Raskaaksi 2025

@Toiveissa hippunen Olipa sulla ikävä ultrakokemus, kyllä sitä jonkunlaista empatiaa pitäisi lääkärin osata osoittaa kun on tommosessa työtehtävässä. :Broken Heart:
Meillä ollut kyllä parisuhteessa vaikeaa ja meillä ennestään vuoden ikäinen vauva, ekan kerran raskauduin kun vauva oli 3kk. Ajattelin että imetys on joku ehkäisy keino, no eipä ollut. Sillon mies oikeen aneli että olisin pitänyt lapsen. Minulle se oli aivan liian aikaista. Ja nyt sitten näin. On kyllä sen verran hankala ihminen että en yllättynyt että tekee näin.
Mä olen kyllä kanssa sitä mieltä, että jos kuitenkin on yhteisesti päätetty olla ilman ehkäisyä niin eipä siinä tässä kohtaa auta miehen muu kuin sopeutua tilanteeseen. On kyllä todella epäreilua sua kohtaan lähteä nyt peruuttelemaan. Toivottavasti saatte asian kunnolla juteltua, voihan tosiaan olla, että miehellä on alkujärkytystä, mikä ajan kanssa helpottaa. Ja toivottavasti muutenkin saatte tässä tilanteessa parisuhdetta paremmalle tolalle. :Heavy Black Heart:

Jee. Alkoihan ne menkat niin pääsee sinne verikokeisiin! Toki olisi parempi ollut olla alkamatta, mutta nyt sentään ollaan lähempänä sen selvittämistä mikä tässä hommassa mättää.

@Tölli90 kuulostaa aika hurjalta. 😬 Jaksamista vaikeaan tilanteeseen ja muista kuitenkin, että viime kädessä päätös on sinun!

Ajatusten purkamista jälkeen kerran, olkaat hyvät ja anteeksi. Monen teksti resonoi omalla tavallaan ja vaikka kuinka yrittää olla oviksia ja talletteluja miettimättä niin katinkontit. Vuoden alusta otettiin letrot kehiin ja eka kierto niiden kanssa ok, tietty puoliso oviksen aikaan koko viikon poissa.

Noh tämä kierto on sit sellainen et en oo saanut ovista tikuttamalla kiinni vieläkään vaikka kp 22 menossa. Ja näyttää jopa siltä et liuskat vaan haalenee. Edellisessä kierrossa ovis oli kp 19. No nyt aattelen tietty et en edes ovuloi ja tää alkuvuosi ois ollut niin otollista kun puoliso on lomautuksella eikä reissutyön haasteet ole. Toki viime pe oli olotila hyvin kipeä ja olin varma et flunssa iskee päälle tms., jolloin ovis on voinut tapahtuakin, mut sit on kyllä hyvin oireeton ja lh huippu jäänyt matalaksi (toiveajattelua)

Varasin jo gynelle ajan tiistaille et katotaan missä mennään jos tää ei nyt liiku suuntaan ja toiseen. Toisen ajan varasin huhtikuun alkuun et jos annan kolmen kierron verran aikaa. Perun näitä varauksia jos ei oo tarvetta, mutta meillä lapsettomuusgynejä käy sen verran harvoin että pakko hieman nyt ennakoida. Käyn siis vielä tässä kohden yksityisellä.

Heippa kaikille!

Löysinpäs jonkun aktiivisen foorumin. Täällä siis myös hieman jo iällä varustettu vauvahaaveilija 🤭

Pcos vaivaa ja sen takia täällä ollaan, kun nyt näin +40-vuotiaana kroppa alkaa irrotella pallukoita silloin tällöin, ja tätä ei sitten ole aikasemmin luonnollisesti tapahtunut. Ovisoireet niin selkeät, että pakkohan ne on vauvan toivossa koittaa hyödyntää 🫣

Olen syönyt Inositolia nyt kuukauden ja nyt tuli jo toinen ovis tähän vuoteen, tosin jo kp 10, sen tulosta tässä nyt sitten jännitellään. Lapsia on ennestään ja ikäeroa en halua edes miettiä, sanotaan näin että esikoisen olen saanut ivf-hoidoilla 23-vuotiaana 🙈😅

Ajatusten purkamista jälkeen kerran, olkaat hyvät ja anteeksi. Monen teksti resonoi omalla tavallaan ja vaikka kuinka yrittää olla oviksia ja talletteluja miettimättä niin katinkontit. Vuoden alusta otettiin letrot kehiin ja eka kierto niiden kanssa ok, tietty puoliso oviksen aikaan koko viikon poissa.

Noh tämä kierto on sit sellainen et en oo saanut ovista tikuttamalla kiinni vieläkään vaikka kp 22 menossa. Ja näyttää jopa siltä et liuskat vaan haalenee. Edellisessä kierrossa ovis oli kp 19. No nyt aattelen tietty et en edes ovuloi ja tää alkuvuosi ois ollut niin otollista kun puoliso on lomautuksella eikä reissutyön haasteet ole. Toki viime pe oli olotila hyvin kipeä ja olin varma et flunssa iskee päälle tms., jolloin ovis on voinut tapahtuakin, mut sit on kyllä hyvin oireeton ja lh huippu jäänyt matalaksi (toiveajattelua)

Varasin jo gynelle ajan tiistaille et katotaan missä mennään jos tää ei nyt liiku suuntaan ja toiseen. Toisen ajan varasin huhtikuun alkuun et jos annan kolmen kierron verran aikaa. Perun näitä varauksia jos ei oo tarvetta, mutta meillä lapsettomuusgynejä käy sen verran harvoin että pakko hieman nyt ennakoida. Käyn siis vielä tässä kohden yksityisellä.

Heips, jatkaisin tikuttelua sinuna 😊 ja jatkossa tutkailisin ovistestejä jotka herkempiä mahdollisesti. Viivan haaleneminen ei tarkoita, etteikö ovis voisi olla vasta tulossa. Tutkailin itse testejä, kun mulla nää Pregcheckin ovistestit on muistaakseni herkkyydeltään 25 mIU/ml ja luin et lutenisoivan hormonin taso elimistössä vaihtelee naisilla ja kokeilun kautta löytyy itelle paras herkkyys testissä. LH:n määrä noin 10 kertaistuu kehossa ovulaatiohuipun aikaan ja on tällöin 15-80miu/ml. Eli hyvin voi jäädä huippu niin ettei tuu tasavahvoja viivoja kun ovistestien herkkyydet vaihtelee merkeittäin 20-50 miu/ml. Tai testin herkkyys liian suuri itelle. Mulla ei toimi esim RFSU vaikka sama herkkyys kuin näis Pregcheckin.

Heips, jatkaisin tikuttelua sinuna 😊 ja jatkossa tutkailisin ovistestejä jotka herkempiä mahdollisesti. Viivan haaleneminen ei tarkoita, etteikö ovis voisi olla vasta tulossa. Tutkailin itse testejä, kun mulla nää Pregcheckin ovistestit on muistaakseni herkkyydeltään 25 mIU/ml ja luin et lutenisoivan hormonin taso elimistössä vaihtelee naisilla ja kokeilun kautta löytyy itelle paras herkkyys testissä. LH:n määrä noin 10 kertaistuu kehossa ovulaatiohuipun aikaan ja on tällöin 15-80miu/ml. Eli hyvin voi jäädä huippu niin ettei tuu tasavahvoja viivoja kun ovistestien herkkyydet vaihtelee merkeittäin 20-50 miu/ml. Tai testin herkkyys liian suuri itelle. Mulla ei toimi esim RFSU vaikka sama herkkyys kuin näis Pregcheckin.
Oon tähän mennessä käyttänyt pinkkejä clearblue pinkkejä ovistestejä. Toki myös raskauskeijulta liuskoja, mutta pääasiassa digi, koska pcos tausta. Täytyypä tutkailla vielä nuo herkkyydet et oisko se violetti sit parempi itselle, vaikka kyllähän nää kukkaroon kiitettävää lovea tekee. Toki se on pieni asia tällä hetkellä jos haave omasta pienestä toteutuisi.

Oon tähän mennessä käyttänyt pinkkejä clearblue pinkkejä ovistestejä. Toki myös raskauskeijulta liuskoja, mutta pääasiassa digi, koska pcos tausta. Täytyypä tutkailla vielä nuo herkkyydet et oisko se violetti sit parempi itselle, vaikka kyllähän nää kukkaroon kiitettävää lovea tekee. Toki se on pieni asia tällä hetkellä jos haave omasta pienestä toteutuisi.
Mä en oo ikinä noita digejä käyttänyt, mut vertailin joku kerta noita vahvuuksia ja muistaisin et noissa on jopa 40 mlU/ml herkkyys 😊

Mä oon välillä vertaillu Raskauskeijulta tilattujen olisko ne onestep-merkkisiä, rfsu ja pregcheck samasta pissasta ja pregcheck mulla näyttänyt selvää plussaa kun muut paljon haaleampaa, vaikkei oo ees herkkyyksissä eroja testien välillä. Jostain syystä mulla toimii parhaiten pregcheckin 😊 ja toi ovis todistetusti poiki raskauden kun vertailin ja nyt viime kierrossa ultraus todensi oviksen olleen sillon kun pregcheck näytti mulla lähes tasavahvoja viivoja ja rfsun hailuraa.

Otin heti tuumasta toimeen ja jos oikein käyttöohjeita luin niin clearbluen testit on 40 mlUu/ml eli jos tän kierron huippu on jäänyt alhaisemmaksi niin eihän se ole voinut näkyäkään digissä, vaikka aiemman kierron digillä sain kiinni. Sillon oli kyllä niin voimakkaat ovisoireet ettei mitään epäselvää ajankohdasta. Tulipas tyhmä olo, ettei tällaista perus asiaa ole hoksannut, mutta niin uskoin gyneen joka suositteli vain digejä. Kiitos, kun jaatte viisauttanne ja kokemustanne. Laitanpa seuraavaksi tilaukseen herkempiä testejä🙂

Ero tuli ja keskeytys sitten siihen päälle. En pärjää yksin vauvan kanssa koska ei ole tukiverkostoa. Huhuh miten asiat voikaan muuttua ihan hetkessä.
Olen todella pahoillani, että kävi näin. :Broken Heart: Toivottavasti saat nyt tarpeeksi tukea vaikeaan tilanteeseen.

Niinhän siinä sitten kävi, että ei hyvin käynyt. Meidän lapsen odotustaival loppui lyhyeen❤️‍🩹 4+3 alkoi vuoto ja krampit. Täällä sitten valutaan limaverihyytymiä ja haikea on fiilis. Kuitenkin olen iloinen että ylipäätään koki sen plussan ja vähän oireitakin niin tietää mitä odottaa jos meille onni vielä suodaan ja raskaus onnistuisi ❤️☀️ Miehen sanoin ”voi ei, pääsee vielä puuhiin🥲” toi ilon molempien kasvoille🥹😂 Me rakastetaan ja onnistutaan vielä🫶🏻❤️‍🩹

Muokattu viimeksi:
Paljon voimia @Tölli90 raskaaseen tilanteeseen! ❤️ Suosittelen lämpimästi keskusteluavun hankkimista itsellesi, suuria muutoksia ja tunteita joudut varmasti nyt käymään läpi niin että ammattiapu on enemmän kuin paikallaan ❤️

Pahoittelut myös @Yönhenki ❤️ Ihanaa positiivisuutta teillä kuitenkin ilmassa, pikaista uutta plussaa ☺️

Ero tuli ja keskeytys sitten siihen päälle. En pärjää yksin vauvan kanssa koska ei ole tukiverkostoa. Huhuh miten asiat voikaan muuttua ihan hetkessä.
Todella inhottava tilanne! 🥺 Tsemppiä kovasti ja varmasti vie oman aikansa käsitellä kaikki tämä kerralla tullut inhottavuus! 🩷

Niinhän siinä sitten kävi, että ei hyvin käynyt. Meidän lapsen odotustaival loppui lyhyeen❤️‍🩹 4+3 alkoi vuoto ja krampit. Täällä sitten valutaan limaverihyytymiä ja haikea on fiilis. Kuitenkin olen iloinen että ylipäätään koki sen plussan ja vähän oireitakin niin tietää mitä odottaa jos meille onni vielä suodaan ja raskaus onnistuisi ❤️☀️ Miehen sanoin ”voi ei, pääsee vielä puuhiin🥲” toi ilon molempien kasvoille🥹😂 Me rakastetaan ja onnistutaan vielä🫶🏻❤️‍🩹
Voi kurjuus ja pahoittelut, että jouduit tuon kokemaan! 🥺 Ihanaa, että jaksatte kuitenki yhdessä olla vaikeassa tilanteessa positiivisia ja ihana kumppani kyllä helpottaa asioita! 🩷 Toki tuo on kurja tilanne, vaikka se kuinka ajoissa tapahtuukin ja kannattaa antaa itsensä surra kunnolla! Jospa pääsisitte pian yrittää uudestaan ja tulisi pysyvä plussa! 🤗

Sorruin jo testaamaan jälkeen rfsun herkällä.🤦🏻 Dpo5 illalla sänkyyn mennessä iski järkyttävän huono olo, ei ollu yrjö kaukana. Tunnin verran siitä vihloi ja kramppasi niin kovaa alavatsalla ettei meinannut henki kulkea. Siitä ei menny kauan kun yökkäkin helpotti.

Eilisestä nyt sitten ei oo meinannut oikein mikään ruoka maistua, kaikki äklöttää. Tänään siis dpo8 (laskettuna siitä mihin ensin merkkasin ovisplussa kp11) ja tuo turhien lupausten kuningatarpuikko antoi noinkin näkyvän viivanpaikan heti kastuttuaan. Kamera teki kuvasta oudon mustasävytteisen.🤔 Saa nähdä mihin tällä kertaa tuo muuttuu, jotain yrittää tapahtua, mut pysyykö nyt kyydissä on ihan toinen juttu.

Liitteet

• IMG_20250228_053108.jpg
    IMG_20250228_053108.jpg
    280.9 KB · Katsottu: 133
Takaisin