Raskaaksi 2025

Jep, kyllä kun tuossa googlettelin niin ihan jo stressi tai fyysinen rasitus sitä voi nostaa 🙈 lopetin imettämisen noin 3 kk sitten, imetysaikana tulinkin raskaaksi mutta meni kesken 7+ viikoilla, eli raskautuminen kuitenkin onnistuu! eikä mulla edes ollut paljoa yli viitearvojen, ihmeen dramaattinen olo vaan oli aamulla 😅 kiitos tsemppaavista sanoista ❤️
Ymmärrän täysin ahdistuksen, kun itsekin ahdistuin, mutta suurin osa ylityksistä tosiaan johtuu ihan pikkujutuista ja siullakin tosiaan noin vähän aikaa imetyksen lopettamisesta. 😊 Hyvähän kuitenkin, että tutkitaan. ❤️

Miten muut käsittelette malttamattomuutta? Mulla liikkuu kotona ollessa mielessä vain tää vauva-asia. Jos pysyn liikkeellä, oon kaupoilla, salilla, töissä tai muissa harrastuksissa niin pää pysyy kasassa. Enkä malta odottaa että pääsen tikuttwlemaan ovista ja tallettelemaan menkkojen jälkeen..

Miten muut käsittelette malttamattomuutta? Mulla liikkuu kotona ollessa mielessä vain tää vauva-asia. Jos pysyn liikkeellä, oon kaupoilla, salilla, töissä tai muissa harrastuksissa niin pää pysyy kasassa. Enkä malta odottaa että pääsen tikuttwlemaan ovista ja tallettelemaan menkkojen jälkeen..
Huonosti käsittelen, ainakin vielä 😅 Yritän just pysyä kiireisenä muiden juttujen parissa, mut muuten kyl ajatukset on 100% tässä. Varsinkin tässä ensimmäisen yrityskierron alussa on paljon opittavaa, luettavaa jne. Ehkä myöhemmin sen suhteen helpottaa. Ja huomenna saa alkaa ovista tikuttaa eli vähän enempi toimintaa luvassa 😅

Viime päivinä ei ainakaan ole ollut kehumista. Nyt mennään dpo 3 ja koko ajan sitä tutkailee oireitaan ja miettii, että mikä päivä ensi viikolla uskaltaisi testata. Ja tiedän, että jos tässä kohtaa jotain oireita on, niin liittyvät kyllä ihan normaaliin luteaalivaiheeseen. Ja vaikka nyt onkin arjessa tosi kiireistä, niin silti jotenkin asia pysyy koko ajan mielessä. Tänään oltiin kuopuksen viimeisellä neuvolakäynnillä ja sielläkin terkkari sanoi, että saa kyllä tulla sitten uudestaankin asiakkaaksi. Niin en tiedä osasiko aistia mun jäätävän vauvakuumeen vaikka ei mitään asiasta puhuttu. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Jotenkin tässä on alkanut ihan liikaa miettiä kaikkia ongelmia, mitä tässä saattaa vielä tulla eteen. Ollaan kuitenkin jo selkeästi iäkkäämpiä ja eilen selvisi kaiken lisäksi, että mulla on kilppariarvot pielessä ja saan siihen nyt lääkityksen. Toivottavasti saadaan arvot pian kuntoon, ettei se nyt estä raskautumista. Että jos jollain on vinkkejä, miten saada omaa mieltä rauhoittumaan, niin otan mielelläni vastaan. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Minullakin vastaus on, että huonosti. 😅 Yritän kuitenkin saada ajatuksia muualle, jotta säilyy joku tasapaino. Just liikunta, harrastukset, kavereiden näkeminen... Pitää vain pakottaa ittensä liikkeelle, vaikka helposti jäisi vain kotiin vellomaan ja obsessoimaan tästä asiasta.

Mullakin vauvatoive joka päivä mielessä ja me ei olla ees vielä aloitettu yrittämistä 😆 joka päivä silti luen tätä ketjua ja montaa muuta tässä vauvakuumetta-osiossa. Vähän helpottaa sellanen ikävä asia että mulla kipeyty alaselkä tosi pahasti viikko sitten ni tää kahen pienen kanssa toimiminen kotona on aika vaikeeta ni mietin et jos nyt oisin viel raskaana ni huhhuh. Mutta joo, ei tää kuumeilu ainakaan tuu helpottamaan ku 3-4kk päästä pääsee tositoimiin, mutta toisaalta ehdin tosta selkäkivusta toivottavasti parantua siihen mennessä.

Aattelen kyl et toisaalta onhan tääkin ihana vaihe omalla tavallaan, kun saa fiilistellä niin suurta toivetta pienestä nyytistä, vaikka hermoille vähän raastavaa onkin 🧡

Kävin nyt endo-asiantuntijalla ja tuli hyvä mieli kun sai oikeasti keskustella omasta tilanteesta ja lääkityksestä ja erilaisista vaihtoehdoista.

Tänään taisi kyllä taas alkaa menkat, tulee kirkasta vuotta.
Edellinen kierto jäi sit nyt vaan 21 päivään :/ tosin täytyy nyt katsoa voiko tätä vielä laskea menkoiksi vai ei jos ei vuoto lisäänny.

Huonosti. Tsekkailen tätä foorumia pakkomielteisesti ja toivon että joku kertoisi että juuri minä olen raskaana. 😅 Ottanut mielenterveyden päälle tämä lapsettomuus. Tässä kierrossa pidänkin lomaa yrityksestä.

Me ei olla edes vielä alotettu toisen yrittämistä, kun tyttö kohta vasta 3kk mutta silti en malttais odottaa, et pääsis kokeilemaan toisen tekoa🙈 nyt kyllä kun 3kk unitaantuma menossa niin hiukan laantunut tää vauvakuume vauvan kanssa. Tarkotus olisi ehkä siinä kohtaa alottaa yrittäminen hiukan ennen kun tyttö täyttää 1v

Mää ”onneks” samalla opiskelen, niin joutuu miettimään muutakin. Mutta välillä meinaa tulla hulluks kun varsinkin tälleen iltaisin ei osaa mitään muuta ajatellakaan kun vauvoja 🙈 sit vielä tarkastelee koko ajan oloaan ja elättelee kaikista pikku asioistakin toivoa, että nyt tää on varmasti just raskaudesta johtuvaa! Oon pitäny kirjaa joka kierrolla mun oireista ja kaikkea kummalisuuksia sitä huomaakin itestään 😅 onnistuneessa raskaudessa mulla oli ennen plussaa järkyttävää asentohuimausta, viime kierrossa oli samaa ja tietysti ne toiveet heräs uudesta raskaudesta - mut sitten alko menkat. Joka kierto ajattelen että nyt en tarkkaile itteäni tai oireita, kunnes koittaa oletetun oviksen jälkeiset päivät..😅

Viime päivinä ei ainakaan ole ollut kehumista. Nyt mennään dpo 3 ja koko ajan sitä tutkailee oireitaan ja miettii, että mikä päivä ensi viikolla uskaltaisi testata. Ja tiedän, että jos tässä kohtaa jotain oireita on, niin liittyvät kyllä ihan normaaliin luteaalivaiheeseen. Ja vaikka nyt onkin arjessa tosi kiireistä, niin silti jotenkin asia pysyy koko ajan mielessä. Tänään oltiin kuopuksen viimeisellä neuvolakäynnillä ja sielläkin terkkari sanoi, että saa kyllä tulla sitten uudestaankin asiakkaaksi. Niin en tiedä osasiko aistia mun jäätävän vauvakuumeen vaikka ei mitään asiasta puhuttu. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Jotenkin tässä on alkanut ihan liikaa miettiä kaikkia ongelmia, mitä tässä saattaa vielä tulla eteen. Ollaan kuitenkin jo selkeästi iäkkäämpiä ja eilen selvisi kaiken lisäksi, että mulla on kilppariarvot pielessä ja saan siihen nyt lääkityksen. Toivottavasti saadaan arvot pian kuntoon, ettei se nyt estä raskautumista. Että jos jollain on vinkkejä, miten saada omaa mieltä rauhoittumaan, niin otan mielelläni vastaan. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
Onko sulla minkälailla kilppariarvot pielessä? Mulla on noin 15v ollut vajaatoiminta, tosin nyt pidempään tasapainossa. Kävinkin juuri ennen tätä yrittämisen aloittamista tsekkaamassa arvot. Mulla viime raskaudessa lääkitystä jouduttiin säätämään aikalailla, mutta tasapainottui heti synnytyksen jälkeen onneksi.

Heh, huonosti sujuu malttaminen täälläkin, kuten tullut jo todettua 😄 kirppiksilläkin ku kiertää, niin tekee niin mieli hypistellä kaikkea pientä söpöä ja suunnitella hankintoja, ku me ollaan jo luovuttu aiemmasta vauvakamasta 😅 🙈

Mieskin sai nyt lisää intoa yritykseen, ku kuuli, et parhaalle kaverilleen tulee iltatähti, niin haaveilee jo mahdollisista yhteisistä leikkipuistoiluista isyyslomien aikana 😄

Tänään ollut aivan jäätävä päänsärky koko päivän ja vähän limat ehkä kehittymässä läpinäkyvämpään suuntaan, mietin, et oisko kuitenkin vähän jotain tapahtumassa! 🤔 ovistestit on vasta postissa tulossa, niin sen paremmin ei vielä voi varmistella...

Onko sulla minkälailla kilppariarvot pielessä? Mulla on noin 15v ollut vajaatoiminta, tosin nyt pidempään tasapainossa. Kävinkin juuri ennen tätä yrittämisen aloittamista tsekkaamassa arvot. Mulla viime raskaudessa lääkitystä jouduttiin säätämään aikalailla, mutta tasapainottui heti synnytyksen jälkeen onneksi.
Hieman oli sekä T4V että TSH viitearvojen ulkopuolella. TSH oli siinä neljän paikkeilla. Ensi viikolla katsotaan vasta-aineet ja parin viikon päästä on lääkäriaika. Mulla ei ole aikaisemmissa raskauksissa ollut kilpparin kanssa ongelmia, tai ainakaan ei ole mitään huomattu. Mutta hyvä toki, että tuli tässä vaiheessa esiin.

Ekan kohdalla meni malttamattomaksi kun kaikki uutta ja odottavaa, kuuluu asiaan 😅 ja koska eka plussa päättyi km niin se kyl madalsi sitä malttamattomuutta, ei niistä koskaan tiedä pysytkö mukana niin eipä siinä kiirettä tietää. Nyt tokan yritys aluillaan ja dpo 11 menossa. En tikutellut ovista ja kerran vain talleteltiin kp14 kohdalla. Eli ei välttämättä paljon tsäänssejä tässä, enkä aio testaakaan ennen kuin jos selkeästi menee päiviä yli 28 eikä menkkoja kuulu. Kyl se sieltä sit ilmottelee jos tulee. Mutta onhan se kiva pieni kupla ja yhteisö, kun piinailee muiden kanssa ☺️

Todella huonosti varsinkin nyt kun saatiin aloittaa yritys.😅 Vauva asia seuraa mua ihan sama minne menen ja mitä teen. Välillä onneksi saan suljettua asian pois mielestä, ettei se ihan koko ajan mua kiusaa.

Täällä ei menkkoja eikä plussaa😅 Eilen loppui pc:n testit ja tein sofin raskaustestin päivällä vertailun vuoksi, joka oli ihan selvä nega. Pohdiskelin sitten, että onko nuo pc:n testit menneet noin huonoiksi että antavat niin räikeitä viivanpaikkoja?

Mua ärsyttää nämä oireet jotenkin suunnattoman paljon. Tällaisia oireita kun ei ole koskaan mulla ennen menkkoja, ellen sitten ole ollut raskaana. Ja aiemmilla kerroilla oon tehny ihan selkeitä plussia jo ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa.
Alkaa tässä epäillä omaa päätäkin, että tekeekö se vain nämä oireet😅 Vaikka ajattelen itsekin etten mä raskaana ole.

Jos tuota nyt malttaisi odotella ensi viikkoon ennen uutta testiä.

Takaisin