Pelko keskenmenosta

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mimosa_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mua pelottaa tosi paljon keskenmeno. Ehkä suurimpana pelon aiheuttajana on nuo raskauskeijulta tilatut one stepin raskaustestit mitkä ei tummu yhtään. Kävin tänään labrassa ja huomenna pitäis saada tietää numeraalinen tulos verestä. Voi kunpa kaikki meistä selvittäisi ihan siihen synnytykseen asti ja saatais vauva onnellisesti syliin asti.
Tsemppiä huomiseen tulosten kuulemiseen! Pidän peukkuja että siellä olisi hyvä hcg arvo sun huolista huolimatta 💛

Mua ei varsinaisesti pelota km, mut ahdistaa ajatus jos vasta viikolla 12 selviäisi, että on mennyt kesken. Täällä lähialueilla ei ole kuin yksi kätilöiden pitämä varhaisultrapaikka, sinne on vapaita aikoja vasta elokuussa niin vähän harkitsen, et jätänkö varhaisultran tällä kertaa välistä, kun menis kuitenkin niin pitkälle. 😬

Mulla on aika sama, että en haluais tietää 12.viikolla että on ollut kesken jo jopa viikkoja.. siks ajattelin käydä varhaisultrassa, on vaan aikataulutusongelmia jos mies tahtoo mukaan kun lähin kätilön toimipiste on melkein tunnin ajomatkan päässä.. jos laittais 100e enemmän rahaa niin pääsis kotipaikkakunnalla 😅 saatan jopa taipua siihen. Ainakin olis stressittömämpää aikataulujen suhteen😅

Mä en osaa sanoa onko pelkoa, en usko raskauden onnistumiseen ennekuin ollaan rakenneultrassa käyty. Tämä on itselle neljäs rakkaus, joista yksi lapsi 2023. Ennen lasta kkm todettu rv 12 ja tammikuussa todettiin toisen kerran rv 13. Itsellä ei keskeytymisen oireile millään tavalla, ei siis vuotoja, kipuja tai raksausoireiden vähentymistä. Joten tällä kertaa aion varata varhaisultran rv 9-10 tienoille. Koska meillä nämä keskeytyneet on näillä viikoilla menneet kesken. Eli viikkoja ollut keskeytyneenä ja enään en halua "turhaan" kärsiä raskausoireita.

Tänään taas hieman tuhruttanut, voi elämä tätä mielikuvitusta kun vaikka tietää että on ihan normaalia kunhan ei kunnolla ala vuoto… 😔
Onneksi on kiireiset ajat töissä ennen lomanalkua niin ei kauheasti ehi miettiä. Sitten ei ookkaa enää ku muutama päivä varhaisultraan ja saa vastauksia.

Mä täällä mietin kanssa että varaisko varhaisultran oman mielenrauhan vuoksi. Neuvolan sain vasta 1.8. ja sit pitää vielä odottaa aikaa tutkimuksiin. Tälleen vanhempana esikoista odottavana on vähän huolet pinnassa 🫣

Täällä kans niin suuri pelko keskenmenosta tai kemiallisesta raskaudesta, että en todellakaan uskalla vielä iloita. Ainoa asia, mikä saa mut uskomaan koko raskauteen, on jatkuva tissikipu. 😅 Meillä on suvussa lapsettomuutta ja keskenmenoja, joten aika luonnollisesti on itsellä epäileväinen ja varovainen olo. Tää on mun eka plussa.

Tänään siis olisi 4+0. Osanotot kaikille menetyksen kokeneille ja tsempit vaikeimpien viikkojen ylitykseen. ❤️

Mää luulen, että täällä on valitettavasti pelot käymässä toteen 💔 Mulla on kaikki oireet kadonnu ku tuhkatuleen samalla tavalla, kuin viime vuonna keskeytyneessä keskenmenossa. Nyt vaan odotellaan, että vuoto alkaa. Onneks on edes muutto tulossa ihanaan taloon ja tää on käyty jo viis kertaa läpi, niin ehkä tästä jotenkin taas selviää 🥺

Kyllä tuli surkee olo, kun vessassa käydessä tuli paperiin vaaleanpunaista vuotoa. Tiiän myös et olla normaalia. Mut kun selkää alkaa koskee. Uudelleen kun kävin niin ei tullu mitään. Pelottaaa herätä aamulla, kun tuntuu et vuoto alkaa. Tänään 6+0. Ois kiva päästä tarkistuttaa tilanne, mut ens viikolla on vasta varattu ultra. Mut jos vuoto alkaa niin sit se on myöhästä kahtoo mikä tilanne.

Mun on pakko sanoa et ihan liikaa puhutaan raskausoireista! Ei tarvi olla alkuraskaudessa mitään oireita ja silti raskaus voi olla normaali. Mulla oli esikoisesta ihan vaan väsymys, jota nyt toki on muutenkin. Siinä oli ainoat oireet mitä alkuraskaudessa oli! Nyt meen aika samoissa, välillä vähän huimaa ja siinä se. Turvottaa kans. Ei sitä pahoinvointia ole pakko olla 😊

Sanokaa joku, että on normaalia tuntea koko ajan painetta alavatsalla (oikealla puolella) ja selässä sekä alavatsalla kipua vähän väliä. 4+3 nyt vasta menossa kuukautisten mukaan. Pelkään kohdunulkoista.

Sanokaa joku, että on normaalia tuntea koko ajan painetta alavatsalla (oikealla puolella) ja selässä sekä alavatsalla kipua vähän väliä. 4+3 nyt vasta menossa kuukautisten mukaan. Pelkään kohdunulkoista.
Mun mielestä aika monella on ollut tota paineen tunnetta ja juilimista. Mullakin, enemmän vasemmalla ja myös alaselkäkipua. Nyt ollu vähemmän noita ainakin tällä viikolla, mulla 6+4 menossa 🤗

Mun on pakko sanoa et ihan liikaa puhutaan raskausoireista! Ei tarvi olla alkuraskaudessa mitään oireita ja silti raskaus voi olla normaali. Mulla oli esikoisesta ihan vaan väsymys, jota nyt toki on muutenkin. Siinä oli ainoat oireet mitä alkuraskaudessa oli! Nyt meen aika samoissa, välillä vähän huimaa ja siinä se. Turvottaa kans. Ei sitä pahoinvointia ole pakko olla 😊

Vois vielä lisätä, että aika normaalisti alkaa joskus rva 7 tienoilla ja kestää sit johki toiseen kolmannekseen asti. Toki tämäkin yksilöllistä. Raskausoireita on myös monenlaista, kaikki ei oo pahoinvointia tai turvotusta. Oireet myös vaihtelee ja joinakin päivinä ei välttämättä ole mitään oireita. Se ei tarkoita, että jokin olisi vikana.

Jos asia epäilyttää nii soitto terveyskeskukseen, niin saat ohjeet oireiden seurantaan.

Takaisin