Pakastealkion siirto (PAS)

Ärsyttävää kun oireet tosiaan voi johtua tukilääkkeistä tai raskaudesta. Pidän ihan hurjasti peukkuja et noi tuntemukset enteilisi hyvää ja saat pian plussan ❤️🤞🏻
Joo ja tässä yhteensä kolmen vuoden negatiivisten kiertojen kohdalla on ehtinyt tuntemaan jos minkälaista raskausoiretta, ehkä sitä nyt yrittää hillitä ajatuksia kun tietää oikeesti et voi johtua mistä vaan ☺️
Teit testin siis pp14? Oliko kuinka tumma viiva jo? Mietin ku omat haaleat plussat 3kpl oon yleensä saanu tooosi myöhään (on ne sit menny kesken tai ei) lähempänä dpo 14.

Onnittelut @EI90 positiivisesta tuloksesta😍

Minulla olisi taas kysyttävää.. tietääkö kukaan, tarvitseeko PAS:n jälkeen välttää uimista? Meillä on tutuilla oma uima-allas, ja mukavan lämmin, n.30 astetta. Uskaltaisitteko pp3 mennä uimaan? Ei klinikalta ainakaan erikseen sanottu, ettei nyt saisi uida tmv. Vai voiko cyclogestit altistaa jollekin tulehdukselle yhdistettynä uimiseen...? Jenkeissä ollaan supertiukkoja kaikesta alkionsiirtojen jälkeen, mitä olen lukenut. Järjellä kuitenkin jos miettii, niin eihän täällä kukaan raskautuisi, jos ei mitään saa tehdä😅

Mielestäni ohjeistettu vain, jos siirron jälkeen vuotoa, niin välttää ammekylpyjä, ja esimerkiksi seksiä, tulehdusriskin vuoksi. Muuten kaikki on kuulemma täysin sallittua, etenkin jos siirrosta jo muutama päivä, joten itse ainakin kylpisin vailla huonoa omaatuntoa 😄

Täälläkin eilen selkeä plussa myös virallisena testipäivänä, ja varhaisultra varattu ❣️ Toivottavasti siellä kaikki olisi kunnossa 🤞🏻

Joo ja tässä yhteensä kolmen vuoden negatiivisten kiertojen kohdalla on ehtinyt tuntemaan jos minkälaista raskausoiretta, ehkä sitä nyt yrittää hillitä ajatuksia kun tietää oikeesti et voi johtua mistä vaan ☺️
Teit testin siis pp14? Oliko kuinka tumma viiva jo? Mietin ku omat haaleat plussat 3kpl oon yleensä saanu tooosi myöhään (on ne sit menny kesken tai ei) lähempänä dpo 14.
Joo tiedän fiilikset, sitä kun niin kovin toivoo niin on tuntevinaan kaikenlaista ja joutunut vain pettymään 😟 Ja joo pp14 oli tänään ja virallinen testipäivä.

Viiva oli ihan yhtä tumma kuin kontrolliviivakin, ihan sellaiset leffaviivat. Mullakin aiempi kohdun ulkoinen antoi vain haaleaa viivaa. Sinänsähän raskaushormonin nousu on yksilöllistä ja pelkkä viivan tummuus ei kerro vielä riittävästi mitään, mut kyllä noi vahvat tasaviivat rauhoitti mieltä ❤️

Joo tiedän fiilikset, sitä kun niin kovin toivoo niin on tuntevinaan kaikenlaista ja joutunut vain pettymään 😟 Ja joo pp14 oli tänään ja virallinen testipäivä.

Viiva oli ihan yhtä tumma kuin kontrolliviivakin, ihan sellaiset leffaviivat. Mullakin aiempi kohdun ulkoinen antoi vain haaleaa viivaa. Sinänsähän raskaushormonin nousu on yksilöllistä ja pelkkä viivan tummuus ei kerro vielä riittävästi mitään, mut kyllä noi vahvat tasaviivat rauhoitti mieltä ❤️
Mulla pitäis olla 6+3 enkä oo saanu tummia viivoja ollenkaan 😅🫠 miettinyt juurikin että onko oikeassa paikassa ja onko jatkanut kehitystään..

Tää alku on pelkkää odottamista ja itse en ole mitenkään kovin hyvä odottamisessa

Paljon onnea plussaajille❤️

(Soitin eilen husille kun oli niin paljon niin mekan tuntuisia kipuja, vaikka lievempiä toki, ja sitä rusehtavaa/ v.pun pyyhintävuotoa. Hoitaja toki oli sitä mieltä että ei mitään kirvestä kaivoon vielä. Tänään on ollut kivutonta ja vaan iiihan vähän pyyhkyä. Vielä kuusi päivää testiin, huoh.)

Mulla pitäis olla 6+3 enkä oo saanu tummia viivoja ollenkaan 😅🫠 miettinyt juurikin että onko oikeassa paikassa ja onko jatkanut kehitystään..

Tää alku on pelkkää odottamista ja itse en ole mitenkään kovin hyvä odottamisessa
Sekin on ilmeisesti ihan normaalia! 😊 Juuri mun kaveri puheli siitä, ettei koko alkuraskauden aikana saanut kahta tummaa viivaa ja hänen tytär on 4v. Toivottavasti mun kommentti ei provosoinut pelkoja, pahoittelut ❤️

Onko sulla tulossa varhaisultraa? Jos se rauhoittaisi mieltä 🤗

Sekin on ilmeisesti ihan normaalia! 😊 Juuri mun kaveri puheli siitä, ettei koko alkuraskauden aikana saanut kahta tummaa viivaa ja hänen tytär on 4v. Toivottavasti mun kommentti ei provosoinut pelkoja, pahoittelut ❤️

Onko sulla tulossa varhaisultraa? Jos se rauhoittaisi mieltä 🤗
Ei provosoinut ☺️
Onnistun ihan itse yli ajattelee kaikkee 🙄ja kun ei vielä ole oireita nii se ei auta yhtään. Mutta ei mulla ollut esikoisesta mitää oireita nii ei senkään pitäis olla uus juttu..

Joo onneksi on mutta ultraankin on viel aikaa reipas viikko😅

Muokattu viimeksi:
Huomenna virallinen testipäivä. Tänään testasin digillä ”ei raskaana”. En aio huomenna testata, vähän jo pyyhkiessä tulee jtn ruskeaa
Olin jo aika varma tästä tuloksesta mutta odottihan sitä kuitenkin et ois onnistunu. Mieheen iski nyt lujemmin :/

Meillä tuli eilen alkio ulos rv5+2, ja nyt ollutkin sitten vuotoa vähän kun olisi menkat. Parin viikon päästä pitää tehdä vielä testi ja sitten elokuussa seuraavaan siirtoon.
Paljon voimia :red-heart: Tänään oli virallinen testipäivä ja edelleen plussa, kuitenkin ilon ylle varjon luo viime syksyn km. Tuhruvuoto alkoi rv 5+2 mikä muuttui runsaammaksi viikon kuluessa.

Paljon voimia :red-heart: Tänään oli virallinen testipäivä ja edelleen plussa, kuitenkin ilon ylle varjon luo viime syksyn km. Tuhruvuoto alkoi rv 5+2 mikä muuttui runsaammaksi viikon kuluessa.
Joo, varmasti uudelleen raskautuessa edellinen keskenmeno on mielessä! Toivotaan, että kaikki menee hyvin. 🙂

Heippa täältä muutaman viikon tauon jälkeen!
Valtavan isot onnittelut plussanneille ja sitäkin suuremmat pahoittelut teille joilla ei siirto tuottanut odotettua tulosta. 😔💔

Itselläni ensimmäinen PAS viime kuussa tuotti kemiallisen ja siitä alkoi valmistautuminen uuteen siirtoon. Keho ei ihan odotetusti/nopeasti siitä toipunutkaan ja sai jännittää pääseekö siirtoon ollenkaan. Kontrolliultrassa ei ollut mitään tapahtunut vaikka letrot oli syöty, ei limakalvon paksuuntumista tai johtofollikkelia. Päätimme että odotamme viikon ja katsomaan mitä tapahtuu, ja kaikkien yllätykseksi uudessa ultrassa limakalvo oli 12mm ja johtofollikkeli 17mm.

Pääsimme siirtoon vielä ennen kesäsulkua ja nyt olisi pp8. 🤪 Nyt mieli vertailee viime kierroksen tuntemuksia, koitan laittaa jäitä hattuun ettei innostu liian aikaisin.
Onko teillä kenellekään älykelloa joka olisi ilmoitellut yön lämpötiloista tai oletteko erikseen mitanneet?

Itselläni ensimmäinen PAS viime kuussa tuotti kemiallisen ja siitä alkoi valmistautuminen uuteen siirtoon.
Pääsimme siirtoon vielä ennen kesäsulkua ja nyt olisi pp8. 🤪 Nyt mieli vertailee viime kierroksen tuntemuksia, koitan laittaa jäitä hattuun ettei innostu liian aikaisin.
Onko teillä kenellekään älykelloa joka olisi ilmoitellut yön lämpötiloista tai oletteko erikseen mitanneet?
Minä olen ollut kaksi kertaa raskaana, ja molemmilla kerroilla ihan keskisykkeen nousu (alkanut joskus dpo 7-9) on ollut niin merkittävä, että sen on huomannut ihan tuollaisella perus-aktiiivisuusrannekkeellakin. Testeissä raskaus on näkynyt vasta myöhemmin, en ole varhainen plussaaja.

@Enkelinsiipi hei mielenkiintoista että sulla keskisyke paljastanu 🥰 saako kysästä et onko loppu luteaalin korkea ollu vai onko noussu siitä vielä korkeammalle keskisyke?:)

Hei ja toinen kyssäri kesäsulkujen jälkeiseen aikaan. Laskennallisesti ovulaatio osuu just viikonlopulle ku klinikka kii vielä kesän. Sit maanantaina aukeaa. Voikohan klinikalle kuiten ilmoittaa jo sillon pe/la et ovulaatio tapahtunu. Meillä siirtoon varmaankin 5päiväinen tulossa. Onko kokemusta?

@Roosali , keskisyke on noussut korkeammalle kuin tavallisessa luteaalissa. Ei paljoa, mutta jonkin verran. Se on muistaakseni noussut myös useampana päivänä peräkkäin, kun taas luteaalissa tavallisesti mulla se jämähtää aika lailla heti paikalleen. Nämä on toki yksilöllisiä juttuja.

Ystävä myös kertoi, että älykello oli hälyttänyt poikkeavista tuloksista raskauksissa, mutta en muista oliko muuta kuin sykkeen muutokset.

Mielenkiintoista miten kenelläkin keho reagoi ja alkaa viestimään muutoksista ennenkuin on edes testiä tehnyt. Itselläni älykello alkoi pari päivää siirrosta ilmoittamaan poikkeavia yön lämpötiloja ja se toki herättänyt toivon kipinää. 👌🏻 Poikkeavat lämpötilat jatkuneet useampia öitä, nyt hieman tasaantuneet. Huominen testipäivä jännittää aivan valtavasti! 🫣 Muita tuntemuksia ei tällä hetkellä ole kuin rintojen arkuus sekä vatsa turpoaa iltapäivällä syömisen jälkeen ilmapalloksi. 😅🎈

Takaisin