Nyt on ensimmäinen kolmannes ohitettu niin ajattelin, että voisin kirjata tänne itselleni ylös ja vertaistueksi muille
Sen verran taustoja, että olen ollut aina isokokoinen ja saanut kuulla siitä lapsesta saakka. Myös suvussa on isokokoisia ihmisiä. Vaikeimpia aikoina se on ollut todella vaikea asia itselle käsitellä hyvin ulkonäkökeskeisessä kasvuympäristössä ja koulukiusattuna, mutta aikuisiällä olen oppinut käsittelemään asiaa paremmin. BMI:ni on 43, joka vastaa sairaalloista lihavuutta, mutta olen kuitenkin perusterve, liikun aktiivisesti ja pyrin syömään lautasmallin mukaan / terveellisesti.
Neuvolassa sanoin aiheesta oma-aloitteisesti ihan suoraan, kun yleensä aina kaikki terveydenhuollon käynnit alkaa sillä että kun on sitä obesiteettia.. Meidän th otti asian kuitenkin tosi hyvin vastaan ja kysyi miltä neuvolassa puntarilla käyminen tuntuu, vaikutti siltä että siihenkin olisi ollut vaihtoehtoja tarjolla, mutta sanoin että se on ihan ok ja ajattelen että se vaan nyt kuuluu asiaan / vauvaan. Ihan positiivinen yllätys on, että paino on ilman laihduttamista tullutkin muutaman kilon alaspäin raskauden aikana.
Ultrat on myös sujuneet hyvin ja kun itsellä oli sellainen ennakkoajatus että eivät edes yritä vatsanpeitteiden läpi niin oli väärässä

Varhais ja nt-ultra on otettu vatsan päältä ongelmitta. Vauvalla myös kaikki hyvin

Ensimmäinen lääkärikäynti on ihan nurkan takana kuten myös sokerirasitus joten mielenkiinnolla odottelen. Lisäksi viikon olen syönyt neuvolan suosituksesta ASAa sen 100mg iltaisin.