Kuinka vauva sai alkunsa?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Ei mennä nyt graafisiin yksityiskohtiin – kaikki me varmasti tiedämme suunnilleen, miten lapset yleensä saavat alkunsa. 😉 Mutta ehdittekö yrittää lasta kauan vai saiko hän alkunsa nopeasti? Seurailitko ovulaatiota? Kävittekö lapsettomuushoidoissa? Vai alkoiko raskaus kenties yllätyksenä?

Tämä raskaus oli ihana yllätys ja ovulaatiotesti näytti melko vahvaa viivaa, muttei niin vahvaa kuin yleensä, joten siksi on vähän epäselvää koska se ovulaatio oikein oli. Välteltiin ovulaatiota ja siksi testailin ettei osuttaisi siihen, mutta ihanaa kyllä toisin kävi.

Ollaan pyöritelty haavetta kolmannesta, mutta ei olla uskallettu lähteä yrittämään vaikka meillä aina saanut oikeasti yrittämällä yrittää! Jotenkin helpottavaa, kun luonto päätti puolesta.

Tämä on meidän viimeinen ja se ollaan päätetty molemmat. 😍

Itsellä on ollut nuoresta asti suuri haave isosta perheestä. Ja se oli itselle jotenkin selkeä et näin käy. Mutta elämä vei toiseen suuntaan.
Löysin ihanan miehen ja olimme yhdessä vajaat 15 vuotta. Alussa lapsihaaveet kohtasivat, mutta lopulta miehen mieli kuitenkin muuttui. Oma mieli ei kuitenkaan muuttunut ja siksi lähdin suhteesta itsellisen äitiyden polulle. Se aika tyypillinen kertomus siis.
Polku ei kuitenkaan ollut helpoin, eikä raskautuminen ollut helppoa. Esikoinen syntyi lopulta jälkeen -23 ja vuodesta 24 olen yrittänyt saada kuopusta. Kaksi keskenmenoa ja negatiivisia testejä on tuohon vuoteen mahtunut. Nyt siirrettiin viimeinen alkio, joka onneksi tarttui kiinni. Nyt jännitetään, että pysyykö matkassa mukana. ❤️

Me oltiin pitkään varmoja, että meidän perhe on täydellinen yhden lapsen jälkeen. Viime vuoden kesänä aloin epäröidä ja vauvakuume nosti päätään. Mies ei vaatinut suurta ympäripuhumista ja syyskuussa 2024 meillä alkoi yritys. Se oli mulle kuitenkin raskaampaa kuin kuvittelin (eka lapsi tuli heti ekasta kierrosta), ja puolen vuoden jälkeen en enää halunnut jatkaa. Tein surutyöni asiasta ja olin varma, että meidän perhe on nyt tässä ja aloin suunnitella muiden unelmien toteuttamista. Ei kuitenkaan otettu ehkäisyä käyttöön 🙊 tänään aamulla plussasin, mutta olin oikeastaan jo varma että olen raskaana. Pieni shokki itselle, mutta eikö tämä ole aika tavallinen tarina 😂

Pitkä lapsettomuuden tausta täällä! Yritystä noin 10vuotta, aktiivisesti ja ei aktiivisesti. Nyt ikää jo 40v. Esim. Kolme julkisen ivf-kierrosta meni vuodessa, jonka jälkeen oli pakko oli pitää taukoa. Oli liian rankkaa. Nyt annettiin vielä mahdollisuus, eipähän jää harmittamaan tulevaisuudessa. Yksityisellä päädyttiin lahjamunasoluhoitoihin. Saatiin neljä alkiota ja ensimmäinen alkionsiirto tehtiin pariviikkoa sitten. Ja nyt olen plussaillut kokoviikonlopun 🥰 Jännää!

Pitkä lapsettomuuden tausta täällä! Yritystä noin 10vuotta, aktiivisesti ja ei aktiivisesti. Nyt ikää jo 40v. Esim. Kolme julkisen ivf-kierrosta meni vuodessa, jonka jälkeen oli pakko oli pitää taukoa. Oli liian rankkaa. Nyt annettiin vielä mahdollisuus, eipähän jää harmittamaan tulevaisuudessa. Yksityisellä päädyttiin lahjamunasoluhoitoihin. Saatiin neljä alkiota ja ensimmäinen alkionsiirto tehtiin pariviikkoa sitten. Ja nyt olen plussaillut kokoviikonlopun 🥰 Jännää!
Onnittelut! 🥰 teillä on kyllä ollut pitkä tie

Meillä on kaksi lasta pienehköllä ikäerolla. Koin heidän vauva- ja taaperovuodet aika rankkoina. Useamman vuoden olin sitä mieltä, että meidän lapseton tässä. Miehellä oli kuitenkin haave kolmannesta ja hän aina välillä otti asian esille. Viime syksynä alkoi itselläkin olla sellainen olo, että ehkä sittenkin vielä yksi. Ehkäisy jätettiin joulukuussa ja heti helmikuun alusta tein positiivisen testin. Se kuitenkin päättyi kkm:n toteamiseen maaliskuun lopussa. Sen jälkeen ehti olla vain yhdet menkat välissä ja nyt testi oli taas melko yllättäen positiivinen. Katsotaan, miten nyt tällä kertaa käy.

Meillä päätettiin marraskuussa jättää ehkäisy pois ja antaa uuden perheenjäsenen tulla. Muutama kierto meni ei yrittämällä, ja kolme kiertoa ovistestejä tehden. Iloksemme nyt huomasimme että raskaustesti näyttäää nyt ensimmäistä kertaa plussaa, nyt ainakin vielä kaikki näyttää todella hyvälle. 5+3
Sydän on niin täynnä kiitollisuutta.

Meillä monen vuoden lapsettomuushoidot takana ja viidennestä ivf kierroksesta saatiinkin sitten iso saalis hyviä alkioita, joista esikoinen syntyi vuosi sitten. Nyt sitten päätettiin kokeilla, miten kävisi ja heti ensimmäisestä siirrosta nappasi ❤️ Oltiin henkisesti varauduttu taas vuosien odotteluun ja siksi lähdettiinkin näin nopeasti yrittämään toista, mutta nyt oli onni myöden ❤️

Meillä takana kaksi vuotta yritystä nyt toukokuussa, käytiin viime vuoden toukokuussa ensikäynnillä jossa selvisi että miehen siittiöitä on kokonaisuudessaan ja tiheydeltään reippaasti viiterajojen alle, kontrollinäyte ihan inasen parantunut mutta silti reilusti viiterajojen alla, lisäksi liikkuvuus myös laskenut viiterajojen alle. Miehen lisätutkimuksissa selvisi molemmimpuoliset kiveskohjut, labrat puhtaat. Vasemmanpuoleinen kiveskohju hoidettiin tukkimishoidolla toukokuussa 2025 ja odoteltiin elokuuta jotta mies voi mennä antamaan kontrollisiemennestenäytteen, ja meistä molemmista oli tarkoitus ottaa labrat myös elokuussa jotta saadaan hoitolähete eteenpän ivf/icsi, sillä lääkärin mukaan inssi on meille aika turha.

Nyt sitten kaikkien yllätykseksi tässä elokuuta odotellessa, saatiin ylläri luomuplussa 🥹 Miehellä takana elämäntapamuutos jossa kiloja -20, ja muutenkin ruokavalio uusiksi + liikunta mukaan vaikka työ on päivittäin fyysistä. Lisäksi ehti aloittaa sermatrop alfa kuurin toukokuun puolella, mutta koska ovis oli 1.6., niin tuolla kiveskohju toimenpiteellä tai sermatrop kuurilla ei pitäisi olla vielä vaikutusta.
Nyt tässä jännätään pysyykö tämä kyytiläinen matkassa, tänään 3+6 ja huomenna pitäisi menkkojen alkaa..😬 testit on vahventunu hyvin. Vähän jännittää kun nuo kiveskohjut nostaa lämpötilaa kiveksissä, altistaen dna vaurioille, että olisipa sieltä jokin terve siittiö löytänyt perille🥺🤞🏼 piinaavia päiviä, mutta tosin tämä luomuplussa oli jo pelkästään kun lottovoitto toivottomalta vaikuttavassa tilanteessa..🫣

Me aloitettiin tjot meiningillä syyskuussa 24 yhteisen lapsen projekti 🤭 asuttiin eri kaupungeissa, joten aina ei varmasti sopivaan kohtaan osunut näkemiset.

Muutettiin yhteen 1.4. Heti siinä kierrossa tuli kemiallinen. Ja seuraavasta kierrosta tärppäsi. Ovistestit oli käytössä ihan mielenkiinnon vuoksi. ja terolutit viime elokuusta, koska elimistö on ollut sekaisin.

Luomuna, kuten meillä onnekkaasti kaikki. Lupa vitosella annettiin reilu vuosi sitten, ekassa kierrossa kemiallinen ja kolmannesta plussa, joka päättyi kkm rv 13 viime vuoden lokakuussa. Kierto ollut melko lailla säännöllinen heti tyhjennyksestä, mutta vuodot oli tavallisuudesta poikkeavia ekat kuukaudet, oli tiputtelua, jota minulla koskaan ennen ei ole ollut. Keväästä palattu normaaliin ja viimein uusi plussa. En ole koskaan ovista tikutellut, kun ekan lapsen jälkeen oireet olleet niin selkeät ja kierrotkin säännölliset. Foolihappoa ja rautaa olen tankkaillut uutta plussaa odotellessa. Ikää minulla ihan kohta 44, joten hieman ekstraonnea tarvitaan, että tämä onnellisesti saadaan maaliin. Iltatähtemme sain 41-vuotiaana, silloin tärppäsi ekasta kierrosta ja kaikki meni hyvin.

Meillä noin 3 vuotta sitten aloitettiin yritykset ja päästiin nyt toukokuussa ensimmäiseen ivf-hoitoon ja kesäkuun ensimmäisestä pakastesiirrosta tuli plussa. 🙂 matkalla tullut myös pcos-diagnoosi, puolen vuoden ajan ollut Metforemit käytössä ja painoa sai jokusen kilon pois. Hyvältä kyllä tuntuu kun viimein tuli edes plussa testiin.

Tjottailu alotettiin kesän lopulla/alku syksystä 2024. Eka raskaus alkoi 1/25, keskenmeno 3/25 jonka jälkeen tikutin ovista 2 kiertoa jonka jälkeen ovistikut loppu ja lisästressin vähentämiseks en enää tilannu ja enää seurasin vain sovelluksen ja omien tuntemuksien mukaan ovista. Olin ihan 100 varma, ettei tärppiä tässäkään kierrossa tule, mutta niin onnellisesti kävi jotta plussa tuli<3

Me ollaan naispari nii meille oli jostain syystä 'pakollista' lähteä hoitoihin..

Isoin keskustelun aihe oli että RIVF vai IVF.. päädyttiin julkiselle ensin eli IVF oli meidän valinta. Toisin piti kokeilla ensin 4 inseminaatiota jotka ei johtaneet mihinkään. Ekasta IVF hoidosta tehtiin tuotesiirto mistä nega ja yksi pas josta alkoi raskaus mutta meni kesken.

Nyt toisesta IVF hoidosta tuoresiirrtosta plussa ja toivottavasti saadaan helmikuinen syliin ♥️

Takaisin