Yleinen keskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Moikkamoi, mä oon uusi täällä. :Smiling Face With Smiling Eyes: Oon taustaillut jo aika kauan, mutta nyt vasta uskalsin kirjoitella kun me saatiin niptin tulokset myös ja kaikki oli ok siinä :smiling face with heart-eyes: Mun iän takia ollaan pelattu aika varman päälle ennenkuin kenellekään mitään ollaan edes sanottu. Meinasin ensin olla elokuisissa, mutta nt-ultran jälkeen la siirtyikin heinäkuun puolelle. Kirjoittelen varmaan täällä yksikseni niin kauan, että pääsen sinne salaiselle puolelle. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Tervetuloa Mayanna!
Ihanaa, että toinenkin minun ikäinen liittyy foorumille. 😃
Hyvää vointia ja ihanaa odotusta sinulle.
T.Pula (44v. rv. 16+4)

Tervetuloa Mayanna!
Ihanaa, että toinenkin minun ikäinen liittyy foorumille. 😃
Hyvää vointia ja ihanaa odotusta sinulle.
T.Pula (44v. rv. 16+4)
Hei ja kiitos! :smiling-eyes: Onpa kiva, että löytyy toinen samanikäinen täältä! Toivon sinulle myös hyviä vointeja ja odotusta :red-heart: Mulla nyt rv. 15+0, perässä tullaan :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Moikkamoi, mä oon uusi täällä. :Smiling Face With Smiling Eyes: Oon taustaillut jo aika kauan, mutta nyt vasta uskalsin kirjoitella kun me saatiin niptin tulokset myös ja kaikki oli ok siinä :smiling face with heart-eyes: Mun iän takia ollaan pelattu aika varman päälle ennenkuin kenellekään mitään ollaan edes sanottu. Meinasin ensin olla elokuisissa, mutta nt-ultran jälkeen la siirtyikin heinäkuun puolelle. Kirjoittelen varmaan täällä yksikseni niin kauan, että pääsen sinne salaiselle puolelle. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Kiva, tervetuloa! :red-heart:Salaisten puolella onkin paljon höpinää. Leikkinurkassa saa paljon kasaan kun itsekseen ehdottelee nimiä ja :Face With Tears Of Joy:

Tervetuloa munkin puolesta 😍 äkkiä viestimäärä täyteen ja salaisten puolelle höpiseen lisää 🤪

Minä täällä varmaan kirjoittelen sinun seurana myös siihen asti.. :rolling:

ON: tänään meillä tuli täyteen 20+0, ,ilmeisesti se on sitten "laskennallisesti" puoliväli. Sitä kyllä pitäisi juhlistaa jotenkin. Ainakin masukuvan nappaan tänään. Edellinen kuva on rv 12. Tänään sai myös uuden lääkärikeikan, kun jalkaan alkoi muodostumaan tulehdusta (ruusu). Siihen taas antibiootti ja rasvaa. Hieman on vastatuulta tämän raskauden aikana ollut. Saa nähdä mikä kulkutauti yms seuraavaksi iskee kroppaan. :No Evil Monkey: Toivottavasti vauva on kestävää tekoa ja syntyy terveenä.

Minä täällä varmaan kirjoittelen sinun seurana myös siihen asti.. :rolling:

ON: tänään meillä tuli täyteen 20+0, ,ilmeisesti se on sitten "laskennallisesti" puoliväli. Sitä kyllä pitäisi juhlistaa jotenkin. Ainakin masukuvan nappaan tänään. Edellinen kuva on rv 12. Tänään sai myös uuden lääkärikeikan, kun jalkaan alkoi muodostumaan tulehdusta (ruusu). Siihen taas antibiootti ja rasvaa. Hieman on vastatuulta tämän raskauden aikana ollut. Saa nähdä mikä kulkutauti yms seuraavaksi iskee kroppaan. :No Evil Monkey: Toivottavasti vauva on kestävää tekoa ja syntyy terveenä.
Kirjoittele vaan ahkerasti kaikkialle, niin kyllä aina joku vastaa ja sitten voit hakea sinne salaiselle puolelle. 😁 Itselle tuli jo tarvittava viestimäärä täyteen, mutta kyllä se aika äkkiä tulee kuitenkin.

Mullakin tulee ens viikolla se 20+0 täyteen, aika nopeasti on viikot hurahtanut!

Tiedättekö kuuluuko neuvolalääkärille viedä myös virtsanäytepurkki? seuraava neuvola vasta rv25 ja nyt on 20+6 neuvolalääkäri, edlellisestä neuvolasta on jo yli kuukausi, eikös näihin aikoihin kuuluisi katsoa hyvinkin tarkkaan ettei raskausmyrkytystä pääsisi tulemaa. Laitoin eilen soittopyynnön tyksin neuvolaan, mutta eivät ole vieläkään soittaneet takaisin ja lääkäri aika olisi jo huomenna.

Tiedättekö kuuluuko neuvolalääkärille viedä myös virtsanäytepurkki? seuraava neuvola vasta rv25 ja nyt on 20+6 neuvolalääkäri, edlellisestä neuvolasta on jo yli kuukausi, eikös näihin aikoihin kuuluisi katsoa hyvinkin tarkkaan ettei raskausmyrkytystä pääsisi tulemaa. Laitoin eilen soittopyynnön tyksin neuvolaan, mutta eivät ole vieläkään soittaneet takaisin ja lääkäri aika olisi jo huomenna.
Ei mun tarvinut. Pissatikkutesti vain mikä tehdään myös ennen neuvolakäyntejä.

Kävin 22+1 neuvolalääkärillä.

Ei mun tarvinut. Pissatikkutesti vain mikä tehdään myös ennen neuvolakäyntejä.

Kävin 22+1 neuvolalääkärillä.
Meillä on joka neuvolaan viety näytepurkki ja saatu sitten puhdas kotiin. Eikö siihen pissatikkuunkin kuitenkin tarvittasia virtsaa vai riittääkö siihen hetipissattu, ilman että tarvitsee olla aamupissaa?

Meillä on joka neuvolaan viety näytepurkki ja saatu sitten puhdas kotiin. Eikö siihen pissatikkuunkin kuitenkin tarvittasia virtsaa vai riittääkö siihen hetipissattu, ilman että tarvitsee olla aamupissaa?
Aa on sitten varmaan eri käytäntöjä. Pissanäytteen oon vienyt kerran labraan samalla kun kävin verikokeissa nt-ultraa varten joskus joulukuun alussa (rv 10 ehkä?)

Meillä ennen neuvolakäyntiä käydään neuvolassa vessassa ja siellä itse tehdään tuo pissatikkutesti. Pissaa pitäisi pidättää joitain tunteja. Mulla on neuvolakäynnit varattu aina klo 8 aamulla niin sain niitä tikkuja kotiin että poikkeuksellisesti teen kotona aamupissasta kun herätessä aivan pakko käydä pissalla ja sitten se ei ehdi olla tarpeeksi kauan rakossa ennen neuvolaa. Otan tikusta vaan kuvan neuvolatädille 😆 mitään purkkeja en oo saanut kotiin paitsi sen yhden alkuraskaudessa. Neuvolakäyntejä on takana 4 ja neuvolalääkärikäyntejä 2. Mut voi olla tosiaan muualla eri käytännöt.

Mulla on kaks neuvolakäyntia ja kaks ultraa takana ja lääkäriaika huomenna klo 10, siihen asti en usko et pystyy pidättämään kun kotonakin on hankalaa saada pidätetyksi kolmea tuntia pidempään edes yöllä. Jos varmuuden vuoksi otan sen näytteen ja vien sen mukana. Parempi se kai niin päin kuin että olisi pitänyt viedä muttei vienytkään.

Itehän herätinnitseni aamuyöstä pissalle, että ois neuvolassa tarpeeksi pitkään ollu pissa rakossa. En muista oliko 2h riittävä jopa. Mutta ei meilläkään kotona pissata purkkiin.

Meillä jokaisella neuvolakäynnillä tehdään ennen omaa vuoroa wc:ssä itse pissasta se tikkutesti ja siellä on sellainen kone, mihin se tikku laitetaan ja se testitulospaperi viedään vaan neuvolatädille/lääkärille. Mulle sanottiin, ettei tartte odottaa montaa tuntia, kunhan ei käy vessassa just ennen kotoa lähtöä, että siellä neuvolassa sitten vasta.
Labraan oli eri juttu silloin tammikuussa, silloin oli ohje, että piti odottaa useampi tunti ja sitten ottaa virtsanäyte. Mä tein sen silloinkin kotona, ja vein sitten mukanani labraan.

Meillä kanssa vain tehdään itse tuo tikkutesti neuvolassa ennen varattua aikaa. Ohjeistus on, että alapesu pitää tehdä ja ottaa keskivirtsasta, mutta ohje ei ole sanonut mitään, kuinka kauan virtsan pitäisi olla rakossa ollut. Mullakin neuvola-ajat ollu aamulla ja olen käynyt normaalisti herättyäni pissalla ja juonut sitten aamupalan yhteydessä runsaasti vettä, että riittäisi myös tikkutestiin. Meillä myös tikun värin testaaminen tehdään itse ja ainoastaan poikkeavasta arvosta tarvitsee mainita hoitajalle. Jos ei osaa itse tulkita tai epäilee tulosta, voi napata kuvan ja hoitaja katsoo sen.

Neuvolasta soitettiin juuri takaisin ja sanottiin, että vähintään 2 tuntia rakossa ollut virtsa ja neuvolan anamassa purkissa max 8 tuntia vanhana.

Viimeksi neuvolassa terveydenhoitaja otti sen ja vei viereiseen huoneeseen kun ilmoittautui ja sitten tieto onko oliko jotain kerrottiin kun meni huoneeseen sisälle pari minuuttia myöhemmin ja sai uuden purkin. Purkki on samanlainen kuin labraan vietävä, mutta näissä on ruskea korkki ja labraan vietävässä oli sininen. Ekalla neuvolakäynnillä sai seuraavan neuvolan ja labran purkit samalla. Syynä voi tietty olla, että tän lähimmän neuvolan ajat auki 10-14 niin ei ole aamuaikoja, et on päädytty tälläseen, mutta kyllä silloin kun asui vielä keskustassa sai hämeenkadun neuvolasta jo ne purkit 🤔

Mutta nyt tuli ainakin selväksi että kuuluu ottaa mukaan. Jännä kun on näin paljon erilaisia tapoja :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Takaisin