Mistä kesä alkaa?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Milloin sinun mielestäsi on kesä? Onko se nyt, kun on jo kesäkuu? Tai alkaako kesä kun tulee lämmintä?

Itse en osaa mieltää tätä kesäksi, kun on niin kylmää. Minun kesä alkaa kun päivälämpötila on (kohtalaisen pysyvästi) vähintään 20-astetta. Jos koko kesän on alle, jossain kohtaa myönnyn ajatukseen kylmä kesä. Mies puolestaan sanoi kesän alkavan siitä, kun syreenit on kukkineet.
 
Mulla kesä alkaa ensimmäisen HD:n ajossa näkemisestä! Jos se on musta (ei ollut) niin tulee paahteinen kesä ja muut vörit ennustavat sekalaista säätä.
Vielä on kesää jäljellä, onneksi!!
 
Omasta mielestäni kesällä pitää olla 22-25 astetta, eikä ainakaan tämmöistä keliä kuin tänään koulun päättäjäispäivänä. Koululaiselle taitaa riittää, että kesäloma alkoi.
 
Asutaan pohjoisempana, joten ilmat lähtökohtaisesti vähän viileämpiä kuin etelässä (josta olen kotoisin). Kesä alkaa kun lehti on suurinpiirtein täysikasvuinen ja maa vihreä. Lämpötila ei niin ole minulle se määrittävä tekijä. On kylmempiä kesiä ja lämpimämpiä kesiä.
 
Ajatukseni on, että kesä alkaa aikalailla toukokuun lopulla. Vaikka olisi kylmääkin, niin silti. Oikeastaan juuri tuo VäriSoinnun mainitsema kun lehti on täyskasvuinen ja maa vihreä, niin siitä se lähtee.
 
Omasta mielestäni kesällä pitää olla 22-25 astetta, eikä ainakaan tämmöistä keliä kuin tänään koulun päättäjäispäivänä. Koululaiselle taitaa riittää, että kesäloma alkoi.

Meilläkin esikoisella taitaa olla kesä kun loma alkoi. Niin oli kyllä itsellänikin, kun olin koululainen.
 
Takaisin
Top