40+ kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miimali
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mäkin palailen tänne, oon seurannut taustalla. Me saatiin toinen km PAS-kierrosta, lääkäri kannusti yrittämään kerran vielä hoitoja kun raskautuminen vaikuttanut helpolta. Ongelmana siis nämä iän myötä tulevat heikot munasolut. Nyt odottelen kierron käynnistymistä.
Osanottoni. 💔😢 Onko alkiodiagnostiikka mahdollista teillä tai ollut vaihtoehdoissa? Sillä kun saisi seulottua laadukkaimmat alkiot siirtoon. Rahanmenoa se tietysti tietää enemmän.

Osanottoni. 💔😢 Onko alkiodiagnostiikka mahdollista teillä tai ollut vaihtoehdoissa? Sillä kun saisi seulottua laadukkaimmat alkiot siirtoon. Rahanmenoa se tietysti tietää enemmän.
Me saatiin alunperin vain muutama alkio, niin niitä ei oikein kannata kai tutkia. Jos/kun lähdetään uuteen (viimeiseen) yritykseen, niin tarkoitus olisi tutkia, jos vain tulisi enemmän..

Moikka kaikille. Täällähän on ollut tosi aktiivista keskustelua😊

Olen taustaillut, ei ole ollut fiilistä innostua uudesta kierrosta. Poikaystäväni epäili että hänellä saattaa olla häikkää siittiöissä kun hänen exänsäkään ei ollut tullut aikoinaan raskaaksi. Asiaa sivuttiin ohimennen kun jätimme ehkäisyn pois mutta se on tullut aina välillä mieleeni että josko se olisi syynä. En tiedä haluaako poikaystäväni testeihin, eihän sperma-analyysi kovin kauheasti maksa yksityisellä. Ehkä se, ja oma ikäni vanhoine munasoluineni ei ole otollinen kombo raskautumisen mahdollisuuteen.

Olen päättänyt olla ajattelematta ovista tässä kierrossa enkä myöskään mittaile lämpöjä. Piinailu on tosiaan aika kuluttavaa, nyt on puhti pois. Tänäön dpo10.

Kovasti tsemppiä ja plussaonnea teille kaikille🥰

@Evli Juu mä en tiedä asiasta kuin toisen käden tietona. Mun mielestä on tutkittu vain muutamiakin, jotta tietää mikä olisi parasta siirtää ensimmäisenä. Mut kuten jo sanoin, niin maksaahan se lisää. Toivotaan kovasti, että on onnistunut tuleva keräys. 🙏

@Pinkkigreippi Silloin on varmasti hyvä vähän löysätä, jos alkaa ahdistaa yrittäminen. Voihan se olla, mutta ei kuitenkaan välttämättä siittiöissä vika. Voihan olla muitakin syitä ja kaikkien geenitkään ei ole yhteensopivia. Mutta tietysti, jos saat poikaystävän testeihin lähtemään, niin olisihan se hyvää tietoa. Joka tapauksessa myös rennompi kausi väliin voi tehdä vain hyvää! 🤗

Mulle iski eilen migreeni, edellinen ollut joulukuussa. Tänään ollut tosi väsynyt olo. Pojan jalkapalloharrastuksessa pienestä juoksentelusta ja kyykistelystä alkoi hengästyttää.. Samanlaista oli aikoinaan havaittavissa lenkillä, hengästyi paljon helpommin. Helpommalla pääsisi kun testaisi vain sen negan pois, mut edelleen mä elättelen toiveita, ti mennessä pitäis sit menkkojen alkaa.

@Puolikuu Hyvin meni! Tänään laitoin aamulla gonapeptylin ja sit keskiviikkona vielä ovitrellea… Välillä kuulostelen tapahtuuko mitään🤭

Miks pitää piinailla 12.6. saakka 😔 Plääh…

@Fanni81 On 😍🤞🏻 Vähän pelottaa, että käy huonosti, mut toivo elää.
Hieno juttu, että meni hyvin! ♥️

Pitkä on kyllä odotus.. Ja varmasti epäonnistuminen pelottaa, se on luonnollista. Muista pitää itsestäsi hyvää huolta sillä välin, kuin odotat testipäivää.. Uskotaan, että käy hyvin! 💖 Me pidetään sormia ja varpaita ristissä! 🤞🤞😘

Täällä on uusi kierto alkamaisillaan. Merkit on hyvin selkeät, ei epäilyksiä. 😌 Oli kyllä monenlaista oiretta tässä kierrossa, joten seuraavissa kierroissa osaa olla taas epäluuloisempi niiden suhteen. 😅 Ei muuta kuin uutta kohti.🤘

Taisin nähdä unta että olinkin nyt tullu raskaaksi ja kun se ois liian aikasin meille ni olin jotenki siinä unessa hämmentynyt et mitäs nyt 😅 eli aika kovasti taitaa haave olla mulla ku uniinkin tulee.

Toivottavasti kuullaan kohta täällä ihan oikeitakin plussauutisia, varsinkin @Sandra84 puolesta jännittelen

Kp1. Eli tänään on kp27 niin tarkoittaako se että ovis oli jo kp13 jos lasketaan että ovulaatio on 2 viikkoo ennen menkkojen alkua.

Kerrotaanpas tänne palstallekin tän aamuiset pohdinnat. Eli täytyy kyllä sanoa, että hyvä, kun oon nyt seurannut kiertoa tarkemmin kuin ennen, sillä huomasin tänään kalenterista miten mulla on nyt neljässä viimeaikaisessa kierrossa tullut tippa kirkasta verta reilu viikko tai puoltoista ovulaation jälkeen. Jos en ois kirjannut näitä ylös tonne kuukautissovellukseen muistiin niin olisinpa hyvinkin todennäköisesti luullut tällaista kiinnittymisvuodoksi sitten yrityksen alettua.

Jännää, kun nyt jäljellä enää 2kk ja 1 viikko yrityksen aloitukseen 🤩 sillon siis kahden kierron päästä ovulaatio. Huvittaa miten tarkkaan tämänkin tiedän. Oon laskeskellu kans kaikkia todennäköisyyksiä miten nopeasti voi nyt 40-vuotiaana tilastollisesti tulla raskaaksi. Laskin 10% todennäköisyydellä per kierto niin siitä tulee, että yli 70% tulisi raskaaksi vuoden kuluessa. Laskennallisesti kai todennäköisyys tän ikäisenä on 5-10% per kierto mut ajattelin optimistisesti kun viime raskauksista vielä niin vähän aikaa, viime synnytyksestä vuosi.

Mitäs muille +40-klubilaisille kuuluu? Miten maltatte mielenne tässä yritysaikana, jos ei heti tärppää? Stressaatteko paljon tätä ikäasiaa ylipäätään kun todennäköisyydet raskaudelle laskee tai on jo laskenut aiemmasta?

Kivaa viikonloppua kaikille! ☀️

Muokattu viimeksi:
Fiilikset vaihtelee. Nyt ovisvaiheessa hyvä mieliala. Sen oon huomannut että keho reagoi hormonivaihteluihin (progesteroni, estrogeeni) tosi voimakkaasti. On unettomuutta, suolisto-oireita ja kuvottava olo.

@Pikkutytöt Kyllä se kierron seuranta tuo hyvää tietoa, että ei aivan kaikkea ylitulkitse.🤭 Hyvin sitä kyllä pystyy laskemaan kuukausien päähän yrityshetket. Onko sielläkin insinöörimieli? 🤓😉

Ei ole vielä kauaa yritystä takana, ei ole vielä tullut tuskastumista. Mutta realistisella mielellä ollaan, että kyllä siinä voi kestää. Mulla kesti vain pari päivää kuukautiset tällä kertaa, mietin että pitäisköhän käydä gynellä ultrattavana jossain sopivassa vaiheessa kiertoa, onko jotain häikkää limakalvossa.. 🤔 Viitisen vuotta sitten oli myös lyhyitä menkkoja ja sain sit Terolutit.. Joiden aikana raskauduin. Nyt oli alkuun pidempiä, mut nyt lyheni taas.

Takaisin