Raskaaksi 2025

Moikka kaikille!
Kävin tällä viikolla gynellä, silloin oli kp 9. Kaikki oli kunnossa. Näki, että vasemmalla munasarjassa 11mm follikkeli. Sanoi, että voisin tehdä ovulaatiotestejä tähän kiertoon, että saisin tietää mihin ajankohtaan se ovulaatio mulla sijoittuu! Noh, aloin tekemään testejä (aamu+iltapäivä) mutta joka kerta olen saanut vain hailakan toisen viivan, ei ole tummunut sitten yhtään ja nyt tosiaan kp 13. Olen aina ajatellu, että mulla ovulaatio olis jo joskus kp 11-13, kun silloin aina lämpö tosi matala, limat, kivut ym.. nyt kuitenkaan nuo testit ei tummene. Myös tissit on ollu tänään pirun kipeät!! Vinkkejä, neuvoja, mitä vaan saa sanoa! :) Ja niin, ekaa kertaa teen ovistestejä niin ei ole kokemusta moisesta touhusta.
Yleensähän follikkeli alkaa kasvaa 12mm ylitettyään noin 2mm päivässä, siihen asti kasvaa hitaasti. Eli laskennallisesti ei oliskaan voinu tulla ovis+ vielä, voi hyvin olla että huomenna tulee 😊

Onpa rankkoja menetyksiä täällä 😥 Sanattomaksi vetää... Paljon voimia ja rakkautta surutyöhön ❤️

Mulla kp 22 ja ovulaatiosta en varmuutta tässä kierrossa saanut. Tänään selkeästi kuvottavaa oloa silloin kun oli nälkä. Oon jotenkin kosteampi ja halukkaampi kuin yleensä tässä kohtaa kiertoa. Ja näppylöitä ilmestynyt rintakehään ja kaulaan. Nyt ei ole ollenkaan semmoista rintojen turvotusta kuin viimeksi. Onpa nää kierrot erilaisia. Ja viime kierto oli se tosi lyhyt 23 päivää. Nyt vahva fiilis, että olis pidempi kierto. Ei ole ollenkaan olo, että kuukautiset vielä alkaisi. Olisipa ihme tapahtunut 🥲

Mä ajattelin lopettaa huomisesta kahvin juonnin. Pidempään jo se ei ole edes maistunut niin hyvältä ja fiilis ettei se tekisi hyvää. Korvaan vihreällä ja yrttiteellä 💚 Elättelen toivoa, että edesauttaisi raskauttakin. Mutta suurin motiivi vaan parantaa omaa hyvinvointia.

Tiistaina tekis mieli tehdä joku super early testi 💖

Voimia ja lempeyttä myös täältä menetyksiin ja niistä toipumiseen kaikille niitä kokeneille 💙

Täällä alkaa tulla varovaisia ovistuntemuksia, kosteat paikat ehkä nyt liki viikon verran ja alavatsalla jomottelee. Tässä kierrossa ei aikataulusyistä mahdollisuuksia varsinaiseen yrittämiseen, joten lähinnä toivon ovista jotta menkat alkaisi ja pääsisi varsinaiseen yritykseen 😊

Muoks. Tai se ne menkkakrampeilta tuntuvat onkin menkkakramppeja, nyt nimittäin alkoi ruskea tiputtelu. Toivotaan! Jos nyt alkais menkat, ehtisin kumppanin kanssa saman katon alle juuri parhaaseen talletteluaikaan🤞

Tänään ja huomenna työporukan vuosittaisessa ryhmäytymisretriitissä, joten toivon ettei mitään hirveää sianlahtaus-vuotoa olisi tulossa, niin että uskaltaisi kupin kanssa illalla saunaan. Aika näyttää!

Muokattu viimeksi:
Voi hyvinkin tulla vasta päivän parin päästä, jatka vain testaamista 👍🏻
Voimia ja lempeyttä myös täältä menetyksiin ja niistä toipumiseen kaikille niitä kokeneille 💙

Täällä alkaa tulla varovaisia ovistuntemuksia, kosteat paikat ehkä nyt liki viikon verran ja alavatsalla jomottelee. Tässä kierrossa ei aikataulusyistä mahdollisuuksia varsinaiseen yrittämiseen, joten lähinnä toivon ovista jotta menkat alkaisi ja pääsisi varsinaiseen yritykseen 😊
Kiitos vastauksista! Oon vaan luullut että olis aiemmin, koska nuo kaikki oireet on niin voimakkaina just kp 10-13, mutta jospa se sit tapahtuu sillon kun oireet loppuu. On tää naisen kroppa niin ihmeellinen kapistus 😅

Pientä flunssan oiretta ilmassa koko perheellä. Toki jos heti iskis pöälle niin voisi ehtiä alta pois ennen ovista. 😅
Ostin Puhdin raskautta suunnittelevan labrapaketin, mielenkiintoista nähdä millaisia arvoja on. Toki täytyy nyt katsoa koska voi mennä jos tässä nyt oikeasti on kipeäksi tulossa.🤔

Täällä kp18 ja flo ennustelee ovista tälle päivälle. Iltavuoroputki vähän haitannut talletteluja, mutta tallettelut tehty keskiviikkona ja eilen. Viikonloppuna oli vieraitakin niin ei oikein sillon onnistunut.. No jos ehkä tänään vielä ehtisi niin katsotaan miten käy.. Toiveet ei kyllä oo kauhean korkealla, mutta katsotaan.. Ollaan menossa anoppilaan helmikuun toisena viikonloppuna joten pitänee varmaan sillon perjantaina testailla että tietää sitten uskaltaako saunajuomaa ottaa..

Vähän meinaa täälläkin ehkä flunssa painaa päälle, mutta koska ei vielä kunnon oireita niin iltavuoro kutsuu.

Täällä menossa kp27. Lauantaille ennustaa flo kp1. Flon mukaan nyt ois dpo10. Sen verran kurkkailin esikoisesta tärpännyttä kiertoa että testannut kp24(ei plussaa), oireet alkanut kp26 (alavatsan nippailut) ja kp31 posi testi. Nyt jo kp27 mutta ei mitään nippailuja vielä ainakaan, lisäksi oon nyt ollut flunssassa jo jonkin aikaa. Viikonloppuna vähän lämpöäkin. Jos heti alkaa kierrot venymään niin pitää yrittää tk/tuo nettilinja kautta saada metformiini taas käyttöön. Vielä kuitenkin ihan optimistisin fiiliksin. Nyt pitäisi vaan päättää minä päivänä testaisi ekan kerran :Smiling Face With Halo: .

Täällä oletettavasti dpo3 ja ovulaation jälkeen selkeesti limat poistui. Nyt kuitenkin jomotukset ja turvotus on jatkunut pari päivää oviksen jälkeen, toki vaimeampana kipuna kuin oviksen aikana. Nyt sitten ei ole limailu alkanut, mutta selkeesti kosteampaa kun nämä pari päivää välissä. Mikään kiinnittyminenhän ei ole vielä mahdollista enkä tiedä onko merkki vaan siitä, että oma hormonitoiminta alkaa pillereiden jättämisen jälkeen. Minipillerit tosiaan jätin kolmisen viikkoa sitten ja ovis oli viime viikolla. Jäämme odottamaan :Smiling Face With Smiling Eyes:

Osanotot täältäkin kaikille menetyksen kokeneille! :red-heart:

Ravintolisistä mulla on käytössä vaan mamavita ja sen lisäksi foolihappo vielä erikseen. D-vitamiinia otan lisäksi myös ajoittain mutta täytyy se kyllä nyt ottaa päivittäiseksi myös. Huomenna oon menossa labroihin ja siellä katsotaan mm. ferritiini niin sen mukaan sitten tarvittaessa aloitan rautalisän.

Mä olen tosiaan yrittänyt nyt saada ovista kiinni siinä onnistumatta. Oon testannut vaan kerran päivässä ja eilen oli kyllä jo melko vahva testi, tänään sitten jo hieman haaleampi. Oletan, että eilen illalla olisi ollut lh-piikki, kun tänään taas nippailee selkeästi enemmän. Tikutan tänään illalla vielä, niin katsotaan jatkuuko haaleneminen. Seuraavassa kierrossa täytyy sitten testata kahdesti päivässä niin jos saisi huipun paremmin kiinni. Talletteluja on viikonloppuna tehty ja tänään ois tarkotus vielä varmistella, niin ei jää ainakaan siitä kiinni. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Ja sitten jäädäänkin piinailemaan.

@Imppuli nuo on tosi yksilöllisiä. Miulla kivut tulevat luultavasti ovulaation aikaan ja nuo muut oireet ennen. Ovistesti on (jos saan siis sen huipun kiinni) posi vuorokausi ennen kipuja.

@PieceOfUs miulla ainakin on paljon erilaisia oireita heti oviksenkin jälkeen. Tuolla on tuo piinailuketju mihin voi laittaa päiväkohtaisesti oireita niin miunkin kierroista voi huomata miten paljon eri oireita ja miten erilaisia kiertoja voi yhdellä ihmisellä olla. 😅 Toki tässä on itsellä ollut paljon muuttuneita tilanteita terveydentilan, lääkityksien ja stressin suhteenkin. Yllättävän paljon nuo naisen kierron mukaiset hormonivaihtelut voivat kuitenkin vaikuttaa kropan ja mielen toimintaan. Toivotaan kuitenkin, että siulla plussa pärähtää heti ruutuun. 🌈

@Imppuli nuo on tosi yksilöllisiä. Miulla kivut tulevat luultavasti ovulaation aikaan ja nuo muut oireet ennen. Ovistesti on (jos saan siis sen huipun kiinni) posi vuorokausi ennen kipuja.

@PieceOfUs miulla ainakin on paljon erilaisia oireita heti oviksenkin jälkeen. Tuolla on tuo piinailuketju mihin voi laittaa päiväkohtaisesti oireita niin miunkin kierroista voi huomata miten paljon eri oireita ja miten erilaisia kiertoja voi yhdellä ihmisellä olla. 😅 Toki tässä on itsellä ollut paljon muuttuneita tilanteita terveydentilan, lääkityksien ja stressin suhteenkin. Yllättävän paljon nuo naisen kierron mukaiset hormonivaihtelut voivat kuitenkin vaikuttaa kropan ja mielen toimintaan. Toivotaan kuitenkin, että siulla plussa pärähtää heti ruutuun. 🌈
Näinhän se on että kaikilla niin yksilöllisiä oireet. Ärsyttää vaan kun nuo testit ei ole muuttunut mihinkään, tänäänkin vaan haalenee. En kyllä tästä eteenpäin enää tee näitä, enemmän vaan stressaa kun ei saa koko ovulaatiota kiinni 😅 meillä siis ennestään yksi lapsi ja tullut ihan luomuna noin 6kk yrityksen jälkeen. Gynellä kävin ihan vaan tarkistuksessa ja hänen ideansa oli tikuttaa ovis ja katsoa mihin se sijoittuu, mutta en tiennyt että tää on näin kauheaa hommaa suoraansanoen :D Sanoikin että ei tarvitse kyllä jatkossa, riittää että yhdyntöjä on viikossa se 3-4 kertaa.

Osanotot kaikille menetyksen kokeneille. 😔♥️

Mulla kp 17 ja tänään viimein on ovistesti alkanut tummumaan ja joitakin selkeitä tuntemuksia alkaa olla siihen suuntaan, että eiköhän se kohta ole tuloillaan. Tätä onkin odotettu. Pitää jaksaa vielä muutama päivä talletella, alkaa olla turnajaiskestävyys molemmilla koetuksella. 😅 Kohta päästään jännäämään.

Helouu! Apua kaivataan. Kävin ultrassa 23.1 ja siellä todettiin keltarauhanen munasarjassa. Nyt kuitenkin tein ovulaatiotestin, joka kuvassa. Kiertopäivistä ei mitään hajua, mutta ultran mukaan ovulaatio mennyt jo. Osaako kukaan sanoa, mistä johtuu näin tumma ovulaatiotestin?🫣
1000000987.jpg

Onko sulla nuo testit normaalisti ennen tai jälkeen oviksen miten tummia? Eihän tuo nyt niiiiin tumma ole, ei positiivinen kuitenkaan vielä..
Luottaisin kyllä ultraan.
Tee raskaustesti seuraavaksi jos menkat ei ala 12-14 päivää tuosta ultrassa.. muuten en testailis, ainakaan ovistesteillä...

Helouu! Apua kaivataan. Kävin ultrassa 23.1 ja siellä todettiin keltarauhanen munasarjassa. Nyt kuitenkin tein ovulaatiotestin, joka kuvassa. Kiertopäivistä ei mitään hajua, mutta ultran mukaan ovulaatio mennyt jo. Osaako kukaan sanoa, mistä johtuu näin tumma ovulaatiotestin?🫣View attachment 140941
Oon ymmärtäny että monilla lh-hormoni nousee veressä ennen menkkoja, myös raskaus nostaa lh-hormonin määrää

Takaisin