Raskaaksi 2025

IMG_6045.jpeg

Noniin, eilen illalla 23.30 haalea eli nega testi ja just äsken tälläset eli ovis vasta tulossa?

Mun eilisillan ovistesti oli niin selkeä negatiivinen ja oviskipuja oli sen verran, että oletan nyt että ovis oli eilen, joten tänään on dpo1. Eilen tuli lisäksi aivan jäätävä päänsärky ja en uskaltanut buranaa ottaa, niin oli aika kärsimystä ilta, mutta saatiin silti tallettelut tehtyä. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Nyt sitten pitäisi malttaa odotella.. Ootteko mikä dpo saanu tuloksia raskaustestiin? Muistaakseni sain viimeksi hennon plussan dpo 10 mutta siitä on sen verran pitkä aika etten nyt ihan luota muistiini...

Mun eilisillan ovistesti oli niin selkeä negatiivinen ja oviskipuja oli sen verran, että oletan nyt että ovis oli eilen, joten tänään on dpo1. Eilen tuli lisäksi aivan jäätävä päänsärky ja en uskaltanut buranaa ottaa, niin oli aika kärsimystä ilta, mutta saatiin silti tallettelut tehtyä. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Nyt sitten pitäisi malttaa odotella.. Ootteko mikä dpo saanu tuloksia raskaustestiin? Muistaakseni sain viimeksi hennon plussan dpo 10 mutta siitä on sen verran pitkä aika etten nyt ihan luota muistiini...
Esikoisesta dpo8 selkeä

Jospa se päänsärky tuli just jostain ovishormonicocktailista! Ja urheasti tallettelitte kuitenkin 😁👌

Miulla on dpo 10-11 näkynyt jo kunnollista haamua aiemmissa 😊

Hitsi, miten sitä voi ihminen olla malttamaton!!!
Mitä tekisitte miun tilanteessa? 🙈

Pillerit lopetettu 16.1. eli torstaina tulee 2 viikkoa. Ei ole tapahtunut YHTÄÄN MITÄÄN, ei tyhjennysvuotoa tai ovikseen viittaavaa. Aiemmin joskus vuosia sitten ovis tullut yleensä kp 16-17. Luin, että pillereiden lopetuksen jälkeen viikon päästä yleensä palautuu jo munasarjojen toiminta. Voiko siis olla, että siellä ois viime viikon torstaina alkanut jotain follin kasvattelua tapahtua...?
Apteekissa valmiina resepti Teroluteihin.

Vaihtoehto 1:
Odottelee rauhassa (kuinka pitkään?), että tulisko sieltä vielä se ovis.

Vaihtoehto 2:
Alkaa vetää nyt se 10 vrk kuuri Teroluteja ja toivoa sillä pääsevänsä uuteen kiertoon.

Vaihtoehto 3:
Maksaa itsensä kipeeksi yksityisellä gynellä, ja toivoa saavansa sieltä jo suoraan myös Letrot auttamaan oviksessa 🙈

Hitsi, miten sitä voi ihminen olla malttamaton!!!
Mitä tekisitte miun tilanteessa? 🙈

Pillerit lopetettu 16.1. eli torstaina tulee 2 viikkoa. Ei ole tapahtunut YHTÄÄN MITÄÄN, ei tyhjennysvuotoa tai ovikseen viittaavaa. Aiemmin joskus vuosia sitten ovis tullut yleensä kp 16-17. Luin, että pillereiden lopetuksen jälkeen viikon päästä yleensä palautuu jo munasarjojen toiminta. Voiko siis olla, että siellä ois viime viikon torstaina alkanut jotain follin kasvattelua tapahtua...?
Apteekissa valmiina resepti Teroluteihin.

Vaihtoehto 1:
Odottelee rauhassa (kuinka pitkään?), että tulisko sieltä vielä se ovis.

Vaihtoehto 2:
Alkaa vetää nyt se 10 vrk kuuri Teroluteja ja toivoa sillä pääsevänsä uuteen kiertoon.

Vaihtoehto 3:
Maksaa itsensä kipeeksi yksityisellä gynellä, ja toivoa saavansa sieltä jo suoraan myös Letrot auttamaan oviksessa 🙈

Niin, se on toki eri asia mikä on järkevää kuin mitä itse tekisin 🤣 tod näk kyselisin neuvoja täällä kuten sinä ja olisin yhtä malttamaton mutta näin kaukaa katsottuna varmasti voisi vielä rauhassa odotella..

@Lillukka90 kannattaa nyt rauhassa odotella yhden normaalin kierron pituus, eli se noin 24-30 päivää.. jos ei vuoto ala itsekseen, niin sit söisin sen kuurin.. aina parempi jos kroppa heräilis ite.. täällä on monet kirjoitelleet, et kierto on palautunut noin kolmessa kuukaudessa.. toki jotkut ovat tulleet raskaaksi ennen kuin menkat ovat edes alkaneet..
Odottavan aika on tässäkin asiassa pitkä.. mutta maltti on valttia. Eikä ylihuomenna täyteen tuleva 14vrk ole aika eikä mikään.. vaikka tuntuukin pitkältä... stressi ja hermoilukin voi siirtää ovista ja sekoittaa kiertoa.. joten asian liika pohtiminenkaan ei oikeasti auta asiaa. 🙈
Tuolla muissa ketjuissa muutama on nyt ihan kuluneen viikon aikana yllättäneet, että ovis tapahtuukin vasta kp17-18 eikä 10-14 välillä kuten ovat luulleet..
Minullakin yleensä vasta kp17-19 välillä, ja kierto on 28-31 päivää... Eli ihan ok. myös luteaaliaikaa ajatellen, aikalailla 12 päivää.

Joten sinua ottaisin vielä kohtuu rennosti, vaikka ymmärrän että ekaa yrityskiertoja odotellessa jännitys ja malttamattomuus on suurta 🙈

Kyselen täältä että eihän kenellekään olisi kokemusta tällaisesta😅 Mulla siis kierrot on pitkiä, 35-40 päivää. En jaksa ovulaatiota tikuttaa joka kierrossa kun en ovuloi lähellekään joka kierrossa. Jos oon testaillut, ovis on ollut kp 20-24. MUTTA. Mulla tulee jo joskus kp 10 tienoilla ihan selviä ovisoireita, limoineen päivineen. Ovis ei kuitenkaan tuossa vaiheessa kiertoa vielä luonnollisesti ole. Mikä valeovis mulla tulee tuossa alkukierrossa?😂

@Lillukka90 Mä niin ymmärrän ton malttamattomuuden! Mutta toki varsinkin jos oot pitkään käyttänyt pillereitä, niin voihan siinä mennä aikaa ennen kuin kroppa on täysin palautunut. Mutta ehkä just sen yhden kierron verran varmaan itse ainakin odottelisin. Kunpa nyt vaan lähtis pikaisesti kierto käyntiin, on varmasti tuskallista odotella kun ei yhtään tiedä missä mennään.

@Lillukka90 Mulla meni yli kuukausi ennen kuin tyhjennysvuoto alkoi. Epäilen, että ovulaatio tuli ensin (oireiden perusteella), mutta en testannut. Eli sinuna odottelisin ihan rauhassa sen kuukauden ainakin. :smiling-eyes: Mutta tiedän kyllä tunteen, kun odottavan aika on piiiitkä...

@Blueberr Lueskelin tössä taannoin ammattikirjallisuutta aiheesta (Mulla pääsy työni kautta). Kroppa voi siis aiemmin yrittää ovuloida ja kehittää näitä limoja yms. Mutta jos ovulaatiota ei tule, kroppa yrittää yleensä uudelleen, jolloin ovis voi ollakin myöhemmin ja oireet tulla uudestaan.

@Lillukka90 Mulla meni nyt lähes 2kk ennen kuin Aloitin terolutit. Reseptin kävin hakemassa kyllä valmiiksi jo aiemmin.

Takaisin