Keltarauhashormoni

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jokku
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Jokku

Jostain jotain jo tietävä
Lapsettomuushoidoissa olleet/olevat, oletteko saaneet keltarauhastukea luteaalivaiheeseen? Onko ollut apua ja mihin? Minulle määrättiin nyt viidenteen Oi-hoitoon cyglogestit ovulaation jälkeen raskaustestipäivään saakka, vaikka luteaali on mulla yleensä pitkä (16-17päivää).

Onko kokemuksia, että raskaus olisi alkanut keltarauhastuen otettua käyttöön?

Mulla oli nyt ekaa kertaa käytössä. Mulle tehtiin kylläkin PAS, mut ainakin jotain yrittää kiinnittyä.
Et nyt tykkään cyclogestista 🤣 Vaik on tässä reilun viikon käytön jälkeen tullut manattua, et suun kautta olis ollu niin paljon kätsympi. Mut en valita enää 🤣

Mulle määrättiin ensimmäisen kkm:n jälkeen cyclot tukemaan luteaalia ja mahd. alkavaa raskautta. Mulla tosin luteaali lyhyt n. 10p että sikäli tuohon ainaki mulla auttaa pidetämällä kiertoa. Lisäksi mulla letrot+ovitrelle+inssi. Raskaus alkoi taas mutta jälleen kkm 😥

Mulla myös glygocest käytössä. Plussaa näyttää, mutta lopetin 10 päivän jälkeen, kun luulin että meni kesken. En tiedä onko rankka hematooma…
Mulla myös luteaalivaihe tosi lyhyt :/

Hei, mistä kierron päivästä tai tarkemmin kuinka paljon ovulaation jälkeen olette aloittaneet keltaraushashormonituen?

@Losi Aloitin ovulaatiosta seuraavana päivänä. Pistin ovitrellen pe, siitä 36h on ovulaatio eli su aamulla ja maanantaina aloitin cyglogestit. Tärkeintä on, että ottaa ovulaation jälkeen koska muuuten hedelmöittyminen ei tapahdu.

@Losi Aloitin ovulaatiosta seuraavana päivänä. Pistin ovitrellen pe, siitä 36h on ovulaatio eli su aamulla ja maanantaina aloitin cyglogestit. Tärkeintä on, että ottaa ovulaation jälkeen koska muuuten hedelmöittyminen ei tapahdu.
Kiitti :) Mulla siis kierto lyhentynyt ja epäilen itse, että luteraalivaihe jää liian lyhyeksi. Privagynen mielestä ei ole liian lyhyt mutta määräsi cyclogestit, jotka voisin aloittaa jos plussaan. Taisi kuitenkin arvata, että aion toimia ominpäin kun huomautti vielä että niitä ei sitten aloiteta kuin aikaisintaan 4 päivää ovulaation jälkeen. Meillä siis luomuyritys vielä käynnissä, seuraavasta kierrosta sitten ovulaation induktio.

@Losi Sori sanoin muuten väärin, tarkoitin että ovulaatiota ei tapahdu jos käyttää samaan aikaan keltarauhasta eli sen takia tärkeää aloittaa vasta kun varma ovulaation tapahtumisesta!

Takaisin