BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tein ny illasta taas, ja selvästi oli himmentyny. Olin väärässä aamulla, nyt luulen että tästä ei vielä tullukaan ovista 🙈 alkaa olee jännät paikat että ehtiikö tässä ovuloimaan vai alotanko sit vaan sen terolut kuurin varmistelemaan kierron pituutta. Onneks on lämmöt, näkee niistä mikä meno!

Muoks. Tässä vielä kuva, toka-alin oli aamulla ja alin ny.

PXL_20221020_173719028.jpg

Tein ny illasta taas, ja selvästi oli himmentyny. Olin väärässä aamulla, nyt luulen että tästä ei vielä tullukaan ovista 🙈 alkaa olee jännät paikat että ehtiikö tässä ovuloimaan vai alotanko sit vaan sen terolut kuurin varmistelemaan kierron pituutta. Onneks on lämmöt, näkee niistä mikä meno!

Muoks. Tässä vielä kuva, toka-alin oli aamulla ja alin ny.

View attachment 116478
Jos testien perusteella pitäis sanoo, niin en usko ovista vielä olleen..
Voi vitsi! Kohta tekin pääsette uusiin kuvioihin 🤩
Täällä tänään eka pistos, enkä voi kyllä sanoa nauttineeni 🥴 Mutta mielenkiinnolla myös lämpöjä seuraan nyt kun on erilainen kierto lääkkeineen menossa 🌡

Jos testien perusteella pitäis sanoo, niin en usko ovista vielä olleen..
Voi vitsi! Kohta tekin pääsette uusiin kuvioihin 🤩
Täällä tänään eka pistos, enkä voi kyllä sanoa nauttineeni 🥴 Mutta mielenkiinnolla myös lämpöjä seuraan nyt kun on erilainen kierto lääkkeineen menossa 🌡
Samaa mieltä testeistä! Mut nyt nippailee tuol alakerrassa vähän ovishenkisesti, katotaan lämmöistä sit onko siitä kyse vai ei. Viimekin kierrossa oli kyl random kipuja ennen ovista jo että ei tää viel mitään meinaa. Ja joo, kyl se aika vaan kokoajan menee eteenpäin vaikka kierron alussa olikin niin synkkä olo ja tuntui ettei ikinä päästä hoitoihin 🙈 mäkin isolla mielenkiinnolla odotan että näkyykö sulla lämmöissä hormonierot nyt! :)

Tsemppiä @Harmi89 piikittelyyn 😅 Jäödöön mielenkiinnollla seuraamaan sun lämpökäyriä.

Eihän tuo @Nurppu tosiaan vielä ovikselta näytä. Ellei nyt sit yön aikana ole kurvannut paikalle. Lämmöt on nyt aika ratkaisevassa roolissa. Mä yritin yhden kierron noilla rfsu:n liuskoilla (jos nuo sun nyt niitä on 🧐)saada ovista kiinni, mutta en saanut plussaa kertaakaan vaikka digi näytti hymynaamaa. Sen jälkeen jätin ne kauppaan. Mut yksilöllistä tuokin. Toisille luottotesti.

Mulla vähän alkaa ovistuntemuksia tulla vaikka vielä ei pitäis ihan ovella olla. Oikean puolen nippailua lähinnä. Ja kp11.

Kiitokset kaikille❤️
Itse jotenkin suhtaudun tähän, että nyt kävi vain huono tuuri ja mahdollisimman nopeasti haluaisi vaan jatkaa yritystä että saisi sen toivotun lopputuloksen. Tietysti harmittaa että kävi näin, mutta on niitä useita onnistumisia myös niin saa toivoa, että kyllä se vielä jossain vaiheessa onnistuu. Toki tässä fyysisessä toipumisessa on nyt kestänyt vähän pidempään ja koko homma hoidettiin niin nopeasti keskenmenon/kohdunulkoisen toteamisesta, että sitä ei jotenkin sitten ehtinyt jäädä pidemmäksi aikaa märehtimään.
Viimeksi joutui ensin käsittelemään huonot uutiset ja sitten myöhmminen vielä se fyysisen tyhjennys sai mielen matalaksi uudestaan.
Hyvä, että olosuhteisiin nähden voit kuitenkin hyvin! ♥

@Juliet92 no nyt on kyl niin selkee nousu, että ei epäilystä oviksen ajankohdasta :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

@Nurppu missäs vaiheessa toivoit, että ovis olisi? Hämmentävä haaleneminen, olin kyl kanssa aika varma sun testistä että plussa tulee ihan kohta :D miltäs lämmöt näyttää?

Mulla ei tänään noussut lämmöt enää, vaan lähti vähän alaspäin, mutta taisin nukkua vaan niin hyvin vähän levottomasti nukutun viikon jälkeen ja monttu oli taas auki :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: mut jos nyt jotain "oireita" pitäisi keksiä tähän mennessä, niin erittäin selkeää kosteusvoidemaista valkovuotoa tulee edelleen (ei dramaattisesti, mutta yleensä oon ihan ruutikuiva tässä vaiheessa jo) ja jo muutaman päivän ajan vienoa epämääräistä menkkamaista jomotusta/vastaavanlaista tuntemusta koko ajan jossain tuolla alavatsan seutuvilla missä menkkajomot yleensäkin tuntuu.

oct-02-2022.jpg

@Summerwalk RFSU on juu! Muistelen että näillä oon kyllä aiemmin saanu ihan selkeitä plussia. Mutta en tiiä kuvittelenko vai mitä, mut musta nää oli ennen parempia? Nyt näissä ollu aina random värivalumia tai sit osa viivasta on erivahvunen ku toinen osa. Ei herätä luottamusta. Voihan tää olla huono eräkin, en tiiä, tai sit tehdas vaihtunu tms. Sit kun nää loppuu ni voisin tilata raskauskeijulta tai jostain, jotkut halpis-onestepit mitä mulla oli oli mun muistaakseni kyllä parempilaatusia ja selvempiä ku nämä 🤔

@Juliet92 jee! Toivotaan nyt sit että miehen hoidot sujuu hyvin! Ja toivotaan kovasti että tästä tulis nyt ihana loppumatkan luomuplussa :) vaikka toisaalta onneks teillä on niin selvä matka tästä eteenpäin ilman sitäkin, että ei onneks sentään oo sellanen meno että se on tää tai ei mitään ❤️

@lepus timidus toivon että tulis ennen sunnuntaita! Jos ei siihen mennessä oo tullu ni alotan progetuen että saadaan ajotettua IVF oikein, ja siinä menee sit tän kierron mahikset. Toki kalenterin mukaan jos menis kierto optimaalisesti ni ovis olis huomenna 🤔 mutta ei se oo niin säännöllinen ollu että siihen liikaa kannattas luottaa. Mutta siis ei vielä ole mitenkään myöhässä! Toivoin vaan että olis ollu vähän ajoissa 😄

Hups, kännykän näytöllä pomppas tuo lähetä-nappi peukalon alle ku olin painamassa rivinvaihtoa 😆 no nyt tulee sit erillinen viesti lämmöille. Vähän meni eilisestä ylöspäin, tästä ny ei voi kyllä päätellä yhtään vielä että meneekö huomenna ylös vai alas 🤔 jos menis ylös ni olis kyllä melko jännät nuo testit, kyl mul mun mielestä on räikeetä plussaa tullu monta päivää peräkkäin aiemmin. Toisaalta limat on ollu kyllä ny historiallisen pitkään eggigsillä, että hämärää sekin! Jos tänään olis sit räikee plussa yhtäkkiä testissä ni ehkä sit kaikki olis taas järkevää. Jos on ihan haalee niin sit en ymmärrä 😄

Screenshot_20221021-104520.png

Jatkan itsekseni perään. Illan testi oli ihan hailee. 😬 Nyt siis näyttää siltä että joko huomenna pinkasee lämmöt ylös ja ovis oli eilen, tai jää ovis väliin ja pukkaa primolutia päälle. Ei auta ku odotella huomista 🤔

PXL_20221021_172911128.jpg

Hei vaan. Mä en ole oikein nyt jaksanut päivitellä omaa tilannettani tänne. Viestit oon lukenut läpi, mutta jostain syystä nyt ei ole ollut fiilistä osallistua mukaan keskusteluun. Ehkäpä se tästä. Kierrossa hieman tylsä vaihe, kp 9. Ovis todennäköisesti seuraavalla viikolla.

Liitteet

• Screenshot_20221021-203018_FF App.jpg
    Screenshot_20221021-203018_FF App.jpg
    209.7 KB · Katsottu: 101
Hups, kännykän näytöllä pomppas tuo lähetä-nappi peukalon alle ku olin painamassa rivinvaihtoa 😆 no nyt tulee sit erillinen viesti lämmöille. Vähän meni eilisestä ylöspäin, tästä ny ei voi kyllä päätellä yhtään vielä että meneekö huomenna ylös vai alas 🤔 jos menis ylös ni olis kyllä melko jännät nuo testit, kyl mul mun mielestä on räikeetä plussaa tullu monta päivää peräkkäin aiemmin. Toisaalta limat on ollu kyllä ny historiallisen pitkään eggigsillä, että hämärää sekin! Jos tänään olis sit räikee plussa yhtäkkiä testissä ni ehkä sit kaikki olis taas järkevää. Jos on ihan haalee niin sit en ymmärrä 😄

View attachment 116487
No Miltäs näyttää lämmöt? Oliko ovis vai onko vielä tuloillaan? :D

No Miltäs näyttää lämmöt? Oliko ovis vai onko vielä tuloillaan? :D
No kyl se vaan näyttäs että oli ovis 👀

Screenshot_20221022-092805.png

Aika jännä, ei tullu täl kertaa yhtäkään selvää positiivista! Mutta luulen että nämä oli ne "positiiviset" sit! Tämä keskiviikkoillalta:
PXL_20221019_153523497~2.jpg

Ja tämä torstaiaamulta:
PXL_20221020_072809612~2.jpg

...koska nää oli ainoot selkeesti tummemmat 🤷🏼

Ehkä se megapiikki sit osu jonnekki noiden väliin, tai sit tuli sillon torstaina päivällä ku en voinu testata, ja illalla oli jo haalennu. Ihme homma. Mut jee, saa jännäillä vielä kerran tässä ennen hoitoja 🥳

No kyl se vaan näyttäs että oli ovis 👀

View attachment 116510

Aika jännä, ei tullu täl kertaa yhtäkään selvää positiivista! Mutta luulen että nämä oli ne "positiiviset" sit! Tämä keskiviikko-illalta:
View attachment 116511

Ja tämä torstaiaamulta:
View attachment 116512

...koska nää oli ainoot selkeesti tummemmat 🤷🏼

Ehkä se mehapiikki sit osu jonnekki noiden väliin, tai sit tuli sillon torstaina päivällä ku en voinu testata, ja illalla oli jo haalennu. Ihme homma. Mut jee, saa jännäillä vielä kerran tässä ennen hoitoja 🥳
No on kyl selkee ovis tapahtunut lämpöjen perusteella, jee kunnon jännämysteerikierto vielä ennen IVF:ää! 🥰

Hei vaan. Mä en ole oikein nyt jaksanut päivitellä omaa tilannettani tänne. Viestit oon lukenut läpi, mutta jostain syystä nyt ei ole ollut fiilistä osallistua mukaan keskusteluun. Ehkäpä se tästä. Kierrossa hieman tylsä vaihe, kp 9. Ovis todennäköisesti seuraavalla viikolla.
Tuo vaihe on kyllä usein ärsyttävän hitaasti kuluva vaihe kierrossa, mutta onneksi kohta pääset piinailemaan ❤️

@Nurppu hei itel noi rfsu testit ei koskaa näyttäny selkeetä plussaa ku esikosta testailin, pregchekit näyttäny itel selvästi ja hyvin toiminu. No lämmöt kyl vaikuttais vahvasti silt et ovis oli. Tuliko hyödynnettyä😏

@lepus timidus sulla on jännät lämmöt kyllä ny👌 ja dippikin. Toivotaan, et olis hyvä merkki😍

@Emna pian sä tuut sielt perästä! Alkukierto aina tylsää!

@Harmi89 täältä myös tsemppiä piikittelyyn ja onnea hoitokiertoon! Mielenkiintoista seurata teitä ivf alottaneita ku ite tuun kohta perässä!

Dpo4 ja lämmöt vetää 0,1 asteen siksakkia täs pari päivää😁 vähä matalaa lämpöä, on luteliaalilämpöjä juu mut piirtää taas niin erinäköst käyrää ku aiemmis kierrois. Kaks iltaa ny menny lugeja.

Onkos kellää käryä, et näkyisköhä mitää ultras dpo10? Se lapsettomuuspoliaika on ens pe ja sillo dpo10 ni mietin, et voiko siin kohtaa limakalvopaksuudesta tai keltarauhasesta päätellä et alkaako menkat vai onko jotain ehkä tapahtumas🤔 ja siis mahtavatko ees siel ensikäynnil ultrata.

@Nurppu hei itel noi rfsu testit ei koskaa näyttäny selkeetä plussaa ku esikosta testailin, pregchekit näyttäny itel selvästi ja hyvin toiminu. No lämmöt kyl vaikuttais vahvasti silt et ovis oli. Tuliko hyödynnettyä😏

@lepus timidus sulla on jännät lämmöt kyllä ny👌 ja dippikin. Toivotaan, et olis hyvä merkki😍

@Emna pian sä tuut sielt perästä! Alkukierto aina tylsää!

@Harmi89 täältä myös tsemppiä piikittelyyn ja onnea hoitokiertoon! Mielenkiintoista seurata teitä ivf alottaneita ku ite tuun kohta perässä!

Dpo4 ja lämmöt vetää 0,1 asteen siksakkia täs pari päivää😁 vähä matalaa lämpöä, on luteliaalilämpöjä juu mut piirtää taas niin erinäköst käyrää ku aiemmis kierrois. Kaks iltaa ny menny lugeja.

Onkos kellää käryä, et näkyisköhä mitää ultras dpo10? Se lapsettomuuspoliaika on ens pe ja sillo dpo10 ni mietin, et voiko siin kohtaa limakalvopaksuudesta tai keltarauhasesta päätellä et alkaako menkat vai onko jotain ehkä tapahtumas🤔 ja siis mahtavatko ees siel ensikäynnil ultrata.
Joka toinen päivä talleteltiin :) eli ei yhtä hyvää pupustelua ku tärppikierrossa mutta ihan hyvä kuitenki!

Kyl mä luulen että ne ultraa siellä ensikäynnillä. Ja veikkaan myös että tuos vaihees ei näy onko tärpänny tai menkat alkamassa tai mitä, varsinkin kun sulla on luget tukena. Limakalvo varmaanki perus luteaalipaksu siin vaiheessa. Mulla oli kans ensikäynnillä sillon luteaalin vikat päivät menossa ja kalenterin pohjalta oli menkat myöhässä, mut lämmöistä tiesin et ovis vaan oli ollu myöhässä. Ne siis kyseli siinä kiertojen pituuksia ja että missä nyt mennään, niin piti paljastaa se että menkat myöhässä kalenterin mukaan vaikka tiesin että ovulaation mukaan ei. Mies vähän siinä innostu että oho! Ni piti valaista että lämmöistä siis nään että ovis vaan oli myöhässä :P Sillon kans haaveilin että se sanois että mitäs täällä näkyykään 🙈 mutta se vaan sano et ei sitä ultralla näkyis vaikka oliskin, ja että limakalvo on paksu niin ku siinä kohtaa kuuluukin.

Joka toinen päivä talleteltiin :) eli ei yhtä hyvää pupustelua ku tärppikierrossa mutta ihan hyvä kuitenki!

Kyl mä luulen että ne ultraa siellä ensikäynnillä. Ja veikkaan myös että tuos vaihees ei näy onko tärpänny tai menkat alkamassa tai mitä, varsinkin kun sulla on luget tukena. Limakalvo varmaanki perus luteaalipaksu siin vaiheessa. Mulla oli kans ensikäynnillä sillon luteaalin vikat päivät menossa ja kalenterin pohjalta oli menkat myöhässä, mut lämmöistä tiesin et ovis vaan oli ollu myöhässä. Ne siis kyseli siinä kiertojen pituuksia ja että missä nyt mennään, niin piti paljastaa se että menkat myöhässä kalenterin mukaan vaikka tiesin että ovulaation mukaan ei. Mies vähän siinä innostu että oho! Ni piti valaista että lämmöistä siis nään että ovis vaan oli myöhässä :P Sillon kans haaveilin että se sanois että mitäs täällä näkyykään 🙈 mutta se vaan sano et ei sitä ultralla näkyis vaikka oliskin, ja että limakalvo on paksu niin ku siinä kohtaa kuuluukin.
Eiköhän se joka toinen päiväkin hyvä oo👌 tääl vedettii täl kertaa sil taktiikal, tulosta ny ei viel tiiä.

Kiitos vastauksesta! Eli suosiolla sit testiä vaan ens viikon vkl😁 ajattelin dpo12 testata vasta jos maltan.

Edit. Nii ja tässä vielä tän kierro käyrä ja vertailuna viime kierron.

Edut

Liitteet

• Screenshot_20221022-103508_FF App.jpg
    Screenshot_20221022-103508_FF App.jpg
    373.3 KB · Katsottu: 92
  • Screenshot_20221022-103520_FF App.jpg
    Screenshot_20221022-103520_FF App.jpg
    361.1 KB · Katsottu: 94
Muokattu viimeksi:

Kahotaa nyt, alakerta ainakin nyt kuivahti mikä ei oo hyvä merkki vaik toki on tosi aikaista vielä sanoa mitään mut alkaa pessimistinen asenne taas kieltämättä puskee pinnalle 😂

Mä kävin myoomakontrollissa toukokuussa, silloin oli dpo10, lekuri kun ultras niin limis oli niiiin paksu (hurjat 21mm) että epäili et menkat alkaa sinä tai seuraavana päivänä (en kertonut että yritetään jo kun oli hienoinen toive että odotettais eka tuota kontrollia), mut ne alkoi vasta normaaliin aikaan 5pvää myöhemmin. Sinä päivänä sattu olee jonkinmoinen dippikin lämmöissä, ja muistaakseni oli muutenkin aika hyvät lämmöt ihan kierron loppuun saakka, joten sai miettimään silloin (limiksen paksuudesta alkuraskaudessa vielä googlailtuani) että oisko ollu kiinnittymisyritystä kun limiskin oli niin paksu. Mut toisaalta sen paksuus kertoo myös runsaista kuukautisista, jotka mulla on, et en tiiä. Ehkä limiksen paksuudesta voi silti päätellä jotain vaikka mitään ei taida näkyä, joten utele ainakin sitä 😆

Takaisin