Raskausoireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lilies
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hajuherkkyys täälläkin ja eilen alkoi myös pahoinvointi päivällä. Ja jostai syystä herään 5-6 aikaan aamulla enkä saa enää unta 😅 ja päivällä kelpaa sitten päiväunet! Tai vaikka kahdet.

Nännit on todella kosketusherkät ja kipeät ja naamaan on tullut finnejä, mikä on uutta kun mulla ei ole koskaan ollut juurikaan finnejä.

Mulle tehtiin alkionsiirto ja tuntuu, että oireet alkoi kyllä heti siitä.
Turvotusta ja kevyttä menkkamaista jomotusta ollut melkein koko ajan. Viimeisen viikon on ollu myös aaltoilevaa huonovointisuutta, mutta ei onneks oksetukseen asti. Kehon lämpötila on ollut myös vähän koholla ja siksi tuntuu hiukan kipeältä. Yleensä nukun tosi hyvin, mutta nyt heräilen yöllä useasti. Rinnat on jotenkin täyteläisemmän oloiset.

En oo varma voiko olla tukilääkkeiden sivuvaikutusten vai omia oireita. Lääkkeet loppui eilen, joten nyt se varmaan nähdään 😄

Mulla myös uneen vaikuttanut. Kello sanoo joka yö, että heikkolaatuinen uni ja heräilen neljän aikoihin. Onneksi uni usein sit jatkuu. Ihan samanlaista oli siinä keväisessä raskaudessa.

Jo ennen plussaa alkoi menkkamainen jomotus. Nyt alaselkä tosi kipeä. Muita oireita ei ole.

Mulla on parina aamuna ollut lievää pahoinvointia. Toivon todella, että tämä raskaus olisi edeltävää helpompi. Aika on kullannut muistot raskauden alkutaipaleesta, vaikka vasta vuosi sitten edellisen raskauden pahoinvointi päättyi 🙈

Myös suurimmat herkkuni, sokerittomat limut maistuu ihan kamalalta. Tää sama oli mulla edellisessä. Muuten on vielä aika oireetonta.

Mulla on tullu tässä raskaudessa ja edellisissä rintojen arkuutta. Tekeekö kukaan muu teistä sitä et puristelee sit harva se hetki ja toivoo että vielä sattuu et se jotenki takais että on raskaan 🫣🤣 aivan pöhköä touhua… eihän ne oireet mitään kerro mut näköjään ne antaa taas turvaa 🧐😆

Mulla on tullu tässä raskaudessa ja edellisissä rintojen arkuutta. Tekeekö kukaan muu teistä sitä et puristelee sit harva se hetki ja toivoo että vielä sattuu et se jotenki takais että on raskaan 🫣🤣 aivan pöhköä touhua… eihän ne oireet mitään kerro mut näköjään ne antaa taas turvaa 🧐😆
Nyt ei ole ollut rinnat kipeenä, mutta esikoisen raskaudessa tein tätä. Ja sitten ei enää tiennyt, että onko rinnat kipeänä raskaudesta vai siitä puristelusta 😂

Täällä ei niin mitään vielä. Toki tänään vasta plussattu, veikkaan että oireet alkaa siinä RV 5 + jos kaveri pysyy vain matkassa 😁

Minulla ei ole ikinä ollut juurikaan raskausoireita, korkeintaan vähän jotain etomista tai yökkäilyä tyhjällä vatsalla. Sitä saakin sit aina jännittää et onko se hyvä vai huono merkki…

Jo ennen plussaa alkoi menkkamainen jomotus. Nyt alaselkä tosi kipeä. Muita oireita ei ole.
Just väitin täällä ettei mitään oiretta,mutta jännästi alkoi tänään mullakin alaselkä juilimaan 😁

Mullakin alaselkä juilii, mutta tällä kertaa taitaa olla ihan lihasperäinen juttu 😁

Mulla on uutena tullut hengästyminen! Saatan hengästyä välillä ihan tavallisesta kävelylenkistä (josta en normioloissa ole kyllä hengästynyt) tai tänään mun piti istua hetkeksi lepäämään tiskaamisen jälkeen. 🙄

Mä kyllä toivon, että säästyisin tässäkin raskaudessa pahoinvoinnilta. Esikoista odottaessa ekassa kolmanneksessa saattoi olla pientä kuvotusta, jos ruokailuvälit venyi, mutta välipaloilla se pysyi kurissa. Kertaakaan en silloin joutunut oksentamaan, mistä oon kyllä onnellinen. Nyt oon huomannut taas iltapäisin ilmaantuvaa kumotusta, jos ruokailuvälit venyy, niin rukoilen että tää pysyy korkeintaan tällaisena. 🙈

Mä just tarkistelin, milloin mun pahoinvointi alkoi viime raskaudessa. 5+4. Ja jatkui noin viikolle 16+0. Ja luin niitä epätoivoisia viestejä, mitä oon laittanut, etten koskaan olisi tähän lähtenyt, jos tietäisin miten kamalaa raskaus on. Nyt kyllä vähän jännittää, kun muistaa tuon alun painajaisen :D

Mulla viimeksi myös alkoi oireet käytännössä heti. Ja nyt ei oikeastaan mitään merkittävää. En tiedä pitäskö tästäkin olla huolissaan, vai oliko eka vaan pahin.

täällä menkkajomotusten kaltaisia tuntemuksia vatsassa sekä selän puolella. Myös hengästyminen vahvasti läsnä😅

Mulla on kolmessa aiemmassa raskaudessa ollut vaikea raskaudenaikainen pahoinvointi puolen välin tienoille saakka, viimeisimmässä raskaudessa -22 sain eka kertaa testiin pahoinvointilääkityksen todeten että ei siitä ainakaan niin paljon apua ollut että olisin työkuntoisena säilynyt.

Nyt soittelin neuvolaan ekaa aikaa ja tuttu neuvolatäti laittoi lääkärinlistalle tulevalle keskiviikolle josko saisin jo etukäteen reseptin xonvea-nimiseen lääkkeeseen raskauspahoinvointia varten. Kertoi että siitä on hyviä tuloksia joten jos olot yllättää niin apu löytynee reseptin päästä😄 tai ainakin kokeilemisen arvoinen lanka 😅pahoinvointi on joka kerta alkanut 6+jotain. Ja oksentelua 24/7, yötä päivää.
Hassua kun ensin on huolissaan kun ei ole oireita ja sitten on huolissaan kun oireilee voimakkaasti!

täällä menkkajomotusten kaltaisia tuntemuksia vatsassa sekä selän puolella. Myös hengästyminen vahvasti läsnä😅

Mulla on kolmessa aiemmassa raskaudessa ollut vaikea raskaudenaikainen pahoinvointi puolen välin tienoille saakka, viimeisimmässä raskaudessa -22 sain eka kertaa testiin pahoinvointilääkityksen todeten että ei siitä ainakaan niin paljon apua ollut että olisin työkuntoisena säilynyt.

Nyt soittelin neuvolaan ekaa aikaa ja tuttu neuvolatäti laittoi lääkärinlistalle tulevalle keskiviikolle josko saisin jo etukäteen reseptin xonvea-nimiseen lääkkeeseen raskauspahoinvointia varten. Kertoi että siitä on hyviä tuloksia joten jos olot yllättää niin apu löytynee reseptin päästä😄 tai ainakin kokeilemisen arvoinen lanka 😅pahoinvointi on joka kerta alkanut 6+jotain. Ja oksentelua 24/7, yötä päivää.
Hassua kun ensin on huolissaan kun ei ole oireita ja sitten on huolissaan kun oireilee voimakkaasti!
Näinhän se menee, koskaan ei ole hyvä 🤣

Mulle määrättiin edellisessä Primperan, ja tiedän sitä käytettävän syöpähoidoissa, ja olevan suht.kova lääke, niin en koskaan uskaltanut sitä aloittaa. Jos nyt tulis pahana, niin voisin ehkä harkita kokeilevani xonveaa tai bonjestaa sen sijasta.

Tänään on ollutkin päivä 🙈🫠
Heräsin yöllä maailmanluokan selkä ja ylävatsan kipuihin. Kivut oli sappikohtaus kipuja vastaavia😅 siinä yöllä vähän harmittelin raskautta kun en voinut panadolia vahvempaa kipulääkettä ottaa.
Onneksi siis mitään vuotoja yms ei ole ollut ja eikö mitään kipuja alavatsalla. ❤️

Kävin sitten lääkärissä joka sitten kaikessa viisaudessaan ja rauhallisuudessa totesi että taitaa olla kovia ilmavaivoja ja rajumpana ummetusta 😂 Nyt onneksi olen saanut suolta tyhjennettyä niin olo on jo parempi vaikka onkin vielä sellaisia kivun kaikuja jäljellä.

Käytännössä ei mitään isompia oireita. Turvotus aivan kauhea kylläkin, ei mahu enää kaikki housut jalkaan vaikka näin alussa mennään, mittasin mahan ympäryksen niin viisi senttiä oli kasvanu, isompi turvotus siis kuin menkkojen aikaan 😅 mutta muutoin, ei pahoinvointia tai mitään. Jopa huolestuttavaa kun ei tunnu mitään. Ihan pientä jomottelua vastassa ja väsymystä mutta mitään sellaista ”olen selvästä raskaana”- oiretta ei ole.

Hajuherkkyys, korkeampi syke, ummetus, näpyt naamassa, rintojen aristus, ajoittainen pahoinvointi, alaselkä särky...

Täällä lisääntyvissä määrin jomottelua. Oikealle alavatsaan kohdentuu kipuja enemmän. Oon tänään ollut huolissani kun kipuja toispuoleisesti🙄 tuskin mitään huolen aihetta mutta jotenkin niin herkillä jokaiseen oireeseen

Takaisin