Tammikuisten höpinäketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jadine
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei kai ainakaan ultrata ennen nt-ultraa? Sydänäänien kuuntelusta tuli googlettamalla vähän ristiriitaista tietoa mutta ilmeisesti tässä vaiheessa ei vielä, koska ei aina saada kuulumaan, ettei aiheuta pelkotiloja. Onko kukaan tuore mamma joka osais kertoa kokemuksia ekasta neuvolasta? :)
Kävin eilen ekassa neuvolassa ja ei ultrattu eikä kuunneltu sydänääniä ja siksi aloinkin miettimään varhaisultraa, jonka varasin perjantaille. Mulla tänään9+2 😊

Meillä ei ainakaan ultrata eikä kuunnella sydänääniä. Ite meinaan odottaa nt-ultraan enkä mene varhaisultraan. Mulla on ihan levollinen olo tästä raskaudesta enkä viitti heittää 150€ ”hukkaan”. Keksin sille muutakin käyttöä 😂

Edit. Oikeestaan siis ainoo mikä tällä hetkellä pelottaa tässä raskaudessa on Down ja muut sairaudet, mutta niitä ei edes nää kuin vasta seulonnoissa (eikä toki kaikkia siinäkään), niin senkin takia turha mennä nyt ultraan. Ikää kun on jo vähän enemmän niin toi Down etenkin pelottaa.

Meillä myös ultrataan neuvolan ekalla lääkärikäynnillä, joka on ennen nt-ultraa. Silloin mulla viimeksi todettiin kkm, ja lääkäri kertoikin että sen takia tuohon käytäntöön on ryhdytty. Oon kyllä tosi kiitollinen että kunta on ajatellut asian näin! Sykkeitä ei ekassa hoitajaneuvolassa kuunneltu.

Ei sillä, menen myös yksityiselle varhaisultraan. Olen ajatellut, että sittenpä näkee raskauden sijainnin ja parhaassa tapauksessa tietysti myös elonmerkkejä. Asiaan vaikuttaa se, että meidän paikkakunnalla sen saa kätilön tekemänä, ja myös hinta on kohdallaan.

Kahvi närästää tänään erityisen paljon, pitääkö se jättää kokonaan pois 😫😭 Kamala närästys ja turvotus heti aamupalan jälkeen, on kiva taas etsiä työvaatteita jossa tuntisi olonsa mukavaksi 😔 Onneksi yleensä etänä… Onko kukaan testannut toimiiko jääkahvi paremmin? 🤔😅

Kahvi närästää tänään erityisen paljon, pitääkö se jättää kokonaan pois 😫😭 Kamala närästys ja turvotus heti aamupalan jälkeen, on kiva taas etsiä työvaatteita jossa tuntisi olonsa mukavaksi 😔 Onneksi yleensä etänä… Onko kukaan testannut toimiiko jääkahvi paremmin? 🤔😅
oon kyl haaveillut jääkahvista, mut en oo testannut vielä. Mä oon hidas aamukahvin juoja, joten se ehtii aina jäähtyä ja tbh mulla kahvi uppoo kylmänä paremmin, niin oon aika toiveikas ton jääkahvin suhteen!

Täytyy testaa, mä tykkään maitokahvista, joten jos laittaisi kahvin jääpaloiksi ja maidon perään niin siinähän se olisi😅

Täytyy testaa, mä tykkään maitokahvista, joten jos laittaisi kahvin jääpaloiksi ja maidon perään niin siinähän se olisi😅
Tähän vielä ku lisäis jotain makusiirappia! 😋 toimiskohan sellaset jätskikastikkeet😁

Tähän vielä ku lisäis jotain makusiirappia! 😋 toimiskohan sellaset jätskikastikkeet😁
Saattaa ne toimia, ovat vain kovin makeita. Ihan k-kaupoista nykyää saa niitä makusiirappeja joita esim. jääkahveissakin käytetään kahviloissa. :smiling-eyes: Ainakin meidän k-supermarketissa on useita eri makuja!
Mä en itse noita makujutuista piittaa, mutta mulle on iso oppiminen laimentaa jääkahvia kun oon aina ottanut sen tuplaespressolla, ilman makuja. :Face Savouring Delicious Food::Kissing Face::Ok Hand Sign:

Saattaa ne toimia, ovat vain kovin makeita. Ihan k-kaupoista nykyää saa niitä makusiirappeja joita esim. jääkahveissakin käytetään kahviloissa. :smiling-eyes: Ainakin meidän k-supermarketissa on useita eri makuja!
Mä en itse noita makujutuista piittaa, mutta mulle on iso oppiminen laimentaa jääkahvia kun oon aina ottanut sen tuplaespressolla, ilman makuja. :Face Savouring Delicious Food::Kissing Face::Ok Hand Sign:
En tiennykkää et niitä saa k-kaupoista! Täytyyki lähtee metsästää 😄

Nescafen sellaset jääkahvipussukat mitkä sekotetaan maitoon niin on kanssa tosi hyviä, mutta aika makeita ja kalliita🙃

Jääkahvi kyllä vähän houkuttaisi, vaikka mulla on viimeiset pari viikkoa kyllä jo etonut pelkkä ajatus kahvista 😄 mulla ei oo ikävä kahvia, mutta mulla on ikävä teetä. Sekin siis etoo mua tällä hetkellä ja sen takia en juo, mutta kaipaan sitä mun omaa hetkeä iltaisin kun saan istua rauhassa sohvalla juomassa lämmintä teetä.

Mä en oikeastaan kaipaa kun pientä makeutusta siihen kahviin ja vaikka vaniljaa 😋 täytyy hankkia jääpalapusseja 😄

Mä en tykkää normikahvista, mut hienoinen kahvin maku on ihan jees. Tykkään esim. tosi paljon Ainon mokkaunelma -jäätelöstä. Nyt kuitenkin himottais joku semmonen överi suklaamokkakermavaahtojuoma. Jossa on pääasiassa kaikkee muuta ku sitä kahvia 😜

Mä en tykkää normikahvista, mut hienoinen kahvin maku on ihan jees. Tykkään esim. tosi paljon Ainon mokkaunelma -jäätelöstä. Nyt kuitenkin himottais joku semmonen överi suklaamokkakermavaahtojuoma. Jossa on pääasiassa kaikkee muuta ku sitä kahvia 😜
Mmm. Jonkun semmosen määkin voisin juoda 😋 kylmänä tai lämpimänä

Hesessä on nyt pari kesää ollu tällänen ihana kahvipirtelö ja se on niin hyvää 🤩

1654769382624.png

Mikä pettymys, ku tänä kesänä on vaan jääkahvi. :shifty: Eilen olisin meinaa ostanut tuollaisen. 😅

Spice iceista saa onneks vähän vastaavan. 🤤

Just sellainen vaan vähän kahvin makuinen ja enemmän kaikkee muuta. 🤤😂

Musta ois niin ihanaa testailla kaikkia tollasia pirtelöitä ja kylmiä juttuja (koska selkeesti noi kylmät jutut on the thing just ny), mutta kun mä en kestä suuria määriä maitotuotteita kun muuten oksennan. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Tämä ei ole siis raskaudesta johtuva vaan ihan pidempiaikainen vaiva. En pysty syömään kermajäätelöä, syömään muroja tai juomaan maitoa. En ole allerginen, mun keho ei vaan kestä sitä suurina määrinä kerralla. Just joku iso jääkahvi hitaasti juotuna on ihan siinä rajoilla, ettei tuu huono olo, mutta siinä ei voi olla yhtään ylimäärästä makeutusta tai menee raja yli. Eli just kaikki pirtelöhommat ja sellaset menee heti yli. nyyh. Myöskään kauramaidot tai erilaiset pähkinämaidot ei mee, niissä on sitten taas sitä makeutta liikaa joka saa aikaan pahaa oloa.
Ps. jos joku osaa sanoa mahdollisimman vastaavan rasvatonta maitoa muistuttavan tuotteen joka ei oo maitoa niin ostan heti testiin!

Oiii alkoi tehdä niin mieli kahvia teidän keskustelun takia, että uskalsin kupillisen juoda. Eikä tullut pahoinvointia! JA iltapäiväväsymys loistaa poissaolollaan 🤩.

kahvin jälkeinen pahoinvointi oli mun ensimmäinen oire, jo viisi päivää ennen oletettujen menkkojen alkua, ja kahvi on siitä lähtien ollut pakko jättää pois 😅

Musta ois niin ihanaa testailla kaikkia tollasia pirtelöitä ja kylmiä juttuja (koska selkeesti noi kylmät jutut on the thing just ny), mutta kun mä en kestä suuria määriä maitotuotteita kun muuten oksennan. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Tämä ei ole siis raskaudesta johtuva vaan ihan pidempiaikainen vaiva. En pysty syömään kermajäätelöä, syömään muroja tai juomaan maitoa. En ole allerginen, mun keho ei vaan kestä sitä suurina määrinä kerralla. Just joku iso jääkahvi hitaasti juotuna on ihan siinä rajoilla, ettei tuu huono olo, mutta siinä ei voi olla yhtään ylimäärästä makeutusta tai menee raja yli. Eli just kaikki pirtelöhommat ja sellaset menee heti yli. nyyh. Myöskään kauramaidot tai erilaiset pähkinämaidot ei mee, niissä on sitten taas sitä makeutta liikaa joka saa aikaan pahaa oloa.
Ps. jos joku osaa sanoa mahdollisimman vastaavan rasvatonta maitoa muistuttavan tuotteen joka ei oo maitoa niin ostan heti testiin!
Ootko kokeillut sitä tiktok-vinkkiä itse tehdystä sorbetista? 😂 siihen muistaakseni tarvittiin vain jääpaloja, suolaa ja haluamaansa mehua tai limsaa. Olisi kylmää, mutta ei maitoista 🤔 Ja kuulemma helppoa tehdä.

Takaisin