Koti doppler

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sanu80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Sanu80

Puuhakas puhuja
Meinaatteko hankkia? Löytyykö jo valmiina? Oletteko ennen käyttäneet?

Keskustelua dopplereista 💗

Mä hommasin tänään itselle elämäni ensimmäisen doppler laitteen. Ekasta lapsesta kuului ekaa kertaa sydänäänet neuvolassa rv 8+4. Saa nähdä saanko tällä koti dopplerilla kuulumaan 😁

Meillä oli tämä aiemmissa raskauksissa, mutta ehdin jo myydä eteenpäin. Oli kyllä huojentavaa kun pääsi kuulemaan vauvan sydänääniä ja se jotenkin konkretisoi raskautta entisestään ❤️ täytyy miettiä hankimmeko tulevalle pienelle myös 😊

Meillä esikoisen ajalta tallessa vielä. Selasin muistiinpanoista, että olen saanut laitteen käyttöön rv 9+4 ja silloin sydänäänet löytyi. Kattoo nyt milloin tämän kohdalla testaa ekan kerran. Mutta kyllä se oli helpottavaa esikoisen aikana kun pystyi halutessaan kuunnella sydänäänet. Sitten kun liikkeet alkoi tuntua, niin laitteen käyttö jäi vähitellen pois.

Mä olen hermoheikkona ajatellut, että tuun vaan hulluksi, jos en löytäisikään niitä sydänääniä, ja siksi en ajatellut hankkia. Muistelen joskus kuulleeni, että se kai vaatii kuitenkin vähän taitoa, että ne sieltä löytää. Vai onko väärää tietoa?

Mä olen hermoheikkona ajatellut, että tuun vaan hulluksi, jos en löytäisikään niitä sydänääniä, ja siksi en ajatellut hankkia. Muistelen joskus kuulleeni, että se kai vaatii kuitenkin vähän taitoa, että ne sieltä löytää. Vai onko väärää tietoa?
Sama täällä! Ja lisäksi oon lukenut että vaikka ei ole tieteellisesti todistettu ultraäänen (johon kotidopplerit siis perustuu) aiheuttavan harmia sikiölle, niin siinä on kuitenkin se riski että se kuumentaa kudoksia ja siten voi olla liiallisena haitaksi. Ei saisi pitää anturia samassa paikassa kuin ihan hetken, ja ylipäätään ei saisi käyttää sitä pitkään. En aio hankkia.

Edit. Lisäyksenä vielä, että kirja, josta alunperin tän luin, oli Genevieve Howlandin Mama natural. En oo tarkistanut kirjailijan lähteitä. 🧐

Olen kanssa kuullut tuosta, että ei saisi liian usein eikä liian pitkään, joten viimeksi kuunneltiin about kerran viikossa ihan lyhyesti, sen verran että ne löytyi.

Äänien löytäminen varmaan riippuu useasta tekijästä, mutta omalla kohdalla ainakin viimeksi löytyi aika helposti kun istukka oli kohdun takaseinämässä.

Esikoista odottaessa ostin ja olin tyytyväinen hankintaan! Helpotti pelkoja, kun pystyi silloin tällöin kuunnella sydänäänet. Istukka oli vielä etuseinässä, joten aloin tuntea liikkeitä melko myöhään.

Itse löysin ekalla kerralla sydänäänet siten, että laitoin tyynyn pyllyn alle, jolloin lantio oli suht. ylhäällä. Kun kerran löysi, niin jatkossa löytyi tosi nopsaan, kun tiesi mistä kohtaa hakea. Ei tarvinnut siis kauaa kerralla käyttää 👍🏻

Itse löysin ekalla kerralla sydänäänet siten, että laitoin tyynyn pyllyn alle, jolloin lantio oli suht. ylhäällä. Kun kerran löysi, niin jatkossa löytyi tosi nopsaan, kun tiesi mistä kohtaa hakea. Ei tarvinnut siis kauaa kerralla käyttää 👍🏻
Millä rv löytyi ekaa krtaa syke?

En ole vielä päättänyt. Esikoisen aikaan en hankkinut, ja välillä olin tosi huolissani, että onko vauva edelleen hengissä, ja siihen se olis voinut auttaa. Paitsi, jos ei sitä sykettä satu löytämään 😬. Toisaalta tiedän, että helpottais oloa jos sellainen olisi, mutta toisaalta pelottaa sekin, että sykettä ei vaan syystä x kuulisi, ja se sitten lietsoisi huolta ja paniikkia.

En ole vielä päättänyt. Esikoisen aikaan en hankkinut, ja välillä olin tosi huolissani, että onko vauva edelleen hengissä, ja siihen se olis voinut auttaa. Paitsi, jos ei sitä sykettä satu löytämään 😬. Toisaalta tiedän, että helpottais oloa jos sellainen olisi, mutta toisaalta pelottaa sekin, että sykettä ei vaan syystä x kuulisi, ja se sitten lietsoisi huolta ja paniikkia.

Tämäpä! Itsekin kauheasti mietin että onko siitä loppujen lopuksi enemmän hyötyä vai haittaa... Ajattelin että hommaan sen Nt-ultra jälkeen jos hommaan

Tuli hommattua doppler, ja syke löytyi noin viiden minuutin etsinnän jälkeen! 🥰 Tänään rv 9+6. Onneksi ostin, nyt ei ole samanlaista huolta ja tarvetta varata taas uutta ultraa. ❤️

Nyt mäkin oon alkanut miettimään tämän ostoa… Uskaltaakohan ostaa käytettynä, löysin yhden 15€ (UnbornHeartin, ei kai myydä enää)?

Huikkaan tuolta lokakuisista :smiling-eyes:

Minulla oli AngelSoundsin doppler ekassa raskaudessa. Noin kerran viikossa tuli kuunneltua sydänääniä ennen kun liikkeet alkoi tuntumaan. Sydänäänet löytyi suht helposti, mutta otin dopplerin käyttöön vasta rv 12 jälkeen, joten en tiedä miten aikaisin ne tuolla yleensä voi löytyä. Stressin keskellä meinasin hommata saman dopplerin tässäkin raskaudessa, mutta aloin tuntea vauvan liikkeitä rv 14, joten en kokenut tarvetta dopplerille.

Viime viikon alussa löytyi syke satunnaisesti ja loppuviikosta jo suoraa samantien! Nyt 12+5. Käytössä esikoisen aikaan (2010) ostettu AngelSounds-doppleri, hyvin toimii vielä 😅

Mä täällä pohdiskelen ostoa edelleen. Nyt jäin lukemaan jotain mahdollisia haittoja (kudosten lämpiäminen), mutta luulisi ettei ne mitenkään kauheasti lämpene jos kuuntelee kerran viikossa/parissa alle puoli minuuttia kerralla?

Katselin käytettyjä torista, harvassa tulee tuo geeli mukana. Löytyyköhän sitä apteekeista, tai oletteko käyttäneet jotain muuta uä-geelin sijaan, esim perusrasvaa?

Takaisin