilannut viimeaikoina raskauskeijulta mitään? Tilasin viime viikolla sieltä raskaustestejä mut ei oo näkyny vielä. Tulevat kuulemma postilaatikkoon suoraan, mutta ei oo tullu edes mitään toimitusvahvistusta. Ahdistaa kun ainoa testi minkä oon tehnyt on tuo digitaalinen...

@Kesänlapsi1984 voi ei, todella ikävä kuulla olotilan varjostavan kivaa reissua. Jospa olot ennättäisivät tasoittua! Kannattaa ottaa kaikkea pientä syötävää työpaikalle mukaan, jotka kulkee tarvittaessa vaikka taskussa, verensokerin heilahtelut ovat pahinta jos on pahoinvointia.

Mulla on aikalailla samat olot kuin @Islala, johtuisiko siitä kun ollaan tismalleen samoilla päivillä. 🤭 Tänään on tullut tehtyä viikon ruokaostokset ja ruoat, leivottu, pyykätty ja tehtiin parin tunnin puusavotta. Energiaa on taas kuin pienessä pitäjässä, tykkäilen!

@Dams kannattaa kokeilla siirtää raskausvitsku iltaan! Nappaa vaikka juuri ennen nukkumaanmenoa, jospa pahoinvointi ei silloin ennättäisi tulla. Itsellä se on toiminut reseptilääkkeiden kanssa, jotka aiheuttavat joskus pahoinvointia, huimausta tai väsymystä. Pahin kärki ennättää mennä yön aikana ohi ja säilyy päivät toimintakykyisenä. ☺️

@ohdake Jooh, hyvä ajatus, täytyy testata huomenna ottaa vasta illalla. Nuo mun nykyiset vitamiinit on noita sana-solin mamaa, joita pitää syyä 3 kpl päivässä ja otin ne sit tyhmänä kerralla. 😁 Sekin vois ehkä helpottaa jos ottais yhden kerralla 3 kertaa päivässä, ärsyttävä vaan muistaa sitten.

@ohdake Jooh, hyvä ajatus, täytyy testata huomenna ottaa vasta illalla. Nuo mun nykyiset vitamiinit on noita sana-solin mamaa, joita pitää syyä 3 kpl päivässä ja otin ne sit tyhmänä kerralla. 😁 Sekin vois ehkä helpottaa jos ottais yhden kerralla 3 kertaa päivässä, ärsyttävä vaan muistaa sitten.
Mulla on itsellä käytössä Minisun, niitä ei tarvitse ottaa kuin yksi. Onneksi!

Kuulostaa tutulta. Täälläkin koko ajan aivan hirveä olo. Olen toistaiseksi pystyny tekee etänä töitä, ja välillä täytyny mennä sänkyyn kitumaan huonoa oloa ja väsymystä. Mutta ens viikolla pitäis jotenkin taas toimistollekin lähteä.
Ja meillä on kans ulkomaille lomalle lähtö kolmen viikon päästä ja kauhulla odotan, jos se meneekin vain siihen, että makaan hotellihuoneessa kärsimässä. 🥲
Tänään huomasin, että noi raskausvitamiinit aiheuttaa hirveen pahaolopiikin. En tiiä mitä tekisi sen kanssa, ku nytkin otin heti lounaan jälkeen täyteen mahaan.
Osa myös vaihtaa mama vitamiinin huonon olon takia pelkkään foolihappoon (& D-vitamiiniin).

Mä oon kärsinyt niin kamalasta pahoinvoinnista, että nyt piti turvautua pahoinvointilääkkeisiin. Sain niihin reseptin ja ai taivas, ne auttoi heti! Nyt kaksi päivää niitä syönyt ja kaksi päivää ollut oksentamatta 😁
Mahtava kuulla 😍 Mitä lääkkeitä olet syönytja minkä verran? Onko tullut lääkkeitä syötyäsi väsymystä?

Mulla kans Minisunista hyvä kokemus! 😊 ihanaa että useammalla on reissuja tiedossa, toivottavasti saatte rentouduttua ja nautittua 🙏🤩 mäkin oisin halunnut ulkomaille vielä ennen töihin paluuta, mutta ylimääräiset rahat meneekin putkiremonttiin 😆

Takaisin