Pakastealkion siirto (PAS)

On kyllä lupaavia oireita ja toivotaan todellakin et ne on tärpin oireita! onneksi enää hetki ni saatte tietää tuloksen :red-heart: onko nää sulle epätavallisia oireita siis tai et vois olla hyvinkin viitteitä tärpistä :smiling face with heart-eyes:

Viime kerralla oli helppo odottaa viralliseen testipäivään, nyt laskeskelin et on jo dpo18 silloin (ehkä oli viimeksin kerralla, mutta oli kaikkea reissua sun muuta). MUTTA tälle kerralle tilasin liuskaraskaustestejä ja meinasin kyl testata jo dpo12-> en todellakaan tiiä onko järkevää, mutta minkäs

Meille tuli plussa 😍 Heräsin aamulla niin pessimistisesti testipäivään, että on kyllä ollu hurja tunneryöppy tästä.

Tsemppiä testailuun ja toivotaan yhtä iloista lopputulemaa kuin täällä ❤️

Meille tuli plussa 😍 Heräsin aamulla niin pessimistisesti testipäivään, että on kyllä ollu hurja tunneryöppy tästä.

Tsemppiä testailuun ja toivotaan yhtä iloista lopputulemaa kuin täällä ❤️
Oi miten ihana uutinen! 😍✨ Just aamulla mietinkin et jokohan siellä on testailtu. 🤗

@Hyyris Ihanaa, ihanaa, ihanaa!! Nyt paljon tarrasukkia pienelle :red-heart: onpa ihana uutinen!

Toivottavasti me tullaan kohta perässä @Onnenmuru n kanssa !
Aattelitko muuten oottaa ihan 28.8 asti testailujen kanssa?
Vähän kahden vaiheilla, ei olla puolisonkaan kanssa puhuttu, mut oma ajatus ois et aikaisintaan ehkä viikonloppuna. Tosi vaikee arvailla miten tässä käy. Vähän kaikenlaisia oireita on ja sit kuitenkaan ei oikein oo. Ja nää tuntemukset voi hyvin mennä lääkitysten piikkiin, joista mulle on aika tukala olo tullut jo ennen siirtoa. Vessakäynnit on yhtä horroria, pelottaa vuodon alkaminen. Etenkin nyt kun aletaan lähestyä sitä hetkeä milloin se viimeksi alkoi. Toisaalta nyt tukilääkityksiä on lisätty, joten toivon että ne pitäisi tällä kertaa vuodot poissa. 🙏🏻🌈

Vähän kahden vaiheilla, ei olla puolisonkaan kanssa puhuttu, mut oma ajatus ois et aikaisintaan ehkä viikonloppuna. Tosi vaikee arvailla miten tässä käy. Vähän kaikenlaisia oireita on ja sit kuitenkaan ei oikein oo. Ja nää tuntemukset voi hyvin mennä lääkitysten piikkiin, joista mulle on aika tukala olo tullut jo ennen siirtoa. Vessakäynnit on yhtä horroria, pelottaa vuodon alkaminen. Etenkin nyt kun aletaan lähestyä sitä hetkeä milloin se viimeksi alkoi. Toisaalta nyt tukilääkityksiä on lisätty, joten toivon että ne pitäisi tällä kertaa vuodot poissa. 🙏🏻🌈
Okei, jännät päivät kyllä lähestyy... Onneksi on lääkitystä lisätty, josko se toisi nyt positiivisen lopputuloksen 🌈
Nyt on ainaki itellä jotenki kokoajan mielessä oma olotila ja sen tarkkaileminen, mieluiten vaan sukkulois siihen testipäivään saakka ja sillä siisti 😭 lääkkeet aiheuttaa niin paljon samoja oloja kun tärpissä, että tuntuu ihan veetuilulta tämmönen oireiden anniskelu 🧐 ollaan reissussa pe-su, jos tilaamani halpistestiliuskat ei ehi tulla postiluukusta ennen pe niin testaan vasta su. toivottavasti ei ehi tulla 😄

Ähh, tämän päivän uässä löytyi n.1cm mittainen polyyppi ja tuleva siirto peruttiin. Onko muilla kokemuksia tämmöisestä? 1-2kk sisällä poisto. Miten se poisto tehdään? Tuleeko siitä sairaslomaa ja milloin pääsee siirtoon? En älynnyt kysyä. Miten tämä polyyppi on voinut nyt ilmaantua toukokuun puolivälin jälkeen kun mukamas ei muissa ultrissa näy?

Ähh, tämän päivän uässä löytyi n.1cm mittainen polyyppi ja tuleva siirto peruttiin. Onko muilla kokemuksia tämmöisestä? 1-2kk sisällä poisto. Miten se poisto tehdään? Tuleeko siitä sairaslomaa ja milloin pääsee siirtoon? En älynnyt kysyä. Miten tämä polyyppi on voinut nyt ilmaantua toukokuun puolivälin jälkeen kun mukamas ei muissa ultrissa näy?
Mulla todettiin kanssa alkuvuodesta polyyppi, polyypit poistetaan kohduntähystyksessä. Polyyppi kuitenkin kerkesi poistumaan itsestään ennen tähystystä ja poistoa ei tarvinnut tehdä. Hedelmällisessä iässä olevilla naisilla ne voi ilmeisesti usein poistua kuukautisvuodon mukana itsestään😊

Varsinaista kokemusta mulla ei siis ole poistosta, mutta olen ymmärtänyt, että toimenpide on melko kivuton ja sairaslomaa ei tarvita.

Jotenkin mulla on myös mielikuva, että seuraavassa kierrossa voisi olla jo siirto, mutta voi toki riippua tilanteesta.

Mulla todettiin kanssa alkuvuodesta polyyppi, polyypit poistetaan kohduntähystyksessä. Polyyppi kuitenkin kerkesi poistumaan itsestään ennen tähystystä ja poistoa ei tarvinnut tehdä. Hedelmällisessä iässä olevilla naisilla ne voi ilmeisesti usein poistua kuukautisvuodon mukana itsestään😊

Varsinaista kokemusta mulla ei siis ole poistosta, mutta olen ymmärtänyt, että toimenpide on melko kivuton ja sairaslomaa ei tarvita.

Jotenkin mulla on myös mielikuva, että seuraavassa kierrossa voisi olla jo siirto, mutta voi toki riippua tilanteesta.
Kerkesitkö siis tähystykseen asti, jolloin todettiin että polyyppia ei ole? Vai kävitkö väli ultrassa? Kiitos vastauksestasi 🙂 Tuntuu typerältä odottaa poistoa 1-2kk jos se voi poistua itsestään tämän tulevan vuodon mukana.

Kerkesitkö siis tähystykseen asti, jolloin todettiin että polyyppia ei ole? Vai kävitkö väli ultrassa? Kiitos vastauksestasi 🙂 Tuntuu typerältä odottaa poistoa 1-2kk jos se voi poistua itsestään tämän tulevan vuodon mukana.
Joo vasta siellä tähystyksessä todettiin, että ei sitä enää olekaan. Mä sain alunperin ajan vasta viiden kuukauden päähän eli heinäkuulle, mutta lopulta sain peruutusajan kolmen kuukauden päähän. Tässä oli hyvä tuuri, kun hoidon suunnittelukäynti oli parin viikon päästä tosta tähystyksestä ja kerettiin aloittamaan hoidot ennen kesätaukoa😊

Tämä tilanne HUSissa.

Tsemppiä ajan odotteluun😊

Täällä jännitetään toista pas:ia. 🙂 Ensi tiistaina olisi siirto ja tällä kertaa sain Terolutin lisäksi Cyclogestin, kun viimeksi oli tiputteluvuotoa tukilääkkeen aikana (pelkkä Terolut). Viimeksi tuli plussa, mutta neljän päivän päästä alkoi vuodot ja ei päässyt alkua pidemmälle.

Onko muilla ensi viikolla siirtoa? 🙂
Täälläkin oli siirto 19.8, testipäivä 31.8. Tukilääkkeinä Terolut ja Cyclogest, sekä tänään juuri laitoin Gonapeptylin.

Meillä ollut yks PAS aiemmin toukokuussa, jolloin testi oli negatiivinen. Meillä oli hormonihoidoissa hyvä vaste lääkkeille ja rakkuloita kertyi hyvin, mutta olin joku harvinainen poikkeus jolle irrotuspistos olisi pitänyt laittaa hitusen myöhemmin ja osa rakkuloista karkasi punktion aikaan omille teilleen, lopulta saatiin kaksi alkiota pakkaseen. Tämä on nyt siis tuo toinen ja tällä erää viimeinen. Lisäpainetta aiheuttaa se että olemme yksityisellä klinikalla itsemaksavina (koska puoliso tehnyt aikoinaan vasektomian) ja todennäköisesti oma työpaikkani lähtee yt neuvotteluissa alta, jolloin lisähoidot joudutaan väistämättä laittamaan jäihin jos ei uutta työtä pian löydy. Ikääkin on kohta 39 niin meinaa olla vähän usko koetuksella. Meillä ei sinänsä muutoin tiedossa mitään ilmeisiä ongelmia joka vaikeuttaisi raskautumista mutta kun ei ensimmäinenkään alkio tarttunut kiinni niin on jotenkin pessimistisempi olo 😵‍💫

Tsemppiä kaikille siirroissa olleille ja toivotaan plussatuloksia! 🥰🥰

Meillä oli ensimmäinen pas viikko sitten ja onpa kyllä kamalaa tämä odottaminen 😄
Heti siirrosta alkaen analysoitu jokainen oire ja oireettomuus ja mieli vaihtaa toiveikkaasta onnellisuudesta ihan varmaan epäonnistumiseen. Tuntuu, että tässä olisi odoteltu jo pidempäänkin. Vielä viikko piinaa ennen kuin testataan.
Tsemppiä toisille piinailijoille! ❤️

Poisto tehdään tähystyksellä. Itse kävin polypin poistossa heinäkuun lopulla. Itse poisto ei tuntunut miltään mutta valmistelut (puudutus ym.) tuntuivat epämiellyttäviltä. Saikkua ei saanut/tarvinnut. Poisto tehdään mielellään alkukierrosta kun vuoto on loppunut ja ennen kuin limakalvo on taas paksuuntunut. Kun Poisto tehdään niin siirtoa ei tehdä siihen kyseiseen kiertoon.

Meillä jäi tuoresiirto tekemättä toukokuussa polypin takia. Polypi todettiin jo follien kontrolli ultrissa ja uudelleen punktiossa. Kävin vielä tarkistuksessa punktion jälkeisten kuukautisten jälkeen ja siellä se oli vielä ja hysteroskopia aika varattiin. Onneksi saatiin aika kesälle niin PAS ei siirtynyt kovinkaan kauaksi. Jos Ovulaatio osuu kohdilleen niin päästäisiin meidän ensimmäisen PAS:n syyskuun alkupuolella.

Meillä oli pas tänään ja siirrettiin eilen sulamaan otettu D3 alkio ja se oli lähtenyt jakaantumaan ja omakannasta huomasin että siel luki "siirtoon: 1A" oletan että tuo voisi tarkoittaa alkion laatua?

Mut sit olkaa piina päivät ja testin saa tehdä 3.9

Meillä oli pas tänään ja siirrettiin eilen sulamaan otettu D3 alkio ja se oli lähtenyt jakaantumaan ja omakannasta huomasin että siel luki "siirtoon: 1A" oletan että tuo voisi tarkoittaa alkion laatua?

Mut sit olkaa piina päivät ja testin saa tehdä 3.9
Tsemppiä piinapäiviin ja plussatuulia! 🌈 Teillä on testipäivä siis 12pv siirrosta? Jännä miten nuokin vaihtelee yksiköittäin.

Tsemppiä piinapäiviin ja plussatuulia! 🌈 Teillä on testipäivä siis 12pv siirrosta? Jännä miten nuokin vaihtelee yksiköittäin.
No sitä mä tässä laskin että 12 pvä.. ja aikaisempaan passiin mietin että ei tainnut olla gonapeptyliä (toisaalta se oli alkuvuonna nii ei muista enää)

Olitteko te missä hoidoissa?

Takaisin