Raskausoireet

6+2.

Lapsille piti tehdä räkäimurioperaatio tänään ennen päiväkotiin lähtöä ja oli siitä syystä kyllä niin lähellä laatan heitto ettei mitään järkeä.

Tänään piti taas nukkua parin tunnin päikkärit että pystyy tekemään yhtään töitä. Ennen nukahtamista ajattelin että herään virkeänä, mutta heräsinkin melkoisen pahoinvoivana eikä tee mieli oikein syödä mitään muuta paitsi itsetehtyjä raikkaita smoothieita.

Oksu ei oo vielä tullut, ja toivon mukaan ei tulisikaan vaan pysyisi tämmöisenä aaltoilevana kuvotuksena.

Tuntemukset alavatsalla ovat radikaalisti vähentyneet aiemmasta parista viikosta, nyt on lähinnä enää aaltoimaisia hyvin hentoja kasvukramppeja (?) harvakseltaan. Tissit, etenkin nännit on olleet nonstop-arat olleet jo useita päiviä. Tämä on mun jokapäiväinen oire väsymyksen ja hajuherkkyyden lisäksi, etomista tulee aaltoillen.

Täällä oireet menneet hyvin vaihdellen, jonakin päivänä enemmän oireita ja välillä taas tuntuu et ei mitään.
Eniten nyt kuitenkin ollu sellasta etovaa oloa ja pakko syödä 1-2 tunnin välein, koska muuten se huono olo alkaa heti hiipimään takaisin. Oksennusta ei kuitenkaan ainakaan toistaseks oo tullu, toivottavasti ei tämä tästä pahenekaan 🤞🏻
Muita oireita on välillä kylmä, välillä kuuma mut etenki iltasin tuntuu olevan kylmä. Välillä tuntuu myös tuossa alavatsalla jotain tuntemuksia.
Ja siis aivan järkyttävä akne alkanut jo ennen plussaa, joka päivä uusia näppyjä ilmestyy😩
Tuntuu et muilla rinnat tosi kipeät mut mulla taas ei oo kun vähän aristavat mut ei missään nimessä mitenkään kipeet tms. Nekin joinakin päivinä enemmän arat kun toisena eli oikeesti todella vaihdellen nää kaikki oireet😂 joka päivä on yks jännitysnäytelmä et millaisilla oireilla selviää.
Oon kyllä alkanu nauttimaan niistä hetkistä/päivistä ku ei oo sitä etovaa oloa! Se on ainakin henk.koht kaikkein inhottavin oire vaikka ei mitään oksentelua ookkaan ollut.

Nyt rv 7+1

Täällä turvotus ja vatsan oireilu. Rinnat todella kipeät. Kauhea hikikuuma ollut koko päivän😬 kahvin hajua en voi sietää senkää vähää mitä ennen. Nälkä kokoajan. Tiedä sitten mitkä näistä on vain sattumaa ja mitkä ei 😂 ja kamala pissahätä jatkuvasti

Muokattu viimeksi:
Tein tänään positiivisen! 3+6. Ensimmäinen raskaus, mutta oireet alkoivat jo viime viikolla, joten olin melko varma..
-Nännit todella arat, ei koskaan ennen ollut tällaiset.
-Nälkä on hirmuinen kokoajan.
-Mieliala vaihtuu kokoajan.
-Flunssan kaltaisia oireita ilman flunssaa. 🤷‍♀️
-Tuntui vaan erilaiselta. 😅

RV 7+
-jatkuva huono-olo, yökkäilyä
-huimausta
-tolkuton väsymys

Aamulla hammaspesulla tuli tavallista enemmän kakomista ja oksentelinkin mutta mitään ei tullut kun en ollut syönyt enkä juonut. Ylävatsassa kivisti. Pääsin töihin ja oksensin. Mies lähti hakemaan ja oksensin autossa toistamiseen ja kotona kolmannen kerran. Kipu lähti oksentamisen myötä. Kävin lämpöisessä suihkussa ja nukuin pari tuntia ja nyt on taas uudelleen syntynyt olo 😅

Aamulla hammaspesulla tuli tavallista enemmän kakomista ja oksentelinkin mutta mitään ei tullut kun en ollut syönyt enkä juonut. Ylävatsassa kivisti. Pääsin töihin ja oksensin. Mies lähti hakemaan ja oksensin autossa toistamiseen ja kotona kolmannen kerran. Kipu lähti oksentamisen myötä. Kävin lämpöisessä suihkussa ja nukuin pari tuntia ja nyt on taas uudelleen syntynyt olo 😅
Lämmin suihku auttaa yllättävän moneen vaivaan. Tsemppiä pahoinvointiin, ihana mies sulla kun haki töistä!
Mäkin oksensin eka kertaa tänä aamuna, pahoinvointi on selvästi aamupainotteista.

Nyt pamahti ekat oireet päälle 5+3. Ajoittaista pahoinvointia ja kaamee väsymys. Töitäkin pitäs jaksaa tehdä, täytyy varmaan ottaa nokoset 😴

Lämmin suihku auttaa yllättävän moneen vaivaan. Tsemppiä pahoinvointiin, ihana mies sulla kun haki töistä!
Mäkin oksensin eka kertaa tänä aamuna, pahoinvointi on selvästi aamupainotteista.
Mulla myös selvästi aamupainotteista ja sitten hampaiden pesu saa kakomaan. Myös yöllä on kuvotusta. Tsemppiä myös sinne!

Mä olen ihmetellyt (ja vähän ehkä harmitellukkin), kun ei ole mitään raskausoloja. Katselin edellisien raskauksien kirjauksia, niin kummassakaan ei ole ollut vielä tässä vaiheessa mitään. Pahoinvointi ja oksentaminen alkoi aiemminehkä joskus h6 tai 7 paikkeilla... Ensimmäisen lapsen kohdalla en oksentanut kertaakaan koko raskausaikana. 2 seuraavan lapsen kanssa oksensinkin sitten melkein puoliväliin.

Samaa mitä monilla muilla tässä vaiheessa: aivan jäätävä väsymys 😩 Teen kolmivuorotyötä ja nyt iltavuorossa jännittää jo valmiiksi, että miten selviän huomisesta aamusta, kun ehdin nukkua vain sen 6h. Kaiken lisäksi nään todella levottomia unia. Olen monta kertaa meinannut torkahtaa töihin, jos ei ole mitään tähdellistä tekemistä. Tää väsymys tuntuu ihan lihaksissakin, ihan kuin ois jostain influenssasta toipumassa, kun hirveä jomotus kaikkialla. Tuttu jo sanoi, että miksi en hakisi muutamaa päivää sairaslomaa, jotta saisin levätä, mutta itselle se tuntuu hullulta hakea saikkua vain väsymyksen vuoksi :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Muista oireista olen toistaiseksi säilynyt.

Eikun anteeksi, unohtui yksi: järkyttävän arat ja turpeet rinnat. Mua myös pelottaa, että kuinka paljon rinnat oikein suureneekaan tän raskauden aikana, kun ei siis ole alunperinkään mikään pienin kuppikoko. Mutta oon kuullut, että isorintaisilla ihmisillä se muutos saattaa olla hieman pienempi kuin pienirintaisemmilla. Tuudittaudun tähän :tears:

Tällä hetkellä valtaoireena on myös tuo jo useasti mainittu väsymys. Aamut menee ihan ok, päivätkin, mutta iltapäivästä alkaa vyörymään tosi kova väsymys joka tuntuu sumentavan aivot 😅
Iltaisin uni tulee normaalisti, mutta olen nyt parina yönä herännyt vessaan 2-3 aikaan ja siitä jäänytkin sitten kukkumaan hetkeksi. Se tuntuu uuvuttavan sitten päivä puolella kun unet katkeaa yöllä kesken kaiken 😴
Näläntunne on myös muuttunut sellaiseksi, että kun nälkä iskee niin se iskee tosi rajuna. Ruokaa on saatava niinkun ihan heti! Normaalisti siedän kyllä ihan hyvin näläntunnetta, nyt se on muuttunut aggressiiviseksi 😅

Ensimmäistä kertaa mukana, plussan tein viime sunnuntaina 13.8😍. Jo ennen plussaa aloin epäillä kun viikko ovulaatiosta alkoi molempien rintojen arkuus.
Nyt ilmeisesti 4+6, laskurit antaa vähän eri lukuja.. Oireina
-edelleen voimakas rintojen arkuus ja jomottelu, kauankohan tätä kestää, auts? 😅
-välillä väsymystä ja aivosumua, unohtelua
- mikä eniten mietityttää niin jatkuvaa menkkamaista jomottelua alavatsalla, välillä aika kovastikin ja välillä tulee oikeella puolella sellasta repivää kipua esim. yskiessä tai ponnistaessa esim makuulta ylös.

Kovasti odotan että pääsis ultrassa näkemään että varmasti vauva siellä on ja oikeassa paikassa❤️. Aavistelen että tästä se huolehtiminen vasta alkaa 😅

Nyt rv 6+0 ja rintojen arkuus ei mennyt ohi. Kipeät on.

Äkkinäiset liikkeet, kuten noustessa ylös ja vaihtaessa kylkeä sängyssä edelleen tuottavat alavatsakipua🤷‍♀️

Odottelen kanssa ultraa🤩

Hei, tuun vähän tänne huhtikuisiin kurkkimaan kun itse plussasin eilen ihan yllärinä. Tässä muiden oireita lukeneena pistää kyllä miettimään omaa tilannetta.

Neljä raskautta, kaksi onnistunutta ja kaksi kesken mennyttä, joissa oireita ollut jo alussa ennen tikun plussaa niin tämä plussa on todella erilainen. Plussa eilen tuli ihan puun takaa, sillä mulla ei ole minkäälaisia oireita. En osannut odottaa toista viivaa, tein testin että saisin menkat alkamaan :rolling:

6,5 vk.

Ei oo kuvottanut tänään, mutta voi jestas miten vahva hajuaisti voi olla. Meillä on vanha talo mihin jää kaikki paistohajut seisomaan pitkäks aikaa, niin meinaa olla piinaa olla kotosalla.

Kaikki haisee tosi häiritsevältä ja tunkkaiselta, minkä takia ei myöskään oikein tee mieli syödä muuta kuin hedelmiä ja mehuja.

Apaattinen ja laiska olo, ei motivoi oikein tehdä mitään.

Parin tunnin päikkärit sain sentään nukuttua.

Onko muut huomanneet itsessään nyt raskauden ja hormonien myötä motivaation puutetta?

6+4 jännä että maha toimii. Se on hyvä.
Mä oon pitäny imetysliivejä tai urheiluliivejä kun rinnat on olleet niin kipeät! Tänään pystyin laittaan ihan kaarituelliset, koska oon menossa syömään ja mun paita on sellanen, että kiva, että on vähän pushuppia. Turvottaa vaan. Etova oli tulee jos ei syö. Koko ajan nälkä ja pissahätä. Aloin tekeen lantionpohjan lihaksien harjoitteita.
Ei jaksa ihan kaikkea tehdä, se vaan pitää hyväksyä. Taas nukuin päikkärit.

Itkuherkkuus on aika huipussaan. On meillä muutenkin tosi stressaava elämäntilanne, et en yhtään ihmettele et itkettää. Mutta tänään aloin itkeä, kun lauloin meidän pikkutaaperolle kivaa lastenlaulua:Crying Cat Face: kysyin tänään ennen lasten nukkumaanmenoaikaa meidän pari vuotiaalta, että "Mitä äiti tekee ennen nukkumaan menoa?" Se vastasi, että "Itkee". Kivaa iltapuuhaa mulla siis tiedossa :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Onko muita joilla itkuherkkyys on ainoa oire? Täällä menossa nyt 5+3 eikä mitään muita oireita ole

Takaisin