Raskausoireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lilies
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nojoo, luettuani vielä muiden tekstejä, niin yöheräily on yksi mahdollinen oire. Vieläpä samaan aikaan nyt kaksi edellistä yötä herätty, vaille neljä aamuyöstä.

Täälläkin 6+3 ja oireet alkoi pari viikkoa sitten menkkajomotuksilla. Tasan viikolla 6 alkoi pahoinvointi ja pari kertaa tullut oksu, mutta nyt yrittänyt syödä mahdollisimman usein, että pysyisi kurissa. Nyt kuitenkin pahoinvointi alkaa vaikka olisikin syönyt ja saisin olla syömässä 1h välein. Väsymystäkin on ollut, mutta johtunee ainakin osittain tällä hetkellä flunssasta. Kevään h6 km jälkeen tavallaan lohduttaa nämä selkeät oireet vaikka mietityttää miten selviää kun palaan töihin ensi viikolla :Upside Down Face:

Viime yönä heräsin puol 2 et on varmaan jo aamu 🥶 no ei ollu ei 🤣 yleensä tarkalleen kolmen aikaan herään

Onko sulle vielä riittänyt kaks tablettia illassa? Mä sain kanssa xonveaa, ja 2tbl vei oksentelun pois, mikä oli ihanaa, mutta niin huono olo silti että nostan vielä. Nyt 6+5 ja toivon niin että kuukauden sisään loppuisi pahimmat olot 🙏
Nyt piti nostaa niin että kaksi illassa+1aamussa. Yövuorot sekoitti kokonaan elimistön ja pahoinvointi kävi pahana mutta nyt tuntuu lääkenoston jälkeen tasoittuneen🤩

Täällä päivät vaihtelee tosi paljon. Joinakin on oireita, toisina ei. Aiemmat lasten syntymään johtaneet raskaudet olleet melko oireettomia myös, joten en jaksa huolestua.

Tiedän että tämä on kahjoa, mutta vähän kateeksi käy teitä joilla selkeät oireet.
Olikohan täällä itseni lisäksi muita joilla "ei-lähes-mitään" oireita?
Saattaa mennä pari päivää et on täysin normaali olo ja sit tulee pariksi päiväksi huono olo. Tosi paljon aaltoilee

Tiedän että tämä on kahjoa, mutta vähän kateeksi käy teitä joilla selkeät oireet.
Minä 👋🏻 En ole huolissani, kyllä ne oireet valitettavasti sieltä päälle puskee 🤭 Niin kävi edellisessä raskaudessakin, 2/3 meni hyvin ja loppuajan olinkin sitten saikulla.

Täällä oireetonta. Kirppiksellä mulle tuli vähän ällötystä yksittäisistä hajuista, kaks kertaa närästänyt, mutta muuten ei sitten mitään. Noi voi olla oireita, tai sitten ei.

Täälläkin aika vähäisin oirein. Jos ruokailusta kauan niin alkaa paineen tunne vatsassa, sitten ruuan jälkeen paineen tunne kurkussa, eli vähän närästää :D ja syke tosi korkeella kokoajan. siinäpä ne :)

Terveyskeskuksessa käyty ja kaikki pitäisi olla kunnossa. Yhdessä kun sain sairaanhoitajan kanssa käydä oireita läpi niin helpotti kyllä oma pelko. Ensviikolla vielä neuvolan kanssa puhelin aika ja siellä voin tiedustella mahdollista aiempaa ultraa. Mutta nyt käskettiin hengittämään ja ajattelemaan että kaikki hyvin kun ei pienintäkään verenvuotoa ole ja kivut keskellä eikä jatkuvasti päällä. ☺️

Sama juttu, toisaalta yritän nauttia nyt siitä että mitään oireita ei ole, toisaalta vähän takaraivossa kummittelee se että onko normaalia. Toisaalta esikoisen kanssa pahoinvointi alkoi siellä 6+jotain, eli ehkä nyt yritän nauttia vielä viikon ajan hyvävointisena olosta :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Esikoista odottaessani raskausoireet oli käytännössä nämä: ekalla kolmanneksella oksensin ehkä yhteensä viisi kertaa, ja vikoina viikkoina turposi ja kipeytyi jalat. Neuvolasta käskettiin nauttimaan, oireet ei kerro mitään siitä, miten raskaus etenee.

Nyt olen taas melko oireeton. Joitain kertoja olen aamulla oksentanut esim. hampaita harjatessa, ja muuten sit heti kun vatsa tyhjä, tulee lievästi paha olo, ylävatsaa tursottaa jne. Alavatsassa jotain tuntemuksia. Olen itse aika rauhallisin mielin, koska kokemusta on myös siitä, että oireettomuus ei tarkota mitään huonoa.

Ollut hyvin vähäoireista, tänään ollut menkkasärkyä ja pientä jomottelua. Toivon mukaan siellä jotain merkityksellistä tapahtuu. Mitään vuotoa ei ainakaan ole tullut 🤞

Takaisin