Kaikki keinot kuinka provosoida synnytystä? Halu välttää yliaikaisuus

Maunon äiti

Näppärä viestien naputtelija
Sauna, seksi, siivous. Mitä muuta?

Lasketun ajan jälkeen synnytyskomplikaatioiden riski kasvaa koon myötä.
Riskiä kunnon yliaikaisuuteen lisää poikavauva, synnyttäjän ikä sekä ensikertalaisena. (=minä)
Suunnittelin aloittaa provosoivat puuhat rv37 alkaen.

Sauna, seksi, siivous. Mitä muuta?

Lasketun ajan jälkeen synnytyskomplikaatioiden riski kasvaa koon myötä.
Riskiä kunnon yliaikaisuuteen lisää poikavauva, synnyttäjän ikä sekä ensikertalaisena. (=minä)
Suunnittelin aloittaa provosoivat puuhat rv37 alkaen.
Mä kokeilin kotona jumppapallon päällä istumista, lämpöisiä pitkiä suihkuja ja kävin jopa pari kertaa akupunkitiossa. Ilman konkreettista tulosta.
Synnytyksen tod.näk käynnisti sairaalan päivällistarjottimen kanssa huoneeseen taiteilu. Kävelin sen kanssa mennen tullen sitä vain äyhdellä kädellä kannatellen saadakseni oven auki...eli kun keho joutui työskentelemään eri tavoin kuin pitkään
aikaan aiemmin, niin siinähän seka oli. Käynnistyksen piti alkaa seuraavana aamuna...

Luen tällaisia. Mut keskusteluiden kautta ehkä vois saada paremmin tietoa et mikä toimii... ja et onko jostain jotain haittaa.
Minäkin luin noita. Uskon kyllä akupunkion jotenkin koko kehoon auttaneen (nännit kipeytyivät ja maitoa pakkasi toka käynnin jälkeen).
Mulla vauva luiskahti ala-asentoon sitä tyhjää tarjotinta takaisin viedessä...eli jumppapallo/ kyykkäys eikä edes lumen kolaus tai korkean maasturi auton katon lumesta puhdistaminen eivät auttaneet. Hän syntyi siis tasan laskettuna aikana.

Minäkin luin noita. Uskon kyllä akupunkion jotenkin koko kehoon auttaneen (nännit kipeytyivät ja maitoa pakkasi toka käynnin jälkeen).
Mulla vauva luiskahti ala-asentoon sitä tyhjää tarjotinta takaisin viedessä...eli jumppapallo/ kyykkäys eikä edes lumen kolaus tai korkean maasturi auton katon lumesta puhdistaminen eivät auttaneet. Hän syntyi siis tasan laskettuna aikana.
Missä vaiheessa kävit akupunktiossa?
Kahdesti?

RV 36+6 jälkeen, oli aito kiinalainen akupunktio Hki ja käynneillä väliä yli viikko, oisko ollu 37+x ja 39+4.

Kävitkö siellä vähän hämärässä kiinalaisessa mestassa Töölössä? 😅 mä kävin siellä, ei vaikutusta. Käynnistykseen meni. Yritin kävellä reippaasti (tosi kiva lumihangessa), kävellä portaita, juoda vadelmanlehtiteetä, pomppia jumppapallolla, käydä saunassa, harrastaa seksiä ja siivota. Ja tietenkin myös levätä! Silti meni käynnistykseen 41+0 raskausmyrkytyksen takia 😅

Kävitkö siellä vähän hämärässä kiinalaisessa mestassa Töölössä? 😅 mä kävin siellä, ei vaikutusta. Käynnistykseen meni. Yritin kävellä reippaasti (tosi kiva lumihangessa), kävellä portaita, juoda vadelmanlehtiteetä, pomppia jumppapallolla, käydä saunassa, harrastaa seksiä ja siivota. Ja tietenkin myös levätä! Silti meni käynnistykseen 41+0 raskausmyrkytyksen takia 😅
Muistaakseni oli nimeltään Akupunktioasema, vaan se ei ollut Töölössä. Tuolla mun paikassa sain aiemmin olkapäävaivaan isoa apua ja vältin siihen suunnitellun kajoavan leikkauksen. Toinen paikka jossa kaveri kävi nyt viime keväänä oli runeberinkadulla, eikä sekään kyllä synnytystä suoraan käyntiin laittanut...

Muistaakseni oli nimeltään Akupunktioasema, vaan se ei ollut Töölössä. Tuolla mun paikassa sain aiemmin olkapäävaivaan isoa apua ja vältin siihen suunnitellun kajoavan leikkauksen. Toinen paikka jossa kaveri kävi nyt viime keväänä oli runeberinkadulla, eikä sekään kyllä synnytystä suoraan käyntiin laittanut...
Se oli just tuo Runeberginkadun jossa kävin! Kuulin siitä Hei Baby-podissa, jossa muistaakseni molemmat juontajat kävi siellä, ja kummallakin synnytys tais käynnistyä ihan parin päivän sisään. Mä muistaakseni kävin tuolla joskus lasketun ajan tienoilla.

Se oli just tuo Runeberginkadun jossa kävin! Kuulin siitä Hei Baby-podissa, jossa muistaakseni molemmat juontajat kävi siellä, ja kummallakin synnytys tais käynnistyä ihan parin päivän sisään. Mä muistaakseni kävin tuolla joskus lasketun ajan tienoilla.
Varmaan siinäkin se oikea ajoitus, miten paikan aistii ja ettei neuloja jännitä ois ne tärkeimmät, jotta siitä apua edes voisi olla. Noilla maha-asukeilla kun on se oma tahtonsa, joka ei useinkaan kuuntele odottajan toiveita.
Se mun neulakammoinen kaveri oli valmiiksi kalpea kun häntä sinne kuskasin... No, oli onneksi väri palannut kasvoille kun hän sieltä takaisin tuli. Olivat pyytäneet tulemaan uudelleen, ja sopuhintaan, jos ei käynnisty - vaan ei halunnut mennä. Totesi olevansa vaikka loppuikänsä norsu, jotka synnyttää viikkojen sijaan pitkillä kuukausilla...

Varmaan siinäkin se oikea ajoitus, miten paikan aistii ja ettei neuloja jännitä ois ne tärkeimmät, jotta siitä apua edes voisi olla. Noilla maha-asukeilla kun on se oma tahtonsa, joka ei useinkaan kuuntele odottajan toiveita.
Se mun neulakammoinen kaveri oli valmiiksi kalpea kun häntä sinne kuskasin... No, oli onneksi väri palannut kasvoille kun hän sieltä takaisin tuli. Olivat pyytäneet tulemaan uudelleen, ja sopuhintaan, jos ei käynnisty - vaan ei halunnut mennä. Totesi olevansa vaikka loppuikänsä norsu, jotka synnyttää viikkojen sijaan pitkillä kuukausilla...

Mulla saattoi olla vaikutusta se, että mulla kipeytyi toisen puolen lonkka (liitoskivut) kun piti olla kyljellään, ja sit kun olin yksinäni siellä huoneessa odottamassa hoitajaa niin oli kyl aika tuskaiset 15min yhdessä kohtaa. Muuten oli ihan kiva kokemus ja rentoutti.

- parissa tutkimuksessa on todettu keskimäärin vähemmän yliaikaisuutta ja nopeampia synnytyksiä ryhmässä jossa äidit söivät 5-6 taatelia päivässä 4 vkoa ennen laskettua aikaa
- YouTubesta löytyy esim miles circuit 90 min liikesarja jolla ehkä vauvan voi saada asettumaan synnytyskanavaan paremmin provosoimaan synnytystä
- nännien stimulointi tai maidon pumppaaminen täysillä viikoilla voi provosoida supistuksia
- tuoksuöljyistä muskatellisalvian uskotaan edistävän synnytystä, en tiedä onko tieteellistä näyttöä
- kyykkyasento saattaa auttaa vauvaa laskeutumaan lantiossa
- huonon istumaryhdin välttäminen ja sohvalla takakenossa röhnöttämisen välttäminen voi edistää vauvan optimaalista asentoa. Jumppapallolla istuessa asento on luonnostaan hyvä.

Ainakin tämmösiä oon kuullut

Kuulemma jotkut lääkärit tekee vatsan läpi jotain kalvojen käsittelyä, mikä provosoi 🤔
Meinasin just tulla sanomaan et ainut mikä mulla mitenkään autto oli kun lääkäri pyöritteli kalvoja, mut tää tapahtui siis alakautta. Eli siis sisätutkimuksen yhteydessä jotenki vähän rajummin kohtelee. 😅 Pikkusen epämukavalta tuntu, mut hyvin vähän aikaa ja mulla alko supistukset siitä, vaikka aikasemmin ei ollu yhtään supistuksia tai muitakaan merkkejä synnytyksen lähestymisestä. 👍

Joo ei sitä käsittääkseni oikein vatsan läpi pysty niitä kalvoja käsittelemään. Sormella pyöräytetään kalvoja vähän irti kohdun suulta sisätutkimuksessa.

Luen tällaisia. Mut keskusteluiden kautta ehkä vois saada paremmin tietoa et mikä toimii... ja et onko jostain jotain haittaa.
Jostain luin että nännistimulaatio on tieteellisesti todistettu. Luulen että tärkeintä on olla rento. Ei se pakottamalla käyntiin lähde. Jospa tähän itsekin pystyisi. Mutta yritän olla rento, hyvällä mielellä ja käyttää keinoja 😊

Kiintoisaa!
En joo yhtään ole ymmärtänyt miten niitä kalvoja pystyy käsittelemään eikä siis tullut mieleenkään että alakautta 😃
Jotenkin en vieläkään ihan hahmota. Jos joku tietävä jaksaa kertoa lisää 😃

Kiintoisaa!
En joo yhtään ole ymmärtänyt miten niitä kalvoja pystyy käsittelemään eikä siis tullut mieleenkään että alakautta 😃
Jotenkin en vieläkään ihan hahmota. Jos joku tietävä jaksaa kertoa lisää 😃
Eräänlaista kalvojen käsittelyä kai se perinteinen suojaamaton yhdyntäkin on, etenkin jos kohdun suu on yhtään auki.😅

Takaisin