IVF/ICSI-HOIDOT 2024-2025

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Milpa2018
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä olen täällä vaan lueskellut nyt siirrosta asti. Osa on saanut hyviä uutisia ja tuloksia ja osalla on ollut haastavampaa - onnea kaikille hyviä tuloksia saaneille ja sitten taas valtavat tsempit kaikille huonompia saaneille.

Täällä on PP6, ei tuntemuksia tai ellottavaa oloa, hampaiden pesu ei ällöltä yhtään. Oon ihan valmis heittämään kirveen kaivoon ja aivan varma ettei tämäkään onnistunut. En ole testannut eikä testejä ole saatavillakaan, joten sinänsä kaikki on kai mahdollista, mutta väitän jo tässä kohtaa tuntevani oman kropan ja sen reaktiot niin hyvin.Tuntuu toivottomalta ja siltä että joutuuko tämän haaveen hautaamaan pian. Ja sit tuntuu myös väärältä valittaa ja tuntea näin vahvoja tunteita, kun yksi lottovoitto on jo saatu. Just nyt tuntuu vaan niin epäreilulta ettei voi itse päättää omaa lapsilukuaan.

@Kumma mulla on ollut punktiota kaikkien kp14-18 välillä, vaikka omassa luonnollisessa kierrossa ovis on kp14-15. Pistospäivien lukumäärä on siis vaihdellut ja vaikka punktio uhkaisi osua viikonlopulle niin se ajoitetaan sitten perjantaille tai maanantaille, sen mukaan kumpaan follit näyttää sopivammin kypsyvän.

Onko kellään IVF hoitojen myötä kolesteroliarvot noussut? Mulla ei ole ikinä ollut mitään ongelmaa kolesteroliarvoissa (aktiiviurheilija aiemmin). Tiedän että liikunnan määrä on vägentynyt reippaasti viimeisen vuoden aikana, mutta liikun kuitenkin säännöllisesti ja syön terveellisesti. Sen takia tuntuu tosi oudolta, että LDL kolesteroli on noussut 3,1mmol/l. Netistä ei oikein löytynyt mitään.

Ja muuten kuulumisina, että ekasta PASista mennään 6+4 ja viikon kuluttua varhaisultra! 🥰

@Kumma mulla on ollut punktiota kaikkien kp14-18 välillä, vaikka omassa luonnollisessa kierrossa ovis on kp14-15. Pistospäivien lukumäärä on siis vaihdellut ja vaikka punktio uhkaisi osua viikonlopulle niin se ajoitetaan sitten perjantaille tai maanantaille, sen mukaan kumpaan follit näyttää sopivammin kypsyvän.
Kiitos muutamille punktion ajankohdasta vastanneille. Muistelen lukeneeni, että monilla keräys kierron 14. päivänä. Jos omat kuukautiseni alkavat kuten yleensä, niin kierron päivät 13 ja 14 menisivät juuri viikonlopulle, jolloin keräyksiä ei tehdä. Sitten pitää tehdä perjantaina tai maanantaina, mutta onneksi lääkärit voi säädellä lääkkeiden määrillä hiukan ajoitusta. Viimeksi pitkässä kaavassa oli tarkoituksena ajoittaa keräys viikon alkuun, mutta vaati pari lisäpäivää ja tehtiin torstaina.

Mulla on torstaina lääkärin soittoaika, saadaan kuulla selvisikö yksikään kolmesta alkiosta puhtain paperein alkiodiagnostiikasta. Oon yrittänyt psyykata itseäni kaikkien mahdollisten lopputulosten varalta. Realistisesti kun ajattelee, niin uskoisin, että yksi tai nolla on tulos, mitä testauksen pohjalta on siirtokelpoisia alkioita (geenivirheen mahdollisuus 50% + mahdolliset kromosomipoikkeavuudet).
Oon psyykannut itseäni siihen, että mahdollisesti uusi ivf-hoito on pian edessä tai sitten tietysti vähän olen myös pohtinut, että jos siellä olisi siirtokelpoinen alkio, että koska sen voisi siirtää. Huhtikuulle osuu reissu ainakin niin, että se kuukausi menee siinä.Mutta eipä se pohtimalla auta, torstaina kuulee, miten edetään. Ja jos uudelle ivf-rundille lähdetään, niin sitten suhtaudun siihen vakavammin ja kokeilen vitamiinit ja lisäravinteet, josko niistä olisi apua, viimeksi ei ollut siis mitään ekstroja käytössä. Kyselen sitten täältä kaikki mahdolliset vinkit😊

Onko muilla ollut punktiokiertoa seuraava kierto jotenkin poikkeuksellinen? Mulla on nyt kp23 ja lämpöjen vaihtelun ja tuntemusten mukaan menkat alkaisi jo pian. Ikinä ei oo ollut aiemmin alle 27 päivän kiertoa..

Kiitos muutamille punktion ajankohdasta vastanneille. Muistelen lukeneeni, että monilla keräys kierron 14. päivänä. Jos omat kuukautiseni alkavat kuten yleensä, niin kierron päivät 13 ja 14 menisivät juuri viikonlopulle, jolloin keräyksiä ei tehdä. Sitten pitää tehdä perjantaina tai maanantaina, mutta onneksi lääkärit voi säädellä lääkkeiden määrillä hiukan ajoitusta. Viimeksi pitkässä kaavassa oli tarkoituksena ajoittaa keräys viikon alkuun, mutta vaati pari lisäpäivää ja tehtiin torstaina.
Minulla kuukautiset ajoitettiin primolutilla niin, että keräys ei osu viikonlopulle, eli omalla kierron pituudella ei ole väliä, eli älä huoli. Minulla keräys oli tänään kp 14, normi kiertoni on lyhyt, 23-25vrk.

Onko kellään IVF hoitojen myötä kolesteroliarvot noussut? Mulla ei ole ikinä ollut mitään ongelmaa kolesteroliarvoissa (aktiiviurheilija aiemmin). Tiedän että liikunnan määrä on vägentynyt reippaasti viimeisen vuoden aikana, mutta liikun kuitenkin säännöllisesti ja syön terveellisesti. Sen takia tuntuu tosi oudolta, että LDL kolesteroli on noussut 3,1mmol/l. Netistä ei oikein löytynyt mitään.

Ja muuten kuulumisina, että ekasta PASista mennään 6+4 ja viikon kuluttua varhaisultra! 🥰
Mulla on noussut kolesterolit ihan merkittävästi! LDL nousi ensin 3,9 ja sit 4,5, samalla kun muut kolesteroliarvot laski reilusti.

Hei pitkästä aikaa! Olin aktiivinen palstalainen taannoin. Tuloksettomat siirrot sen kun jatkuvat, ja on tullut pidettyä taikoa palstalta tässä pitkään. ”Ikävä” huomata, että muutama tuttu nimi täällä vielä pyörii, ehkä joku vielä minut muistaa 🫣

Luulen, että mulla on ollut tarve keskittyä vain itseensä, joten palstalu on ollut hyvä pitää hetken tauolla.

Tällä hetkellä piinailen 6 päiväisen ”hienon” pakastealkion nro 10 siirron onnistumista. Lääkkeenä Terolut 3xpv ja Cyclogest 2 krt päivä rv 8 saakka jos plussa tulisi. Lisäksi oli kiinnittymispistos, kuten joka siirrossa on ollut.

Koska hoitoja ja tuloksettomia siirtoja on näin suuri määrä, on toivo pienempi tunne kuin epätoivo. Tuntuu, että kaikki muut menee ohi, ja plussia napsuu kaikille muille aina toisella siirrolla jo.

Minulla ei siis ole mitään syytä tiedossa miksi hyvälaatuiset alkiot eivät vain tartu matkaan. Kuitenkin on myös ERA tehty ja siirtopäivää myöhäistetty nyt sitten neljän alkion osalta.

Otan kaikki vinkit vastaan näiden Cyclojen kanssa - lääke, jota inhoan niin paljon 🫣😫

Olisi niin paljon helpompaa näiden hormonimäärien kanssa jos tietäisi että ”lopussa kiitos seisoo”.
Mäkin muistan sut❤️ Ehkä pitää ottaa läpsystä vaihto, mulle tulisi varmaan tarpeeseen pitää täältä taukoa, kun omissa hoidoissa ei ainakaan 3 kk tapahdu mitään... Tosin varasin nyt käynnin ensi viikolle yksityiselle puolelle, jos heillä olisi vinkkejä, miten valmistautua seuraavaan ja ilmeisesti viimeiseen julkisen ivf-kierrokseen.

Mites muuten kun julkisilla puhutaan usein kolmesta ivf-kierroksesta ja jos saa lapsen niin saako seuraavan yritykseen taas uudet kolme kierrosta? Meille vähän epäselvää onko seuraava hoito toka vai kolmas, takana siis yksi ivf yksityisellä, josta esikoinen ja nyt yksi ivf julkisella, josta nega tulos.

Saadaan vissiin kuukauden sisään tietää lääkärin suunnitelma seuraavasta hoidosta ja alustavasti toukokuun menkoista ilmoittautua hoitoon. Olisipa ihanaa jos toukokuussa saataisiin jo ivf tehtyä niin ei pilaisi kesäkuun lomaa tai menisi polin kesätauon takia ohi. Toki taas saa olla kaikki tähdet kohdallaan😟🫠

Onko kellään vinkkejä miten valmistautua tulevaan passiin? Joka vasta huhtikuussa (reissu tulossa ensi kuussa, niin siirto sen jälkeen).
Rautaa ajattelin tankata, sekä mama monivitamiinia. Onko järkeä syödä mm. ubikinonia? Muita vitamiineja?

Onko kellään vinkkejä miten valmistautua tulevaan passiin? Joka vasta huhtikuussa (reissu tulossa ensi kuussa, niin siirto sen jälkeen).
Rautaa ajattelin tankata, sekä mama monivitamiinia. Onko järkeä syödä mm. ubikinonia? Muita vitamiineja?
Mulle joku puhu ihan perinteistä d vitamiinista että olisi hyvä että sitäkin saisi jostain

@Kirppuliini toistan muiden vastauksia, mutta mulle kävi juuri niin, että lääkäri pohti punktion ajankohtaa, kun viikonlopun vuoksi mahdollisuudet oli kp12 ja kp15.

Mulla päädyttin sitten kp15. Tietysti ikinä en voi tietöö, mitä tuloksia kp12 punktiolla oltaisiin saatu aikaan, mutta ainakin kp15 oli menestys. Jäi itselle sellanen olo kuitenkin, että molemmat pöivät olisivat olleet mulle hyviä ja varmasti jokaiselle löytyy hyvä päivä punktioon, vaikka vkl vähän kiusaakin 😄

@Kaihonkukka sinäkin tosiaan ❤️ Mulle on tehnyt pitkä tauko palstailusta hyvää, etenkin kun on tehty harvakseltaan tässä näitä siirtoja. Jotenkin tässä palstaillessa sitä on entistä intensiivisemmin lapseton ja elää tätä elämää joka puolella 😅 ristiriitaista, kun samalla tämä on kuitenkin ehtymätön tietopankki sekä tärkeä vertaistuki.

Toivotan sulle rentouttavia ”normaalin elämän aikoja” seuraavaa rundia odotellessa ❤️

Kiitos tsempeistä, myötäelämisestä ja kokemuksien jaosta!

Ei tullut soittoa tänään 😔 Kaikki muut (puhelinkauppiaat) kyllä soitteli 😅

Olemme hoidossa TAYSissä. Jäämme odottelemaan.. ❤️

Kiitos tsempeistä, myötäelämisestä ja kokemuksien jaosta!

Ei tullut soittoa tänään 😔 Kaikki muut (puhelinkauppiaat) kyllä soitteli 😅

Olemme hoidossa TAYSissä. Jäämme odottelemaan.. ❤️
Me emme saaneet TAYS:ista soittoa hedelmöittymistilanteesta vaan ymmärsin, että olisivat soittaneet siirtopäivän aamuna, mikäli ei ole mitään siirrettävää. Tuoresiirrossa (3-päiväinen) saatiin sitten tietää tilanne. Jatkoviljelyyn jääneistä alkioista sanottiin, että tieto pakkaseen saaduista blastoista ilmoitetaan kirjeellä.

Onneksi tieto kuitenkin päivittyi Kantaan, mutta vasta lähes kahden viikon päästä punktiosta!

Mulla on noussut kolesterolit ihan merkittävästi! LDL nousi ensin 3,9 ja sit 4,5, samalla kun muut kolesteroliarvot laski reilusti.
Kiitos tiedosta! En ollut kuullut tai lukenut tästä mistään, mut kun en keksinyt mitään muuta järkevää syytä, niin yhdistin IVF:n. Jännä ettei siitä mainita mitään missään! Itsellä onneksi HDL oli vielä todella hyvissä lukemissa ja muutkin arvot viitteissä, mut oli niin yllättävää et LDL oli noussut yli viitteiden!

Me emme saaneet TAYS:ista soittoa hedelmöittymistilanteesta vaan ymmärsin, että olisivat soittaneet siirtopäivän aamuna, mikäli ei ole mitään siirrettävää. Tuoresiirrossa (3-päiväinen) saatiin sitten tietää tilanne. Jatkoviljelyyn jääneistä alkioista sanottiin, että tieto pakkaseen saaduista blastoista ilmoitetaan kirjeellä.

Onneksi tieto kuitenkin päivittyi Kantaan, mutta vasta lähes kahden viikon päästä punktiosta!
Niinkö! Meille jäi tosiaan sellainen mielikuva, että jonkun olisi pitänyt ilmoittaa _jotain_ 😅 Eli täällä ollaan liika hätäisiä...

Meidän suunnitelmassa oli, että kaikki 6 munasolua yritetään kasvattaa blastoiksi. Tuoresiirto on keskiviikkona. Voi kun olisi se yksi edes pysynyt matkassa mukana 🥹

Miulla kans maanantaina punktio 🤗 Tänään kp11 oli vika ultra. Oikealla 4 sopivan kokoista follikkelia, vasemmalla 2. Millejä en muista mut olikohan 17-20 välillä. Oikealla oli jo tiistain (kp 8) ultrassa yks jättimäinen (20 mm), josta eivät osanneet sanoa onko kysta vai follikkeli. Se oli kasvanut entisestään, mut ei paljoa. Huomenaamulla vielä Pergoveris 300 ja jarruksi Cetrotide. La-su aamuyöllä irrotuspiikeiksi Ovitrelle ja Gonapeptyl. Saa nähdä mitä jää käteen 🤷🏻‍♀️
Ollut jotenkin itkuinen ja epätoivoinen fiilis tässä kierrossa. Ehkä uuteen lääkkeeseen latasi paljon toiveita, mutta kasvavien follikkeleiden määrä kutakuinkin sama. Viimeks Gonalilla oli ~7 follikkelia, joista 3 munasolua. Arvelen, että nyt on kaks eri irrotuspiikkiä sillä ajatuksella, että irtoavat varmasti, jos on mitä irrota. Toivotaan parasta 💫🙏
Kaikille tsemppiä tilanteisiinne❣️

Pystyn niin samaistumaan näihin tunteisiin ❤️ miten punktio meni? Toivon teille niin kovasti hyvää saalista 🤞

Takaisin