Kaikki keinot kuinka provosoida synnytystä? Halu välttää yliaikaisuus

Kiintoisaa!
En joo yhtään ole ymmärtänyt miten niitä kalvoja pystyy käsittelemään eikä siis tullut mieleenkään että alakautta 😃
Jotenkin en vieläkään ihan hahmota. Jos joku tietävä jaksaa kertoa lisää 😃
Noooo mun hyvin epätieteellinen selitys on, että lääkäri tai kätilö tekee sisätutkimuksen ja samalla siis sormella/sormilla pyörivin liikkein painelee siitä kohdunkaulan luota ja käsitteekseni vähän niinkuin irrottelee niitä kalvoja. Toivotaan että se provosoisi hormonitoimintaa ja käynnistäisi synnytyksen. Näin muistelen et lääkäri selitti, mutta voi olla että selitys ei ihan oo täsmällinen 🙈 mutta siis käytännössä ihan samanlaista kuin normaali sisätutkimus, tosin se kalvojen pyörittely on hieman epämukavaa. Muistaakseni vihloi ja tuntu muutenki vähän kipeeltä, mutta kesti kyllä hyvin pienen hetken.

Kiitos hyvästä selityksestä 😃
olennpaljon viisaampi vaikka en ihan ymmärrä mikä kalvo irtoaa/ liikkuu mihin 😅

Ilmeisesti tuo on parhaimpia provosoimistekoja. Eli paljon seksiä niin että ulottuu perälle asti ja ehkä sitten vielä ammattilaisen luokse kerran 😃
Minulle lääkäri suositteli siihen jo viikkoa 37.

Sit lantion heiluttelua pallon päällä kerra nännien nipistelyn (jotenkin vähän perverssi näkymä 😄), porraskävelyä, päivittäin taateleita, kyykkäämistä, akupunktio.(ehkä...tuntuu et teho vaihtelee)

Kiitos hyvästä selityksestä 😃
olennpaljon viisaampi vaikka en ihan ymmärrä mikä kalvo irtoaa/ liikkuu mihin 😅

Ilmeisesti tuo on parhaimpia provosoimistekoja. Eli paljon seksiä niin että ulottuu perälle asti ja ehkä sitten vielä ammattilaisen luokse kerran 😃
Minulle lääkäri suositteli siihen jo viikkoa 37.

Sit lantion heiluttelua pallon päällä kerra nännien nipistelyn (jotenkin vähän perverssi näkymä 😄), porraskävelyä, päivittäin taateleita, kyykkäämistä, akupunktio.(ehkä...tuntuu et teho vaihtelee)

Akupisteitä voi myös itse hieroa kotona, ainakin tossa sääressä on yksi kohta. Googlaamalla löytyy pisteet.

Ja siis se kalvo on mun ymmärtääkseni siis se sikiökalvo/-pussi, jonka sisällä vauva ja lapsivesi on. Mä oon jotenkin ajatellut sen niin, että kohdunsuun kautta sitä kalvoa pyöritellään sormin irti kohdun seinämistä, ajatuksena kai se, että kalvo puhkeaisi helpommin ja vedet menisi -> synnytys käynnistyy? Eli jos helpottaa miettiä asian niin, että kohdun sisässä on vesi-ilmapallo, jonka sisällä on vauva ja lapsivesi. Kohtu venyy vesi-ilmapallon (ja vauvan) kasvaessa ja se vesi-ilmapallon pinta (=kalvo) on ihan kiinni kohdun pinnassa. Kalvojen irroittelun on tarkoitus irroittaa kalvoa siitä kohdun seinämästä.

Kiitos taas hyvästä selityksestä! 🙏

Ehkäpä juuri se kalvon fyysinen irroittaminen kohdun seinämästä aiheuttaa jonkun hormonin erittymisen 🤔

Ja kun puhutaan kiinnittymisestä, niin silloin kai kalvo on kiinnittynyt kohdun suun seudun pintaan, ja juuri sitä kiinnittymistä irroittamalla saadaan viestittyä samaa kuin supistuksilla, että synnytys on alkamassa?

Kiitos taas hyvästä selityksestä! 🙏

Ehkäpä juuri se kalvon fyysinen irroittaminen kohdun seinämästä aiheuttaa jonkun hormonin erittymisen 🤔

Ja kun puhutaan kiinnittymisestä, niin silloin kai kalvo on kiinnittynyt kohdun suun seudun pintaan, ja juuri sitä kiinnittymistä irroittamalla saadaan viestittyä samaa kuin supistuksilla, että synnytys on alkamassa?
Minusta ballonki, jota sairaalassa synnytyksen käynnistimiseen käytetään, stimuloi juuri kohdunkaulan yläpäätä tuottaessaan sinne ylimääräistä painetta. Ne kalvot itsessään eivät taida sisältää tuntosoluja kun ne voidaan avata/ repeytyä auki ilman mitään mitään tuntemuksia. Stimuloivat nnin pitäisi näin ollen kohdistua kohtuun ja muihin tuon alaosaston lihaksiin.

Takaisin