Oireet

Täälläkin on tänään ollut ihan hirvittävä väsymys, vaikka meninkin eilen ajoissa nukkumaan 🥱 toisena uutena oireena on ilmaantunut liitoskivut, etenkin häpyliitoksessa ja häntäluussa. En yhtään tiennyt, että ne voi alkaa jo näinkin ajoissa. Aamulla oli lievästi ehkä hieman etova olo, mutta se meni yhtä nopeasti ohi, mitä tulikin.

Tänään alkoi uutena oireena jatkuva aivastelu. Ja jos aivastaa jotenkin väärässä asennossa, niin alavatsaa vihloo ikävästi. Onneksi samassa huoneessa olevalle työkaverille on helppo selittää, että näitä kesän allergiaoireita tässä vaan :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Täällä alkoi nukkumattomuus heti plussasta.. 🤯 aiemmin alkuraskauksissa nukuttanut hyvin. Repäisykivut alkoivat myös heti, kylkeä kääntäessä aina tuntuu. Menkkamaista jomottelua, erittäin kuivat limakalvot (jota myöskään ei aiemmin ole ollut). Nännit meni todella aroiksi 4+ viikolla ja ovat edelleen.

Huh tätä pahoinvointia. Ajattelin etten varmaan kuuluisi heihin joilla on valtavat oireet, mutta väärässä olin. Viime yönä oli yöheräilyä ja aamulla kun heräsin niin jo sängyssä oksetti. Koko eilisen oksetti. En ole onneksi oksentanut, mutta tuntuu että lähes mitään ei saa aikaiseksi kun on niin paha olo. Ja mikään mitä olen kokeillut ei auta.

Etehdyin jo tuossa 5+ viikolla ajattelemaan että kyllähän tästä pahoinvoinnista selviää kun puskee vaan, mutta 6+3 alkoi sellainen olo ettei pääse enää sängystä ylös. Nyt 6+5 ja jouduin jäämään sairaslomalle. Huomenna on neuvolalääkärin soittoaika ja saan toivottavasti jonkinlaisen lääkkeen. Mulla on IUIn kautta alkanut raskaus ja syön keltarauhashormonia, joka selkeästi pahentaa oloja. Tuntuu että tällä menolla on sairaalahoidossa parin viikon päästä 😫

Huomasin äsken ruskeaa tiputtelua... Säikähdin kamalasti. Luin kyllä netistä että on normaalia, mutta silti pelottaa. Vatsassa tuntuu myös kuukautismaisia kipuja.
Toisaalta luottavainen olo, kun raskausoireet on jatkunut normaalisti: pahoinvointi, tietyt ruoat etoo, rinnat kipeät, väsymys...
Onko täällä muita joilla on tiputtelua?

Huomasin äsken ruskeaa tiputtelua... Säikähdin kamalasti. Luin kyllä netistä että on normaalia, mutta silti pelottaa. Vatsassa tuntuu myös kuukautismaisia kipuja.
Toisaalta luottavainen olo, kun raskausoireet on jatkunut normaalisti: pahoinvointi, tietyt ruoat etoo, rinnat kipeät, väsymys...
Onko täällä muita joilla on tiputtelua?
Mulla oli ihan kunnon vuodot ja ajattelin et on menkat.. mutta siltikin testit on vahvistunut..

Mut pieni epäilys on koko ajan takaraivossa 😔

Oireita ajattelin ettei mulla oo mutta tänää töissä alkoi hengästyttää ja mietin ettei oo aikaisemmin ihan noin ollu.

Voiko hengästyminen olla oire vai onko mun kunto vaa huonontunut 😅🤣

@iLa voi kuulemma olla oire hyvinkin! Mun parilla ystävällä alkoi tosi alkuraskaudesta, ja varmaan kaikilla ollut loppuraskaudesta sitä vaivaa kun maha tietty alkaa painaa jne.

Täällä nyt 6+4 ja etova olo on ollu seurana reilu viikon. Aamut ja aamupäivät on pahimpia, jos ei ennen sängystä nousemista syö ”kunnolla” (siis mikään tyyliin yks porkkananpala ei auta vaan pitää olla näkkäriä, sosetta tms). Päivisin pysyy suht hyvin kurissa kunhan syö säännöllisesti, mutta haasteita tuottaa vähän se että esim kaikki mitä viime viikolla pystyin syömään ällöttää nyt :D saa pähkäillä aina kunnolla kaupassa että löytyy ruoka-aineita millä saa mahan täyteen. Kammoan oksentamista joten täytyy olla todella kiitollinen jokaisesta päivästä kun olo ei vielä niin huono oo että sitä tarvii tehdä.

Toinen oire on väsymys iltaisin, huomaa että niinä päivinä kun on menoa tai reissussa (jota tän kesäkuun alun puolelle on sattunut jo paljon..) niin se ei pääse iskemään mutta luoja sentään jos on koti-ilta niin 1-2h iltaunet on pakolliset.

Mulla oli ihan kunnon vuodot ja ajattelin et on menkat.. mutta siltikin testit on vahvistunut..

Mut pieni epäilys on koko ajan takaraivossa 😔

Oireita ajattelin ettei mulla oo mutta tänää töissä alkoi hengästyttää ja mietin ettei oo aikaisemmin ihan noin ollu.

Voiko hengästyminen olla oire vai onko mun kunto vaa huonontunut 😅🤣
Aijaa, eiköhän sitten voi luottaa jos testit on vahvistunut🥺
Oliko sulla noi vuodot menkkojen aikaan vai myöhemmin?
Mulla on nyt 5+6 eli pari viikkoa "menkoista".

Aijaa, eiköhän sitten voi luottaa jos testit on vahvistunut🥺
Oliko sulla noi vuodot menkkojen aikaan vai myöhemmin?
Mulla on nyt 5+6 eli pari viikkoa "menkoista".
Mulla oli reilu viikko tuore siiron jälkeen eli kuukautisten 'oikeaan' aikaa oli vuotoa..
Ja oli ihan kunnon monsuunit 😅

Vaihteleeko muillakin oireet? Mulla voi olla yhtenä hetkenä etova olo, sit se menee kokonaan ohi, sit särkee päätä, se menee ohi, väsyttää ja toisena päivänä voi olla hyvinkin energiaa. Etova olo on kyllä jännä, musta tuntuu et mulla oli plussan aikoihin paljon kokonaisvaltaisempi se etova olo, nyt se tulee enemmän lyhyissä aalloissa. Rinnat on vähän arat mut ei nyt mitään mahdotonta. Vähän on kaikkea mut kunnolla ei mitään. Iskee heti vähän epävarmuus siitä kun on niin lieviä oireita, toisaalta nyt on vasta 5+1. Ai niin ja alavatsakramppeja ei oo juuri ollenkaan. Ensimmäisestä alkuraskaudesta muistan myös, et niitä kramppeja ja repäisykipuja olisi ollut paljon enemmän.

Vaihteleeko muillakin oireet? Mulla voi olla yhtenä hetkenä etova olo, sit se menee kokonaan ohi, sit särkee päätä, se menee ohi, väsyttää ja toisena päivänä voi olla hyvinkin energiaa. Etova olo on kyllä jännä, musta tuntuu et mulla oli plussan aikoihin paljon kokonaisvaltaisempi se etova olo, nyt se tulee enemmän lyhyissä aalloissa. Rinnat on vähän arat mut ei nyt mitään mahdotonta. Vähän on kaikkea mut kunnolla ei mitään. Iskee heti vähän epävarmuus siitä kun on niin lieviä oireita, toisaalta nyt on vasta 5+1. Ai niin ja alavatsakramppeja ei oo juuri ollenkaan. Ensimmäisestä alkuraskaudesta muistan myös, et niitä kramppeja ja repäisykipuja olisi ollut paljon enemmän.
Mulla oli esikoisesta enemmän tosi kovia alavatsakramppeja ja repäisykipuja. Tässä raskaudessa on ollut lähinnä kevyttä jomottelua jos vertaa ensimmäiseen raskauteen. Uskon tän johtuvan siitä, että kun ensimmäisessä raskaudessa paikat on kertaalleen jo "venyneet" niin ei sen takia seuraavalla kerralla oo niin kivuliasta. Mulla nyt 5+5 ja huomattavasti vähemmän oireita, kuin esikoisesta oli.

Totta, voi hyvin olla mahdollista. 😊 Omalla kohdalla ei ehkä selitä, kun raskaus ei johtanut synnytykseen ja lapseen asti, mutta kai nämä vaan vaihtelee ilman selitystä

Mulla myös etova olo tulee nyt enemmän aalloittain. Plussapäivänä ja sitä ennen se tuntui olevan pahempaa, nyt se on vähän kuin tasaantunut.

Mulla on tänään ollut tosi tuskainen päivä. Eilen illalla tosiaan todella vähän ruskeaa vuotoa ja kuukautiskipuja. Tänään ei vuotoa, mutta kuukautiskivut jatkui todella voimakkaina. Todella voimakas oksettava olo ja kävelin käppyrässä, kun en saanut vatsaa suoritettua kivulta. Soitin neuvolaan, terveysasemalle ja naisten polille mutta kukaan ei ota vastaan. Ohjasivat 1g panadolia (ja naisten poli ohjasi myös Buranaa mitä en silti uskalla ottaa). Tuntuu jotenkin että raskaana ollessa minua ei oteta enää yhtä tosissaan kun ennen raskautta. Sanotaan vaan että kuuluu hommaan vaikka kouristelen sikiöasennossa kotona, lähes oksennan ja tuskin kävelen. Pelottaa että jotain vakavaa on, sillä eilen oli sitä pientä ruskeaa vuotoa... Mistä tämä voi johtua

@nuppunen26 ompa ikävä kuulla 😞 mulla on valitettavasti ihan samanlainen kokemus syksyltä, ei saa apua mistään vaikka kipuja ja vuotoa oli. Mä menin lopulta yksityiselle gynelle, joka diagnosoi kohdunulkoisen raskauden ja sen jälkeen sain taas tosi hyvää hoitoa naistenklinikalla. En halua pelotella siis millään tavalla, mutta jos muualta ei ovet aukea niin käy yksityisellä oman mielenrauhan vuoksi. Tsemppiä 💓

Valitettavasti itsellä vaikuttaa nyt olevan varhainen keskenmeno käynnissä, mutta koska on hoitoalkuinen raskaus olen saanut siihen jo tukea klinikalta. Kävin tänään mittaamassa hcg:n joka oli vain 877 näin 5+3. Mulla alkoi vuoto jo 4+5 ja on nyt jo ihan kuukautismaista. En kuitenkaan ole yhtään niin kipeä kuin tuon KU kohdalla, joten olo on sen puoleen helpompi. Odottelen vielä klinikalta soiton huomenna ja poistelen sitten itseni täältä Helmikuisista 🥺

Mulla on tänään ollut tosi tuskainen päivä. Eilen illalla tosiaan todella vähän ruskeaa vuotoa ja kuukautiskipuja. Tänään ei vuotoa, mutta kuukautiskivut jatkui todella voimakkaina. Todella voimakas oksettava olo ja kävelin käppyrässä, kun en saanut vatsaa suoritettua kivulta. Soitin neuvolaan, terveysasemalle ja naisten polille mutta kukaan ei ota vastaan. Ohjasivat 1g panadolia (ja naisten poli ohjasi myös Buranaa mitä en silti uskalla ottaa). Tuntuu jotenkin että raskaana ollessa minua ei oteta enää yhtä tosissaan kun ennen raskautta. Sanotaan vaan että kuuluu hommaan vaikka kouristelen sikiöasennossa kotona, lähes oksennan ja tuskin kävelen. Pelottaa että jotain vakavaa on, sillä eilen oli sitä pientä ruskeaa vuotoa... Mistä tämä voi johtua
Kamalaa, ettei mistään saa apua, vaikka on voimakkaita kipujakin. Minulla on kaksi aiempaa kokemusta vuodoista kahdessa eri raskaudessa, eka kerralla runsasta vuotoa ja toka kerralla pyyhkiessä paperiin jäänyttä vaaleanpunertavaa, kummassakaan ei ollut kipuja. Molemmilla kerroilla pääsin terveysasemalle samana päivänä ultraan. Ikävää, ettei palvelut toimi samalla tavalla kaikkialla. Ymmärrettävästi sinulla nousee huoli siitä, mistä oireet johtuvat. Vaikeaa elää epätietoisuudessa. Toivottavasti oireet helpottaisivat pian ja raskaus jatkuisi normaalisti. Tsemppiä. ❤️

@nuppunen26 ompa ikävä kuulla 😞 mulla on valitettavasti ihan samanlainen kokemus syksyltä, ei saa apua mistään vaikka kipuja ja vuotoa oli. Mä menin lopulta yksityiselle gynelle, joka diagnosoi kohdunulkoisen raskauden ja sen jälkeen sain taas tosi hyvää hoitoa naistenklinikalla. En halua pelotella siis millään tavalla, mutta jos muualta ei ovet aukea niin käy yksityisellä oman mielenrauhan vuoksi. Tsemppiä 💓

Valitettavasti itsellä vaikuttaa nyt olevan varhainen keskenmeno käynnissä, mutta koska on hoitoalkuinen raskaus olen saanut siihen jo tukea klinikalta. Kävin tänään mittaamassa hcg:n joka oli vain 877 näin 5+3. Mulla alkoi vuoto jo 4+5 ja on nyt jo ihan kuukautismaista. En kuitenkaan ole yhtään niin kipeä kuin tuon KU kohdalla, joten olo on sen puoleen helpompi. Odottelen vielä klinikalta soiton huomenna ja poistelen sitten itseni täältä Helmikuisista 🥺

Eikä! 🥺 Olen tosi pahoillani. Voimia sinulle! ❤️

Kamalaa, ettei mistään saa apua, vaikka on voimakkaita kipujakin. Minulla on kaksi aiempaa kokemusta vuodoista kahdessa eri raskaudessa, eka kerralla runsasta vuotoa ja toka kerralla pyyhkiessä paperiin jäänyttä vaaleanpunertavaa, kummassakaan ei ollut kipuja. Molemmilla kerroilla pääsin terveysasemalle samana päivänä ultraan. Ikävää, ettei palvelut toimi samalla tavalla kaikkialla. Ymmärrettävästi sinulla nousee huoli siitä, mistä oireet johtuvat. Vaikeaa elää epätietoisuudessa. Toivottavasti oireet helpottaisivat pian ja raskaus jatkuisi normaalisti. Tsemppiä. ❤️
Kiitos❤️

Soitin tänään siis ensin neuvolaan, sitten terveysasemalle ja sitten kolmesti naistenklinikalle. Ensin naistenklinikalla sanottiin 1g panadolia ja tsemppiä. Toisella soitolla sanottiin 800mg buranaa ja tsemppiä. Kolmannella kerralla sanoin ettei vieläkään auta enkä kestä kipua ja sanoivat vihdoin että tervetuloa. Kävin siellä äsken, otettiin verikokeet, virtsakokeet ja ultra. Kaikki hyvin ultrassa ja verikokeissa❤️ vielä odotellaan viimeisiä tuloksia, mutta siellä meidän pieni oli oikeassa kohdassa ja koko vastasi 5+5 (tähän asti luultu 6+0). Niin suuri helpotus tuli tästä itselle, sillä en ollut alunperin menossa varhaisultraan. Nyt saatiin vahvistus että siellä on joku❤️
Ilmeisesti hirveiden vatsakipujen syyksi arvellaan suolistoperäistä syytä, eikä mitään raskauteen liittyvää. Onneksi❤️ ollaan niin helpottuneita❤️

Kiitos❤️

Soitin tänään siis ensin neuvolaan, sitten terveysasemalle ja sitten kolmesti naistenklinikalle. Ensin naistenklinikalla sanottiin 1g panadolia ja tsemppiä. Toisella soitolla sanottiin 800mg buranaa ja tsemppiä. Kolmannella kerralla sanoin ettei vieläkään auta enkä kestä kipua ja sanoivat vihdoin että tervetuloa. Kävin siellä äsken, otettiin verikokeet, virtsakokeet ja ultra. Kaikki hyvin ultrassa ja verikokeissa❤️ vielä odotellaan viimeisiä tuloksia, mutta siellä meidän pieni oli oikeassa kohdassa ja koko vastasi 5+5 (tähän asti luultu 6+0). Niin suuri helpotus tuli tästä itselle, sillä en ollut alunperin menossa varhaisultraan. Nyt saatiin vahvistus että siellä on joku❤️
Ilmeisesti hirveiden vatsakipujen syyksi arvellaan suolistoperäistä syytä, eikä mitään raskauteen liittyvää. Onneksi❤️ ollaan niin helpottuneita❤️
Onpa helpottavaa, että pääsit lopulta ultraan ja uutiset olivat hyviä. ❤️ Uskomatonta, miten jouduit vaatimaan hoitoon pääsyä.

Takaisin