Hesburger luopuu lastenateriasta - mitä mieltä?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Herburger lopettaa lastenateriat keväällä 2026. Mitä mieltä olet asiasta? Oletteko te kuluttaneet Hesen lastenaterioita?

Me käydään Hesburgerissa toisinaan. Lähinnä jos ei ehditä mukavasti kotiin syömään. Lapset on tällöin ottaneet lastenaterian. Onhan ne lelut toisinaan kivoja, mutta en näe olevan mikään menetys, jos niitä ei enää saa. Usein onkin otettu pehmis sen sijaan, kun ei ole ollut mitään oikeasti kivoja. Luontoa ajatellen ihan hyväkin, ettei tuputeta turhaa tavaraa. Ainoa minkä toivon säilyvän on saman kokoisen aterian - myös nugeteilla. Ne kun on meidän lapsille sopivat ja kuopus syö aina sen nugeteilla.

Meilläkin otettiin yleensä jäätelö, kun ei haluttu lisää sälää kotiin. Juniori syö usein lastenaterian, mutta joskus ihan isommatkin nugetit ( hamppareista ei tykkää, koska inhoaa suolakurkkua yli kaiken)

Jos pelkästään tarkoittaa sitä, että lelu poistuu, on se parempi että turhaa krääsää vähennetään. En ole tutustunut asiaan tarkemmin, mutta meillä kyllä ollaan kantiksia.

Minä oon ymmärtänyt, että ainakin mäkkäri tekee kai tappiota (tai ainakin huonoa katetta) noilla lastenaterioilla, mutta sillä saadaankin sitten tulevia maksavia asiakkaita. Ja aikuisten aterioissa on kuitenkin hyvät katteet.

Olisi hauska tietää mikä tuon aterian poistumisen taustalla on. Onko se oikeasti ekologiset syyt vai eikö sitä ole taloudellisesti järkevää pitää. Ja poistuuko tosiaan lelu vai koko ateria.

Leluja en kaivannut lapsenakaan silloin harvoin, kun pääsin johonkin hampparipaikkaan, mutta yksittäispakatut ketsuppipussit oli se juttu. 😂 Niitä piti saada aina kotiin mukaan. 🤭
Eli en usko, että tästä seuraava sukupolvi kärsii, jos ne pienet lelut häviävät. Nykyään lapsilla on muutenkin todella paljon leluja niin parempi vaan, jos paine ostaa krääsää pienenee edes jossain.

Me ei olla lasten kanssa koskaan käyty missään hampurilaispaikassa. Enkä yli 10 vuoteen ole muutenkaan käynyt. En ole koskaan itse syönyt lastenateriaa, enkä muista että olisin edes ollut läsnä, kun joku sellaisen on ostanut. Joten ei tule järisyttämään meidän maailmaa. 😆

Mutta olisi hyvä, että joku pienempi annos säilyisi valikoimassa. Lelua en siihen kaipaa. Meillä keskimmäinen (7v) on nähnyt Hesburgerin mainoksia ja saanut päähänsä, että sinne pitäisi päästä. 😄

Siinä lastenateriassa ei ole oikeastaan muuta kokoeroa kuin juoma, joka on pieni. Muuten aterioissa on isompi keskikoinen 0.4 l juoma. Pieni juoma taitaa myös olla hampurilaisateriassa ja ehkä juustovekessä, jos asiat eivät ole muuttuneet. Hinnoista en osaa enää sanoa mitään plus ne on tässä ajassa ehtineet nousta moneen kertaan. Terveisin hesessä aikoinaan työskennellyt🤣🙋‍♀️.
Ja itseä ei kyllä haittaa jos lelut poistuu jos joskus tullaan käymään lasten kanssa hesessä. Vielä ei olla käyty. Eipähän tarvitse käydä krääsäkeskustelua😅

Aika harvoin on Hesessä käyty, mennään nykyään maun perässä Mäkkäriin jos satunnaisesti päädytään hamppareita syömään. Lapset on ottaneet lastenaterian kyllä, mutta lelu on otettu vain jos se on oikeasti ollut mielenkiintoinen ja hyvä, esim. ne väritä vedellä -kirjat ovat olleet tosi kivoja. Mutta luulisin että ihan hyväkin uudistus, en vastusta.

Tavallinen hampurilaisateria varmaan vastaa peruslastenateriaa. Mutta en ole tutustunut, onko valikoimassa tarpeeksi pientä nugettiateriaa. (4 nugettia, ranskalaiset, majoneesi ja pieni juoma.)

Voihan uudistuksen takana olla taloudelliset syyt. Välillä kuitenkin lelu maksaisi kaupassa saman mitä koko ateria. (Esim. ne avaimenperäpehmot). Eli tuskin niillä kovin suurta voittoa tehdään.) Mutta vaikka syyt olisi mitä, krääsää tulee joka tapauksessa vähemmän.

Mä oon ne pari kertaa kun lapsen kanssa käynyt hesessä ottanut lastenaterian (jonka oon saanut itse syödä loppuun kun lapsi ei jaksa 🤣). Lelu ollaan otettu, jos ollut tehtäväkirjoja tai pluspluspaloja. Jäätelöä ei pienen lapsen kanssa muutenkaan syömättä jäävään ateriaan olla otettu, vaan vaihtoehtona on ollut nimenomaan mennä ilman lelua sitten vain. Ihan hyvä uudistushan tuo on. Tavallinen hampurilainen säilyy valikoimissa, nugetit säilyy valikoimissa jne. Itse asiassa nyt viimeisin kerta kun tien päällä ollessa käytiin taklaamassa nälkä, tilasin lapselle pelkät normikokoiset ranskalaiset ja pillimehun, mikä oli just sopiva annos hänelle. Mun salaatista sit täydensi viemällä kurkunpalasia ja fetan muruja.

Tavallinen hampurilaisateria varmaan vastaa peruslastenateriaa. Mutta en ole tutustunut, onko valikoimassa tarpeeksi pientä nugettiateriaa. (4 nugettia, ranskalaiset, majoneesi ja pieni juoma.)
Mitkä vaan sormisyötävät saa muutettua ateriaksi neljän euron lisähintaan, mutta tässä ateriassa on toki 0,4l juoma, eli aterian hinta on 6,90€. Vähän kalliimpi siis kuin nykyinen lastenateria, ja toki voi olla että limua jää lapselta yli.

Näin entisenä hesetyöntekijänä ymmärrän hyvin miks tuo poistetaan valikoimasta 😄 se oli todella ärsyttävä tilattava ateria, ihmiset ei muutenkaan aina tiskille tullessaan ollu miettiny aterian valintoja etukäteen, ja just LASTENateriassa niitä valintoja oli vielä enemmän, ja yhden aterian näpyttämiseen sai varata aina reilusti aikaa 😅 muutenkin nään hyvänä että ei jaella ylimääräistä krääsää, jätskin kanssa se on ollu ihan kiva, mutta sekin on toki aina lisää herkkuja ateriaan.

No siinä tapauksessa ei ole hätää. 😊 Kiitos @kaihotar tiedosta. Paitsi se limu jäisi todellakin juomatta (ellei joku muu joisi), sillä kuopus ei tykkää limsoista. Mehulinjalla on mennyt hesessä. Mutta kaipa sen limsan saisi vaihtaa mehuun tai sitten vain tilaa erikseen. Tulee vaan varmaan kalliimmaksi niin.

Mä otin tänä kesänä jonkin heseaterian kylkeen 2,5 dl omenamehun 0,4 l limun sijaan eikä se maksanut ekstraa. Tilasin sellaisella automaatilla, niin siellä se oli juomavaihtoehdoissa tyrkyllä.

Sitten ei tule yhtään ikävä lastenaterioita. 😊 (Paitsi lapsia voi alkuun harmittaa, mutta joskus tulee pettymyksiä.)

Näin entisenä hesetyöntekijänä ymmärrän hyvin miks tuo poistetaan valikoimasta 😄 se oli todella ärsyttävä tilattava ateria, ihmiset ei muutenkaan aina tiskille tullessaan ollu miettiny aterian valintoja etukäteen, ja just LASTENateriassa niitä valintoja oli vielä enemmän, ja yhden aterian näpyttämiseen sai varata aina reilusti aikaa 😅 muutenkin nään hyvänä että ei jaella ylimääräistä krääsää, jätskin kanssa se on ollu ihan kiva, mutta sekin on toki aina lisää herkkuja ateriaan.
Haha sielläkin toinen joka muistaa sen lastenateriatuskan varsinkin jos lapset tämän lisäksi juoksi ympäri ravintolaa ja jono vain kasvoi😂. Että joo voin kuvitella että työntekijät ei jää ainakaan kaipaamaan🙈

Voiskohan tossa muuten olla taustalla sekin ettei haluta lapsille markkinoida eli tässä tapauksessa houkutella leluilla🤔

Aikansa kutakin. Kun olin teini ja kavereiden kanssa mentiin hamppareille niin otin aina lastenaterian sen lelun takia. Lelut sitten annoin ylläreinä sisaruksen lapsille tai säästin kun vedin heille joskus leikkejä joissa oli palkintoja. Se oli tosin vielä sitä aikaa kun krääsää ei puskenut ovista ja ikkunoista. Tykkään, että ne lelut on sittemmin muuttuneet "hyödyllisemmiksi". Mutta ihan ok myös tämä uudistus poistaa ne lelut kokonaan.

Huomaatteko miten loppujenlopuksi hyväosaisia ollaan kansana? Meille on ihan ok ettei saada ilmaiseksi jotain lelua lapselle vaan voidaan hankkia se erillisellä maksulla sitten tarvittaessa. Merkki siitä että meillä on sellaista joustavaa ostovoimaa, mitä ei monella yleensä ennen ollutkaan, just ja just siihen halpaan ateriaan kun siitä sai tuplahyödyn.

Takaisin