Koti doppler

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sanu80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä täällä pohdiskelen ostoa edelleen. Nyt jäin lukemaan jotain mahdollisia haittoja (kudosten lämpiäminen), mutta luulisi ettei ne mitenkään kauheasti lämpene jos kuuntelee kerran viikossa/parissa alle puoli minuuttia kerralla?

Katselin käytettyjä torista, harvassa tulee tuo geeli mukana. Löytyyköhän sitä apteekeista, tai oletteko käyttäneet jotain muuta uä-geelin sijaan, esim perusrasvaa?

Itse en usko, että näitä myytäisiin, jos todistetusti olisi haittaa. Ja etenkin, jos kuuntelee pienen hetken kerrallaan, mutta jokainen tekee omat ratkaisunsa. Olen itse kuunnellut about kerran viikossa nyt molemmissa raskauksissa.

En tiedä löytyykö geeliä apteekista, mutta olen kuullut että sen tilalla käytetty myös liukkaria tai just jotain perusrasvaa.

Alkuraskauden ultraaja sanoi, ettei kuunnella sykkeitä, kun ei ole tutkittua miten se vaikuttaa/kuumentaa kudoksia. Toki täysin eri asia sauvalla alapään kautta, kun mahan päältä kotidopplerilta.

Ilmeisesti riski kuitenkin on, mutta en myös usko, että näillä kotivehkeillä saisi mitään pahaa aikaiseksi, jos satunnaisesti kuuntelee sen hetken. Luulisin, että samanmoinen riski, kuin hiustenvärjäys yms. raskausaikana. Tiedetään, että ehkä voi vaikuttaa, tai sitten ei.

Oma lääkärini sanoi, ettei ole vaaraa. Myyntilupaa ei kotidopplereilla olisi mikäli olisivat haitallisia. Ymmärrän silti ylivarovaisuuden, Perhe-Artella eivät kuunnelleet sykettä juuri siksi kun ajattelevat että voi olla haittaa. Luotan asiassa silti omaan keskenmenoihin erikoistuneeseen lääkäriini, ja käytän doppleria huoletta joka toinen päivä, välillä päivittäin. Käyttöaika on yleensä mulla pari minuuttia, kun syke löytyy helposti 🙂

Oma lääkärini sanoi, ettei ole vaaraa. Myyntilupaa ei kotidopplereilla olisi mikäli olisivat haitallisia. Ymmärrän silti ylivarovaisuuden, Perhe-Artella eivät kuunnelleet sykettä juuri siksi kun ajattelevat että voi olla haittaa. Luotan asiassa silti omaan keskenmenoihin erikoistuneeseen lääkäriini, ja käytän doppleria huoletta joka toinen päivä, välillä päivittäin. Käyttöaika on yleensä mulla pari minuuttia, kun syke löytyy helposti 🙂
Uusi tekniikka pelottaa tai tekee ainakin minut nyt varovaiseksi.
Autot kulkivat aikoinaan kävelyvauhtia, varttimailin oon ajanut alle 12sek ripeällä, painavalla normikatuautolla. Pitäisi ottaa itse itseään niskasta kiinni ja tutkia mihin tuo dopplerin toiminta perustuu. Siihen saakka varon!

Uusi tekniikka pelottaa tai tekee ainakin minut nyt varovaiseksi.
Autot kulkivat aikoinaan kävelyvauhtia, varttimailin oon ajanut alle 12sek ripeällä, painavalla normikatuautolla. Pitäisi ottaa itse itseään niskasta kiinni ja tutkia mihin tuo dopplerin toiminta perustuu. Siihen saakka varon!
Dopplerihan ei ole lainkaan uutta tekniikkaa 😉 Wikipedian mukaan keksitty vuonna 1958. Mutta ymmärrän varovaisuuden! Itse en varmuuden vuoksi esimerkiksi juo kahvia ollenkaan, koska pelkään että sillä voi olla huonoja vaikutuksia raskauteen. 😊

Mä kävin hakemassa sitten tänään kotidopplerin, löysin Torista ihan läheltä meidän toimistoa 😊 sitten etsitään netistä ohjeet miten parhaiten saisi sykkeet löydettyä. Painoin kyllä eilen neuvolassa mieleen paikan josta kuunteli.

Mä kävin hakemassa sitten tänään kotidopplerin, löysin Torista ihan läheltä meidän toimistoa 😊 sitten etsitään netistä ohjeet miten parhaiten saisi sykkeet löydettyä. Painoin kyllä eilen neuvolassa mieleen paikan josta kuunteli.
Kerro sitten, löytyikö! 😊 Jos tuntuu ettei löydy helposti, kannattaa vilkaista pari ohjevideota Youtubesta. Sun viikoilla tosin varmaan löytyy jo syke aika nopeasti 😄

Kerro sitten, löytyikö! 😊 Jos tuntuu ettei löydy helposti, kannattaa vilkaista pari ohjevideota Youtubesta. Sun viikoilla tosin varmaan löytyy jo syke aika nopeasti 😄
Katsoin valmiiksi yhden videon, tyyny jalkojen/pyllyn alle ja liukkaria mahalle about samaan kohtaan mihin hoitaja laittoi neuvolassa. Heti löytyi oma syke ja 10sek kaivelun jälkeen pikkukaverin syke 🥰

Takaisin