Vaunut

Heh.. mulla ei olis kuin neljä keskikokoista koiraa vaunujen rinnalle temppuilemaan..🐾🐶 Taidan jättää kokeilematta yhtäaikaa vaunuttelun ja koirat saavat vuorotella sen kanssa ketkä pääsee vaunulenkille ja ketkä käy omatoimi puskapissalla ja pihaleikeillä. Uskon kyllä, että meillä noiden karvakavereiden kanssa menee aivan ok vaunuttelut, kun on pyöräilty, hiihdetty ja potkukelkkailtukin joskus jokaisen kanssa.

Täällä olisi kans maaliskuussa vuoden täyttänyt 25 kiloinen valkkari, jonka kanssa vaunuilua vähän kauhulla jännitän mitä siitä tulee. Energiaa olisi vielä kuin pienessä kylässä ja hajuja maailmassa niin vietävästi koiran nenään. Ei tekisi huonoa päästä jo reenailemaan, mutta vaunut helpottaisi asiaa.🙃

Täällä olisi kans maaliskuussa vuoden täyttänyt 25 kiloinen valkkari, jonka kanssa vaunuilua vähän kauhulla jännitän mitä siitä tulee. Energiaa olisi vielä kuin pienessä kylässä ja hajuja maailmassa niin vietävästi koiran nenään. Ei tekisi huonoa päästä jo reenailemaan, mutta vaunut helpottaisi asiaa.🙃
Joo tämän takia halusin vaunut viimeistään toukokuun alkuun 😅 otin nyt vielä ihan yksityiskurssin kouluttajalta. Olen harrastanut näiden kanssa vuosia, mutta tämän kanssa tämä nätisti kävely ei ole edennyt 3.ssa vuodessa, joten mielelläni kuulen muiden mielipiteen, mitä teen väärin 😅 vielä kaksi kuukautta aikaa saada sitä asiallisemmaksi. Mitä vaunuja olet ostamassa? Tuo yhden käden ohjattavuus oli kyllä hyvä.

Mun mielestä oli hyvä olla todella jämäkät vaunut silloin talvivauvan kanssa hangessa ja liukkaalls aloitellessa. Koiran sai pidettyä käytännössä vaunujen kahvassa kiinni, kun meidän vanhat ja jäykät Emmaljungat ei kääntyneet ollenkaan. Mulla kehittyi siihen sellainen oma hihnaote flexin kanssa, jolla sain pidettyä koiran hyvin vaunujen vierellä, mutta hallinnoitua sille tilaa myös nuuskutella. Mieluummin sitten itse jumppasin keskivartaloa, että sain koko laitoksen kääntymään. 😆

Meillä koira pomppii välillä rattaiden eteen ja oon monesti jo jyrännyt jaloille kun en oo huomannut että on niin lähellä kun saattaa stopata yhtäkkiä 🤣🤦‍♀️ harvemmin kyllä vien tota 3v ja koiraa yhdessä ja jos vien niin pakko laittaa neiti rattaisiin kun koira vetää hepulit jos lapsi on liian kaukana hänen herkälle mielelleen 🤦‍♀️ Mutta yllättävän nätisti kyllä kulkee koira vierellä, meidänki rattaat vaikka on isommat kuin perus yksilörattaat niin kulkee kevyesti yhdelläkin kädellä niin saa hyvin pidettyä koiran jotenkuten kurissa. Katotaan riittääkö mulla mielenterveys käydä vaunulenkeillä sit koiran kanssa vai jääkö suosiolla kotiin 🤣

Mulla on nyt tämmönen epätoivoinen yritys opettaa tuo vihdoin käveleen rennosti. 😅 jotta voisin oikeasti kävellä vaunujen kanssa, eikä pysähdellä 5m välein, kun huhna kiristyy 😅 vähän ohi aiheen. Mutta niin haaveilen kivoista vaunukävelyistä koirien kans

Joo tämän takia halusin vaunut viimeistään toukokuun alkuun 😅 otin nyt vielä ihan yksityiskurssin kouluttajalta. Olen harrastanut näiden kanssa vuosia, mutta tämän kanssa tämä nätisti kävely ei ole edennyt 3.ssa vuodessa, joten mielelläni kuulen muiden mielipiteen, mitä teen väärin 😅 vielä kaksi kuukautta aikaa saada sitä asiallisemmaksi. Mitä vaunuja olet ostamassa? Tuo yhden käden ohjattavuus oli kyllä hyvä.
En vieläkään tiedä yhtään😅 Haluisin miehen mukaan johonkin vaunukauppaan niitä pähkäilemään ja testailemaan, mutta nyt on ollut niin hektistä arki ettei olla keritty. Pikkuhiljaa pitäis jotain päätöksiä jo tehdä, mutta vaihtoehtoja on niin moneen lähtöön että ilman testailuja tuntuu turhan isolta työmaalta lähtee foorumeiden, tuotekuvausten ja -arvostelujen perusteella kartottamaan meille sopivaa vaihtoehtoa. Eli jotku hyvät, eikä turhan kalliit. Kestävät, näppärä kasata autoon mukaan, ergonomiset lapselle sekä meille ja mielellään sellaiset että menisi lapsella mahdollisimman pitkään. Pääsääntöisesti kuljetaan varmasti asfaltti- ja hiekkateitä, usein koiran kanssa. Luulen että päädytään johonkin valmiiseen settiin, tai ainakin sellaiseen komboon että kaukalonkin saisi myös ratasosaan kiinni. Ja kaukalolle taas haluisin sen kääntyvän telakan autoon.

Kaukalonhan saa melkein kaikkeen vähintään adapterilla. Me ostettiin cbexin t-cloud vai mikä oli. Se menee bugaboohon adaptereilla. Ja on ostettiin telakka, jonka kanssa se kääntyy. Meidän täytyy kyllä käydä vaihtaa se kaukalo, kun siinä voi vaihtaa sitä vauvan asentoa ja se ei minusta toimi kunnolla se mekanismi.

Takaisin