Korona ja raskaus

Aiheuttaako muuten muilla maskin käyttö raskausaikana heikkoa oloa, vaikeuttaa hengittämistä?

Mulla oli viime raskaudessa ihan hirveetä, varsinkin esim kaupassa, kun oli ulkovaatteet (eli tuli lämmin), ja oli maski naamalla. Ja sama on näenmä alkanu nyt heti uudestaan. Ja siis ennen edellistä raskautta tai tässä näiden raskauksien välissä ei ole ollut mitään ongelmaa käyttää maskia.

Joo, tänään kaupassa tuli tätä. Pakko oli välillä raottaa maskia, että sai hengitellä raikasta ilmaa. Sama homma oli edellisessäkin raskaudessa. Silloin oli tosin välillä niinkin paha, että piti rynnätä kesken ostosten pihalle haukkaamaan happea.
 
Ihana kuulla, että muillakin maski aiheuttaa ongelmia. Vaikka en siis sitä kenellekään toivo. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Nythän maskisuositusta vissiin poistetaan, mutta koska toistaiseksi olen koronalta säästynyt, niin aion kyllä maskia käyttää, täytyy vaan nopeesti käydä hoitamassa pakolliset hommat. Tuskin tää oli tässä maskin kanssa on meinaan helpottuakseen, niin kauan kun on raskaana..
 
Mulla mies sairastunut koronan jälkeen kai long covidiin.. :/ Olo että joutuu pitää hänestä huolta vaikka itse kaipaisi pahoinvoinnin ym muiden takia tukea. Eikä muuta turvaverkostoa ole. En tiedä pysyykö mies edes hengissä.. :/
 
Me ei oo sairastettu koronaa vielä. Rokotukset löytyy mutta se jos tulee useamman päivä kestävä korkea kuume, niin sitä jännitän. Kun eikös se kuume nimenomaan ole huono alkiolle.
 
Me ei oo sairastettu koronaa vielä. Rokotukset löytyy mutta se jos tulee useamman päivä kestävä korkea kuume, niin sitä jännitän. Kun eikös se kuume nimenomaan ole huono alkiolle.

Mulla ei onneksi noussut koronassa kuume ollenkaan! en kylläkään tiedä miten kuume vaikuttaa alkioon. Pääsin luojan kiitos melko lievillä oireilla, vaikkakin ne yhdistettynä raskauteen, oli aika rankkaa silti, varsinkin se väsymys ja hengästyminen. :sad-face:
 
Mulla ei onneksi noussut koronassa kuume ollenkaan! en kylläkään tiedä miten kuume vaikuttaa alkioon. Pääsin luojan kiitos melko lievillä oireilla, vaikkakin ne yhdistettynä raskauteen, oli aika rankkaa silti, varsinkin se väsymys ja hengästyminen. :sad-face:
Hyvä, että selvisit vähillä oireilla.
Toivon että jos korona tulee niin noi kolme rokotusta auttais jotain.
 
Hyvä, että selvisit vähillä oireilla.
Toivon että jos korona tulee niin noi kolme rokotusta auttais jotain.

mulla ainakin auttoi mutta tiedän monia jolla 3 rokotusta ja tosi kovat oireet ollut silti. Sitten taas esim mun miehellä 3 rokotusta eikä saanut koronaa, vaikka mulla oli.. vaihtelee tosi paljon!:smiling-eyes:
 
Itselläni 3 piikkiä ja kolmannen piikin jälkeinen korona. Olo oli kyllä kuin jyränalle jäänyt. Oireet onneksi vaihtelee paljon, joten toivotaan lieviä oireita jos korona raskausaikana iskee.
 
Onko täällä tällä hetkellä raskaana olevia koronassa? Meillä mies ollut nyt viikon koronassa ja paranemaan päin, mulla alkoi tänään kurkkukipu ja päänsärky joten vahva epäilys koronasta. Toivottavasti tulee lievänä :folded:
 
Nyt se korona sitten rantautui lopulta minuunkin :sad-face: kotitesti on ollut jo 3 päivää negatiivinen mut kävin eilen virallisissa testeissä ja positiivinen oli tulos… Yö ollut aika rankka kun uni ei meinaa tulla ja hirveä olo. Huomenna (tai siis tänään) pitäisi soitella lääkäriin tukoksenestolääkityksen arviota varten.
 
Juttelen täällä nyt itsekseni mutta ehkä täältä joku voi sit saada vertaistukea jos korona napsahtaa joskus kohdalle. :Grimacing Face: Jee ihanaa kun tällä hetkellä olo on ihan ok, kuumetta ei oo vielä ollut ollenkaan ja äsken parasetamolin voimalla kävin suihkussa ja tein jopa nakkikeiton kun tuntu olo niin virkeeltä. Tukkoisuutta, yskää, kurkkukipua ja särkyä siis on oireina ollut tässä muutaman päivän ajan mut jos ei pahene niin eiköhän tää selätetä! Tukoksenestolääkitystä ei lääkäri katsonut aiheelliseksi koska ei ollut muita riskitekijöitä ja pystyn kuitenkin liikuskelemaan kotosalla ettei tarvii vain makoilla.:Flexed Biceps:
 
Juttelen täällä nyt itsekseni mutta ehkä täältä joku voi sit saada vertaistukea jos korona napsahtaa joskus kohdalle. :Grimacing Face: Jee ihanaa kun tällä hetkellä olo on ihan ok, kuumetta ei oo vielä ollut ollenkaan ja äsken parasetamolin voimalla kävin suihkussa ja tein jopa nakkikeiton kun tuntu olo niin virkeeltä. Tukkoisuutta, yskää, kurkkukipua ja särkyä siis on oireina ollut tässä muutaman päivän ajan mut jos ei pahene niin eiköhän tää selätetä! Tukoksenestolääkitystä ei lääkäri katsonut aiheelliseksi koska ei ollut muita riskitekijöitä ja pystyn kuitenkin liikuskelemaan kotosalla ettei tarvii vain makoilla.:Flexed Biceps:

Oletko toipunut hyvin koronasta? Monella se on jotenkin jännästi sahannut edestakaisin, että tuntuu hyvältä jo päivän pari, mutta sitten taas muutama päivä iha kipeänä.
 
Oletko toipunut hyvin koronasta? Monella se on jotenkin jännästi sahannut edestakaisin, että tuntuu hyvältä jo päivän pari, mutta sitten taas muutama päivä iha kipeänä.
Toivuin kyllä hyvin joo että ei ole mitään jälkioireitakaan sen noin viikon sairastelun jälkeen ollut.. siinä viikon aikana kyllä vaihteli olotila selvästi, mutta ei onneksi missään vaiheessa kovin pahana ollut 😊
 
Toivuin kyllä hyvin joo että ei ole mitään jälkioireitakaan sen noin viikon sairastelun jälkeen ollut.. siinä viikon aikana kyllä vaihteli olotila selvästi, mutta ei onneksi missään vaiheessa kovin pahana ollut 😊
Kiva kuulla, että toivuit hyvin! Onhan toi aika pelottavaa raskaana ollessa. Mutta sä et siis saanut mitään extra lääkitystä? Sairaslomaa ja lepoa?
 
Pelkään kovin koronaan koska olen jo ennestää riskiryhmäläinen mutta FFP2 köytän se suojaa myös itseäkin ei ole vielä tarttunut. Myös hepa ilman puhdistin kotoa löytyy mutta on 2020/3 pitkän koronan oireita. Raskaus on pidemmällä ultra siirsi 20-21.12 en muista tarkkaa. Mutta kaksi rokotusta on vasta. Ja jatkuvasti pissatulehduksia joten sain estolääkkeen antibioottia ja se pelottaa.
 
Pelkään kovin koronaan koska olen jo ennestää riskiryhmäläinen mutta FFP2 köytän se suojaa myös itseäkin ei ole vielä tarttunut. Myös hepa ilman puhdistin kotoa löytyy mutta on 2020/3 pitkän koronan oireita. Raskaus on pidemmällä ultra siirsi 20-21.12 en muista tarkkaa. Mutta kaksi rokotusta on vasta. Ja jatkuvasti pissatulehduksia joten sain estolääkkeen antibioottia ja se pelottaa.
Sinulla raskaus jo mukavan pitkällä. Aika monella tälle foorumille kirjoittaneelle on ultrakäynti siirtänyt la suuntaan tai toiseen.
Riskiryhmäläisenä osaat varoa altistuksia,ja se on hyvä! Vaikka luonnollisesti korona ja muutkin tartuntataudit pelottavatkin, niin pelko ei saisi estää elämistä. Sisäilmansuodatin kotona luo hyvää lisäturvaa!
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top