Raskausoireet

pilvikirsikka

Foorumin legenda
Syyskuunmammat 2015
Joulukuun äidit 2019
Helmikuiset 2022
Huhtikuiset 2024
Laitetaan tällainen ketju toiveikkaana pystyyn 😊

Onkos teillä jo oireita? Mulla on vasta dpo 12 eli kaikki ihan  todella alussa, mutta turvottaa heti aamusta alkaen. Hajuaisti tuntuu jo nyt voimakkaammalta kuin normaalisti ja hampaiden pesu meinaa yököttää. Nälkäkin kovempi.

Nyt 4+0 ja väsyttää, aivan kamalasti. Toki yöunet muutenkin jääneet vähän kehnoiksi, mutta. Fyysinen jaksaminen myös ihan nollissa, kun hengästyn heti ja sydän vain hakkaa.

Nyt alkanut vähän myös yököttää välillä, esim joku paha haju tai ällöttävä ajatuskin riittää siihen 😅 ja tosiaan turvottaa! Ei varmaan jää lähipiiriltä epäselväksi kun olemusta katsoo. Kukaan ei ole kuitenkaan vielä kysynyt mitään 😅

Täällä kirjoittelee ensikertalainen, ja oireita ollut kyllä runsaanlaisesti. Kiinnittymisvuoto oli viikoilla 3+4 ja 5 (Flo:n mukaan kaikki viikot). 3+6 olin jo hyvin varma ilman testiäkin, 4+0 tikkuun haalea viiva. 4+0 ja 4+1 oli voimakasta kuvotusta koko päivät, ja siitä alkaen (nyt 5+1) joka päivä ollut jotain nipistelyjä tai muita tuntemuksia alavatsassa vaihtelevalla voimakkuudella. Selvästi kuitenkin kohdussa, eikä toispuoleisesti, joten en osaa ainakaan vielä olla huolissani kohdun ulkoisesta:Grinning Face With Smiling Eyes: Viikonloppuna päivillä 4+4 - 4+6 järjetöntä väsymystä, ja nukuinkin 9h yöunia ja päälle parin tunnin päikkäreitä:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Ja turvotusta ollut 3+6 saakka sekä vatsassa että erityisesti rinnoissa (tuntuu että vähintään kuppikoolla jo suurentuneet:rolling:).

Lämpöjen asteittainen nousu oviksen jälkeen (dpo9 kiinnittymisdippi eli lämmöt laski hetkeksi ja sitten alkoivat nousemaan), dpo7 kohdussa tuntui repivää kipua, aivastuttaa, hengästyn helposti, rinnoissa kipua, finnejä ihmeellisissä paikoissa... hmmm. Ehkä tässä nyt osa ainakin 😄

Mun tekee ihan hirveästi mieli kaikkea makeaa 🙈 olin vähäsokerisella ennen raskautta ja nyt voisin vetää joka päivä vaan suklaata. En kyllä vedä, en halua marinoida vauvanalkua sokerilla 😅

Niitä menkkajomotteluja on, nivusissa myös kipuja ja kaikenmaailman repäisyjä ja viiltäviä kipuja, etenkin autosta ylös noustessa tuntuu joka kerta viiltäviä kipuja. Normaalisti ei ole näitä menkkajomotuksia ennen menkkoja vasta silloin kun vuoto jo alkanut. Rinnat on arat vain vähän mutta yleensä iltaa kohden turvottaa alavatsa ja tissit kipeytyy yöksi ja aamulla ei meinaa päästä sängystä ylös. Väsymystä on ja siksi kaipaan enemmän lepoa päivän aikana. Yöheräilyä ja aamuyöstä saanut jo käydä pissalla kun el muuten uni tule uudestaan.

- Kahvi ei enää uppoa
- pissalle herääminen
- aikaisin ylös nousu
- repäisykivut
- menkkajuilinnat
- turvotus
- väsymys
- vatsa toimii paremmin kuin normaalisti

Tässä muutamia 🤣

- Kahvi ei enää uppoa
- pissalle herääminen
- aikaisin ylös nousu
- repäisykivut
- menkkajuilinnat
- turvotus
- väsymys
- vatsa toimii paremmin kuin normaalisti

Tässä muutamia 🤣

Tuo kukon laulun aikaan herääminen tuttua täälläkin, sekä tajuton väsymys. Tänään oon ottanut kahdet päikkärit 😵‍💫 Myös keltarauhaskivut ovat saapuneet rytinällä tänään..

Kuvotus on alkanut, rv 4+4 🙈 Viimeksi oli ihan kamalaa 🙈😂

Puhalsin kuopuksen kuumaa iltapuuroa ja se oksetti. Samoin nyt kun koira syö ja maiskuttaa 🤢😂

Ihan tajuton väsymys rantautunut tänne, mutta silti valvon kun ei uni tule. Ristiriitaista :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:Koko päivän väsyttänyt ja haukotellut.
Muuten ei juurikaan ole oireita, lievää menkkajomottelua oli ovulaatiosta dpo 8 asti mutta nyt sekin hävinnyt. Repäisykipuja on esim nopeasti noustessa tai yskiessä/aivastaessa. Ja vv ollut tosi runsasta ovulaatiosta alkaen.

Mullekin on alkanut väsymys hiipiä, tosin ihmettelen miten jaksan edelleen kekkaloida hereillä puolenyön aikaan 🙈 olen ehkä turtunut vähiin uniin 🙈 olis kyllä ihana painaa vaan pää tyynyyn kun illat alkaa jälleen pimetä.

Tänään olin Prismassa kynttilähyllyllä ja sieltä piti valita yksi kynttilä kyläänviemiseksi, niin meinasi itku tulla kun en osannut päättää minkä valitsen 😂 tänään itketti muutkin, vähän hassut asiat 😅

Kenelläkään ideioita mihin käyttää tää aika keskellä yötä kun unta ei vaan tule?😅 haluaisin ommella mutta en usko että puoliso ois ihan hirveen tyytyväinen että ompelen neljältä yöllä 😂 on siis kuitenkin aika pirteä olo.

Onks muilla ollut menkkajomotuksia ja onko niitä teillä vähän/paljon?

Takaisin