Varhaisultra

Pogo 13.2.
Eve877 14.2.
muumikki 14.2.
Kuuttituutti 16.2.
Cherry1520 17.2.
Hiiohoi 17.2.
Meibibeibi 22.2.
Titiuu_85 23.2
Tyty 23.2
Oljenkorsi 23.2.
Marjis23 23.2.
Antzeliina 24.2.
Knuutti 28.2
Pian 41v. 6.3.
Siska 9.3.
Pipana 9.3.
Juliet92 13.3
Minou 15.3.
Citrus90 9.3.
 
Pogo 13.2.
Eve877 14.2.
muumikki 14.2.
Kuuttituutti 16.2.
Cherry1520 17.2.
Hiiohoi 17.2.
Meibibeibi 23.2.
Titiuu_85 23.2
Tyty 23.2
Oljenkorsi 23.2.
Marjis23 23.2.
Antzeliina 24.2.
Knuutti 28.2
Pian 41v. 6.3.
Siska 9.3.
Pipana 9.3.
Juliet92 13.3
Minou 15.3.
Citrus90 9.3.
 
Laitoin nyt oman ajan tuonne perään, asun ulkomailla ja täällä eka seurantakäynti on gynellä jossa ultrataan 8 viikkoa edellisistä menkoista. Mulla on pitkä kierto ja myöhäinen ovulaatio niin mun mielestä tuo varattu aika ois 7+4, eli varhaisultrasta menee mun käsittääkseni jos ne oli viikot 7-9? Stressaavaa kyllä tuotakin odottaa!
Kiva seurata muiden kuulumisia näin 'loppukuisena' etenkin kun ootte laittanu kuvia! Ja tsemppiä Titiuu_85 seuraavaan ultraan!
Hei, kiva että on muitakin ulkosuomalaisia ryhmässä! Musta on tosi mielenkiintoista kuulla mitä käytäntöjä ja suosituksia muissa maissa on; antaa vähän perspektiiviä ja osaa suhtautua tiettyihin ohjeisiin vähän rennommin. Mulla on ensimmäinen aika perhelääkärille nyt to (soittoaika), ja sieltä saan sit lähetteet gynelle, verikokeisiin ja ekaan ultraan, joka täällä tehdään rv9. Mulla kans pitkä aika odotella….
 
No niin on Aloy! Totta, ohjeissa on kyllä eroja. Esimerkiksi luin jotain jossa sanottiin ettei raskaana voi saunoa. Suomalaisissa ohjeissa ei siitä mainittu :) kiva toi perhelääkäri. mä meen tällä viikolla verikokeeseen jossa ilmeisesti katotaan folaatit, raudat, yms, en tiedä tarkemmin.

Onko teillä ollu / tuleeko puoliso mukaan varhaisultraan?
 
No niin on Aloy! Totta, ohjeissa on kyllä eroja. Esimerkiksi luin jotain jossa sanottiin ettei raskaana voi saunoa. Suomalaisissa ohjeissa ei siitä mainittu :) kiva toi perhelääkäri. mä meen tällä viikolla verikokeeseen jossa ilmeisesti katotaan folaatit, raudat, yms, en tiedä tarkemmin.

Onko teillä ollu / tuleeko puoliso mukaan varhaisultraan?
Ei saunomista Suomessa kielletä paitsi ehkä jossain ihan erityistilanteissa mutta jos raskaus etenee normaalisti niin en ole koskaan kuullut että olis kielletty. Jännä muutenkin vähän vertailla mitkä käytännöt on eri maissa. Itse raskaushan ei ole maasta riippuvainen mutta ne seurannut, kiellot, suositukset jne vaihtelee tosi paljon.

Jos miettii niin noin 15 vuotta sitten ei julkisella ole saanut edes tuota kahta ultraa. Monessa paikassa piti valita kumman ultran haluaa. Onneksi mun kaikkien raskauksien aikana on ollut julkisella kaksi ultraa ja sen lisäksi kaikki muut mitä on eri syistä johtuen tullut.
 
Ei saunomista Suomessa kielletä paitsi ehkä jossain ihan erityistilanteissa mutta jos raskaus etenee normaalisti niin en ole koskaan kuullut että olis kielletty.
Tää on kyllä jännä, kun osa on tosi varovaisia ja peloissaan saunomisesta ja osa saunoo vanhaan tapaan. 😃
 
Mulla piti huomenna olla tonne Tampereen Perhe-Arteen varhaisultra mutta kun tätä vuotelua on tässä nyt enemmän ja vähemmän ollit niin ens tiistaina pääsen ihan julkiselle puolelle ja otetaan verikokeet samalla 🙂
 
Mä en oikein tiedä käynkö varhaisultrassa. Esikoisesta en käynyt ja täällä Keski-Suomessa on ihan älyttömän kallista toi🙄 Ellei ala mitään vuotoja olemaan niin en ehkä käy. Tulee pitkät viikot kyllä odotella...😵
 
Mulla piti huomenna olla tonne Tampereen Perhe-Arteen varhaisultra mutta kun tätä vuotelua on tässä nyt enemmän ja vähemmän ollit niin ens tiistaina pääsen ihan julkiselle puolelle ja otetaan verikokeet samalla 🙂
Hyvä juttu, että pääset Marjis23, ja noin pian jo. Toivottavasti kaikki on hyvin, niin kuin todennköisesti onkin :Heartred
 
Pogo 13.2.
Eve877 14.2.
muumikki 14.2.
Kuuttituutti 16.2.
Cherry1520 17.2.
Hiiohoi 17.2.
Meibibeibi 23.2.
Titiuu_85 23.2
Tyty 23.2
Oljenkorsi 23.2.
Marjis23 23.2.
Antzeliina 24.2.
Knuutti 28.2
Pian 41v. 4.3.
Siska 9.3.
Pipana 9.3.
Juliet92 13.3
Minou 15.3.
Citrus90 9.3.
 
Mille viikoille olette varanneet ultrat? Kovasti tekisi nyt mieli varata tuo varhaisultra... :Eyes:
Tää vähän varmaan riippuu noin rv7 (6+0 tietämillä) alussa sydän alkaa lyödä joten ei kannata hirveesti ennen sitä varata. 😊 itsellä ultra perjantaina jolloin menkoista 8+5, mutta uskoisin, että on enemmänkin 6+5 tuolloin 😊
 
Mä pääsen julkiselle poikkeuksellisesti, kun oli haastetta laskea laskettua aikaa, kun mun kierto ollut niin epäsäännöllinen enne raskautumista ja neuvolasta ohjattiin sinne, että saadaan viikoista varmuus.
 
Pogo 13.2.
Eve877 14.2.
muumikki 14.2.
Kuuttituutti 16.2.
Cherry1520 17.2.
Hiiohoi 17.2.
Meibibeibi 23.2.
Titiuu_85 23.2
Tyty 23.2
Oljenkorsi 23.2.
Marjis23 23.2.
Antzeliina 24.2.
Knuutti 28.2
Mimahu 1.3
Pian 41v. 4.3.
Siska 9.3.
Pipana 9.3.
Juliet92 13.3
Minou 15.3.
Citrus90 9.3.
 
No niin on Aloy! Totta, ohjeissa on kyllä eroja. Esimerkiksi luin jotain jossa sanottiin ettei raskaana voi saunoa. Suomalaisissa ohjeissa ei siitä mainittu :) kiva toi perhelääkäri. mä meen tällä viikolla verikokeeseen jossa ilmeisesti katotaan folaatit, raudat, yms, en tiedä tarkemmin.

Onko teillä ollu / tuleeko puoliso mukaan varhaisultraan?

Esikoisen aikaan ei koronan takia saanut tulla puoliso mukaan. Viime kesän km raskaudessa käytiin koko perheen (puoliso ja lapsi) voimin varhaisultrassa Suomessa. Takaisin kotiin palattua oli rv9 ultra, ja sinne olis voinut tulla sisään huoneeseen tutkimuksen lopuksi, mutta koska lasta ei saa tuoda, jäivät puoliso ja lapsi kotiin. Tällä kertaa toivon, että onnistuis järkätä ultra niin, että esikko olis hoidossa ja päästäis siis miehen kanssa yhdessä, jo senkin takia, että jos olis taas huonoja uutisia ultrassa, niin olis sit puoliso tukena siinä tilanteessa.
 
Esikoisen aikaan ei koronan takia saanut tulla puoliso mukaan. Viime kesän km raskaudessa käytiin koko perheen (puoliso ja lapsi) voimin varhaisultrassa Suomessa. Takaisin kotiin palattua oli rv9 ultra, ja sinne olis voinut tulla sisään huoneeseen tutkimuksen lopuksi, mutta koska lasta ei saa tuoda, jäivät puoliso ja lapsi kotiin. Tällä kertaa toivon, että onnistuis järkätä ultra niin, että esikko olis hoidossa ja päästäis siis miehen kanssa yhdessä, jo senkin takia, että jos olis taas huonoja uutisia ultrassa, niin olis sit puoliso tukena siinä tilanteessa.
niin joo koronan aikaan oli tietty noi rajoitukset! mä toivoisin et puoliso pääsis mukaan tohon ekaan, jännittää nyt jo sen verran ja just oli mitä uutisia tahansa, tuntuis paremmalta kuulla ne yhdessä just niinku säkin sanoit. ja sit etenkin jos itse jotenkin jäädyn enkä tajua kysyä jotain.
 
Takaisin
Top