Raskaudesta kertominen 💬

View attachment 129185

Tällä paidalla kerrottu kaikille joita on nähty 😍

Laitettu vaan päälle ja odotettu milloin huomaa 💪 kaikki sukulaiset on sanonut että on miettinytkin että joko olisi aika seuraavalle 😅
Tälläista on just miettinyt! Ihana idea❤️ Täytyy tutustua netin valikoimaan vaikka täällä pitää vielä malttaa useampi viikko

Vain yksi hyvä ystävä tietää. Miehen kanssa päätettiin salata rakenneultraan asti kaikilta muilta.. 😊
Mahtavaa jos pystytte pitämään siihen asti salassa😊 Haluaisin kanssa odottaa sinne, mutta tiedän ettei pystytä joten NT- ultran jälkeen sitten varmaan tulee kerrottua.

Mahtavaa jos pystytte pitämään siihen asti salassa😊 Haluaisin kanssa odottaa sinne, mutta tiedän ettei pystytä joten NT- ultran jälkeen sitten varmaan tulee kerrottua.
Vaikeeta tulee kyllä olemaan 😅 Mutta on tuossa NT- ultraan asti odottamisessakin pidättämistä, kun tekisi mieli kuuluttaa koko maailmalle, tsemppiä! 💪😍

Meillä nyt tietää kaikki perheenjäsenet, mun esimies, tiiminvetäjä.. Oon niin huonovointinen, ettei tätä voi oikein piilotella. Kahden viikon päästä on mummun hautajaiset, saa nähdä pääsenkö sinne/pitääkö kertoa, jos meinaan aivan kuukahtaa kesken kaiken..

Läheiset työkaverit jo tietää. En saa enää käsitellä tiettyjä kemikaaleja, niin tuli heti ilmi siitä. Ja äidilleni kerroin jo ennen joulua. Sitten ajattelin odottaa ainakin NT-ultraan asti, mutta esim. mun lapset sai tänään tietää. Olin puhelimessa neurologini kanssa ja mun poika tuli huoneestaan että "MITÄ". Oikea "Ulla Taalasmaa" korvat höröllään taas. Mut täytyi sitten kertoa heille. He kyllä ymmärtävät onneksi, että voi mennä kesken koska vaan vielä kun elämänlanka on niin ohut. Kasvatan kissoja ja he on nähneet kun pentu syntyy kuolleena ym.

Mä oon kertonu välttämättömille, eli esim. koulutuksen ohjaajalle, koska mulle ei voi opiskelukaverit tehdä hoitoa (Kalevalainen jäsenkorjaus). Katsotaan mitä teen viikon päästä, kun kyseinen koulutusviikonloppu on, että paljastanko opiskelutovereille vai kerronko jonkun peiteselityksen...

Yhdelle kaukana asuvalle ystävälle kerroin myös. Viikko sitten kerrottiin lapsille. Jännä nähdä saako he pidettyä salassa, kun nähdään sukulaisia. Nyt meillä oltu kipeenä, joten ollaan oltu viikko kotona... Tytöillä oli heti paras ystävä mielessä, keille ois halunnu kertoa heti.

Itelläkin jatkuvasti sellanen olo, että tekis mieli mm. siskoille paljastaa, mut toisaalta sellanen jännä mielihyvä siitä, että oon saanu näinkin pitkään oltua kertomatta. Huomenna rv 8+0. Aiemmat olen tainnu kaikki kertoa jo aiemmilla viikoilla. Lapsille halusin ehdottomasti kertoa ennen, kuin kellekään muulle suvusta, ettei ainakaan käy niin että vahingossa kuulevat muualta.

...jos täällä sattuu olemaan tuttuja, niin johan mut tosta tekstistä tunnistaa. 🤭

Eli jos tunnistat, niin tuu kertoo et oot samassa veneessä. 😅

...jos täällä sattuu olemaan tuttuja, niin johan mut tosta tekstistä tunnistaa. 🤭

Eli jos tunnistat, niin tuu kertoo et oot samassa veneessä. 😅
Mä just joskus mietin täällä kirjoittaessani, et jos joku oikeasti läheinen lukisi niin kyllä tunnistaisi! Mutta sua en tunnistanut.

Mä just joskus mietin täällä kirjoittaessani, et jos joku oikeasti läheinen lukisi niin kyllä tunnistaisi! Mutta sua en tunnistanut.
🤭 Täällä forumilla kirjoitellaan niin paljon, että aika pieni todennäköisyys että joku tuttu eksyis lukemaan. Ainut on oikeastaa se, jos sattuu olemaan samassa kuussa laskettuaika. 😁

Meillä on hoitotaustaa josta lähipiiri on ollut hyvin tietoinen. Rupesi jossain vaiheessa ahdistamaan kun kaikista käänteistä tietää niin moni, niin nyt on pidetty ihan omana tietona eikä kerrota ainakaan ennen nt-ultraa.

Munkin piti käydä yks viesti poistamassa kun iski paniikki että siitä ois mut tunnistanu jos ois työkaveri sattunu lukemaan.. 😅 (ja työkaverit on n. 95% miehiä, ja lähinnä keski-ikäisiä, he varmaan täällä selaileekin eri laskettujen aikojen ryhmiä 🤣)

Mulla tosiaan äiti arvasi 2 pv sen jälkeen kun raskaustestin olin tehnyt (hipaisin vatsaa kuulemma suojelevasti 😅) ja yhdelle kaverille kerroin. Ei pitänyt vielä aikoihin kertoa kelleen, mutta jotenkin tälle kaverille oli pakko saada se sanottua kun oli puhetta tokan lapsen tekemisestä, ja hän oli mulle pari kk sitten kertonut odottavansa, ja vähän myöhemmin keskenmenostaan.. mua kauheesti ahdisti hänelle just kokemansa takia kertoa, mut jotenkin sen kertomisen pitkittäminen olisi tuntunut vielä kummallisemmalta..

Mun pitää kohta kertoa mun joukkueelle.. Oon ollut kipeä just ennen joulua ja sen jälkeen ja nyt terveenä ekaa kertaa treenit enkä voi tehdä enää mukana, vaan pitäydyn valmentamaan. On vaan niiiiin aikaista, mut toistaalta onko se niin paha kertoa ajoissa? Ei mulla haittaisi jos ihmiset tietäisi vaikka jotain pahaakin sattuisi, ainakin tietäisivät ja osaisivat lohduttaa.

Huomaan, että vaikka yritän suhtautua omalla mielipiteellä tähän asiaan, niin silti jotenkin tarttuu tää salailu mitä kaikki harrastaa, et on jotenkin "parempi" piilotella mahdollisimman pitkään... Eihän siinä oo mitään järkeä :tears:

Yhdelle ystävälle olen kertonut. Muille kerrotaan todennäköisesti aikaisintaan nt ultran jälkeen. Jossain kohtaa mietin että odotetaan pidemmällekin, mutta toisaalta miksi iloista asiaa ei voisi jakaa, ainakin sukulaisille ja ystäville.

Suomalainen sanonta "kel onni on se onnen kätkeköön" tuntuu pitävän pintansa raskausuutisissakin, ettei ihan alkuun uskalla kaikille kertoa.

Onneksi täällä voi höpötellä asiasta vaikka muilta vielä jemistelee 😁

Huomaan, että vaikka yritän suhtautua omalla mielipiteellä tähän asiaan, niin silti jotenkin tarttuu tää salailu mitä kaikki harrastaa, et on jotenkin "parempi" piilotella mahdollisimman pitkään... Eihän siinä oo mitään järkeä :tears:
Mul on simppeli periaate : kerron kaikille joille kertoisin km- tai keskeytyksestä, en kellekään jolta ne haluaisin tai voisin salata. Toi keskeytys vähän rajaa - mulla on joitain kavereita, joilla on kromosomeiltaan epätyypillinen lapsi, joten vaikka ehdottomasti kertoisin heille keskenmenosta ois vaikeaa kertoa että keskeytän raskauden saman vamman takia jolloin he tahtoivat pitää rakkaansa tai saivat tietämättään.

Mun pitää kohta kertoa mun joukkueelle.. Oon ollut kipeä just ennen joulua ja sen jälkeen ja nyt terveenä ekaa kertaa treenit enkä voi tehdä enää mukana, vaan pitäydyn valmentamaan. On vaan niiiiin aikaista, mut toistaalta onko se niin paha kertoa ajoissa? Ei mulla haittaisi jos ihmiset tietäisi vaikka jotain pahaakin sattuisi, ainakin tietäisivät ja osaisivat lohduttaa.

Mä salailen, koska on kerran kokenut sen, millaista on sit kantaa surua ja kertoa niistä huonoista uutisista. Ja myös kestää ja kannatella muiden surua ja reaktioita, vaikka siihen ei olisi todellakaan voimia. Valitettavasti keskenmeno myös opetti mulle lisää joistain tuntemistamme ihmisistä. Ei kaikki vaan osaa tai pysty kohtaamaan sellaisia asioita mitenkään, joten aika nopeasti suhtautuminen vaihtui ekoista surunvalitteluista vaivaantuneeseen hiljaisuuteen -- kun olisin vain kaivannut sitä, että multa olisi kysytty miten voin. Siis vielä esim kuukauden tai kahdenkin päästä tapahtuneesta.

Nyt olenkin kertonut siis tasan sellaisille ihmisille, keneltä sain oikeasti tukea viime keskenmenon jälkeen. Tällä viikolla nt-ultra, katsotaan kerrotaanko lisää ihmisille sen jälkeen vai ei. 🤔

Takaisin