Auringolta suojautuminen

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Miten suojaudutte auringolta?

Itse yritän välttää tiettyyn aikaan ulkona oleilua ja suojaan ihoa vaatteilla. Mutta pakko on kulkea töihin ja kauppaan ja lasten kanssa ja koiran kanssa, joten sitten laitetaan aurinkorasvaa klo12-17 välillä. Käytetään tällä hetkellä Änglamarkkia. Itselleni olen aikeissa hommata suihkutettavan, koska meikit ja helppous.

Itsekin oon yrittänyt pääasiassa vaatteilla suojautua, mutta kasvoihin kyllä joutuu myös aurinkorasvaa laittamaan. Ilmeisesti imetysaikanakin olisi parempi käyttää fysikaalisia aurinkovoiteita, oon tuota raskausaikana hankittua käyttänyt. Mutta jos on vinkkejä hyvistä, niin saa kyllä vinkata 😝 Vaikka kaipa nämä kaikki jättää naaman käytössä valkoiseksi, kun siihen se suoja perustuu...?

Vaatteet ja änglamarkin lasten pumppupullo koko perheelle käytössä. Tänään oli niin kuuma kyllä ekan kerran että ilmavatkin vaatteet olis olleet pitkähihaisina liikaa, joten suihkin rasvat itseeni ja lapsiin. Mies saa ite huolehtia itestään.

Itsekin oon yrittänyt pääasiassa vaatteilla suojautua, mutta kasvoihin kyllä joutuu myös aurinkorasvaa laittamaan. Ilmeisesti imetysaikanakin olisi parempi käyttää fysikaalisia aurinkovoiteita, oon tuota raskausaikana hankittua käyttänyt. Mutta jos on vinkkejä hyvistä, niin saa kyllä vinkata 😝 Vaikka kaipa nämä kaikki jättää naaman käytössä valkoiseksi, kun siihen se suoja perustuu...?
Itsekin käytin raskaus-ja imetysaikana fysikaalisia suositusten vuoksi ja nyt vielä lapsilla ensisijaisena, vaikka joskus toki esim. uudemman polven filttereitä sisältävät olen kokenut käytännössä helpompia käyttää esim. päiväkodissa. Karkkipäivä -blogista olen löytänyt hyviä vinkkejä ja muutenkin kiinnostavaa tietoa aurinkovoiteista, esim.

Alga Maris 30 SPF ei omalla aika vaalealla ihotyypilläni ole tuottanut niin selkeää vaaleaa pintaa, sävytetyllä olisi varmaan päässyt vielä parempaan. Alga Maris 50 sopi itselleni niin, että tupsuttelin kevyesti poskipunasiveltimellä kaakaojauhetta hivenen päälle 😄

Nyt näiden jälkeen käytössä myös Änglamark (kasvot, muut herkemmät alueet) ja vaatteilla suojautuminen sekä myös harkitusti aurinkoa esim. käsille ja jaloille (ei lähellekään punoitteluun asti), että saisi myös auringon hyödyllisiä vaikutuksia esim. immuunijärjestelmään.

Ostin meille tänä kesänä ekan fysikaalisen aurinkorasvan. Oon tykännyt.

Hoitoon ostin lapsille jotkut LV:n rasvat, joissa pitäisi olla uudempaa teknologiaa. En raaski jokaiselle lapselle ostaa fysikaalista hoitoon, kun se käyttö jää aika vähäiseksi kuitenkin

Lapsilla pyritään suojaamaan vaatteilla mikä voidaan eli suositaan pitkälahkeisia mutta ilmavia housuja. Ei sitten rattaissa istuessa altistu niin paljon auringolle. Kädet ja niska rasvataan kun ei viitsitä sentään pitkähihaista laittaa. Ja lierihattu päähän suojaamaan kasvoja. Tänä vuonna ostin fysikaalisen rasvan. Tuntuu että hyvää rasvaa on tosi vaikea löytää. Tai siis sellaista, joka ei jätä ihan valkoiseksi ja tahmaiseksi. 👻Itsellä kun suojaus on ainakin pakollinen jos haluan yhtään ulkoilla aurinkoisella säällä. Toivottavasti lapset ovat perineet isänsä ihon joka ei ihan niin helposti kärähdä ja jopa ruskettuu😂😅.
Mutta joo nyt pari kertaa ehtinyt olla käyttössä toi jonkun mainitsema Algamarisin voide ja se on yllättävän miellyttävä iholla! Itselle ostin kasvoille saman valmistajan sävytettyä voidetta spf 50, sävy ivory. Se on kuin meikkivoide ja kun vähän laitan lisäksi sävyä poskiin ja otsalle niin on kiva kevyt kesämeikki. Tykkään! Vartalolle sitten toi algamarisin lastenvoide. Onhan noi vähän tyyriimpiä mutta lähmävoide on vaan ihan kamala. Pitää testata tota änglamarkia. Vai onko miten tahmasta ja valkosta?😅

Lapsilla pyritään suojaamaan vaatteilla mikä voidaan eli suositaan pitkälahkeisia mutta ilmavia housuja. Ei sitten rattaissa istuessa altistu niin paljon auringolle. Kädet ja niska rasvataan kun ei viitsitä sentään pitkähihaista laittaa. Ja lierihattu päähän suojaamaan kasvoja. Tänä vuonna ostin fysikaalisen rasvan. Tuntuu että hyvää rasvaa on tosi vaikea löytää. Tai siis sellaista, joka ei jätä ihan valkoiseksi ja tahmaiseksi. 👻Itsellä kun suojaus on ainakin pakollinen jos haluan yhtään ulkoilla aurinkoisella säällä. Toivottavasti lapset ovat perineet isänsä ihon joka ei ihan niin helposti kärähdä ja jopa ruskettuu😂😅.
Mutta joo nyt pari kertaa ehtinyt olla käyttössä toi jonkun mainitsema Algamarisin voide ja se on yllättävän miellyttävä iholla! Itselle ostin kasvoille saman valmistajan sävytettyä voidetta spf 50, sävy ivory. Se on kuin meikkivoide ja kun vähän laitan lisäksi sävyä poskiin ja otsalle niin on kiva kevyt kesämeikki. Tykkään! Vartalolle sitten toi algamarisin lastenvoide. Onhan noi vähän tyyriimpiä mutta lähmävoide on vaan ihan kamala. Pitää testata tota änglamarkia. Vai onko miten tahmasta ja valkosta?😅
Se änglamarkin lasten pumppupullo on ihan täydellisen levittyvää! Semmoista tosi nestemäistä voidetta, mikä iholla leviää ihan näkymättömäksi! Mä en tämän jälkeen viitsi todellakaan kokeilla edes fysikaalisia 😁 (meillä ei koskaan oo ollut vielä fysikaalista rasvaa. Esikoisen 0- ja 1-v kesät suojattiin vaatteilla pelkästään ja 2-v kesänä oli vaatteet + joku kemiallinen lastenrasva silloin kun tarvi. En tokan vauva-ajan keskellä jaksanut sen enempää perehtyä, mut nyt oon niin iloinen kun tuo helposti saatava ja hyvin toimiva änglamarkki löytyi 🤩)

Parina viime vuonna oli vielä Alga Mariksen fysikaalinen, päikyssä tosin tais viime vuonna olla joku ihan ”normi”. Tänä vuonna ostin Riemann P20 -aurinkovoidetta päikkyyn, varmaan ostan samaa myös itselle (nyt oon lainaillut lapselta). Kasvoille löytyy kans toi Alga Mariksen sävytetty voide, jäänne viime vuodelta ja varmaan käytän loppuun tänä kesänä, kun tosiaan menee meikkivoiteesta samalla. Toki sitten vaatteilla myös suojataan lasta, mutta pääsääntöisesti kyllä vaan jaloissa pitkät lahkeet, yläosassa yleensä lyhyemmät hihat.

Se änglamarkin lasten pumppupullo on ihan täydellisen levittyvää! Semmoista tosi nestemäistä voidetta, mikä iholla leviää ihan näkymättömäksi! Mä en tämän jälkeen viitsi todellakaan kokeilla edes fysikaalisia 😁 (meillä ei koskaan oo ollut vielä fysikaalista rasvaa. Esikoisen 0- ja 1-v kesät suojattiin vaatteilla pelkästään ja 2-v kesänä oli vaatteet + joku kemiallinen lastenrasva silloin kun tarvi. En tokan vauva-ajan keskellä jaksanut sen enempää perehtyä, mut nyt oon niin iloinen kun tuo helposti saatava ja hyvin toimiva änglamarkki löytyi 🤩)
Okei tota täytyy kokeilla!🤩 Viime kesänä meillä oli joku apteekin muka kevyt ei fysikaalinen ja se oli ihan karsea. Tuntu ettei iho hengittänyt yhtään. Oon siks vähän markettirasvat kiertäny kaukaa kun oon miettiny et ei niistä voi olla mihinkään jos kalliimmatkin on noin huonoja😅

Täällähän tulikin paljon hyviä vinkkejä 😄👍 Enpä kyllä itse ollut jotenkin edes tajunnut aurinkorasvojenkin olevan asia, johon pitää erikseen perehtyä, että osaa ostaa hyvää... 😝 Ennen raskautta oon lähinnä vaan käyttänyt jotain, mikä milloinkin on käteen sattunut. Ja varmasti tärkeintä onkin, että sitä rasvaa ylipäätään tulisi käytettyä, en jaksa uskoa, että mikään näiden ainesosa olisi kauheasti ihosyöpää pahempi... Mutta ei sitä oikein meinaa myöskään tulla käytettyä, jos on kamalan tönkköä ja epämiellyttävää iholla. Itsellä ei iho kovin helposti pala, niin sen puolesta ainoastaan jos pidempään tulee oltua auringossa, on voidetta ihan pakko olla. Vaikka toki sitä olisi suositus käyttää muulloinkin.

Itsellä on raskauden ja nyt vielä imetyksen aikana ollut käytössä joku Avenen fysikaalinen voide, ja on kyllä ainakin kasvoille käytettäväksi tosi tönkkö ja jättää värin kalkkilaivan kapteeniksi. Vauvan taas on vielä toistaiseksi saanut pidettyä suojassa varjossa tai vaunujen kuomun alla, mutta tulee kyllä nyt vähitellen tarpeen hankkia ja ottaa käyttöön myös jokin aurinkovoide. Haaveissa olisi esim. rannalle ja uimaan päästä vielä jossain vaiheessa kesää, siellä ei varjossa voi koko aikaa kököttää vaan kyllä varmaan täytyy peittävästä uima-asusta ja hatusta huolimatta vauvallekin paljaille ihoalueille laittaa voidetta. Pitääpä vähän perehtyä näihin teidän suosittelemiin ja tilata jotain kokeiluun 😁

1000013877.jpg

@AnniMaria tein tämmösen kuvan meidän vauvan varpaista, missä näkyy miten kivasti levittyy! 😄 Rasvasin itsenikin aamulla. Mä oon aika herkkä tuntemaan sen, jos jää oikein tahmeaksi. Tää ei oo ällöttänyt, mutta toki iho on sellainen kuin aina aurinkorasvoista, että illalla ehdottomasti haluaa suihkussa käydä pölyt ja rasvat pesemässä :)

Apteekista ei löytynyt fysikaalista rasvaa ja en haluaisi raskaana käyttää kemiallista. Olen kuitenkin pari kertaa kasvoille laittanut ja muuten ollut pitkähihaisessa ja suojannut ihoani vaatteilla ja varjoilla Muistakaa, että ihon "tottuminen" auringolle tai se että iho ei pala, ei suojaa auringon haitalliselta säteilyltä. Tämä on itselle aina arka aihe, kun parillakin kaverilla ollut melanooma. Ja nämä ollut vielä sellaisia, jotka ei ikinä pala.

Kiitos vielä minunkin puolesta tuosta vinkistä! Minulla oli edelliset pullot fysikaalista suojaa (kallista) ja se oli ihan kauheaa tököttiä. Olin jo valmiiksi tympääntynyt, että taasko pitää ostaa sitä, kun ei sitä meinannut saada pois ollenkaan. Nyt hommasin tuon lasten pumppupullon. 😊 siitä löytyi ihan suositus asiaa tutkineelta bloginpitäjältäkin. 👍

Jännä kyllä, miten erilaisia ihmiset on! Minulla on ensimmäistä kertaa käytössä fysikaalinen aurinkovoide (Alga Maris) enkä huomaa siinä merkittävää ja häiritsevää eroa yleensä käyttämiini aurinkovoiteisiin. Joo, levittämisessä kestää kauemmin, mutta olen kestänyt sen. Olen kyllä herkkä esimerkiksi ikävältä tuntuville vaatteille iholla, mutta en huomaa erityisen häiritsevää tahmaisuutta. Toki en ole käyttänyt sitä esimerkiksi hiekkarannalla ja ihan koko kroppaan vielä. Minusta se ei myöskään värjää ihoa merkittävästi vaaleammaksi, mutta olen toisaalta muutenkin hyvin kalpea, ehkä se kuuluisa muumiefekti ei minussa vain erotu? Ja olen laittanut usein meikkipuuterin sen päälle enivei, koska muuten naama jää kiiltämään, mutta sama on ollut muissa aurinkovoiteissa.
Vaatteisiin siitä jää kyllä enemmän valkoista tahraa, mutta kai se pesussa lähtee... Iholta tämän peseminen pois on kai työläämpää, mutta senkin olen vielä kestänyt.
En siis halua väheksyä niitä, jotka eivät tästä aurinkorasvasta pidä, halusin vain kertoa, että ei se fysikaalinen aurinkovoide kaikkien mielestä ole mitenkään erityistä tai huonompaa tavaraa. 😁 Puolisoni ei tästä rasvasta sitten pidäkään, mutta hänhän voisi käyttää ihan tavallistakin, ei vain ole vaivautunut kantamaan omaa pulloa. 😊

Tilasinkin aiemmin juuri tuota Alga Mariksen voidetta kokeiluun, kun oli saanut niin paljon kehuja 😁 Itselleni sävytettyä ja vauvalle jotain lastenversiota. Jospa tuo olisi tosiaan parempaa tavaraa ku tuo edellinen kokeilemani 😀

Jännä kyllä, miten erilaisia ihmiset on! Minulla on ensimmäistä kertaa käytössä fysikaalinen aurinkovoide (Alga Maris) enkä huomaa siinä merkittävää ja häiritsevää eroa yleensä käyttämiini aurinkovoiteisiin. Joo, levittämisessä kestää kauemmin, mutta olen kestänyt sen. Olen kyllä herkkä esimerkiksi ikävältä tuntuville vaatteille iholla, mutta en huomaa erityisen häiritsevää tahmaisuutta. Toki en ole käyttänyt sitä esimerkiksi hiekkarannalla ja ihan koko kroppaan vielä. Minusta se ei myöskään värjää ihoa merkittävästi vaaleammaksi, mutta olen toisaalta muutenkin hyvin kalpea, ehkä se kuuluisa muumiefekti ei minussa vain erotu? Ja olen laittanut usein meikkipuuterin sen päälle enivei, koska muuten naama jää kiiltämään, mutta sama on ollut muissa aurinkovoiteissa.
Vaatteisiin siitä jää kyllä enemmän valkoista tahraa, mutta kai se pesussa lähtee... Iholta tämän peseminen pois on kai työläämpää, mutta senkin olen vielä kestänyt.
En siis halua väheksyä niitä, jotka eivät tästä aurinkorasvasta pidä, halusin vain kertoa, että ei se fysikaalinen aurinkovoide kaikkien mielestä ole mitenkään erityistä tai huonompaa tavaraa. 😁 Puolisoni ei tästä rasvasta sitten pidäkään, mutta hänhän voisi käyttää ihan tavallistakin, ei vain ole vaivautunut kantamaan omaa pulloa. 😊
Ne on varmasti kehittyneet, sillä minulla oli myös Alga Maris, jonka ostin joko syksyllä -20 tai keväällä -21, ja se jätti valkoisen ihon (ja itsekin olen kalpea, joten ei ollut siitä kiinni). Ja se oli todella vaikea pestä pois, tahrasi myös esimerkiksi nahkalaukun, kun epähuomiossa otin siitä kiinni voiteen levittämisen jälkeen.

Eli todennäköisesti on tuotekehittely mennyt eteenpäin. Hyvä niin. 👍

Toi Alga Maris on kyllä ihan kelpo! Nyt se on ollut ekaa kertaa käytössä. Ehkä paras fysikaalinen tähän asti. Hieman vaalentaa ihoa ja hetken imeytymisen jälkeen ei tunnu juurikaan tahmaiselta ja se pahin vaaleuskin tosiaan katoaa. Ostin meille just tuon lasten putelin ja kasvoihin itselle sävyttävän. Lähinnä hinta voi kirvellä jos paljon joudutaan läträämään. Siksi kiinnostaa noi hyvät markettirasvat. Ei ole kyllä tosin tähän asti yksikään tuubi loppunut kesän aikana kesken.😊

Meillä on lapsella käytössä nyt toista kesää Änglamarkin suihkutettava SPF50 voide, ja on kyllä erinomainen tuote hinta-laatusuhteeltaan! Päiväkotiin jouduin ostamaan LV:n, kun Änglamark oli kaikkialta hetken loppu. 😅 LV on sinänsä yhtä hyvä, siinä on pelkkiä uusia filttereitä, mutta monta kertaa kalliimpi.

Takaisin