Huhtikuisten höpinät

Tsemppiä sinne tähän odotukseen, ymmärrän täysin sun fiilikset. Tuntuu kans et jos tällä stressillä ei saa keskenmenoa, nii ei millään. Mut toisaalta ajattelen et jos menee kesken, niin alkiossa on jtn vikaa ollut, ei normaali raskaus pääty muuten. Yritetään olla stressaamatta,ja murehditaan sit vasta jos on aihetta :Heartpink

Luinkin näistä viesteistä, että sulla on ollut kohdunulkoinen ja munanjohdin poistettu? Varmasti on ollut kurja kokemus ja sen takia vielä enemmän stressaa.. ❤ Ihanaa, kun olet nyt raskaana ja toivotaan että nyt menee kaikki hyvin, pidän kaikki varpaat ja sormet pystyssä ! ❤ Onneksi pääset varhaisultraan eikä siihen enää ole kuin pari viikkoa!

Niinpä, ei se ole omasta toiminnasta oikeasti kiinni jos kesken menee. Tietysti sitä vaan innostuu kun on hedelmöittyneen munasolun jo saanut aikaiseksi ja toivoisi että se tuottaisi tulosta aika näyttää ❤

Luinkin näistä viesteistä, että sulla on ollut kohdunulkoinen ja munanjohdin poistettu? Varmasti on ollut kurja kokemus ja sen takia vielä enemmän stressaa.. ❤ Ihanaa, kun olet nyt raskaana ja toivotaan että nyt menee kaikki hyvin, pidän kaikki varpaat ja sormet pystyssä ! ❤ Onneksi pääset varhaisultraan eikä siihen enää ole kuin pari viikkoa!

Niinpä, ei se ole omasta toiminnasta oikeasti kiinni jos kesken menee. Tietysti sitä vaan innostuu kun on hedelmöittyneen munasolun jo saanut aikaiseksi ja toivoisi että se tuottaisi tulosta aika näyttää ❤

Joo näin pääsi käymään. Eniten tossa harmittaa ettei ajoissa huomattu,vaikka 3 eri gyneä ultras, ja sit pääsi käymään näin. :oops: Mutta toivotaan että tällä kertaa kaikki menis hyvin :Heartpink Oireet kyllä lisääntyy, nyt alkaa vihdoin tissit olee arat, ja pahoinvointi lisääntynyt, tuntuu et loppuviikosta saa oksennella :woot: Ja jauhelihan paisto on kamalaa sen hajun takia! Tätä oli esikoista odottaessa, etten pystynyt edes sisällä olemaan ku paistettiin jauhelihaa :depressed:

Huuuuh, mä oon niin helpottunut :smiley-angelic001 :Heartpink tein testin päivää ennen ku laskennallisesti olis pitäny hcg:n tuplaantuu yli ton 3+ rajan, mut sieltä se vaan tuli :love7

IMG_20210819_084716.jpg

Mäkin sain sen 3+:n onneks seuraavana päivänä aamupissasta. Nyt tuntuu, että oireet taas vähenee mut tiedä tuosta! Hirveetä tää pelko ja epävarmuus :sad001. Mut ilmeisesti kuuluu asiaan. Jotenkin toisen raskauden kohdalla pelottaa nyt enemmän et menee kesken, onko muilla näin?

Mäkin sain sen 3+:n onneks seuraavana päivänä aamupissasta. Nyt tuntuu, että oireet taas vähenee mut tiedä tuosta! Hirveetä tää pelko ja epävarmuus :sad001. Mut ilmeisesti kuuluu asiaan. Jotenkin toisen raskauden kohdalla pelottaa nyt enemmän et menee kesken, onko muilla näin?
Mulla on niin vähän oireita, se ahdistaa. Viikkoja on 5+1 tänään.
Oon pelännyt keskenmenoa joka raskaudessa. Varmaan siksi kun ehdin aikoinaan yrityksen aikana viettää vuosia vauvakuume- ja hoitopalstoilla ja niissä näki kyllä laajalla kirjolla kaikkea, hyvässä ja pahassa. Ja tietysti siksi kun itellä on kaks ekaa raskautta keskeytyneet.

Joo siis noita oireita tarkkailee kokoaika, ja miettii onko tää nyt normaalia ja meneekö tää kesken... Niin stressaavaa.:banghead: Mulla kans toinen tulossa, ja ei sitä ekan kohdalla ollut mitään pelkoa mistään :shifty: Nyt on ihan kamala pelko! :oops:

Oon pelännyt keskenmenoa joka raskaudessa. Varmaan siksi kun ehdin aikoinaan yrityksen aikana viettää vuosia vauvakuume- ja hoitopalstoilla ja niissä näki kyllä laajalla kirjolla kaikkea, hyvässä ja pahassa. Ja tietysti siksi kun itellä on kaks ekaa raskautta keskeytyneet.

Just tää! Mut toisaalta, yleensä kunnon oireet alkaa rv 6+.. Et varmaan ens viikolla on odotettavissa enempi, jos on tullakseen. Vaikka ei kaikilla tuu mitään oireita, nii ei se itseään paljoo lohduta.:banghead: Vähän tekis mieli soittaa naistentaudeille jos sais lähetteen vielä verikokeille, niin näkis hcg:n onko se edelleen noussut.

Mulla oli niin et ihan ekassa raskaudessa en osannut edes ajatella keskenmenoa, mutta niin kuitenkin kävi. Tokassa raskaudessa pelkäsin sitten ihan hulluna kaikkea, en oikeasti uskonut edes että se vauva meille lopulta tulee. Sitten kolmannessa raskaudessa sen tiedosti jotenkin paremmin, että mitä tahansa voi käydä, mutta kuinka turhaa oli esikoista odottaessa käyttää koko raskausaika vain pelkäämiseen ja osasi sitten olla rennommin toisen lapsen raskauden suhteen. Nyt en oikein tiedä, yritän tietoisesti ajatella positiivisesti ja työntää huoliajatuksia taka-alalle mutta ei se aina onnistu..

Ihanaa, että muillakin samoja fiiliksiä niin ei tartte pitää itseään outona :dead:. Toisaalta toivoo, että
viikot menis nopeasti, mutta sit muistan että viime raskaus tuntu lopussa, et meni ihan hujauksessa.

Musta kanssa tuntuu, että raskauden aloituksen odotusaika on ollut jo niin pitkä, että oon ehtinyt lukea ihan liikaa myös niitä negatiivisia kokemuksia.

Joo näin pääsi käymään. Eniten tossa harmittaa ettei ajoissa huomattu,vaikka 3 eri gyneä ultras, ja sit pääsi käymään näin. :oops: Mutta toivotaan että tällä kertaa kaikki menis hyvin :Heartpink Oireet kyllä lisääntyy, nyt alkaa vihdoin tissit olee arat, ja pahoinvointi lisääntynyt, tuntuu et loppuviikosta saa oksennella :woot: Ja jauhelihan paisto on kamalaa sen hajun takia! Tätä oli esikoista odottaessa, etten pystynyt edes sisällä olemaan ku paistettiin jauhelihaa :depressed:

Voi ei :oops: Pelottava ajatus kyllä toi, et se on niin vaikea huomata .. Miten se oireili ja millä viikoilla se repes? :nailbiting: Näkiks ne gynet jotain siellä? Anteeks jos kyselen liikaa, ei tietenkään tarvii vastata! :happy:

Mä toivon et välttyisin tolta pahoinvoinnilta :depressed: ... Mut parempi sekin kunhan tää vaa menis maaliin haha :grin

Voi ei :oops: Pelottava ajatus kyllä toi, et se on niin vaikea huomata .. Miten se oireili ja millä viikoilla se repes? :nailbiting: Näkiks ne gynet jotain siellä? Anteeks jos kyselen liikaa, ei tietenkään tarvii vastata! :happy:

Mä toivon et välttyisin tolta pahoinvoinnilta :depressed: ... Mut parempi sekin kunhan tää vaa menis maaliin haha :grin

Siis toi oli tosi järkyttävä kokemus. Vaikee sanoo viikoista rv 4-5 varmaankin. Ja ihan alkuun ku tein positiivisen testin (28.5), niin oli sellanen olo ettei kaikki oo hyvin.. Sit meni viikko ja alko tulee todella niukkaa ruskeeta tuhrua pyyhkiessä, mut ei mitään kipuja ollut missään vaiheessa, ja sanottiin et on normaalia alkuraskaudessa. Valehtelin sit kivut et pääsen ultraan (8.6) ja siellä vaan sanottiin ettei oo kohdunsisäinen raskaus, mut ei nähdä missä raskaus sijaitsee. Hcg oli tuolloin 129, parin päivän jälkeen se oli vaan 111, ja siittä meni viikko, alko vklp kestävä todella raju vuoto hyytymineen. Ajattelin et nyt tyhjeni, ja niin sanottiin seuraavana päivänä ultrassa (10.6). Siellä sanottiin ettei seurata enempää kun ultrassa kaikki näytti ok, ja hcg laskenut.
Tein r-testin joskus 24.6 ja edelleen näytti todella vahvaa positiivista, pääsin verikokeille ja hcg olikin noussut 1500! Ultrattiin, ja ei näy mitään :shifty: Joten taas seurailtiin hcg:ta joka sahas ylös ja alas..
Kipuja ei missään vaiheessa. Paitsi 11.7 niin kovat vatsakivut ettei pysty kävelee suorassa ja itkin vaan,siis yhtäkkiä alko tosta noin vaan. Ultrattiin,ja sanottiin vaan että joudutaan ehkä nyt yöllä leikkaamaan, verta vuotanut vatsaonteloon.. Aamulla päädyttiin sit poistamaan vasen munanjohdin..
Ei tällästä osannut odottaa omalle kohdalle, ja kun toi kesti ja kesti noin kauan, ja kukaan ei nähny mitään vikaa munajohtimissa ja sit kävikin näin :sorry:

Heippa kaikille!

varovasti tänne ilmottaudun, tein alkuviikosta positiivisen raskaustestin. Tai oikeastaan kolme… nyt olisi omien laskujen mukaan 5+1 menossa. Tuolla kuumeilupuolella olen alkuvuodesta asti käynyt juttuja lukemassa, mutta nyt vasta uskaltauduin tänne kirjoittamaan.

onko teillä ollut menkkamaisia kipuja? Mulla on ollut niitä nyt viikon verran, varsinkin iltaisin. Huolettaa, että onko kaikki sittenkään kunnossa.

kiva päästä tänne vähän vertaistuen piiriin ❤️

Heippa kaikille!

varovasti tänne ilmottaudun, tein alkuviikosta positiivisen raskaustestin. Tai oikeastaan kolme… nyt olisi omien laskujen mukaan 5+1 menossa. Tuolla kuumeilupuolella olen alkuvuodesta asti käynyt juttuja lukemassa, mutta nyt vasta uskaltauduin tänne kirjoittamaan.

onko teillä ollut menkkamaisia kipuja? Mulla on ollut niitä nyt viikon verran, varsinkin iltaisin. Huolettaa, että onko kaikki sittenkään kunnossa.

kiva päästä tänne vähän vertaistuen piiriin ❤️

Mulla ollut tuota menkkamaista kipua ennen plussaa, ja plussan jälkeen kesti viikon. Eli 3+3-4+3 oli pahimmillaan. Nyt menossa 5+3 ja on vaan enää sellasia vihlasuja. Kuuluu alkuraskauteen noi menkkamaiset tuntemukset :rolleyes:

Tervetuloa Charonnaa :)
Mulla on ollut yllättävän vähän menkkamaista jomottelua tässä alussa, siitäkin voi sit repiä stressiä :rolleyes: rinnat mulla on ihan sairaan turvonneet ja kipeät, mikä on kummallista, kun tokan odotuksessa ne ei olleet juuri yhtään arat. Mut silloin oli edellisestä raskaudesta ja imetyksestä niin vähän aikaa, ehkä johtui siitä. Vähän saa nieleskellä, mut ei mitään merkittävää ällötystä ole vielä ollut.
Rv 5+2 tänään :Heartred

Olen vihdoin oppinut laskemaan oikein raskausviikot. Nyt on siis 5+4. Laskin ensin, että maanantai olisi 1, mutta se onkin 0.

Olen vihdoin oppinut laskemaan oikein raskausviikot. Nyt on siis 5+4. Laskin ensin, että maanantai olisi 1, mutta se onkin 0.
Mulla vaihtuu aina keskiviikkoisin viikot, punktio oli ke 28.7. eli silloin oli 2+0.
Ne nauroi neuvolassakin kun soitin että olipas helppoa täytellä kaikki tiedot kun olin niin hyvin kartalla näistä viikoista ja kaikki on 100% varmasti tiedossa :grin

Minä niin ajattelin, että odotusaikana annan vaan ajan mennä ja keskityn muihin asioihin. Tuntuu, että viimeisetkin järjenhivenet alkaa katoileen, kun mietin jo toista ultraa ennen nt-ultraa. Järki sanoo, että se ei muuta mitään ja jollei mitään ongelmia tule, niin säästää nekin rahat mieluummin. Mutta kun sinne nt-ultraan on vielä niin kovin pitkä aika! :grin Ei tässä auta kuin tottua epätietoisuuteen :hilarious:

Takaisin