Oireet

Paljonko sulla nyt on viikkoja? Mulla oli myös silloin plussan aikoihin polttoja ja ne mielestäni olivat ns normaaleja. Tai ainakin itselle, muistan, että edellisessä raskaudessa oli sama juttu.

Toivotaan, että kaikki nämä oireet ovat harmittomia ja kaikilla pysyy pikkuiset matkassa ❤️
Nyt on 7+4. Toivotaan, että pysyy kyydissä ja kaikki hyvin 💕 Nyt on ainakin voimakas pahoinvointi ja pissalla saa ravata niin vähän rauhoittaa mieltä 🙏

Mulla iski tänään ihan hirveä pahoinvointi mikä ei oo koko päivän helpottanut. Nyt pelkään että tää kestää monta viikkoa eteenpäin kun samallai alkoi esikoisen raskaudessa ja se on ollu mun pahin raskaus pahoinvoinnin osalta😣
Jakakaa teidän vinkkejä pahoinvoinnin helpottamiseen, onko esim. Akupunktio auttanut ketään? Oon ajatellut myös pahoinvointilääkettä pyytää lääkäriltä. Onko siitä ollut kenellekään apua?

Mulla on nyt ollu oireena mm. Paineen tunnetta alavatsalla sekä rinnat on alkanu aristaa. Kaks kertaa on ollut aivan yhtäkkiä huono-olo mikä myös on mennyt nopeasti ohi. Toki eilen kävin salin pukkarissa yökkäämässä. Mutta olo helpottui nopeasti tämän jälkeen. Lisäks öisin on niin kuuma etten tahdo saada unta. Varmaan ekaa kertaa ikinä se olen minä joka vaatii ilmastointilaitetta päälle. 😅 Mut vähän nyt mietityttää, että voiko näin aikasessa vaiheessa olla jo pahoinvointia? Eilen kun soitin mehiläiseen jossa ollaan hoidoissa ja kyselin laskutapaa, niin kuulemma aina ivf-hoidoissa heillä lasketaan että testipäivänä olis 4+2. (Tämä varmasti tarkentuu vielä ultrassa parin viikon päästä).

@Mimosa_ miksipä ei voisi olla pahoinvointi näinkin alussa. Ainakin sellainen käsitys minulla on 😄
Täällä kans välillä saa nukkua ilman peittoo kuumuuden takia, eilen illalla kyllä pysy visusti peitto päällä, kun yhen kaks alkoi paleltaa ihan hulluna ja sen takia ei meinannu uni tulla😅

@Mimossa Mulla alkoi ensimmäiset, tosin hentoiset, pahoinvointi tuntemukset noin viikko ovulaatiosta ja siitä nopeasti voimistuvat niin että oli selkeästi huono-olo ja joka päivä plussan asti ja jonkun aikaa sen jälkeen. Nyt on vähän helpottanut eikä sitä etovaa oloa ole kuin satunnaisesti ja vaan jotkut hajut aiheuttaa yökkäilyä.

No kun sitä mä tässä mietin et voisko sitä olla ns. Pidemmällä ja siks jo pientä etovaa oloa ollut ilmoilla. 🤔 En tiedä.. mulla on ainoastaan yhestä raskaudesta joka päätty km kerinny tulemaan pahoinvointia ja se oli tuo minun ihan eka. Silloin luulin päässeeni viikolle 10 jolloin alko vuoto ja todettiin alkion kuolleen viikolla 8. Siitä on vaan sen verran aikaa etten yhtään muista milloin alko🙈

Tänään 5+4 eikä vielä yhtään repäisykipua, mun mielestä esikoisen aikana oli jo🤔onko muita joilla ei oo tuntunu?

Tänään 5+4 eikä vielä yhtään repäisykipua, mun mielestä esikoisen aikana oli jo🤔onko muita joilla ei oo tuntunu?
Mulla ei ole ollut, tosin ei ollut esikoisen kanssakaan muistaakseni juuri koskaan. Menkkamaista jomottelua on ollut.

Rv 6+2

Pari uutta, mutta aiemmista tuttua oiretta ilmoitellut itsestään.

Ekat lisälyönnit tähän raskauteen bongasin edellisyönä, pumppu hakkasi pari sekuntia ja palasi sitten normaaliin. Tällä kertaa sattui olemaan käsi rinnan päällä, niin että tunsin käteenkin. Olinkin jo ehtinyt miettimään, ettei ole lisälyöntejä tässä raskaudessa ollut, vaikka niitä on ollut aiemmissa.

Toinen oire, jonka puuttumista olen kummastellut, ilmoitteli sitten viime yönä... närästys! 😣😣 Mulla närästys ei niinkään nosta tavaraa suuhun, mutta tuntuu painona ja tukaluutena ylävatsalla.

Rv 6+2

Ekat lisälyönnit tähän raskauteen bongasin edellisyönä, pumppu hakkasi pari sekuntia ja palasi sitten normaaliin. Tällä kertaa sattui olemaan käsi rinnan päällä, niin että tunsin käteenkin. Olinkin jo ehtinyt miettimään, ettei ole lisälyöntejä tässä raskaudessa ollut, vaikka niitä on ollut aiemmissa.

Toinen oire, jonka puuttumista olen kummastellut, ilmoitteli sitten viime yönä... närästys! 😣😣 Mulla närästys ei niinkään nosta tavaraa suuhun, mutta tuntuu painona ja tukaluutena ylävatsalla.
Mulla on aiemmin närästys ollut polttava tunne ruokatorvessa, mutta nyt juurikin kuvailemasi tukaluus ylävatsalla 🫣 siihen päälle ummetus niin aika mukava olo 🫠

Rv 6+2

Lisälyönnit on kyllä inhottavia. Minulla on ollut myös niitä sekä raskaudessa, että synnytyksen jälkeen. 😕

Ai siis kuuluuko lisälyönnit raskauteen? Mulla on ollut joskus kauan sitten niitä enemmänkin, ja nyt lisälyöntejä on ollut muutaman viikon ajan säännöllisesti. Mä laitoin sen stressin piikkiin. 🙈

Täällä rv 7+3 ja huono olo on edelleen vahvsti läsnä. Kertaakaan en ole vielä oksentanut, mutta ei ole kyllä ollut kaukana. Iltaisin olisin jo tosi aikaisin valmis menemään nukkumaan, sääli että tuo taapero ei ole samaa mieltä 😅 Aamulla herään 4-5 välissä ja sen jälkeen ei enää väsytäkään. Olisi niin ihana heräämisen jälkeen vielä jäädä sänkyyn, mutta pakko nousta heti syömään ettei pahoinvointi pääse yllättämään.

Tänään 6+5 ja ensimmäistä kertaa ollut parin tunnin ajan jo etova olo. Join pari tuntia sitten pienenkupin kahvia, joten saa nyt nähdä alkaako kahvi tehdä tätä taas vai onko syynä huonosti nukuttu viime yö vai alkaako muuten vaan pahoinvointi nostaa päätään 🤢 Toivottavasti olisi vaan huonot unet tai kahvi, ne olisi helposti ratkaistavissa 🤞🏻

Ai siis kuuluuko lisälyönnit raskauteen? Mulla on ollut joskus kauan sitten niitä enemmänkin, ja nyt lisälyöntejä on ollut muutaman viikon ajan säännöllisesti. Mä laitoin sen stressin piikkiin. 🙈
Kyllä mulla kuuluu. Epäilen liittyvän raudan puutteeseen ja erityisesti matalaan ferritiiniin. Mulla on ollut ihan niitä huolestuttaviakin rytmin sekoamisia, mitkä loppuneet kun saanut rautavarastoja ylös.

Toivon että mun sydämen toimintaa seurataan tässä raskaudessa tarkemmin ja soitinkin jo asiasta. Hyvälaatuiset lisälyönnit kyllä kuuluu raskauteen joillakin. ❤️

Oireet on kaikonnu. Tai no, vielä rintoihin sattuu, teki mitä teki tai ei tee mitään. Väsyttää ihan hulluna (no, mua muutenkin väsyttää vaan). Oon todella ärtynyt koko ajan ja itkuherkkä. Enkä normaalisti itke mistään.

Pahoinvointia ei ole muutamaan päivään ollut..

Tänään rv 7+0 ekan ultran mukaan.

Kyllä mulla kuuluu. Epäilen liittyvän raudan puutteeseen ja erityisesti matalaan ferritiiniin. Mulla on ollut ihan niitä huolestuttaviakin rytmin sekoamisia, mitkä loppuneet kun saanut rautavarastoja ylös.

Toivon että mun sydämen toimintaa seurataan tässä raskaudessa tarkemmin ja soitinkin jo asiasta. Hyvälaatuiset lisälyönnit kyllä kuuluu raskauteen joillakin. ❤️
Tää onkin aika mielenkiintoista. Mulla on matala ferritiini myös. Tankkaan jo rautaa.

Ja hyvä et soitit. Toivon, että saat hyvää seurantaa. ❤️

Tää onkin aika mielenkiintoista. Mulla on matala ferritiini myös. Tankkaan jo rautaa.

Ja hyvä et soitit. Toivon, että saat hyvää seurantaa. ❤️
Täälä kanssa matalat arvot!

Ferri
Marraskuu 12 ja nyt kesäkuussa 32

HB
Marraskuu 120 ja nyt kesäkuussa 135

Et mun mielestä hyvän nousun saanut. 🤭Olisi voinut ehkä parempi olla mut aina ollu ongelmia nii oon tyytyväinen.
Esikoisesta mulla tippui ferri 7 ja hb 70 nii sit suostui ikenen vääntämisen jälkee tiputtaa puoli pussia rautaa muhun 🙄

Mitä ne repäisykivut oikeen on? Mulla ei oo nyt ollu mitään semmosta🤔 Enemmän paineen tunnetta ja semmosta tunnetta, että menkat alkais kohta. Yhtenä iltana oli pientä pistelyä. Sen jälkeen monta päivää, ettei mitään tuntemuksia. Tänään tuntuu vasemmalla puolella enemmän painetta. Onko tämä normaalia oireilua? 🙈

Mitä ne repäisykivut oikeen on? Mulla ei oo nyt ollu mitään semmosta🤔 Enemmän paineen tunnetta ja semmosta tunnetta, että menkat alkais kohta. Yhtenä iltana oli pientä pistelyä. Sen jälkeen monta päivää, ettei mitään tuntemuksia. Tänään tuntuu vasemmalla puolella enemmän painetta. Onko tämä normaalia oireilua? 🙈
Mulla oli ekassa raskaudessa just menkkamaista kipua ja muissakin ollut paineen tunnetta, ihan kuin olisi pieni ilmapallo mahassa. 😆 Nämä liittyy varmasti kohdun kasvuun.

Repäisykivut on ainakin mulla sellaisia, että kun esim. nousee sängyltä tai sohvalta tai tekee nopean liikkeen, niin tulee sellainen äkillinen piston tunne jonnekin päin alavatsaa.

Sun oireilut kuulostaa ihan normaaleilta raskauteen liittyviltä oireilta.

Takaisin