Raskausoireet

Mä muistaakseni otin aina aamulla hiukan aamupalan jälkeen samalla ku otin monivitamiinin. Monivitamiini aiheutti kauheeta pahaa oloa, jos otti tyhjään mahaan ni meni hyvin samalla ne👍🏻

Huomaatteko oman leposykkeen olevan korkeella? Mulla tässä muutaman päivän sisällä ollut tosi outo olo ja tänään huomasin et leposyke on 75😅Et se varmaan selittää tän olon. En muista edellisestä raskaudessa et olis ollu noin korkee tai et tälläinen olo olis ollut. Mulla pahoinvointi on jo helpottanut onneksi🙏 Vointi silti tosi tunkkainen ja jotenkin aikaansaamaton.Energiat alhaalla ja huomaan olevani kalpea😬

Täällä nostaa omaa normaaliakin matalat paineet sykkeen korkealle, sama oli viime raskaudessa.

Ihan mielenkiinnosta, minkälaisia lämpötilannousuja teillä näyttää kuumemittari? 😊

Etova olo on ollu nyt jo pari viikkoa seurana. Syön mitä sattuu millonkin maistumaan ja sen oon huomannu et ateriavälit kannattaa pitää lyhyinä.

Alussa sai juosta vessassa joka välissä, siitä tiesinkin ennen plussaamista et oon raskaana 😅

Hajut ällöttää, kahvia ei enää pysty juomaan ja kun asutaan täällä peltojen keskellä ja on puintiaika, niin aivan älyttömän pahalta haisee puitu vilja...

Väsymys myös on ollu kaverina jo pari viikkoa. Sitä taltuttanu nukkumalla päikkärit esikoisen kaa.

Huomaatteko oman leposykkeen olevan korkeella? Mulla tässä muutaman päivän sisällä ollut tosi outo olo ja tänään huomasin et leposyke on 75😅Et se varmaan selittää tän olon. En muista edellisestä raskaudessa et olis ollu noin korkee tai et tälläinen olo olis ollut. Mulla pahoinvointi on jo helpottanut onneksi🙏 Vointi silti tosi tunkkainen ja jotenkin aikaansaamaton.Energiat alhaalla ja huomaan olevani kalpea😬
Joo, mainitsin tästä samasta kans! Mulla yleensä tosi matala leposyke, mut nyt häiritsee kun käy nukkumaan et mitäs nyt tykyttelet. Kellon mukaan n. 13 lyöntiä/min enemmän ku normaalisti yön aikana sykkeet noussu.

Mulle on tullut ensimmäisiä raskaushimoja ja alkaa tavalliset hyvät ruuat ällöttää. Odotin vaikka illan pakastepizzaa ihan innolla todetakseni, että hyi hitto. 🫠

Joo, noin 10 normaalia kovempi syke. Tosin mulla on jo ennestään leposyke tosi korkea eli nyt tuntuu 😅
Lämpöjä en oo mitannut missään vaiheessa.
Kauhistuttaa tää oireettomuus. Muutama päivä vielä ultraan 🥺

On kyllä jotenki niin vähäoireinen raskaus, että kyllä tässä alkaa jo vähän mietityttään onko kaikki ok. Toisaalta rv12 alkaa huomenna niin ehkäpä se pahin on vaan jo ohi ja seki meni vähän ohi, kun keskittyy tohon esikoisen perässä juoksemiseen🙈 ultraankin ihan liian pitkä aika vielä😭

Täälläkin jotenkin hämmentävän oireetonta 8+5. Onneksi on vielä rinnat kipeet, muuten varmaan epäilisin että oonko oikeesti vielä raskaana :No Evil Monkey: Tosin heräsin myös 2 tuntia ennen herätystä käymään vessassa vaikka just kävin ennen nukkumaanmenoa kaksi kertaa enkä juonut myöhään illalla paljoa vettä, kai sekin lasketaan oireeksi 🤞 Olispa kotiultra jolla vois tarkistella että siellä on edelleen kaikki mallikkaasti!

Tänään itseasiassa vähän kyökitytti kaavohoidon jälkeen kun kävelin kotiin. Tuli siinä 1,5h aikana aika heikko olo ku kuului hierontakin ja syömisestä oli jo jonku aikaa

Täällä myös noussut leposyke. Ja verenpaine laskenut sinne alle 95/65 ja aiheuttaa jatkuvaa huonovointisuutta. Ja ilmeisesti saattaa vielä tästä laskea myöhemmillä viikoilla. 😅

Kävin kaivelemassa Garminin dataa, ennen raskautta on leposykkeen keskiarvo päivittäin ollut noin 51-55bpm ja nyt näyttäis olevan 57-63bpm.

Salilla oon huomannut että siinä missä ennen raskautta odottelin sykkeen palaavan noin 80 paikkeille toistojen jälkeen ennen kuin aloitin seuraavan setin, nyt se ei oikein enää palaa alle 90 salilla ollessa! Tuntuu että pitää tyytyä siihen tyyliin 98 ennen kuin alkaa seuraava setti. :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:

On kyllä jotenki niin vähäoireinen raskaus, että kyllä tässä alkaa jo vähän mietityttään onko kaikki ok. Toisaalta rv12 alkaa huomenna niin ehkäpä se pahin on vaan jo ohi ja seki meni vähän ohi, kun keskittyy tohon esikoisen perässä juoksemiseen🙈 ultraankin ihan liian pitkä aika vielä😭
Mulla ei ollut esikoista mitään oireita ja kaikki meni loppuun asti hyvin😊Ja nyt taas vaikka mitä oireita,joten kaikki raskaudet on vaan niin erilaisia🙏Ihanaa jos oot ollut vähäoireinen ja varmasti kaikki on hyvin siellä vatsassa💞

Täällä nostaa omaa normaaliakin matalat paineet sykkeen korkealle, sama oli viime raskaudessa.

Ihan mielenkiinnosta, minkälaisia lämpötilannousuja teillä näyttää kuumemittari? 😊
Täällä lämmöt pysyneet vieläkin luteaalilämmöissä eli 36.7-37.0😊

Nyt 11+2

Mulla myös sykkeet nousivat ihan alkuraskaudessa mutta nyt on vähän tasaantunut lähemmäs "normaalia". Kuitenkin vielä vähän koholla. Mulla on kauhea väsymys ja välillä etovaa oloa. Muuten ei ole mitään kummallista. Ärsyttävin vaiva on kuitenkin päänsäryt.. Mulla on migreeni ja nyt ollut jo 3 tai 4 migreeniä jotka kestänyt 2-4vuorokautta. Alkaa pikkuhiljaa huumori loppua ja viikkoja vasta 10+2..

Onko kellään muulla ollut päänsärkyjä?

Kuulostaa tosi rankalta noi päänsäryt ja migreeni😣Ootko neuvolasta kysynyt apuja?toivottavasti helpottaisi alkuraskauden jälkeen🙄 Mulla ei oo yleensäkään taipumusta päänsärkyyn joten oon tältä vaivalta säästynyt.

Mulla myös sykkeet nousivat ihan alkuraskaudessa mutta nyt on vähän tasaantunut lähemmäs "normaalia". Kuitenkin vielä vähän koholla. Mulla on kauhea väsymys ja välillä etovaa oloa. Muuten ei ole mitään kummallista. Ärsyttävin vaiva on kuitenkin päänsäryt.. Mulla on migreeni ja nyt ollut jo 3 tai 4 migreeniä jotka kestänyt 2-4vuorokautta. Alkaa pikkuhiljaa huumori loppua ja viikkoja vasta 10+2..

Mulla ollut pari päänsärkykohtausta, jotka muistuttaneet migreeniä, mutta niihin on auttanut panadol, toisin ku migreeniin. Oli flunssa niin saatto enemmän liittyä siihen. Neuvolatäti kertokin mulle, et jos on aurallinen migreeni niinku mulla, niin se voi raskauden aikana pahentua. Ei kuulosta kivalta noi sun migreenikohtauksien kestot 😟 Toivottavasti sekin oire sulla kohta helpottais!

Mulla yleensä raskaana migreeni vähentynyt. Nytkin oli kuukauden poissa kunnes viime ja tällä viikolla olikin migreeniä🤯 mulla ihan migreeni lääkitys jota saa raskaana syödä. saan syödä vain 2tablettia vuorokaudessa ja kahdesti viikossa. Joka välillä on riittänyt Mutta välillä taas joutunut maksimi annoksen syödä. Mutta jos nyt jatkuu/pahenee/toistuu nii pitää mennä lääkäriin.

Nyt on iskenyt loputon nälkä. Voisin syödä koko ajan. Aivan sama mitä syön, niin hetken päästä on taas nälkä. Ei auta, vaikka olisi miten paljon kuitua ja proteiinia, nälkä tulee ihan hetkessä uudelleen. Ja en edes liiku juurikaan (koska en uskalla), vaan lähinnä touhuan kotona kaikkea pientä ja istun telkkarin äärellä. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Kuulostaa tosi rankalta noi päänsäryt ja migreeni😣Ootko neuvolasta kysynyt apuja?toivottavasti helpottaisi alkuraskauden jälkeen🙄 Mulla ei oo yleensäkään taipumusta päänsärkyyn joten oon tältä vaivalta säästynyt.
Neuvolasta sanoi että voi ottaa panadolia nyt alkuun jos lähtisi sillä. Toivotaan helpottaisi kun päästään tästä alkuraskaudesta. :Person Raising Both Hands:Neuvolalääkäri on vasta lokakuun lopulla, niin täytyy katsoa jos saisi jotain apuja sieltä jos ei ala ennen sitä helpottaa! Käytiin yksityisellä kätilöllä ultrassa ja sanoi että voi syödä 1mg panadoliakin sen 3 päivässä niin täytyy kokeilla jos auttaisi. Tähän asti en uskaltanut ottaa kun tyyliin kahdesti päivässä 400mg ja ne ei kyllä auttanut mitään.

Mulla ollut pari päänsärkykohtausta, jotka muistuttaneet migreeniä, mutta niihin on auttanut panadol, toisin ku migreeniin. Oli flunssa niin saatto enemmän liittyä siihen. Neuvolatäti kertokin mulle, et jos on aurallinen migreeni niinku mulla, niin se voi raskauden aikana pahentua. Ei kuulosta kivalta noi sun migreenikohtauksien kestot 😟 Toivottavasti sekin oire sulla kohta helpottais!

Mullakin aurallinen migreeni normaalisti. Nyt ollut hassusti niin että nämä raskauden aikana olleet kohtaukset on ollut aurattomia, mutta selkeästi kuitenkin migreenisärkyä. Varmaan hormonit vaikuttaa mutta toivotaan että pysyisi maltillisena säryt.

Takaisin