Mulla oli eilen rv 7+0 ja sikiön syke oli 118. Lääkäri sanoi, että alaraja on 120, mutta 2 vähemmän ei ole oleellinen ero. Luin myös illalla netistä eri sivuilta sikiön sykkeistä ja osassa lähteissä oli mainittu tuo 90-110 ja osassa vähintään 120. No, tämä on asia jolle en voi itse mitäänOnnea hyvistä kuulumisista!
Mä ymmärrän hyvin huolen - mulla on ollut vain yksi keskenmeno (ja kemiallisia), mutta oon silti jotenkin ihan valmis heittämään hanskat tiskiin jos koko vaikka jätättäisi kaksi päivää huomisessa ultrassa. Oviksen tiedän niin hyvin.
Mikä teillä oli syke? Sähän olit ihan rv 7-8 vaihteessa, eli normaalin rajat on silloin hurjan laajat, kun rv 7 eli vielä päivää aiemmin 90 on vielä normaalin alaraja eikä syytä huoleen, vaikka toki 100-110 on tyypillisin. Alla vähän statistiikkaa:
- Weeks 5 to 7: A baby's heart starts to develop around the fifth week of pregnancy. In this early stage, the heart rate starts slow (between 90 and 110 BPM).2
- Week 8 to 12: The heart rate speeds up and averages 140 to 170 BPM by week 9.3 By week 12, the rate slows down a bit.
- Week 13 to 26: Throughout most of the pregnancy, the average is 110 to 160 BPM.
- Week 27 to 40: During the last trimester, the fetal heart rate continues to average 110 to 160 BPM. However, it drops slightly in the last 10 weeks. In general, it moves toward the lower end of this range the closer you get to your due date

Voimia sullekin
Mulle riittää vaan se et on oikeassa paikassa, nää gynejen laitteet ei oo mitään ihan tarkimpia. Tää on mulle samalla eka "neuvola" eli saan heti sit uuden tapaamisen/ultran sovittua ja verikokeet sit seuraavalla kerralla, jos kaikki tosiaan näyttää siltä miltä pitää
Mun mies jää valitettavasti kotiin hoitamaan esikoista, mut onneks on tuttu gyne (enkelivauvan synnytyksen jälkitarkastuksesta). Ahdistaa ehkä hieman mahdollinen kielimuuri, oon koittanu opetella saksaksi hieman tätä sanastoa.
Sykettä ei edes yritetty kuunnella, sanoin lääkärille ettei esikoisestakaan ollut vielä 5+5 sykettä.