40+ kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miimali
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Olen nyt syönyt 1000 mg päivässä royal geleetä 6 päivää ja tänään ilmaantui tosi kipeät muniskivut. Flo ennustaa ovista 4 päivän päähän, eli voisi alkaa tallettelut aika pian 😉 Tänään kp 16, kosteampaa ollut alakerrassa nyt parin päivän ajan. Yleensä ikinä ei ole muniskipua oviksen lähestyessä tai jos jotain tuntuu, niin toosi vähän. Nyt juilii sit tosi kipeenä. Ihan pienesti tuntuu kipua liitoskipualueellakin, eli paikassa missä yleensä mun ovis kipuilee. Pakko johtua royal geleestä tämä, koska ainoa muutos. Voisikohan noin lyhyessä ajassa vaikuttaa? Te joilla kokemusta geleestä ja joilla käyttö on aiheuttanut kipua, onko kipu kestänyt miten pitkään? 😵‍💫 Ihan ei kyllä tällaisen kivun kanssa tee mieli yritellä mitään 🫣

@Karmi , Kiva kun tulit takaisin. Mä täytin jo 44v huhtikuun 8pv🫣. Paljon pohdittu vieläkö yritetään.. onko enää mitään mahdollisuutta edes, km 8/2024, kohdunulkoinen 3/2025 😥. Metotreksaattihoito oli 31.3, menkat 7.4, leikkaus 13.4 jonka jälkeen sanoivat että yks kierto pitää odottaa ton metotreksaattihoidon pistoksen takia (sytostaattia) vaikka tavallaan olikin jo menkat tossa vko pistoksen jälkeen. Syynä siis että vaikuttaa sikiöön kun kuitenkin sytostaattia. Jännään kaverin puolesta joka 43v ja la 22.5, heillä oli 2v yritystä, keskenmenoja, keskeytetty ym. Tsemppiä kovasti kaikille!

Olen nyt syönyt 1000 mg päivässä royal geleetä 6 päivää ja tänään ilmaantui tosi kipeät muniskivut. Flo ennustaa ovista 4 päivän päähän, eli voisi alkaa tallettelut aika pian 😉 Tänään kp 16, kosteampaa ollut alakerrassa nyt parin päivän ajan. Yleensä ikinä ei ole muniskipua oviksen lähestyessä tai jos jotain tuntuu, niin toosi vähän. Nyt juilii sit tosi kipeenä. Ihan pienesti tuntuu kipua liitoskipualueellakin, eli paikassa missä yleensä mun ovis kipuilee. Pakko johtua royal geleestä tämä, koska ainoa muutos. Voisikohan noin lyhyessä ajassa vaikuttaa? Te joilla kokemusta geleestä ja joilla käyttö on aiheuttanut kipua, onko kipu kestänyt miten pitkään? 😵‍💫 Ihan ei kyllä tällaisen kivun kanssa tee mieli yritellä mitään 🫣
Käytin geleetä parin kierron ajan 1000mg joka päivä. Oviskivut olivat tavallista voimakkaammat ja ovulaatiopäivästä ei ollut epäselvyyttä, pahimmat kivut kesti sen päivän vain. Ovulaatio aikaistui kahdella päivällä sen ollen kp13, kierrot 26-27pv.

Nyt menossa eka geleetön kierto ja ovulaatio oli todennäköisesti tänään eli kp15. Kipuja oli mutta ei niin voimakkaita kuin gelee-kierroissa ja parilla päivällä se pidentyikin taas. Syy miksi halusin pitää taukoa oli kierron tarpeeton lyheneminen (norm. 28-29pv) ja todella epätavalliset menkat (hyvin runsaat). Tämähän voi tietysti johtua monista seikoista mutta jos kierrot ja oireet tasaantuu voisin jatkaa geleitä puolikkaalla annostuksella. Huomasin nimittäin että pms-oireet hävisivät melkein olemattomiin gelee-kierroissa👍

Ovis on nyt hyödynnetty, sitten vaan rennosti odottelemaan pari viikkoa. Heh.

Käytin geleetä parin kierron ajan 1000mg joka päivä. Oviskivut olivat tavallista voimakkaammat ja ovulaatiopäivästä ei ollut epäselvyyttä, pahimmat kivut kesti sen päivän vain. Ovulaatio aikaistui kahdella päivällä sen ollen kp13, kierrot 26-27pv.

Nyt menossa eka geleetön kierto ja ovulaatio oli todennäköisesti tänään eli kp15. Kipuja oli mutta ei niin voimakkaita kuin gelee-kierroissa ja parilla päivällä se pidentyikin taas. Syy miksi halusin pitää taukoa oli kierron tarpeeton lyheneminen (norm. 28-29pv) ja todella epätavalliset menkat (hyvin runsaat). Tämähän voi tietysti johtua monista seikoista mutta jos kierrot ja oireet tasaantuu voisin jatkaa geleitä puolikkaalla annostuksella. Huomasin nimittäin että pms-oireet hävisivät melkein olemattomiin gelee-kierroissa👍

Ovis on nyt hyödynnetty, sitten vaan rennosti odottelemaan pari viikkoa. Heh.
@Pinkkigreippi Täällä peukut ja varpaat ristissä 🤞. Meillä eilen illalla pitkä keskustelu miten tästä eteenpäin. Mies ei enää haluaisi yrittää, pelkoja ym. Enenmän mies miettii taloudellisesti asiaa, meillä nyt sopivan kokoinen koti, lapsilla omat huoneet ei ylimääräistä huonetta. Itsellä ristiriitaisia ajatuksia kaikesta tapahtuneesta. Myöhäistä pohtia mut tullut kuitenkin mieleen miksei yritetty jo 5v sitten... tosin mies ei silloin ollut asiasta innostunut 😟, kuopus lähti silloin kouluun. Viikon päästä olisi mahdollinen ovulaatio vai miten tää nyt menee kun toinen munanjohdin poistettu leikkauksessa 🤔. Lääkäri tuli mulle juttelee leikkauksen jälkeen ja sanoi että mahdollisuus raskauteen tietenkin on vaikka yksi munanjohdin ja jos oikein ymmärsin niin munasolu voisi kulkeutua terveeseen johtimeen(!?)..

Noin, vähän omaanapaa taas. Nyt oon käyttäny tässä kierrossa gelee royaleita 11 päivää 1000 mg annoksella. Tosi erilainen ja kivuliaampi kierto. Viime su oli eniten kipua. Olen nyt tulkinnut niin, että ovis oli ehkä silloin, koska limat loppui about siihen. Hyödynnettiin ovis 😉 Tänään pe tuntui muutaman minuutin ajan pistävää kipua masussa. Voisi ehkä olla kiinnittymisestä. Nyt sitten jännäillään ja seurataan tilannetta. Jos kehon tulkinnat on menny oikein, niin tänään olis dpo5. Noin viikon päästä selviää onnistiko vai ei. Jatkan nyt vielä noita geleitä ainakin testailuun asti jos kipuilu pysyy aisoissa. Tsemppiä jokaiselle omiin vaiheisiin! ❤️

@Miss_Butterfly aika samoissa mennään, täällä tänään dpo5. Tavalliset oviksen jälkeiset oireet, rinnat hieman kipeät ja lämmöt koholla 36,8. Alakuloa, väsymystä ja muutenkin matalalentoa havaittavissa. Nippailuja tai muita tuntemuksia ei ole ollut alavatsalla toisin kuin gelee-kierroissa jolloin oli menkkamaista juilintaa harva se päivä. Tuntuu niin tavalliselle luteaalivaiheelle etten jaksa edes jännäillä😅
Muoks. Erikoista on, että naamaan tuli kaksi finniä heti oviksen jälkeen, ei mulle niitä koskaan tule😄

Dpo9 ja monenlaiset normikierrosta poikkeavat oireet jatkuu. Enää muutama päivä niin pääsee testaamaan 😎 Epäuskoa ja toivetta ilmassa. Työreppuun pakkasin menkkasetin valmiiksi varmuuden vuoksi. Tänään oli ekan kerran useamman tunnin ajan päänsärkyä. Mietin olisiko seurausta hormonimäärän kasvusta vai ihan vaan univelasta, jota poden myös. Esikoisen raskaudessa pääkipu tuntui mulla yleensä päälaella ja tunnistin hormoneista johtuvaksi, kun oli erilaista kuin mulla yleensä.

Mites @Pinkkigreippi siellä hommat etenee? ❤️ Entä muiden kuulumiset?

Täällä dpo9 ja kp24/27. Aamulämpö äsken mitattuna 37,0. Ollut joka aamu hyvin koholla. Aika normaalit menkkojen odotteluvaivat päällä: rinnat hieman arat, väsyttää, turvottaa, ummettaa ja masentaa. Vatsatuntemukset on vähäisiä, ei jomottelua tai nippailua havaittavissa. Gelee-kiertoihin verrattuna iisimpää😀
En ole vielä päättänyt, viitsinkö testailla vai odottelenko menkkoja.

@Miss_Butterfly jännään sun puolesta, plussatuulia sinne🥰

Kiitos, jännän äärellä ollaan 😊 Tänään dpo10 ja kp 27. Kiertojen pituudet mulla vaihtelee, joten aika näyttää miten käy. Esikoisen raskaudessa eka hailuraviiva näkyi testissä dpo11 illalla. Nyt ajattelin odottaa perjantaihin tai jos mitenkään maltan, jopa lauantaihin, kun on kuitenkin niin iso mahis, että hukkaan menee testailu muuten. Tsemppiä paljon sullekin 👍❤️ Mulla on ollut kyllä aika vastaavia oireita kuin sulla, mutta lisäksi lähes jatkuva turvotus/painon tunne. Ei ole tällaista normikierrossa koskaan.

Ei pitäisi kytätä Ouran lämpökäyriä, mutta ihan outo kierto, kun lämmöt sahanneet menkkojen jälkeen ylös alas. Menkkojen aikana oli +0,2 ja -0,2c. Ja kp10 -0,8c, sitten seuraavat päivät +0,2c, 0c, +0,4c ja tänään kp14 -0,1c. Ainoan kerran kun olen ollut raskaana käyrät olivat todella johdonmukaiset. Ovumian käynti tosiaan häämöttää kuun lopussa.

Jännäilen täällä @Miss_Butterfly ja @Pinkkigreippi teidän puolesta! 🙏💖

Onko sulla @Vapaalaskija yleensä siis tasaista käyrää? Mä oon nyt mitannut aamulämpöjö säännöllisesti reilun kuukauden verran. Sahaa kyllä lähes päivittäin, toki mun mittaustapa on vain aamulla vessareissulla kainalosta, että ei mikään tarkin tapa. 😅 Toivottavasti tulee hyvä käynti Ovumialla, ellei sitä ennen mitään tapahdu (vai ehtiikö vielä?)!

Ovis on täällä kai tulossa viikon sisään.. On vaan energiatasot ihan super alhaalla erinäisistä syistä johtuen... Pitäis yrittää alkaa aktivoitumaan makkarin puolella kait.. 🙈 Lähtökohtaisesti jo ei ole odotukset kovin korkealla. 😂

Muokattu viimeksi:
Äh, miks aina mulle käy näin. 38 astetta kuumetta. Perjantaina pitäisi olla ultra ja sit siitä seuraavaks ehkä PAS. Mut soitan huomenna Ovumiaan että vaikuttaako tää… 😭 Otin Panadolia.
Voi ei, onpa tosi huonoa tuuria.. 😢 Voi kun ehtisi mennä kuume ainakin ohi ennen perjantaita ja ei vaikuttaisi.

Jännä juttu, kun pidettiin tässä taukoa muutama kuukausi niin ei mitään oireita ollut ja nyt tuntuu taas vaikka mitä. Dpo 4, alavatta kipeä, maha turpoaa ja väsyttää ihan älyttömästi.
Toivottavasti ei @Sandra84 kuume haittaa tai sit menee ohi! 🤞 Toivon niin tsemppiä sulle! Ei kyllä mitään vastoinkäymisiä tarvis😐

@Pinkkigreippi ja @Miss_Butterfly jännään teidän puolesta, toivottavasti menkat ei tuu 🤞ja positiivisia tuulia kummallekin! Tulkaa kertomaan miten kävi. Tsemppiä kovasti ja pikaista paranemista @Sandra84 🫶.

Me päädyttiin kuitenkin yrittää ainakin vielä muutama kierto, mua jäi kaivelee toi kohdunulkoinen kun siinä hedelmöittynyt munasolu oli jäänyt munanjohtimen "rosoiseen" kohtaan kiinni. En tiiä tuleeko "parempi mieli" jos tää yritys ei tuota tulosta mut voidaan "lohduttautua" että on ainakin yritetty. Oon nyt yrittänyt tikuttaa ovulaatiota joka pitäisi olla flon mukaan eilen/tänään mutta testi ti, ke ja tänään nega. Mietityttää nyt kun tosiaan kohdunulkoisessa poistettiin vasen munanjohdin niin miten vaikuttaa kiertoon 🤔vaikka kahde menkat tulleet säännöllisesti kierrolla n.26pv. Peittoa kuitenkin heiluteltu aktiivisesti lähes joka ilta 😁.

Jännäilen täällä @Miss_Butterfly ja @Pinkkigreippi teidän puolesta! 🙏💖

Onko sulla @Vapaalaskija yleensä siis tasaista käyrää? Mä oon nyt mitannut aamulämpöjö säännöllisesti reilun kuukauden verran. Sahaa kyllä lähes päivittäin, toki mun mittaustapa on vain aamulla vessareissulla kainalosta, että ei mikään tarkin tapa. 😅 Toivottavasti tulee hyvä käynti Ovumialla, ellei sitä ennen mitään tapahdu (vai ehtiikö vielä?)!

Ovis on täällä kai tulossa viikon sisään.. On vaan energiatasot ihan super alhaalla erinäisistä syistä johtuen... Pitäis yrittää alkaa aktivoitumaan makkarin puolella kait.. 🙈 Lähtökohtaisesti jo ei ole odotukset kovin korkealla. 😂
Joo siis yleensä tasaisesti nouseva ja laskeva käyrä. Nyt oli taas +0,1c noussut lämmöt. Seuraillaan. Aion tehdä varhaisen raskaustestin kp23, kun Ovumian käynti on kp26. Ja kierron pituus ollut nyt vaihdellen 25 ja 27 päivää. Tsemppiä sinne ja energisoitumista 🙏.

@Seneda Tuohan on mahtava uutinen, että päätitte vielä yrittää😊 Hedelmöittyminen oli siis tapahtunut, se on erittäin hyvä vaikka ei päässytkään oikeaan paikkaan.

@Karmi Kuinkahan paljon itsellänikin on ns ”kuviteltuja” oireita kun itseään tarkkailee suurennuslasilla puolet kuukaudesta😂 Vaikka pitäisi olla vaan ja ottaa rennosti, menkat tulee kun tulee, sitä istuu hartaasti itseään kuulostellen kuumemittari kainalossa rintoja puristellen😂

Lämmöt droppasi taas, aamulla 36,4 ja iltalämpö oli sama. Menkkojen ei pitäisi alkaa kuin vasta maanantaina Flo:n mukaan. Pientä menkkajuilintaa on ollut tänään, mutta muuten aika oireetonta. Päätin etten testaa turhaan kun nega se olisi satavarmasti taas.

Takaisin