Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Lupaavalta kuulostaa ja pidetään peukkuja, että noista neljästä kehittyy huippualkiot. Joskus yksikin siirrettävä riittää ja toisinaan tarvitaan enemmän. Siirron onnistumistodennäköisyys on tilastojen mukaan 30 %.Nyt tuli soittoa biologilta ja kuudesta munasolusta neljä oli hedelmöittynyt!Toki määrä on kaikkinensa vähäinen, mutta toivottavasti nämä jaksaisivat nyt kehittyä normaalisti!
Varmasti kaikki menee hyvin!Huominen keräys jännittää. Voi olla, ettei yöllä tule juuri uni silmään. Tiedän onneksi, että kun pääsen klinikalle, niin olo rauhoittuu ja sitten vaan edetään hoitoprotokollan mukaisesti.
Miten menee @Ananas88 ? Onko mitään tuntemuksia?
Täällä ei, paitsi että olin eilenkin ihan sairaan pahalla tuulella. Tein jo eilen ja tänään testit, vaikka tiedän ettei niissä todennäköisesti mitään näy ja puhtaita negoja olikin. Aiemmat plussat tänä keväänä on näkynyt 12 ja 13 päivää ovulaatiosta ja silloinkin toooosi hailuraisina. Silti pelottaa että mitä jos nytkään tärppää, et miten sen taas henkisesti jaksaa...
Otin viimeksi juuri tuon suositellun Burana 800 ja se nyt varattuna jo esille huomisaamuksi. En ole tajunnut kyseenalaistaa, enkä suoraan sanoen oli kovin kärryillä särkylääkkeistä, kun en niitä milloinkaan muulloin käytä. Voikohan Buranasra olla haittaa, vaikka mahdollinen tuoresiirto vasta alkuviikosta? Sain viimeksi keräyksessä monenlaista lääkettä, niin ajattelin, että hyvä että kotona otettu lääke tiedossa ja suositusten mukainen, niin voivat laskea kokonaismääriä.Mua on mietityttänyt punktion esilääkkeeksi suositeltu Burana 800 mg. Kysyin siitä kahteenkin otteeseen, mutta kuulemma pitää ottaa juuri ibuprofeiini, jos sitä vain sietää. Harmittaa vähän, kun epätoivoisena olisi tietysti valmis tekemään aika lailla mitä vain, jottei tulisi tieten tahtoen haitanneeksi mahdollista tuoresiirtoa.
Toisella hoitajalla, jolta kysyin, oli perusteluna se, että saatan tarvita paracetamolin päiväkohtaisen maksimimäärän punktion jälkeen ja että ibuprofeiini reagoi suotuisammin muiden punktiossa käytettävien lääkkeiden kanssa.
Oletteko te selvitelleet tätä ja miten olette toimineet?
Otin viimeksi juuri tuon suositellun Burana 800 ja se nyt varattuna jo esille huomisaamuksi. En ole tajunnut kyseenalaistaa, enkä suoraan sanoen oli kovin kärryillä särkylääkkeistä, kun en niitä milloinkaan muulloin käytä. Voikohan Buranasra olla haittaa, vaikka mahdollinen tuoresiirto vasta alkuviikosta? Sain viimeksi keräyksessä monenlaista lääkettä, niin ajattelin, että hyvä että kotona otettu lääke tiedossa ja suositusten mukainen, niin voivat laskea kokonaismääriä.
Mulla ohjeessa oli, että 1 g parasetamolia ennakkoon, mutta sitten paikan päällä antoivat 800 mg Buranan ja sanoivat, että kannattaa ottaa se vielä kaksi kertaa parasetamolin kanssa punktiopäivänä kipuihin, kuulemma ei haittaa. Voin kyllä sanoa, että jos Buranaa ei olisi eilen saanut ottaa, en olisi yöllä nukkunut varmaan silmäystäkään kipujen takia.Mua on mietityttänyt punktion esilääkkeeksi suositeltu Burana 800 mg. Kysyin siitä kahteenkin otteeseen, mutta kuulemma pitää ottaa juuri ibuprofeiini, jos sitä vain sietää. Harmittaa vähän, kun epätoivoisena olisi tietysti valmis tekemään aika lailla mitä vain, jottei tulisi tieten tahtoen haitanneeksi mahdollista tuoresiirtoa.
Toisella hoitajalla, jolta kysyin, oli perusteluna se, että saatan tarvita paracetamolin päiväkohtaisen maksimimäärän punktion jälkeen ja että ibuprofeiini reagoi suotuisammin muiden punktiossa käytettävien lääkkeiden kanssa.
Oletteko te selvitelleet tätä ja miten olette toimineet?
Mulla ohjeessa oli, että 1 g parasetamolia ennakkoon, mutta sitten paikan päällä antoivat 800 mg Buranan ja sanoivat, että kannattaa ottaa se vielä kaksi kertaa parasetamolin kanssa punktiopäivänä kipuihin, kuulemma ei haittaa. Voin kyllä sanoa, että jos Buranaa ei olisi eilen saanut ottaa, en olisi yöllä nukkunut varmaan silmäystäkään kipujen takia.
Tässä lääkitysasiassa voi varmasti olla eroja eri tahojen kanssa. Varmistelin vielä ibuprofeenin turvallisuutta lääkäriltä ja kätilöltä siirtoa silmällä pitäen ja vakuuttivat, ettei siitä samana päivänä ole haittaa, joten pakko yrittää uskoa.Ah, hyödyllistä tietoa. Täytyy itsekin huomenna vielä varmistella, mitkä on ohjeet kotilääkitykseen.
Onko teillä muuten ollut pahoinvointia lääkkeiden vuoksi? Mulla on melko paha oksennuskammo, joka tuo oman jännityksensä. Uskoisin, että oksentamiseen johtava pahoinvointi olisi omalla kohdalla hyvin yllättävä reaktio kyllä, joten siitä on varmaan turha olla huolestunut.
Yksi (varmastikin tarpeeton) huoli on se, että onko tuolla enää mitään folleja, kun en vieläkään tunne oikein mitään ainakaan kotioloissa liikuskellessa. Olen varmaan tällainen huomaamaton munanhautoja laihoine saaliineen.
Mulla oli viimeksi pahoinvointia pari päivää ennen punktiota, mutta isommin se iski punktion jälkeen ja jatkui neljä päivää. Sain keräyksen jälkeen jotain vahvaa kipulääkettä suoraan suoneen ja sen kanssa annettiin pahoinvointilääke. Muutaman päivän kohdalla totesin, että vaikka kaikki ruoka ällöttää, niin kaikki pysyy kuitenkin sisällä. Olo oli välillä parempi makuuasennossa, jolloin heräsi ajatus, että syönpäs jotain, mutta heti pystyasennossa alkoi yökötys. Jälkikäteen mietitytti aiheutuiko pahoinvointi jostain punktiosta käytetystä lääkkeestä. Juttelin asiasta maanantaina tähän toiseen keräykseen valmistautuessa ja lääkäri sanoi, että homonitasojen voimakas nousu, punktion jälkeinen rakkuloiden täyttyminen ja turvotus voivat aiheuttaa pahoinvointia, samoin lääkitys. Ei siis tullut selväksi miksi voin viimeksi pahoin ja nythän pahoinvointi alkoi voimakkaana myös stimulaation aikana. Kertaakaan en ole oksentanut ja alan jo uskoa, että kaikki pysyy sisällä. Olen henkisesti varautunut taas voimaan torstai-sunnuntai pahoin ja otan ilolla vastaan, jos toipuminen nopeampaa. Kai siihen on jonkinlaiset mahdollisuudet, kun nyt kasvamassa hiukan pienempi follimäärä.Onko teillä muuten ollut pahoinvointia lääkkeiden vuoksi? Mulla on melko paha oksennuskammo, joka tuo oman jännityksensä. Uskoisin, että oksentamiseen johtava pahoinvointi olisi omalla kohdalla hyvin yllättävä reaktio kyllä, joten siitä on varmaan turha olla huolestunut.