Hankinnat vauvalle

Me kanssa pohdittiin tota kovasti, päädyttiin sitten tilaamaan sellainen liikuteltava sivuvaunusänky, saa nähdä kuinka tarpeellinen ostos tuo oli🤷‍♀️ tuo olisi kyllä varmaan edullisempi vaihtoehto käyttää äitiyspakkausta/vuokrata sänky tai runko!
No mä mietin kans sellasta sänkyä minkä sais suoraan oman sängyn reunaan, mut kauanko siitä sit lopuks on hyötyä🤔
Torissa nähny kohtuu edullisesti niitä...

Meidän täytyy hommata kaikki. Yhdistelmävaunut ja turvaistuin telakkoineen on ostettu. Unipesä sekä vaatteita.
Pinnasänkyäkään ei ole vielä ostettu kun mietityttää semmoinen asia, että miten kissat saa sieltä sitten pidettyä poissa. 🤔 Tai siis lähinnä se että minkälainen pinnis se sitten olisi ja mitä siihen keksisi esteeksi kissoille..

Meidän täytyy hommata kaikki. Yhdistelmävaunut ja turvaistuin telakkoineen on ostettu. Unipesä sekä vaatteita.
Pinnasänkyäkään ei ole vielä ostettu kun mietityttää semmoinen asia, että miten kissat saa sieltä sitten pidettyä poissa. 🤔 Tai siis lähinnä se että minkälainen pinnis se sitten olisi ja mitä siihen keksisi esteeksi kissoille..
Moi! Kissat ovat aivan ihania, mutta noita toimivia käytännön toimia on tosiaankin hyvä miettiä jo nyt vauvan turvallisuuden huomioiden. Muistaakseni at lastenturva myy sellaista punottua kissaverkkoa.(itse kooklettaisin Turvaverkko + vauva).
Lisäksi esim mustin ja mirrin henkilökunnalla voi olla hyviä käytännön neuvoja vauva- arjen helpottamiseen. Niitähän he saavat muilta asiakkailta kuulla....
Semmoisen verko hankkiminen oli suunnitelmissa tohon nykyisen taaperon pinnikseen 120*60, sen olisi voinut laittaa pienempäänkin kunnon sänkyyn. Vaan sitten kissan liikkumistilaa rajattiin...
Ainakin sängyn pitää olla tarpeeksi korkea että kissa ei voi verkon päällä maaten saada painollaan sitä kuopalle vauvaa vasten.

No mä mietin kans sellasta sänkyä minkä sais suoraan oman sängyn reunaan, mut kauanko siitä sit lopuks on hyötyä🤔
Torissa nähny kohtuu edullisesti niitä...
Joo se on kyllä kysymysmerkki kuinka kauan siitä on iloa kun ei oo sitten enää turvallinen kun lapsi oppii nousemaan pystyyn🤔 me ostettiin ihan hyvässä alessa, ehkä siitä saa kuitenkin jotain takaisin kun laittaa toriin myyntiin..

Joo se on kyllä kysymysmerkki kuinka kauan siitä on iloa kun ei oo sitten enää turvallinen kun lapsi oppii nousemaan pystyyn🤔 me ostettiin ihan hyvässä alessa, ehkä siitä saa kuitenkin jotain takaisin kun laittaa toriin myyntiin..
Tori on hyvä paikka siihen, mikäli ette jätä sitä mahdollisesta seuraavaa vauvaa varten.
Mulla toi taapero konttasi 6kk iässä, ja änkesi pystyyn puoli-istuvaan asentoon huojumaan jo paljon sitä ennen...

En tiedä mihin osioon laittaisi kysymyksen niin tuupataan tänne😅

Montako pakettia vaippoja kannattaa hamsteroida talteen ennen vauvan tuloa? Ja 1 kokoa tässä kohtaa siis.
Meillä nyt ostettu 4 pakettia, pari tullut ilmaisboxien mukana ja kavereiden vaippakakussa tuli kasa.

Ei mitään käsitystä miten paljon niitä pitää olla kaapissa🫠

Montako pakettia vaippoja kannattaa hamsteroida talteen ennen vauvan tuloa? Ja 1 kokoa tässä kohtaa siis.
Meillä nyt ostettu 4 pakettia, pari tullut ilmaisboxien mukana ja kavereiden vaippakakussa tuli kasa.

Pikkuvaippojen vähintään tarvittavaa määrää on oikeasti ennalta hankala ennustaa. Vauvan syntymäkoko 48-54cm, kasvuvauhti ja tapa kakkia (1-3krt/ vrk tai vain joka toinen päivä ) vaihtelevat niin paljon.
Myös vauvan iho ratkaisee paljon..
Mä muistaakseni laskin maalle mukaan otettavaksi 8kpl/vrk, josta jäi aina yli.

Huutelen nyt sivusta. Enempää en itse ostaisi, koska vastasyntyneen vauvan koko vaihtelee. Meillä pienin kolmesta käytti 1-kokoa ehkä tuon verran, tai vähän enemmän, isoin ehkä pari pakettia. Oletan, että kauppa on kuitenkin niin lähellä, että lisää voi hakea ainakin kerran viikossa.

Huutelen nyt sivusta. Enempää en itse ostaisi, koska vastasyntyneen vauvan koko vaihtelee. Meillä pienin kolmesta käytti 1-kokoa ehkä tuon verran, tai vähän enemmän, isoin ehkä pari pakettia. Oletan, että kauppa on kuitenkin niin lähellä, että lisää voi hakea ainakin kerran viikossa.
Tätä vähän itsekin mietin.
Kauppa toki lähellä, mutta itse ehkä sitä mieltä että en niitä 1 kokosia enää ostaisi jemmaan vaan ennemmin 2 kokoa.
Kun ei tiedä minkä kokoinen sieltä on loppuviimein tulossa😅

Tätä vähän itsekin mietin.
Kauppa toki lähellä, mutta itse ehkä sitä mieltä että en niitä 1 kokosia enää ostaisi jemmaan vaan ennemmin 2 kokoa.
Kun ei tiedä minkä kokoinen sieltä on loppuviimein tulossa😅
Mä en ostaisi jemmaan 2lainkasn ennenkuin olisin nähnyt mitkä 1 toimivat vauvalla parhaiten... Meillä pappers ei ollut hyvä.

Takaisin