Saitko enneunia tai etiäisiä raskautumisesta?

KukkaPuska

Vauhtiin päässyt keskustelija
Tuli mieleen tämmöinen kysymys että oletteko nähneet "enneunia" ennen plussausta tai raskautumista?

Mietin miten yleistä tällainen on naisten keskuudessa. Ollaan intuitiivisia olentoja ja usein tällaista kuulen lähipiirissä, että on arvattu jonkun olevan raskaana, tai nähty siitä unia etukäteen.

Minä näin unta tästä plussauksesta ja unissa on vieraillut myös omia tulevia tai menetettyjä lapsia.

Tuli mieleen tämmöinen kysymys että oletteko nähneet "enneunia" ennen plussausta tai raskautumista?

Mietin miten yleistä tällainen on naisten keskuudessa. Ollaan intuitiivisia olentoja ja usein tällaista kuulen lähipiirissä, että on arvattu jonkun olevan raskaana, tai nähty siitä unia etukäteen.

Minä näin unta tästä plussauksesta ja unissa on vieraillut myös omia tulevia tai menetettyjä lapsia.
Toki! Minulle kävi isotädit unessa kertomassa joku kuukausi takaperin et olen raskaana. No en ollut just sillä hetkellä, mutta kovasti kuumeilemassa. Jos sattuisi kaksoistytöt tulemaan niin nimeäisin ne varmaankin sitten isotätieni mukaan. :Winking Face:

Nyt on tosin ollut useampi raskausuni, yleensä niitä ei muista jos ei satu heräämään kesken unien. Nuoremmat lapsukaiset pitävät kyllä huolen et välillä tulee herättyä näin.

En muista mitään kovin tarkkaa nyt tähän hätään, mutta kerron pari kokemusta. Kaikenlaista olen kuitenkin nähnyt koko ikäni, osa ei niin mukavia asioita.

Ennen lapsia mua vaivasi usein painajaiset karhuista, en tiedä miksi. No esikkoa odottaessa sitten jossain vaiheessa näin levollisen karhu-unen, jossa olin karhujen kanssa metsässä ja saman yön aikana näin myös unta pienestä ruskeatukkaisesta vastasyntyneestä vauvasta ja siitä meidän esikoinen sai nimen 🤎

Toinen, minkä nyt aamuaivoilla muistan, ei ole uni vaan erikoinen kohtaaminen sisiliskon kanssa. Olin neljännestä aivan alussa, just plussanut ja epätietoisuudessa onko mahassa oikeasti joku kasvamassa. Silloin oli kesä ja olin eräänä aamuna varhain kolmosen kanssa uimarannalla muiden vielä nukkuessa. Yhtäkkiä pukukopin edustalle ilmestyi hyvin paksussa kunnossa oleva sisilisko. Se ei pelännyt mua yhtään vaan katseli rauhallisesti ja ilmestyi vielä toisenkin kerran. Siitä tiesin, että paksuna sitä itsekin ollaan 😄♥️

Toki! Minulle kävi isotädit unessa kertomassa joku kuukausi takaperin et olen raskaana. No en ollut just sillä hetkellä, mutta kovasti kuumeilemassa. Jos sattuisi kaksoistytöt tulemaan niin nimeäisin ne varmaankin sitten isotätieni mukaan. :Winking Face:

Nyt on tosin ollut useampi raskausuni, yleensä niitä ei muista jos ei satu heräämään kesken unien. Nuoremmat lapsukaiset pitävät kyllä huolen et välillä tulee herättyä näin.

Itsekin olen nähnyt plussatesteistä unia, ja kaverit on nähneet unia mun raskautumisesta. Ihanaa että sulla on siellä omia sukulaisia antamassa vihejä unimaailmassa!

Harmi kun ei saada omia unia jonnekin videonauhalle, just ton kesken kaiken heräämisen takia jää usein unet muistamatta.

En muista mitään kovin tarkkaa nyt tähän hätään, mutta kerron pari kokemusta. Kaikenlaista olen kuitenkin nähnyt koko ikäni, osa ei niin mukavia asioita.

Ennen lapsia mua vaivasi usein painajaiset karhuista, en tiedä miksi. No esikkoa odottaessa sitten jossain vaiheessa näin levollisen karhu-unen, jossa olin karhujen kanssa metsässä ja saman yön aikana näin myös unta pienestä ruskeatukkaisesta vastasyntyneestä vauvasta ja siitä meidän esikoinen sai nimen 🤎

Toinen, minkä nyt aamuaivoilla muistan, ei ole uni vaan erikoinen kohtaaminen sisiliskon kanssa. Olin neljännestä aivan alussa, just plussanut ja epätietoisuudessa onko mahassa oikeasti joku kasvamassa. Silloin oli kesä ja olin eräänä aamuna varhain kolmosen kanssa uimarannalla muiden vielä nukkuessa. Yhtäkkiä pukukopin edustalle ilmestyi hyvin paksussa kunnossa oleva sisilisko. Se ei pelännyt mua yhtään vaan katseli rauhallisesti ja ilmestyi vielä toisenkin kerran. Siitä tiesin, että paksuna sitä itsekin ollaan 😄♥️

Oho! Mullakin on ollut lapsesta saakka karhu-unia, nyt viime aikoina / vuosina paljon vähemmän tosin. 🤔

Eläimet ja luonto välittää ihan selkeitä viestejä myös mulle, ja ajattelen että elävän elämän hetket on täynnä omanlaistaan symboliikkaa. Ja kun tapahtumiin, viesteihin ja symboleihin alkaa kiinnittää huomiota, niin alkaa havaita suuremman kudelman ja merkitykset.

Itse näin tosi todentuntuista unta, jossa tein positiivisen raskaustestin. Aamulla uni lähinnä ärsytti (olin tehnyt pari päivää aiemmin taas yhden negatiivisen testin), mutta samana iltapäivällä hämmästys oli suuri, kun testiin piirtyikin se odotettu toinen viiva! 🙈

mun pikkuinen kävi moikkaamassa mua unessa viikkoa ennen testin tekemistä (eli nyt unesta n. 2vkoa). unesta heräämisen jälkeen jäi hirveän kova ikävä tuota lasta ja kerroinkin siitä parille läheiselle kun ikävä ei meinannut laantua. sit teinkin testin ja nyt on suhteellisen luottavainen olo tähän raskauteen ihan vain tuon lyhyen tapaamisen vuoksi ❤️

Kirjoitin tämän näköjään 30.7. ja plussasin 5.9. ja pieni tyttöhän siellä ultrassa köllöttelee. Saapa nähdä mitä hänestä kasvaa kun on etukäteen käyneet isotädit hänestä kertomassa, tärkeä hän on. :smiling-eyes:

Kirjoitin tämän näköjään 30.7. ja plussasin 5.9. ja pieni tyttöhän siellä ultrassa köllöttelee. Saapa nähdä mitä hänestä kasvaa kun on etukäteen käyneet isotädit hänestä kertomassa, tärkeä hän on. :smiling-eyes:
Ihanaa! 💗

Mäkin näin plussauksen jälkeen vielä semmosta unta, missä kaksi tuntematonta tätiä ojensi mulle kirkossa vaaleansinisen lankakerän.

Viikko sitten sain tietää että poikahan sieltä on kuin onkin tulossa. 😊 Nyt siis rv 23 alkoi tänään.

Uniin on alkanut ilmestyä nyt muutenkin tuttuja äitejä ja heidän lapsia. Jokin jännä kytkeytyminen on alkanut muiden äitien tietoisuusverkkoon varmaan.. luontoon myös iso yhteys kasvanut.

Tää onkin mielenkiintoinen aihe kun muiden raskauksia kyllä olen unessa nähnyt. Mutta tällä kertaa 2 yötä putkeen olen nyt katsonut unia raskaudesta ja synnytyksestä omalle kohdalle. Pari viikkoa pitäisi odottaa ennen kun testissä näkyy mitään.

Mulla kävi näin että perheenlisäyksestä oli noin vuoden verran puhetta tulevan lapsen isän kanssa, ja koko sen vuoden näin "merkkejä" siitä että lapsi meille tulee. Kerroin näitä merkkejä aina hänellekin. Esim. kävelyllä/ missä vaan alkoi tulemaan kadonneita tutteja vastaan (ei ole aiemmin tullut ainakaan noin montaa lyhyen ajan sisällä), luontopolulla tuli nukenrattaat vastaan keskellä polkua, lähimetsästä löysin yksisarvislelun noi nyt ainakin jäi mieleen. Toki joku vois sanoa ihan sattumiksi. Unia en muista nähneeni, ehkä jo plussanneena vasta silloin alussa.
Tarkemmin sanottuna nuo etukäteismerkit myös näyttivät että tyttö meille tulee, ja tyttöä mä tässä nyt sitten odottelen ilman tuota kyseistä parisuhteen toista osapuolta.
Alusta saakka oli se tyttö-olo.
15v.sitten odotin poikaa ja silloin oli tätä lievempi poika-olo mut oli kuitenkin. Ehkäpä intuitio voimistuu myös iän myötä? Tiedä näistä. :)

Takaisin