Haaveena esikoinen

Kyllä mä sorruin yhden tekemään, ja negahan se aivan odotetusti oli 😅 aivan kuten perusherkän halpissofin voi olettaakin olevan. Ehkä mun pitää ottaa himotestaajista mallia ja pitää jemmassa muutamaa herkkää testiä. Yleensä piinapäivät kuluu nopeasti. Kun kuteaali on sen max 10 päivää, ei käy edes mielessä alkaa testailemaan etukäteen. Toki jos saan maanantaina lekurilta siihen jeesiä niin tilannehan voi muuttua. Ehkä minusta tuleekin himotestaaja?

Rajoitetun erän yhteistyöraskaustestit ois kyllä hieno markkinarako 😂 @Sinertävää kyllähän tuo näyttö mahdollistaisi vaikka mitä kuvioita jos kerran skyrimin alkukohtauskin on sillä saatu pyörimään!

Nyt iski hirveä pelko kun vatsa aamusta asti sekaisin ollut että kuukautisetko tässä on alkamassa kun yleensä tuo vatsan sekaisuus sitä enteilee. Tosin vasta kp23 ja kp27-29 se normisti on. 😓 Silloin kun saanut ne keskenmenneissä positiiviset niin tälläistä ei ennen niitä ollut vaan lähinnä enemmän ummetusta. Onkohan tämä huono merkki?

Ei varmasti ole toivoa vielä menetetty, jos kierto on @Kali vasta tuossa vaiheessa! Toivotaan parasta 🤞

Mä olen täällä tehnyt noita digitaalisia kahden hormonin ovulaatiotestejä nyt ekaa kertaa. Pari päivää sain ensin tyhjää, sitten kaksi päivää vilkkuvaa hymy, ja nyt kp 14 pysyvä hymynaama! Eli nyt odottelen, että mies tulee töistä kotiin. 🤣Toivottavasti ei olla liian myöhässä, ei muka ehditty harrastaa seksiä viime päivinä vaikka tiedossahan se oli, että ovulaatio lähestyy 🙈 mutta joka tapauksessa oli kiva nähdä tuo positiivinen tulos, kun aiemmin mulla oli huonoja kokemuksia noista ovulaatiotesteistä ja olin stressaantunut siitä, tuleeko mitään ovulaatiota edes. Ja näillä näkymin kiertokin näyttää normalisoituvan kohti sitä, mitä oli ennen pillereitä, eli 29-30 päivää.

@Kali toivotaan, että ei olis mikään enne tuo! Voihan se muustakin syystä olla sekaisin, nyt on jostain syystä noroakin liikkeellä🙈

@Eldis miten meni käynti?

Me saatiin tänään vihdoin odotettu ensikäynti aika tilkkaan🙌🏻 syyskuun lopulle toki😅 toivon, ettei sitä tarvitsisi sitten käyttää, mutta ainakin se on tulossa.
Tänä aamuna vähän jopa ehkä ehdin jo hetken toivoa, että olisko tämä meidän kierto, kun lämmöt eilen oli 36.85 ja tänään 36.97, eikä mulla näin korkeita koskaan ole! Tänään on omien laskujen mukaan dpo7, eli voi se sieltä vielä helposti romahtaa. Kun luulen, että ilmalämpöpumpusta huolimatta helteet sen tekisi. Tämä toi taas pientä toivoa ja jännitystä kuitenkin, vaikka meillä koti yrittämisellä aika epätodennäköistä olisi onnistua (ei kuitenkaan mahdotonta).

No juu nyt kun mietin niin mieskin kyllä valitteli toissapäivänä että vatsa sekaisin. Mennyt kyllä hänellä yhden päivän jälkeen ohi jo. Ei tosin itselläkään enää hirveän sekaisin vatsa ole, eilen oli pahin. Että pahin jo ohi. 🤞

En tänään saanut tehtyä raskaustestiäkään kun odottelen vain milloin ne sieltä raskauskeijulta tulevat tilaamani testit. Kotona ei nyt nimitäin ole enään yhtään tekemätöntä testiä. 🤣

Mahtavaa @Heipsy että saitte ajan tilkkaan! Kyllähän tuo usein sen verran mielenrauhaa tuo että voi se luomupottikin osua kohdalle jo pelkästään stressin lievittyessä 😁 sitä se mun tänpäivänen lekurikin sanoi että ihminen ylipäätään on huono lisääntymään ja että nopeasti raskautuneet eivät niinkään ole erityisen hedelmällisiä, heillä on vain käynyt hyvä tuuri.
Kyllä käynti itsessään jo mielenrauhaa toi. Sain jatkosuunnitelman kierron kartoituksesta ja ohjeet minä päivänä mun kierrossa kannattaa käydä labroissa ja ultrassa. Lisäksi lääkäri kiinnitti huomiota kilpirauhasarvoihini, jotka on kyllä viitearvoissa, mutta keskenään ristiriidassa ja haluaa siksi ottaa seurantalabrat muutaman kuukauden päästä.
Yleisfiilis käynnistä on kaiken kaikkiaan hyvä. Lääkäri taisi aistia että mun pitää vähän chillata 😅 Oli kyllä havahduttavaa kuulla, että perusterveellä kolmekymppisellä naisella saattaa olla vuodessa ehkä pari kiertoa, joissa munasolu on täysin kromosomivirheetön ja kehityskelpoinen ja on melkoista lottoamista että siihen samaan kiertoon osuu vielä hyvä siittiökin. Tän tiedon valossa vuoden yritysaika käy hyvin jälkeen ennen kuin tarkempia tutkimuksia suositellaan.
Jätän tutkimusten edistämisen hautumaan joksikin aikaa. Ens kierron oon joka tapauksessa reissussa niin etten ennättäisi kartoituskäynneillä käydä, niin ehkä odotan muutaman kuukauden niin saa kilpparikontrollit otettua samalla reissulla. Lääkäri väläytti että voisin hyötyä letroista, mutta kierron kartoitus ennen sitä on varmasti ihan perusteltua että ei ihan hakuammunnaksi mene.

Hei onpas rauhoittavaa kuulla @Eldis , kiva kun jaat lääkärin terveisiä! Tuntuu kyllä välillä niin mystiseltä tää naisen kehon toiminta ja ihmeeltä ylipäänsä, että terveitä lapsia syntyy! Ja kivaa myöskin että @Heipsy saitte nyt ajan alkusyksyyn. Pidetään peukkuja että ei tartte edes mennä sinne, mutta varmasti helpottavaa kun on etappi edessä!

Täällä kp 41, ei menkkoja, ei plussaa ovistestissä, eikä mitään tietoa että missä vaihetta kiertoa mennään :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Oon lähdössä ensi viikolla reissuun, ja ajattelin että jos menkat ei sielläkään ala, ja kierto menee yli 50 päivään, varaan ajan gynelle kun palaan. On mennyt ihan hyvin rahaa tässä kierrossa ovistesteihin, kun oon nyt päälle kolme viikkoa lähinnä digitesteillä tilannetta seuraillut, ja nyt viikon ajan oon muutamia raskaustestejäkin tehnyt. Mutta lomallahan sitä rahaa vaan menee enemmän :Face With Tears Of Joy:

Yllättävä lomakulu nuo testit @*Ninni* 😆 ei sitä digitikkua viitti kesken kierron poiskaan heittää kun on jo noin huolella kolme viikkoa huolellisesti kalibroitu!

Lisääntyminen on kyllä ihmeellistä. Tiesin kyllä ettei pandat osaa panna ja on siltä osin ihan oma vika että ovat uhanalaisia 🐼 mutta jos ihmisellä lisääntyminen on tällaista arpapeliä niin miten ihmeessä meitä on 8 miljardia?

No tänään testit tein siis kaksi olivat kumpikin negoja, joten eiköhän ne kuukautiset sieltä pian ala. Toki dpo9-11 vasta en ole täysin varma mikä. Joku siis, dpo9, dpo10 tai dpo11.... 🤣 Lähinnä siksi uskon että vuoto pian alkaa kun sain kumminkin viikonloppuna super haalean toisen viivan. Että ehkä jotain oli tapahtunut mutta ei onnistunut pidemmälle... 💔

Hei onpas rauhoittavaa kuulla @Eldis , kiva kun jaat lääkärin terveisiä! Tuntuu kyllä välillä niin mystiseltä tää naisen kehon toiminta ja ihmeeltä ylipäänsä, että terveitä lapsia syntyy! Ja kivaa myöskin että @Heipsy saitte nyt ajan alkusyksyyn. Pidetään peukkuja että ei tartte edes mennä sinne, mutta varmasti helpottavaa kun on etappi edessä!

Täällä kp 41, ei menkkoja, ei plussaa ovistestissä, eikä mitään tietoa että missä vaihetta kiertoa mennään :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Oon lähdössä ensi viikolla reissuun, ja ajattelin että jos menkat ei sielläkään ala, ja kierto menee yli 50 päivään, varaan ajan gynelle kun palaan. On mennyt ihan hyvin rahaa tässä kierrossa ovistesteihin, kun oon nyt päälle kolme viikkoa lähinnä digitesteillä tilannetta seuraillut, ja nyt viikon ajan oon muutamia raskaustestejäkin tehnyt. Mutta lomallahan sitä rahaa vaan menee enemmän :Face With Tears Of Joy:
Voi ei, mäkin oon edelleen samassa jamassa! KP25 takana eikä oviksesta tietoakaan, testejä vaan kuluu... :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Mä yritystä aloittaessa mietin että kumpi tulee halvemmaksi, digitestit vai toi CB monitori johon ostetaan testejä sit erikseen, ja laskin että jos menee yli 3 kiertoa, tulee monitori halvemmaksi, niin ostin sen. Tässä yli vuoden jälkeen oli sitten valitettavasti oikea päätös... :rolling: Mutta on ne testit siihenkin ihan sikakalliita :loudlycrying: Toivon mukaan se kierto sieltä joskus vaihtuisi seuraavaan, mutta hyvä jos reissun jälkeen pääsee gynelle!

Nyt pitää ammentaa jostain kahmalokaupalla zen-henkeä 🧘‍♀️🧘‍♀️🧘‍♀️

Dpo10, menkkoja ei kuulu eikä näy. Tää on mun tunnetun kiertohistorian puitteissa jo ennätys kun ei oo ees tiputtelua vielä. Muistin sen parin yön takaisen testiunen ja uittelin huvikseni sofin. Unohdin vaan tarkastaa sen testiajalla ja nyt kun 20 minuuttia myöhemmin taas osuin sen äärelle niin erotan siinä roskishaamun 😨 Ei ois pitäny testaa, ollaan huomenna lähössä mökille ja nyt tuun olee siellä kuin tulisilla hiilillä kun en tällä mökkiseurueella halua herättää epäilyksiä testailuilla 🙈

Pahuksen uni kun innosti testailee näin aikaisin, olin huomattavasti tyytyväisempi elämääni kun odottelin kiltisti päivään jona flo aikaisintaan suositteli testaamista!

Päätin jättää testauksen Kreikkaan. 😂 Piti siis aamulla tehdä testi ennen lähtöä, eli juuri äsken. No en kerennyt kun nukuin samaan aikaan kuin mies. 😅 Ja jotenkin tuli tunne että kuukautiset vuoto kumminkin alkaa lennon aikana. Niin jos ei ala niin testaan kun ollaan perillä hotellilla ja huoneessa. 🤞 Kun kumminkaan lentokoneessa en vessassa käy niin tulee vähintään 4 tunnin pidätys vähän yli.

@Eldis onpa jännittävää, kun ei tiedä millon viiva ilmestynyt. Toivotaan että enteilisi hyvää! Saisiko jossain huussissa nopeasti yhden testin tehtyä 🤣

@Kali kerro sitten miten meni! Ja ihanaa Kreikan reissua ☀️

Täällä oli ihan järkyt ilmeisesti oviskivut edellisenä yönä 😵 mulla on ollut pari kertaa aiemminkin tollasta, mutta oon luullut että kipu tulee jostain suolenmutkasta, kun se on niin voimakasta. Mutta koska ajankohta meni noin yksiin, varmaan se olikin sitten vaan ovulaatio. Nyt tietenkin toiveet korkealla että jos on näin vahvat oireet, ja ajoituskin kerrankin onnistui, että olisko tää nyt se kierto kun onnistuu.

Kiva kun muuten jaoit mitä gyne oli @Eldis jutellut. Mainitsin tuolla aiemmin että mun kaveripiirissä on paljon vauvoja, niin heillä on kyllä useammalla mennyt 0,5-1v, osalla kauemminkin, siihen että on raskautunut. Niin se on aina hyvä muistutus itelle, että tämä on prosessi joka usein ottaa aikaa ja se on vain osa ihmisbiologiaa. Toki joillain se tapahtuu nopeasti ja moni tarvii hoitoja tueksi, mutta näin yleisesti se on rauhoittava ajatus ainakin itelleni.

Hei kertokaas mielipiteitä miten tekisitte, dpo 8 menossa nyt, perjantaina 10 ja festarit. Paljoa en ajatellut juoda, mutta 1-2 mahdollisesti vois olla ihan jees, ellei saa hyviä moctaileja. Luottaisitteko jos testi on negoja sillon? Luget käytössä vielä maanantaihin asti, niin ei vuotoa todennäkösesti kuulu etukäteenkään🤔

@Feronia aivan, sulla on se monitori käytössä! Mä en jotenkin ollut siitä edes niin tietoinen alkuun, siitä on yleensä vähemmän puhetta! Ootko ollut tyytyväinen? Eli eikös se periaatteessa ole ne samankaltaiset digitestit, mutta kone vielä edistyneemmin lukee kiertoa, ja kehottaa että mitä testejä minäkin päivänä voisi tehdä?

@Heipsy mä oon kans vähän samaa pohtinut, jos sattuu piinapäivät elokuussa festareille. Tästä alkoholista oli ihan pari päivää sitten juttua tuolla Raskaaksi2025 ketjussa myös. Mä varmaan ite tekisin niin, että jos ovulaation jälkeen raskaustesti näyttäisi negaa, joisin 1-3 päivässä, mieluummin mietoja. Täällä on ollut hyviä nostoja siitä, kuinka tutkimus kehittyy ja jo hyvin aikaisessa vaiheessa alkoholin käyttö voi olla haitallista. Tosin jossain tutkimuksessa ainakin oli testattu promillerajalla 1, mihin jo saa jonkin verran juodakin. Periaatteessa oon alkanut itsekin siis ajatella, että hyvä vältää vielä vahvemmin alkoholia piinaillessa (kiitos tiedon jakamisesta :smiling-eyes:). Mutta noita elokuun festareita kanssa oon itse odottanut kovasti, ja ollaan tyttöjen bileporukalla liikkeellä, niin en kyllä ihan nollalinjalla haluaisi olla, ellei tosiaan raskaudesta olisi jo merkkejä testissä.

Edit vielä: Ensi viikon reissusta, JOS ovulaatio tulisi ennen sitä, niin en viikon reissussa päivittäin joisi, vaan varmaan maks. muutaman lasillisen koko reissun aikana. Mutta jos olot jatkuisi näin niinkuin kohta kuukauden, niin en kyllä mitenkään erityisesti rajoittaisi. Tosin mikään ryyppyreissu siitä ei ole tulossa, varmaankin illallis-cocktaileista lähinnä kyse :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Muokattu viimeksi:
Sori omanapailusta, mutta Kantaan oli ilmestynyt tulokset: koepalassa ja papassa oli vain lieviä muutoksia, eikä täten tarvita loophoitoa (kontrollikoepala kahden vuoden päästä), ja merkitty perään vielä erikseen, että nyt saa raskautua :smiling face with heart-eyes: Eilen just pohdin illalla, et kuinka tympeää olisi, jos yrittäminen taas siirtyisi tämän takia.

Takaisin