2. Luukku

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on mars-joulukalenteri ja miehellä puuro-joulukalenteri. Aiempina vuosina olen ostanut itselle tee-joulukalenterin mutta nyt raskaana ei tehnyt mieli ja siellä olisi tosennäköisesti osa sellaista teetä mitä raskaana ei saisi juoda.

Lapsena mulla oli yleensä sekä suklaa- että kuvakalenteri. Kuvakalenteri oli joku pankista saatu ilmaiskalenteri.

Entäs jos keräilet pitkin vuotta kirppareilta, kauppojen alelaareista yms sopivia kirjoja. Ei ne ruokaa pyydä kaapissa joulukuuta odottaessaan.
Tarkoitin siis sellaista yhtä isompaa kirjaa jossa on 24 satua jouluun liittyen. Mut sellainen on ehkä kivempi sit kun toinen ymmärtää vähän enemmän. Mutta hyvä idea kuitenkin, pitää miettiä sit ens vuonna mitä keksii 😊

Partiolaisten joulukalenteri, haluamme tukea hyvää toimintaa. Taisi löytyä tänään joulukuusi vai olikohan lumiukko...

Meilläkin useana vuonna on partiolaisten kalenteri ollut. Tänä vuonna satuin vain kaupan edessä myyjien kohdalle vähän huonoon aikaan, kun oli jo kiire kotiin koska pikkutyyppi osoitti hermostumisen merkkejä, joten jäi ostamatta. Itsekin niitä lapsuudessa myyneenä, on kiva ostaa jos joku kauniisti kysyy että haluaisitko tukea 😊 tuolla myymässä olleella porukalla tuntui kyllä olevan vähän liian, hmmm, meno päällä siinä myydessä, mutta toivottavasti heidän johtaja vähän opasti rauhallisempaan myyntitaktiikkaan 😅 Jos olisin paikallisen kiekkoseuran junioreiden kalenterimyyjiin törmännyt niin sen olisin kyllä halunnut! Siinä on niin kiva kuvakin yleensä, ja koska urheilu on koko perheen intohimo, niin sitä olisi kiva tukea 😊 ensi vuonna etsin vaikka kiven alta ja puskaradioista niitä myyvän juniorin 😁

Esikoisella dumlekalenteri, kuopuksella haribo, itse saivat valita 🙂 karamelli löytyy joka päivä.
Lainassa olevilla kahdella on maidottoman Nomo-kalenterit sekä kahdella pienimmällä yhteinen haribokalenteri.

Kuinkas monella oli eilen kalenterissa suomenlippu? 😉 Meidän kuvakalentereissa ei ollut lippuja, taitaa olla ulkomailla tehtyjä. Puolisolla oli tonttu ja kuopuksella taisi olla nalle. Tänään kuopuksella oli ankkalelu.

Miehen kalenterista löytyi sinivalkoinen fazerin konvehti. Mun puurokalenterista taas tuli neljän viljan puuroa, eli kaurapuuron ohella supisuomalaisinta mahdollista puuroa. Laitoin itse siihen perinteisimmät lisukkeet mitä keksin, voisilmän, ripauksen sokeria ja kyytipojaksi lasi maitoa. 😋

Hei nyt on mullakin joulukalenterit 😄
Nomon suklaakalenteri ja joku teekalenteri, sen voitin arvonnassa.

Mä oon nyt syönyt mun mars-joulukalenterin! Aloitin napostelemaan luukun suklaita jo marraskuussa. Yli kuukauden kesti. Kyllä mä ihan kalenterista nautin vaikka sen etukäteen söikin 🥳

Mä oon nyt syönyt mun mars-joulukalenterin! Aloitin napostelemaan luukun suklaita jo marraskuussa. Yli kuukauden kesti. Kyllä mä ihan kalenterista nautin vaikka sen etukäteen söikin 🥳
Aina on olemassa vaihtoehtoja! Voikohan näin kuukauden alussa tehdä valmistajalle tai myyjälle amerikka-tyyllin valituksen kalenterin käyttöohjeen virheellisyydestä? "Söin sitä päivittäin ja joulu ei jäi tulematta!" ja saada siitä miljoonien dollareiden sijaan vaikkapa vain uuden kalenteri 😁
Toki sellaisen uuden korvaavan tuotteen voinee ostaa ihan rahallakin, ilman että kukaan kiinnittää mitään siihen huomiota ja siten turvata joulun saapumisen suht.helposti ensimmäisen kalenterin osoittaudutta selkeäksi "harjoituskappaleeksi".

Mä toissapäivänä kaupassa jo haaveillen pitelin yhtä alessa olevaa karkkikalenteria kädessä. Laitoin kuitenkin takaisin hyllyyn pihiyden iskiessä ja ostin karkkipussin kun jäi halvemmaksi valita niin 😅

Lapsilla ei kalentereita ole, kun ovat vielä niin pieniä. Itselläni on fazerin patukkakalenteri ja Rituals-kalenteri. Miehellä dumle-kalenteri.

Mä ajattelin tosta fazerin patukkakalenterista että luukun takaa löytyvät herkut ovat sen verran isoja, että kyllä se yks napin kokoinen suklaapalakin riittää. Toki hintakin oli yksi syy miksi en ostanut. Mutta aika paljon sokeria jos joka joulukuun päivä suklaapatukan vetää 🤭

Mä ajattelin tosta fazerin patukkakalenterista että luukun takaa löytyvät herkut ovat sen verran isoja, että kyllä se yks napin kokoinen suklaapalakin riittää. Toki hintakin oli yksi syy miksi en ostanut. Mutta aika paljon sokeria jos joka joulukuun päivä suklaapatukan vetää 🤭
Ei ole minunkaan juttu, se suklaa joka päivä, oli se sitten missä koossa tahansa.

Takaisin